Vorig jaar zijn mijn vriend en ik voor het eerst naar Amerika geweest, we hebben een rondje Zuidwesten gedaan en dat is supergoed bevallen. In de voorbereiding van die vakantie heb ik veel gelezen hier op het forum. Dit jaar gaan we naar Florida eind april/begin mei. De voorbereidingen zijn dus in volle gang en ook nu doe ik mijn research weer hier op het forum..

Wij willen graag snorkelen bij John Pennekamp. Op hun website zien we dat ze een tour aanbieden van 2.5 uur en 4.5 uur. Die van 4.5 uur kan echter niet online gereserveerd worden en op mailcontact wordt vooralsnog niet gereageerd. Heeft een van jullie hier ervaring mee, heeft iemand die langere snorkeltour online kunnen boeken?
Ook zijn we voornemens een dagje te genieten van de Everglades. We hebben gelezen over fiets- en wandeltochten en natuurlijk over de airboattours. We willen zo veel mogelijk uit die dag halen en zo veel mogelijk doen. We zien alleen door de bomen het bos niet meer... We komen van Marathon af en rijden richting Naples. In welke volgorde kunnen we de activiteiten in de Everglades het beste doen? Waar kunnen we het beste de airboattour boeken? Ik weet dat er langs de 41 allerlei aanbieders zitten, maar ik zou graag voor een aanbieder gaan die een goede tour heeft, door de mangroves vaart en voldoende aandacht heeft voor wildlife spotten. Een aansluitende alligatorshow zitten we niet zo op te wachten, want we gaan dus liever fietsen/wandelen in de Everglades.
Alvast bedankt voor het meedenken!