Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lord Bonez: Florida 2019 meivakantie, graag tips!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Lord Bonez
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Reis Lord Bonez: Florida 2019 meivakantie, graag tips!

Bericht door Lord Bonez »

Na weken lang dubben waar we dit jaar eens heen zouden gaan, hebben we er voor gekozen om toch nog maar eens terug te gaan naar Florida. Na een paar avonturen als Cuba en Costa Rica willen we weer een keer lekker naar good ol' USA! We zijn een paar keer in FL geweest toen de kinderen nog kleiner waren, nu zijn ze inmiddels ruim 9 en 7.

Ik heb tickets, we landen in JAX (Jacksonville) en vliegen terug vanuit RSW (Fort Meyers). Prijs niet slecht (denk ik) 2450 voor zn 4en, via Atlanta met KLM. Het kan vast goedkoper maar dan had ik denk ik eerder moeten boeken :-)

Auto huur moet ik nog regelen, een mini SUV via drive USA zit op 550 voor de periode. ALs er nog tips zijn voor goedkopere varianten sta ik uiteraard open.

De route heb ik globaal. Wat vinden we leuk: kleine stadjes aan de kust, een paar parken, lekker eten en drinken en we willen ook wat natuur zien.
Everglades, keys, Miami, zijn we geweest dus die slaan we over.

Globale route:
19-Apr Friday Aankomst in JAX
20-Apr Saturday Amelia Island
21-Apr Sunday Amelia Island
22-Apr Monday Tubing, waar?
23-Apr Tuesday Kennedy Space Center
24-Apr Wednesday ?
25-Apr Thursday Orlando, park
26-Apr Friday via Anna Maria Island naar Lido
27-Apr Saturday Lido
28-Apr Sunday Sanibel
29-Apr Monday ?
30-Apr Tuesday Naples
1-May Wednesday Naples
2-May Thursday Vertrek 19:00 vanuit RSW

1. Ik zit een beetje met het stuk tussen Amelia Island en Orlando/Space Center. Ik wil graag een parkje bezoeken om te wandelen en Tuben, maar ik lees overal dat je daar VROEG meot zijn omdat het anders vol is? het is nogal een stuk rijden vanuit Amelia naar Orlando, dus ik zou dan in principe midden op de dag moeten tuben. weet niet of dat kan...? Indien wel, dan zou ik maandag de 24ste doen, en 's avonds in Orlando zijn.

2. Park: Legoland vs Seaworld? (Legoland heb je natuurlijk hier in Europa ook, Seaworld zijn we geweest, blijft geweldig). Iemand?

3. Lido Beach en Naples zijn 2 favorieten waar we terug willen (vanuit daar evt airboat op lake Trafford, Myakka).. Luchen in Anna Maria Island op weg naar Lido. Sanibel is leuk, geen must, maar wel meegenomen in plan.

Ik heb nog gedacht op Savannah te doen aant begin, wel stukje rijden (ben er al ooit geweest). Daytona beach lijkt me niet bijzonder. Is Venice beach of Fort Myers de moeite? Of geen toevoeging na Lido/Naples?

Nog iemand een leuke tip om 1 (of 2) dagen in te plannen?

Ik sta open voor alle suggesties!
Bijlagen
image.png
image.png (39.78 KiB) 2145 keer bekeken
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Florida 2019 meivakantie, graag tips!

Bericht door harryh »

@Lord Bonez Ja wat prijs betreft klopt. Wij gaan in de meivakantie via ATL naar MCO met Delta en betalen 350,- pp incl koffer ;)

Tubing: Daar loopt al een draadje over, lees dat even door en reageer daar zie viewtopic.php?f=11&t=73382. En inderdaad, je moet er vroeg zijn.

Hou er misschien ook rekening mee dat je er met Pasen bent; niet alleen is 21/4 een feestdag, dat is ook het laatste weekend Spring Break voor sommigen, verder start de uittocht van de snowbirds (zoals de locals ze noemen) dan meestal, kan druk zijn.

Wij komen al jaren in Florida met de meivakantie; het is niet altijd strandweer. Met name waait het nog wel eens hard en soms is het begin van het regenseizoen in mei aan de vroege kant. Ik zou ook een plan B maken voor als je niet naar die stranden kunt in jouw planning.

Ik zie weinig "natuur" in je planning, mijn suggestie zou zijn om naast stranden en attracties, als jullie dat leuk vinden, bv Myakka vanuit Sarasota, of toch even naar Everglades city heen en weer te rijden voor een airboat tour.

Succes!
Lord Bonez
Amerikafan

Re: Reis Lord Bonez: Florida 2019 meivakantie, graag tips!

Hoi Harry,

Thanks. Ja qua ticket prijs, voor mn gevoel was 600 pp geen heel slechte deal, maar inderdaad, vroeg boeken loont. Nou ja. het onderzoek voor volgend jaar is al gedaan, dus dit gebeurt geen 2de keer :-)

Qua weer, wij zijn 3x eerder rond deze tijd geweest en altijd goed weer gehad, maar pech hebben kan natuurlijk altijd. Wellicht kan ik flexibel hotels boeken, en tzt de weersvoorspelling in de gaten houden en west kust verruilen voor oost bijv indien nodig.

Natuur: goed punt , daar zijn we idd nog niet helemaal uit. Al vind ik tuben in Ocala NF of Kelly park ook wel onder natuur vallen
Airboat: in Everglades gedaan 2 jaar terug. mooie mangrove, weinig alligators. Lake Trafford lijkt een goeie optie te zijn voor dat laatste. Iemand ervaring?

Maakka is idd leuk, had ik ook al genoemd als optie.

Is er rond Amelia Island nog iets wat zwaar de moeite waard is?
xThara
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door xThara »

Wat betreft die alligators... wij zijn afgelopen zomer in Flordia geweest en zijn eerst naar de Everglades gegaan voor een wandeling, daar met geluk 1 alligator aan de rand van een loopburg zien liggen. Daarna doorgereden naar een airboat company. Hier hebbe we als ik het goed zeg 2 alligators in het water gezien. Enkel vraag ik mij nog steeds af of dit wel echten waren... ze kwamen precies op het goede moment, en wanneer de bestuurder van de airboat zijn 'alligator lokroep' deed. Die vonden wij nou niet heel echt lijken maargoed :lol: .

Paar dagen later gewees kanoeën in het Myakka State park. Hier hebben we sowieso meer alligators gezien dan in de Everglades. Al heb ik dan weer wel doodsangsten uitgestaan in de kano omdat de alligators me toch iets te dichtbij zwommen. We hadden hem gehuurd voor een uurtje, maar na een half uur was ik er wel klaar mee omdat ik gewoon niet meer durfde. Wat dat betreft ben ik een beeje een watje :oops: :wink: . Met een uur in de kano hadden we er zeker nog wel een aantal gezien! Als jou gezin nou wel zo'n lekkere durvals zijn en wel tegen een alligatortje kunnen zou ik dat zeker aanbevelen! Ze hadden hier ook georganiseerde boottochten, maar deze varen niet in de zomer bleek het, weet niet hoe het in mei zit.

Sannibel Island vonden wij erg tegenvallen afgelopen jaar, mede als Fort Meyers. Misschien net op het verkeerde schelpenstrand geweest en net op de verkeerde plek in Fort Meyers. In Fort Meyers hebben we n uurtje rondgelopen maar helemaal niets interessants gezien? Toen maar in het bubbelbad gegaan wat in onze hotelkamer zat :D :thumbup:
Lord Bonez
Amerikafan

Hoi

Ik heb nog eens zitten puzzelen en kom nu op volgende schema:

19-Apr Arrive 11:30 PM
20-Apr Amelia Island
21-Apr Amelia Island
22-Apr Tubing Blue Springs / Disney Springs
23-Apr Kennedy Space Center
24-Apr Tubing Kelly Park / Airboat
25-Apr Seaworld
26-Apr via Anna Maria to Lido Beach
27-Apr Lido Beach
28-Apr Sanibel
29-Apr Sanibel, drive to Naples
30-Apr Naples
01-Mei Naples
02-Mei Naples, leave from RSW 7PM

Ik twijfel nog een beetje of ik wel 4 nachten in Orlando en omgeving moet zitten. De hoofdreden is dat ik niet zeker weet of tuben in blue springs park gaat lukken op de heen weg (zijn niet super vroeg daar, dus park misschien vol?) . Dus ik dacht dan maar een dag tussen kennedy en seaworld, geeft ook wat rust.
Als ik die dag niet zou pakken zou ik een dag langer aan de west kust hebben. Niet heel zeker waar ik die dan zou spenderen.

Ik sta open voor suggesties!
KjuRed
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door KjuRed »

Kies je bewust voor zoveel reisdagen? Voor ons zou zo'n schema te druk zijn voor zo'n korte periode, zeker ook met kinderen die ook vrijwel direct weer naar school moeten na terugkomst. Als je vier dagen in Orlando blijft zitten heb je tenminste ook een beetje rust. Mijn kids boeit het niet of we naar Lille gaan of naar Miami, ze kijken alleen maar naar het scherm van hun apparaten, de vakantie is meer voor ons dan voor hun :D

Ik heb vorige week geboekt, gezin met twee kids (13 jaar tegen volwassenentarief en 8 jaar tegen kindertarief) voor € 1500 (het was eigenlijk € 1200 maar ik was nog aan het overleggen enzo en de prijs kroop gedurende de middag omhoog); Amsterdam naar Miami via Lissabon, 22 april heen en 2 mei terug, we blijven 5 nachten in Kissimee (met dagtrips naar Clearwater Beach en St. Augustine) en 4 nachten in Miami.
Lord Bonez
Amerikafan

Hoi

Ja aantal reisdagen is meestal geen probleem, maar wellicht is 4 dagen Orlando wel ok.
Dan zouden we 2 nachten Amelia, 4 Orlando, 2 lido, 1 sanibel en 3 naples hebben wat ik op zich redelijk vind.

Onze kinderen beleven hun vakantie absoluut niet van achter hun scherm. De reden dat we weer naar Florida gaan is juist omdat ze genieten van het mooie weer, strand en lekker samen op pad zijn. Uiteraard zitten tussendoor eens op de iPad , maar gelukkig voert dat ( nog niet?) de boventoon !
DaisyT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door DaisyT »

Wij hebben in Kissimee een airboat tour gedaan en tig alligators gezien. Nabij Orlando. Zaten er echt heel veel en we waren er ook in de meivakantie. Kissimee swamp tour heet die organisatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer