Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis CharlotteUSA2017: huwelijksrondreis Florida november.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
CharlotteUSA2017
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis CharlotteUSA2017: huwelijksrondreis Florida november.

Bericht door CharlotteUSA2017 »

Dag allemaal,

2 jaar geleden hadden wij een reis gepland naar Florida, maar deze viel, spijtig genoeg, letterlijk in het water. Hurricane Irma stak een stokje voor ons vertrek en zodoende hebben wij de reis moeten annuleren. Vorig jaar omwille van aankoop huis geen reis gedaan, maar dit jaar trouwen we in september en zouden dus graag onze geplande Florida-trip toch nog opnieuw aanvatten :D
Omdat we hetzelfde verhaal als in 2017 niet meer wilden tegenkomen, hebben we onze huwelijksreis ook een beetje uitgesteld. We zouden dit jaar dus van 14 t.e.m. 29 november de Sunshine state gaan verkennen.

- Van hieruit dus ook mijn eerste vraag: is dit naar jullie mening een goede periode om naar Florida te gaan? Alles een beetje in acht genomen, zoals het orkaanseizoen (loopt dan denk ik op z'n eind?), het weer, de drukte, de muggen,...

We hebben ons reisschema zoals gepland in 2017 vrijwel aangehouden, enkel een extra nachtje Orlando ingeboekt, gezien ik toch het maximum ook uit de themaparken wou halen (wij zijn echte pretparkgangers :D ).

Hieronder een korte voorstelling van onze reis:
- 14/11: Van Schiphol naar Miami, aankomst om 14u15 lokale tijd, ophalen huurwagen om 15u30; overnachting Miami
-15/11: Miami
-16/11: vertrek vanuit Miami naar Orlando, met tussenstop in Kennedy Space center/cape canaveral (weten jullie hoeveel tijd je hier gemiddeld spendeert?), eventueel nog verder rijden naar Daytona Beach. Is dit volgens jullie de moeite? Het is natuurlijk wel een ommetoer. Overnachting Orlando
-17/11: Themapark 1: Universal studio's?; overnachting Orlando
-18/11: Themapark 2: Universal Islands of Adventure? (kunnen deze 2 parken gecombineerd worden op 1 dag of is 2 dagen echt wel noodzakelijk?); overnachting Orlando
-19/11: Themapark 3: Seaworld?; overnachting Orlando
-20/11: Themapark 4: Universal's Volcano Bay + eventueel bezoek aan premium outlet mall; overnachting Orlando
-21/11: Hier twijfelen we nog een beetje. Ofwel bezoeken we hier de premium mall (indien Volcano Bay niet op een halve dag kan), ofwel misschien nog een Disneypark erbij, zoals Epcot (we horen zeggen dat Magic Kingdom nogal gelijkaardig is aan Disneyland Parijs?); overnachting Orlando
-22/11: vertrek vanuit Orlando naar Sarasota, via Tampa: bezoek themapark 5: Busch Gardens Tampa?; overnachting Sarasota
-23/11: Sarasota: eventueel bezoek Myakka River State park? Nog andere tips?
-24/11: Van Sarasota naar Naples; overnachting Naples
-25/11: Van Naples naar Key West, langs de Everglades, waar we een airboattour zouden doen; overnachting Key West. Is het de moeite om een snelle stop te maken op bv. Islamorada, Marathon of Key Largo? Of zal er een gebrek aan tijd zijn wegens onze tussenstop in de Everglades? Misschien een idee op terugweg?; overnachting Key West
-26/11: Key West: 2 overnachtingen is misschien wat veel lees ik overal, maar we willen het hier misschien een beetje op het gemak doen. Eventueel een fiets huren?
-27/11: Van Key West naar Miami: misschien nu een tussenstop op de kleine eilandjes?; overnachting Miami
-28/11: nog een volledige dag Miami
-29/11: Van Miami terug naar Schiphol

Wat vinden jullie van deze 'loop' die we gaan maken door Florida? Hebben jullie soms interessante tips of leuke dingen die we zeker niet mogen missen? Aan de overnachtingen valt niet veel meer te veranderen, deze zijn intussen al geboekt en liggen dus vast. Natuurlijk zijn alle tips meer dan welkom voor de meest optimale invulling van onze dagen. :thumbup:
Wat betreft onze tijd in Orlando: de dagen voor het invullen van de themaparken kunnen nog gewijzigd worden. Het zal misschien wel een beetje lastig worden daar ...

Wij zijn alvast super enthousiast over deze reis! Bedankt voor jullie reacties!
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Huwelijksrondreis Florida november

Bericht door ADE01 »

November is een van de beste maanden om Florida te bezoeken. Met het weer moet je het een beetje treffen maar over het algemeen is het heerlijk. Met thanksgiving (28e) is het wel druk maar dat is je 1 na laatste dag. Dan is er wel 1 en ander gesloten.

Kennedy Space Center kun je makkelijk een dag vullen, is de moeite ook wel waard. Daytona is wat mij betreft enkel leuk wanneer er een race event is. Universal kan wel in 1 dag maar dan zie/doe je niet alles. Volcano Bay zou ik ook de tijd voor nemen.
Mariska27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Mariska27 »

Ik ben ook bezig met de planning na Florida in 2008 tijdens de Hurricane bezocht te hebben. Zojuist KeyWest geskipt; heeft destijdsook geen indruk op mij gemaakt.. wel de route er naar toe maar die is op een gegeven moment ook steeds hetzelfde. Nu heb ik het volgende afgewogen: reistijd (min 8u heen en terug) hoge prijs accommodaties en dat wat het eigenlijk te bieden heeft. Accommodatie aan een mooi wit strand? dan beter een hotel aan het strand van ST Petes of Clearwater (en/of sanibel/captiva voor een bezoek)..Mooi zwembad? dan zul je dat op vele andere plekken kunnen vinden..
Ik bedoel niet te zeggen dat je het niet moet doen, maar wellicht kun je je eens afvragen wat je er wilt vinden en dan bekijken of je dat niet ook ergens anders op je route kunt vinden. Heel persoonlijk natuurlijk. En alvast gefeliciteerd :)
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Mariska27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Mariska27 »

ik zag trouwens in een ander topic deze link voor een combiticket incl Kennedy Space Center. Heb er verder nog niet naar gekeken maar misschien heb je er iets aan.

https://www.attractionticketsdirect.ie/ ... do-tickets
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht