Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kan iemand mij meer vertellen over Palm Coast

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Hiwat
Amerika-ontdekker

Kan iemand mij meer vertellen over Palm Coast

Bericht door Hiwat »

Wie heeft meer informatie over palmcoast het ligt nabij Florida

Ik zou graag info willen over de winkels , over de bevolkingssamenstelling, over de prijzen van bouwkavels en woningen en het klimaat.

Groeten,

Clife
Kan iemand mij meer vertellen over Palm coast in Florida.
Is het een leuke woonomgeving
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Hiwat
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de nuttige informatie

Bericht door Hiwat »

Bedankt voor de nuttige informatie
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Kun je je vragen wat meer concreet maken? Wij zijn dit jaar, net als vorig jaar, 3 weken op vakantie geweest in Palm Coast. Dus ik kan je zeker wel wat vertellen maar zou graag wat meer 'sturing' hebben.
Hiwat
Amerika-ontdekker

Meer info gevraagd over palm Coast

Bericht door Hiwat »

Hi Aida

Ik heb van een kennis die in de onroerendgoedbranche werkzaam is dat het in Palmcoast erg rustig wonen is.
Omdat wij zelf naar een rustige woonomgeving op zoek zijn in de Florida, sprak dit mij metteen aan.

Ik hoop zelf in April naar toe te gaan,maar kan alvast de informatie van jou gebruiken.

Ik heb persoonlijk reeds enkele stappen hiertoe gezet, ik heb contact met een hypotheekadviseur in Florida, die de mogelijkhedn bekijkt voor een hypotheek.

Mijn voorkeur gaat uit om een woning te laten bouwen.
Wat zijn de ervaringen die je hebt met palmCoast.
Alsvastg dank .

Groeten,

Clife
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Tja, wat vind je erg rustig wonen? Wij huurden een huis van een Nederlander die het daar in 1995/96 heeft laten bouwen. Toen was Palm Coast kennelijk al een jaar of 10 in ontwikkeling maar als ik zo de locals beluister gaat het de laatste jaren echt hard.
Vorig jaar oktober hebben wij 3 weken in Palm Coast gebivakkeerd en het jaar daarvoor ook in september/oktober. Ik vond dat er al veel verschillen waren tussen vorig jaar en het jaar daarvoor. Bijvoorbeeld een van de wegen die naar het huis leiden (zeg maar een soort doorgaande weg) was ook al wat verbreed, er lag opeens een wandel/fietspad naast. Ook hoorde je het eerste jaar af en toe wel wat verkeer, dit jaar was dat al een stuk duidelijker. Het was ook drukker op de weg. Ook stond er opeens aan het eind van een andere doorgaande weg een Walgreens echt in de middle of nowhere waar kennelijk nog flink gebouwd gaat worden. We hebben afgelopen keer ook woonwijken ontdekt die er de keer daarvoor nog niet waren.
Verder zag ik in de Publix (er is ook nog Albertson's, Winn-Dixie en natuurlijk het supercenter van de Wal-Mart) een advertentie waarin gevraagd werd voor personeel in een nieuw te bouwen Publix aan de weg waar die Walgreens ook zit (geen idee of het daar in de buurt was.
Daarnaast werd er ook nog flink gebouwd aan meer winkels en restaurants.
Als ik er zo op terugkijk dan zou ik zeggen dat Palm Coast rustig wás, maar dat niet lang meer zal zijn.
Ik weet niet welke websites je al bekeken hebt voor meer informatie? Je kunt bijvoorbeeld kijken op http://www.flagleronline.com . Tot kort geleden zat daar ook een forum op maar dat is niet meer, geen idee waarom dat eraf is gehaald. Was best een aardig forum waaruit ik begrijp dat het voorheen meer ouderen waren die naar Palm Coast gingen om te retiren maar dat er nu wat meer mensen van alle leeftijden naar toe gingen.
Ook is er kennelijk een town center in de maak: http://www.towncenterpalmcoast.com/
Je kunt eens kijken op http://www.vakantieflorida.eu dat zijn de mensen waarvan wij het huis huurden. Ik weet niet of hij het op prijs stelt als ik je direct zijn emailadres geef maar op de site zit een contactmogelijkheid. Hij kan je vast verdere informatie geven. Op het moment zitten ze zelf in Palm Coast.
In een pb'tje vroeg je ook nog naar het starten van een eigen onderneming. Daar heb ik geen ervaring mee maar mede-forumlid PBBI doet niets anders. Misschien kun je hem eens contacten? Voor zover ik weet heeft hij veel ervaring met Florida.
Als je nog meer wilt weten laat maar horen!
Hiwat
Amerika-ontdekker

Bericht door Hiwat »

Aïda schreef:Tja, wat vind je erg rustig wonen? Wij huurden een huis van een Nederlander die het daar in 1995/96 heeft laten bouwen. Toen was Palm Coast kennelijk al een jaar of 10 in ontwikkeling maar als ik zo de locals beluister gaat het de laatste jaren echt hard.
Vorig jaar oktober hebben wij 3 weken in Palm Coast gebivakkeerd en het jaar daarvoor ook in september/oktober. Ik vond dat er al veel verschillen waren tussen vorig jaar en het jaar daarvoor. Bijvoorbeeld een van de wegen die naar het huis leiden (zeg maar een soort doorgaande weg) was ook al wat verbreed, er lag opeens een wandel/fietspad naast. Ook hoorde je het eerste jaar af en toe wel wat verkeer, dit jaar was dat al een stuk duidelijker. Het was ook drukker op de weg. Ook stond er opeens aan het eind van een andere doorgaande weg een Walgreens echt in de middle of nowhere waar kennelijk nog flink gebouwd gaat worden. We hebben afgelopen keer ook woonwijken ontdekt die er de keer daarvoor nog niet waren.
Verder zag ik in de Publix (er is ook nog Albertson's, Winn-Dixie en natuurlijk het supercenter van de Wal-Mart) een advertentie waarin gevraagd werd voor personeel in een nieuw te bouwen Publix aan de weg waar die Walgreens ook zit (geen idee of het daar in de buurt was.
Daarnaast werd er ook nog flink gebouwd aan meer winkels en restaurants.
Als ik er zo op terugkijk dan zou ik zeggen dat Palm Coast rustig wás, maar dat niet lang meer zal zijn.
Ik weet niet welke websites je al bekeken hebt voor meer informatie? Je kunt bijvoorbeeld kijken op http://www.flagleronline.com . Tot kort geleden zat daar ook een forum op maar dat is niet meer, geen idee waarom dat eraf is gehaald. Was best een aardig forum waaruit ik begrijp dat het voorheen meer ouderen waren die naar Palm Coast gingen om te retiren maar dat er nu wat meer mensen van alle leeftijden naar toe gingen.
Ook is er kennelijk een town center in de maak: http://www.towncenterpalmcoast.com/
Je kunt eens kijken op http://www.vakantieflorida.eu dat zijn de mensen waarvan wij het huis huurden. Ik weet niet of hij het op prijs stelt als ik je direct zijn emailadres geef maar op de site zit een contactmogelijkheid. Hij kan je vast verdere informatie geven. Op het moment zitten ze zelf in Palm Coast.
In een pb'tje vroeg je ook nog naar het starten van een eigen onderneming. Daar heb ik geen ervaring mee maar mede-forumlid PBBI doet niets anders. Misschien kun je hem eens contacten? Voor zover ik weet heeft hij veel ervaring met Florida.
Als je nog meer wilt weten laat maar horen!

Hi Aida, ik heb contact gehad met de eigenaar van de huurwoning uit Palmcoast.

Hij heeft mij persoonlijk gebeld en wij gaan samen wat info uitwisselen.

Bedankt,

Gr.

Clife
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer