Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kigi: eerste hulp bij plannen van Floridareis.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Kigi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Kigi: eerste hulp bij plannen van Floridareis.

Bericht door Kigi »

Hallo allemaal,

De vraag voor hulp met het plannen van een leuke reis zal hier dagelijks voorbij komen, maar mijn vriend en ik zijn van plan om volgend jaar mei naar Florida te reizen. De bedoeling is om in eerste instantie rond te reizen door Florida met een huurauto, om als laatste aan te komen in Miami -> van Miami naar de Keys -> en hierna zouden we graag een Cruise van 3 of 4 dagen langs de Bahama’s nemen. Enfin, ik zou dat graag doen. Mijn vriend moet ik nog een beetje overtuigen. :D

Graag zouden we het gedeelte ‘strandvakantie’ (keys en Bahama’s) op het einde van onze reis doen.

Ik ben nog niet heel ver in onze planning maar heb alvast enkele dingen opgezocht en de leukste ervan genoteerd. Hierbij kwam ik op volgende punten die we (eventueel) graag willen bezichtigen:
- Crystal River
- Everglades
- Cape Canaveral
- Sawgrass Mills
- Naples
- Blue springs state park
- Ginnie springs
- Kelly park
- St. Augustine
- Wynwood walls
- Silver Glen springs
- Weeki wacher river
- The Keys

Nu heb ik een plannetje afgeprint van Florida en bovenstaande plaatsen aangeduid. Het viel me op dat ik eigenlijk voornamelijk plaatsen heb uitgepikt die, en boven Orlando liggen (tussen Jacksonville en Orlando), en onderaan, in Miami en the Keys liggen. Natuurlijk willen we ook één of enkele pretparken gaan bezoeken in Orlando. Maar wat met het gedeelte tussen Orlando en Miami? Heeft iemand hier tips voor eventuele leuke plaatsen?

Alsook zit ik dan een beetje vast met de vluchten. Aangezien we dachten om vanboven naar beneden te reisen, wat lijkt het beste om te doen: vliegen op Jacksonville en terug vliegen vanuit Miami. Of lijkt het beter om te vliegen op Orlando en gewoon met de huurauto even omhoog te gaan om enkele plaatsen te bezichtigen die we graag willen zien tussen Jacksonville en Orlando? Ook moeten we dan op het einde van onze reis zien hoe we dit het beste regelen met de huurauto. Aangezien we graag nog een cruise van enkele dagen langs de bahama’s doen, kunnen we de huurauto misschien best al inleveren voordat we aan de cruise beginnen? Maar wat dan na de cruise, om terug op de luchthaven te geraken? Alle tips zijn welkom, er is nog niks geboekt dus alles kan en mag nog. :) Geef zeker jullie mening als jullie een ander idee hebben.

Nog even jullie mening: wat denken jullie van deze reis in de maand mei te maken? We zouden liefst niet te vroeg op het jaar gaan, maar de zomermaanden lijken ons ook niet echt de juiste optie owv regen-/orkanenseizoen, en te drukkend warm. Dus zijn we op mei uitgekomen. Iemand al eens in mei geweest? Hoe was jullie ervaring met het weer toen?

We zouden graag een 2,5 week uittrekken voor deze reis. Misschien een beetje kort, maar owv verlof zal het helaas niet anders gaan. Alsook kan er nog veel wijzigen in de plaatsen die ik hierboven opgelijst heb. Ik weet ook dat ik niet alles ga kunnen zien of doen dat ik nu ga noteren of oplijsten. Vandaar dat ik nu lijsten en planningen maak om de leukste, en de meest passende plaatsen in de route, eruit te halen.

Alle tips en ervaringen zijn van harte welkom.

Groetjes
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Kigi: eerste hulp bij plannen van Floridareis.

Bericht door winterpark »

Wat betreft tijdstip: mei is een goede maand, maar eigenlijk maart/april ook. Wij zijn in januari in Orlando geweest en toen hebben we al heerlijke temperaturen gehad van 24-25 graden.
Wij hebben in 2015 onze huwelijksreis gehad in Florida (in september) en dat was toen eerst een week Orlando (villa gehuurd, was 600 euro voor een week), toen 4 dagen cruise naar de Bahama's (vanaf Cape Canaveral met Royal Carribean, auto daar geparkeerd, weet niet meer wat het precies kostte maar het was in ieder geval niet duur) en vervolgens nog een dikke week roadtrip naar Georgia/North Carolina. Dus op zich is 2,5 week goed hoor, maar je moet wel keuzes maken. Slim plannen dus.

Alle state parks die je noemt zijn best dicht bij Orlando, dus je zou ook een week daar kunnen zitten en dagtrips kunnen doen.

Wat mij altijd goed helpt, is mogelijke routes uitschrijven, dan zie je ook hoeveel tijd je overal hebt.
Bijvoorbeeld zo, het is maar een opzetje hoor en misschien totaal niet logisch - ik kan je wel vertellen dat ik niet de beste routeplanner van dit forum ben, dat is forumlid Ing ;-)

1. Orlando
2. Orlando
3. Orlando
4. Orlando - Blue Spring State Park
5. Blue Spring State Park - via Daytona Beach - St Augustine
6. St Augustine
7. St Augustine - Gainesville (leuk stadje)
8. Gainesville - Crystal River
9. Crystal River
10. Crystal River - Naples
11. Naples
12. Naples
13. Naples - Miami
14. Miami
15. Miami
16. Miami - cruise
17. cruise
18. cruise
19. cruise - naar huis
Kigi
Amerika-ontdekker

Bericht door Kigi »

Fijn om te horen dat 2,5 week wel te doen is. Het is inderdaad even zoeken naar het meest efficiëntste.

Zo ook met de huurauto als we op het einde van onze reis een cruise willen doen. Het is goed te weten dat de parking omgeving Cape Canaveral goed meevalt, maar het is zo stom om nog 4 dagen een huurauto te betalen terwijl we hem eigenlijk niet gebruiken, en na onze cruise enkel nog zouden nodig hebben om terug naar de luchthaven te gaan, of eventueel nog 1 nacht naar een hotel in de omgeving, en de dag nadien naar de luchthaven. (Dit afhankelijk van de planning en vluchten). Je ziet, ik sta nog heel in het begin van mijn planning dus ik moet hier nog even iets voor zoeken: openbaar vervoer .. of natuurlijk een taxi. Vandaar dat ik alle tips kan gebruiken om mee te nemen tijdens het plannen van deze reis :-)

Ik ga ook je tip zeker gebruiken om eventueel dagtrips te doen naar de state parken omgeving Orlando. Ik heb ook vernomen dat de afstanden in Florida wel redelijk meevallen tov bv de westkust.
Je voorbeeldroute kan me zeker op weg helpen. Aangezien ik nog geen flauw idee heb waar te starten of welke wegen/dorpjes leuk zijn om te passeren. Dank je wel!!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Het is even uitzoeken/puzzelen wat jullie het beste uitkomt. Vanwaar je wil cruisen, waar je op wil vliegen én of je dan je auto wel of niet inlevert. Daar zit een aardig rekensommetje achter. Misschien haal je vwb route en info wat uit onze reisverslagen. Verder veel lezen op dit forum!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Kigi
Amerika-ontdekker

Bericht door Kigi »

Dank je wel, dat ga ik zeker doen want alle tips zijn welkom!
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Je kunt ook al je locaties aan google maps toevoegen en daar vervolgens routes mee plannen.

Hoe eerder hoe beter eigenlijk qua temperatuur, tenzij je van de warmte houdt natuurlijk. In mei is het al vrij warm, zo rond de 30 graden. Gemiddeld gezien wordt het in de zomer maar 1 a 2 graden warmer dan in mei, maar dan heb je inderdaad wel meer regen en daardoor meer luchtvochtigheid.
Henry1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Henry1987 »

Wij zijn vorig jaar door Florida gereist. We vlogen met TUI naar Orlando Sanford en op de terugweg zijn we in Miami weer op het vliegtuig gestapt. Misschien heb je nog iets aan ons roadbook:

https://drive.google.com/file/d/0B3oOZ4 ... J6SUU/view

Blue Spring SP hebben we een boot tour gedaan. Was erg leuk en interessant. Een relaxte manier voor ons om de reis te beginnen.

St. Augustine hebben wij 1 dag doorgebracht en zijn aan het eind van de middag verder gereisd. Dat was voor ons op dat moment voldoende. We hebben door het oude stadscentrum geslenterd en rustig aan gedaan. Misschien hebben jullie uitgebreidere plannen daar natuurlijk, dan moet je zeker de tijd nemen.

Als je in de buurt van Orlando nog tijd over hebt, kan ik zeker een airboat ride aanraden via Spirit of the Swamp: https://spiritoftheswamp.com/

Als je de Keys wilt bezoeken zou ik aanraden om daar zeker 1 of 2 nachten te verblijven en fiets huren om Key West te verkennen. Persoonlijk zou ik niet meer dan 1 - 1,5 dag in Miami doorbrengen. Maar ik ben dan ook niet zo'n fan van het strand en boulevards vol met toeristen :-D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer