Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Manatee's reeds weg omwille van opwarming

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
DeborahVH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Manatee's reeds weg omwille van opwarming

Bericht door DeborahVH »

Hi iedereen,

Wij vertrekken komende zaterdag naar Florida! :-)
Op 8 maart zouden wij graag een Manatee Snorkel tour doen. Nu kregen wij van 1 tour operator volgende melding:

PLEASE BE ADVISED: The extreme heat we are having has warmed the Gulf Of Mexico up enough to allow the manatees to leave the clear springs and swim down river, we only have a few here currently and we are finding them in murky water. My advice is to wait for a cold snap or try to come next Winter when it's cold. If you decide to come, make sure your snorkeling skills are good.

Zijn er soms personen die de voorbije dagen hier ervaring mee hadden?
Wat raden jullie aan? Het risico nemen (nu we toch in Florida zijn), of het geld besparen en geen Manatee tour doen?

Nu twijfelen we zelf heel hard...

Bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
Deborah
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Manatee's reeds weg omwille van opwarming

Bericht door ADE01 »

Lastig inderdaad. Het is erg warm geweest de afgelopen 3 weken. Het rivier/kanaal/zee water is daardoor warmer dan het heldere spring water en dan verlaten de manatees de springs. Juist vanaf aankomend weekend wordt het vooral s'nachts weer wat kouder met temperaturen rond de 10 graden, maar dat komt misschien nog net te vroeg en het is nog maar de vraag of het water dan weer genoeg afkoelt. Er zijn volgens mij andere forum leden die wel geluk gehad hebben buiten een spring maar het blijft een risico. Persoonlijk zou ik het niet doen, voor geen goud krijg je mij hier het "murky" water in.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik volg deze topic graag mee.
Wij zijn eind april in Crystal River... Misschien beter geen Crystal River (en meer tijd in clearwater area? of in een van de state parks in de buurt?)
Whitestreet
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Whitestreet »

Jep, helemaal waar...

Wij zijn van 8 tot 22 Feb. in Florida geweest en hadden ook een tour bij Birds Underwater geboekt. wij zijn daar 14 Feb. geweest.
De week ervoor lagen de sanctuaries propvol manatees, maar die morgen hebben ze goed moeten zoeken, wij hoorden dat we die dag misschien niet eens een Manatee zouden zien, we hebben rondgevaren op zoek naar Manatees en 2 gevonden in erg troebel water, de organisatie heeft toen besloten naar de sanctuaries te gaan (de Three sisters spring) om te laten zien waar hun promo filmpje is opgenomen, daar is het kraakhelder water..
Ook tot hun verbazing waren daar nog 2 Manatees ieder met een jong, deze lagen midden in een poel, dit was een mooie ervaring.
Het klopt dat ze hun buik hebben rondgegeten en naar de Golf zijn gegaan. Nu zijn er waarschijnlijk (bijna) helemaal geen Manatees meer.
We hadden geluk deze nog te zien, het gedurende onze vakantie ook zeer warm geweest.
Toen wij de laatste 2 dagen op Key West waren en we een Jetski tour gingen doen hebben we er nog wel eentje op het gemak zien rondzwemmen in het haventje waar de Jetski's lagen..
2018 Florida / 2019 Westkust
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mirjamenjasper »

Ik heb gister in de buurt van crystalriver een tour gedaan, we zaten met zn 6en op de boot en de kapitein was s ochtends al gaan kijken waar er nog manatees waren. We hebben er 3 gezien, het was een hele bijzondere ervaring om er zo dicht bij te zwemmen. Omdat het er erg weinig zijn is er denk ik wel weinig kans op 'interactie' maar ik vond het er zo dichtbij zwemmen en hun gedrag observeren al bijzonder genoeg
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Deborah, heb jij ondertussen de manatee's ontmoet (of niet ontmoet)?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Afgelopen week zijn wij met River Ventures op pad gegaan opzoek naar de manatees. Wat was dat geweldig :D . We hebben er 7 gezien. Ik heb serieus tussen 3 a 4 manatees gezwommen op amper een halve meter afstand. Een unieke ervaring. Ze zeiden wel tijdens de tour dat het moeilijker was om ze te vinden dan een paar weken terug maar dat ze er zeker zitten! Wij hebben misschien geluk gehad, geen idee, maar dit was een unieke belevenis die ik iedereen van harte kan aanbevelen! :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89