Hi Eva,
Mooi vooruitzicht! Je gaat dus een RONDJE Miami-New York doen? Dat wordt een grote reis!
Wij hebben nog nooit een rondtocht met een glass bottom boat gedaan, dus daar kan ik je niet over adviseren.
Wel vinden wij de natuur van Florida heel erg mooi. Wat zo fijn is aan de natuurparken in Fl is dat je bijna altijd over een boardwalk loopt. Je loopt dus niet over de grond, waar evt 'actieve slangen' uit de struiken zouden kunnen schieten. Ik kan me goed voorstellen hoe allesoverheersend de angst van je vriend is. Ik heb zelf ook een fobie en weet hoe het voelt en wat je allemaal doet om de situatie te vermijden. Realiseert hij zich wel dat je in Florida overal slangen kunt tegen komen? Niet alleen in de natuurparken. Het zou jammer zijn als dit zijn plezier overschaduwt.
Dit jaar zijn we bewust op zoek gegaan naar slangen en we hebben er maar 3 gezien. 1 Lag lui langs de kant van de weg weggedoken, één aan de kant van de boardwalk en 1 stak de weg over toen we door een wildlifedrive reden.
Dat laatste is misschien wel een goed idee voor jullie! Wij zijn bij de lake Apopka wildlife drive geweest en daar hoef je in principe niet je auto uit. Je rijdt met je auto stapvoets door het natuurgebied en ziet heel veel verschillende vogels, alligators, schildpadden en dus ook een slang.. Maar misschien is dat vanuit jullie 'veilige haven' wel te doen?
Ook op Sanibel kun je een wilddrive doen; JN Ding Darling (wij waren niet zo onder de indruk van deze) en ik weet dat er op Merrit Island nog een wildlife drive is, maar die hebben wij (nog) niet gereden.
Verder kan ik jullie verschillende natuurparken aanraden, maar daar kun je altijd slangen tegen komen..
Wij vonden bijv Highlands Hammoc heel erg mooi (met boardwalks door het moeras) en Circle B Bar Preserve (grotendeels een pad tussen wildlife door) en Myakka River SP (boardwalks en paden), Robinson Preserve bij Bradenton (paden en boardwalks) en Corkscrew swamp Sanctuary bij Naples (boardwalks). Bij bijna alle parken hebben wij een slang gezien, helaas, maar altijd lagen ze stil.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips. Veel plezier met plannen!!