De vraag voor hulp met het plannen van een leuke reis zal hier dagelijks voorbij komen, maar mijn vriend en ik zijn van plan om volgend jaar mei naar Florida te reizen. De bedoeling is om in eerste instantie rond te reizen door Florida met een huurauto, om als laatste aan te komen in Miami -> van Miami naar de Keys -> en hierna zouden we graag een Cruise van 3 of 4 dagen langs de Bahama’s nemen. Enfin, ik zou dat graag doen. Mijn vriend moet ik nog een beetje overtuigen.

Graag zouden we het gedeelte ‘strandvakantie’ (keys en Bahama’s) op het einde van onze reis doen.
Ik ben nog niet heel ver in onze planning maar heb alvast enkele dingen opgezocht en de leukste ervan genoteerd. Hierbij kwam ik op volgende punten die we (eventueel) graag willen bezichtigen:
- Crystal River
- Everglades
- Cape Canaveral
- Sawgrass Mills
- Naples
- Blue springs state park
- Ginnie springs
- Kelly park
- St. Augustine
- Wynwood walls
- Silver Glen springs
- Weeki wacher river
- The Keys
Nu heb ik een plannetje afgeprint van Florida en bovenstaande plaatsen aangeduid. Het viel me op dat ik eigenlijk voornamelijk plaatsen heb uitgepikt die, en boven Orlando liggen (tussen Jacksonville en Orlando), en onderaan, in Miami en the Keys liggen. Natuurlijk willen we ook één of enkele pretparken gaan bezoeken in Orlando. Maar wat met het gedeelte tussen Orlando en Miami? Heeft iemand hier tips voor eventuele leuke plaatsen?
Alsook zit ik dan een beetje vast met de vluchten. Aangezien we dachten om vanboven naar beneden te reisen, wat lijkt het beste om te doen: vliegen op Jacksonville en terug vliegen vanuit Miami. Of lijkt het beter om te vliegen op Orlando en gewoon met de huurauto even omhoog te gaan om enkele plaatsen te bezichtigen die we graag willen zien tussen Jacksonville en Orlando? Ook moeten we dan op het einde van onze reis zien hoe we dit het beste regelen met de huurauto. Aangezien we graag nog een cruise van enkele dagen langs de bahama’s doen, kunnen we de huurauto misschien best al inleveren voordat we aan de cruise beginnen? Maar wat dan na de cruise, om terug op de luchthaven te geraken? Alle tips zijn welkom, er is nog niks geboekt dus alles kan en mag nog.

Nog even jullie mening: wat denken jullie van deze reis in de maand mei te maken? We zouden liefst niet te vroeg op het jaar gaan, maar de zomermaanden lijken ons ook niet echt de juiste optie owv regen-/orkanenseizoen, en te drukkend warm. Dus zijn we op mei uitgekomen. Iemand al eens in mei geweest? Hoe was jullie ervaring met het weer toen?
We zouden graag een 2,5 week uittrekken voor deze reis. Misschien een beetje kort, maar owv verlof zal het helaas niet anders gaan. Alsook kan er nog veel wijzigen in de plaatsen die ik hierboven opgelijst heb. Ik weet ook dat ik niet alles ga kunnen zien of doen dat ik nu ga noteren of oplijsten. Vandaar dat ik nu lijsten en planningen maak om de leukste, en de meest passende plaatsen in de route, eruit te halen.
Alle tips en ervaringen zijn van harte welkom.
Groetjes