Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tolle: rondreis Florida vader met zoon.
Reis Tolle: rondreis Florida vader met zoon.
Helaas door corona het momentum gemist. In de zomer van 2020 zou ik met mijn zoon een rondreis maken door Alaska. Deze reis uitgesteld naar 2021, helaas ook moeten annuleren. Mijn zoon is inmiddels 19, studeert en woont op kamers. Een maand zomervakantie met zijn vader zit er niet meer in helaas. Echter corona heeft ook zo zijn psychische gevolgen. Mijn zoon zit een beetje in een wakje. Bijna 2 jaar online leren eist zijn tol. Ik heb hem dit weekend dan ook voorgesteld om samen een weekje de zon op te zoeken. Nieuwe energie opdoen. Na wat heen en weer gepraat, hebben we een idee opgevat: we gaan in april/mei 2 weken naar Florida!
Ons voorlopige programma ziet er dan ongeveer als volgt uit:
Zo 24-apr Amsterdam Miami
Ma 25-apr Miami Miami
Di 26-apr Miami Miami
Wo 27-apr Miami Cape Canaveral
Do 28-apr Cape Canaveral Orlando
Vr 29-apr Orlando Sarasota
Za 30-apr Sarasota Sarasota
Zo 1-mei Sarasota Fort Myers
Ma 2-mei Fort Myers Everglades National Park
Di 3-mei Everglades National Park Key West
Wo 4-mei Key West Key Largo
Do 5-mei Key Largo Key Largo
Vr 6-mei Key Largo/Miami Amsterdam
Bij deze planning ga ik er wel vanuit dat KLM ook dan nog rechtstreeks naar Miami vliegt. Een alternatief zou vliegen vanaf Brussel met TUIfly zijn, zij vliegen in ieder geval wel rechtstreeks naar Miami. Of misschien is er nog een andere maatschappij die de komende tijd bekend maakt rechtstreeks te vliegen naar Florida.
Pretparken geven we niet om. Ik wil wel graag naar het Kennedy Space Center. Mijn zoon wil shoppen in een outlet. En natuurlijk een airboot tocht in de Everglades. Ook snorkelen bij Key Largo staat op het verlanglijstje. Verder vooral quality time, cruisen en relaxen. We hebben er veel zin in!
Kunnen jullie me helpen met een aantal vragen?
* enig idee wanneer het zomerschema van KLM en/of andere vliegmaatschappijen bekend worden gemaakt?
* mijn zoon wil ook graag zelf auto rijden. Ik kan 1 verhuurmaatschappij vinden die ook verhuurt aan 19-jarigen en dit is Fox Rent a Car (Europcars). De reviews zijn echter niet zo best. Zijn er nog andere mogelijkheden? Eventueel andere vliegvelden/steden?
* is het handig om direct al op het vliegveld een auto op te halen of is dit in Miami niet handig? We neigen naar een hotel ergens op Miami Beach.
* we zouden graag ergens willen golfen (9 holes). Hebben jullie tips? We zijn allebei beginnende golfers (HCP 54) dus een toegankelijke baan zou wel fijn zijn. En eentje waar we materiaal kunnen huren.
* ook bezoeken we graag een baseball of een basketball wedstrijd. Alleen lijkt het erop dat de NBA wedstrijden al op 10 april gereed zijn. En de Miami Marlins spelen uit op de dagen die we nu hebben ingepland voor Miami. Of we moeten woensdagmiddag eerst terug naar Miami en dan naar Key Largo, beetje omslachtig...wedstrijd
* overige tips meer dan welkom natuurlijk!
Dank alvast voor jullie hulp!
Ons voorlopige programma ziet er dan ongeveer als volgt uit:
Zo 24-apr Amsterdam Miami
Ma 25-apr Miami Miami
Di 26-apr Miami Miami
Wo 27-apr Miami Cape Canaveral
Do 28-apr Cape Canaveral Orlando
Vr 29-apr Orlando Sarasota
Za 30-apr Sarasota Sarasota
Zo 1-mei Sarasota Fort Myers
Ma 2-mei Fort Myers Everglades National Park
Di 3-mei Everglades National Park Key West
Wo 4-mei Key West Key Largo
Do 5-mei Key Largo Key Largo
Vr 6-mei Key Largo/Miami Amsterdam
Bij deze planning ga ik er wel vanuit dat KLM ook dan nog rechtstreeks naar Miami vliegt. Een alternatief zou vliegen vanaf Brussel met TUIfly zijn, zij vliegen in ieder geval wel rechtstreeks naar Miami. Of misschien is er nog een andere maatschappij die de komende tijd bekend maakt rechtstreeks te vliegen naar Florida.
Pretparken geven we niet om. Ik wil wel graag naar het Kennedy Space Center. Mijn zoon wil shoppen in een outlet. En natuurlijk een airboot tocht in de Everglades. Ook snorkelen bij Key Largo staat op het verlanglijstje. Verder vooral quality time, cruisen en relaxen. We hebben er veel zin in!
Kunnen jullie me helpen met een aantal vragen?
* enig idee wanneer het zomerschema van KLM en/of andere vliegmaatschappijen bekend worden gemaakt?
* mijn zoon wil ook graag zelf auto rijden. Ik kan 1 verhuurmaatschappij vinden die ook verhuurt aan 19-jarigen en dit is Fox Rent a Car (Europcars). De reviews zijn echter niet zo best. Zijn er nog andere mogelijkheden? Eventueel andere vliegvelden/steden?
* is het handig om direct al op het vliegveld een auto op te halen of is dit in Miami niet handig? We neigen naar een hotel ergens op Miami Beach.
* we zouden graag ergens willen golfen (9 holes). Hebben jullie tips? We zijn allebei beginnende golfers (HCP 54) dus een toegankelijke baan zou wel fijn zijn. En eentje waar we materiaal kunnen huren.
* ook bezoeken we graag een baseball of een basketball wedstrijd. Alleen lijkt het erop dat de NBA wedstrijden al op 10 april gereed zijn. En de Miami Marlins spelen uit op de dagen die we nu hebben ingepland voor Miami. Of we moeten woensdagmiddag eerst terug naar Miami en dan naar Key Largo, beetje omslachtig...wedstrijd
* overige tips meer dan welkom natuurlijk!
Dank alvast voor jullie hulp!
Re: Rondreis Florida vader met zoon
Misschien een minor leage baseball game? Dat seizoen is dan ook bezig, maar geen idee welke teams in Florida spelen.
Terug in Texas!
Re: Rondreis Florida vader met zoon
Wij hebben onze reis ook gepland voor mei 2022. Ik ben er dus nog niet geweest, maar een paar dingen uit onze reis:
- we gaan zelf 3 dagen Clearwater. Is het een bewuste keus om hier niet heen te gaan?
- we gaan een airboat tour doen in de everglades, lijkt me voor jullie ook erg leuk!
- wij hebben inderdaad ook een hotel op Miami beach en hebben besloten de auto pas te huren zodra we uit Miami vertrekken. Je gaat daar ter plekke toch weinig de auto gebruiken en parkeren kan duur zijn. Daarnaast scheelt het je ook een aantal dagen aan huur.
- wij gaan ook kajakken en tuben op verschillende plekken, zoals de weeki wachee en Kelly park bijvoorbeeld.
- Wij gaan 4 dagen Orlando, waarvan 1 dag als pretpark maar ook zeker om daar vaak te shoppen. Zitten behoorlijk wat outlets daar, maar die lijken wel overal te zitten
- we gaan zelf 3 dagen Clearwater. Is het een bewuste keus om hier niet heen te gaan?
- we gaan een airboat tour doen in de everglades, lijkt me voor jullie ook erg leuk!
- wij hebben inderdaad ook een hotel op Miami beach en hebben besloten de auto pas te huren zodra we uit Miami vertrekken. Je gaat daar ter plekke toch weinig de auto gebruiken en parkeren kan duur zijn. Daarnaast scheelt het je ook een aantal dagen aan huur.
- wij gaan ook kajakken en tuben op verschillende plekken, zoals de weeki wachee en Kelly park bijvoorbeeld.
- Wij gaan 4 dagen Orlando, waarvan 1 dag als pretpark maar ook zeker om daar vaak te shoppen. Zitten behoorlijk wat outlets daar, maar die lijken wel overal te zitten
Re: Reis Tolle: rondreis Florida vader met zoon.
Geen idee wanneer de zomerdienstregelingen bekend worden maar ik zou nu al op zoek gaan naar vliegtickets. Zoals het er naar uitziet is rechtstreeks vliegen voor deze periode niet mogelijk en moet je genoegen nemen met een overstap.
Wat betreft bezoeken wedstrijden. Je zou kunnen kijken naar het andere honkbalteam in Florida. De Tampa Bay Rays spelen elke dag tuis t/m 1 mei in jullie periode. Wat basketbal betreft is 10 april de laatste speeldag in de reguliere competitie. Daarna starten de playoffs. Normaal gesproken doen de Miami Heat hieraan ook mee.
Wat betreft bezoeken wedstrijden. Je zou kunnen kijken naar het andere honkbalteam in Florida. De Tampa Bay Rays spelen elke dag tuis t/m 1 mei in jullie periode. Wat basketbal betreft is 10 april de laatste speeldag in de reguliere competitie. Daarna starten de playoffs. Normaal gesproken doen de Miami Heat hieraan ook mee.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wat een drukke route. Ik zou wat meer tijd op verschillende plaatsen inbouwen.
Zeker doen een airboattour in de everglades.
Wat betreft de autohuur, als jij de auto huurt en je zoon erbij zet als 2e bestuurder betaal je een toeslag, maar dat kan bij bijna iedere auto verhuurder.
Wat betreft meteen een auto halen of niet. Ik zou het wel doen want je bent dan vrij om te gaan en staan waar je wilt en dat vind ik fijner dan bv een Uber of Lyft te moeten nemen, maar dat is persoonlijk.
Een een algemeen tip: als je ergens naar binnen wilt bv Kennedy space center bestel je kaartjes dan ruim op tijd. Anders kun je wel eens achter het net vissen (dat hadden wij met thanksgving:-((()
In ieder geval veel plezier!
Zeker doen een airboattour in de everglades.
Wat betreft de autohuur, als jij de auto huurt en je zoon erbij zet als 2e bestuurder betaal je een toeslag, maar dat kan bij bijna iedere auto verhuurder.
Wat betreft meteen een auto halen of niet. Ik zou het wel doen want je bent dan vrij om te gaan en staan waar je wilt en dat vind ik fijner dan bv een Uber of Lyft te moeten nemen, maar dat is persoonlijk.
Een een algemeen tip: als je ergens naar binnen wilt bv Kennedy space center bestel je kaartjes dan ruim op tijd. Anders kun je wel eens achter het net vissen (dat hadden wij met thanksgving:-((()
In ieder geval veel plezier!
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat wij een paar keer gedaan hebben als we op miami vlogen is Miami aan het eind van de trip doen. De eerste nacht boeken we dan een hotel vlakbij het vliegveld in Doral. Met een aantal leuke restaurant in de buurt (onze favoriet is famous dave) en de volgende morgen vertrekken voor de roadtrip. Je kunt er dn voor kiezen om de laatste dagen de auto alvast in te leveren en een uber naar je hotel op mimi beach te nemen.
Dan ben je ook meteen in Miami als de marlins spelen
Dan ben je ook meteen in Miami als de marlins spelen

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als ik een proefboeking maak op de data die je opgeeft kom ik in ieder geval bij KLM geen rechtstreekse vlucht AMS-MIA tegen. AMS-MCO ook niet trouwens. Misschien dat dit met covid te maken heeft. Als je vertrekt uiterlijk 30-6 (en dat is bij jou het geval) kun je bij KLM in ieder geval gratis annuleren, je krijg dan je een voucher. Je kunt dan opnieuw boeken mochten er toch rechtstreekse vluchten beschikbaar komen. Wijzigen zonder wijzigingskosten kan overigens ook. De voucher kun je ook laten uitbetalen als je via een andere airline een betere deal vindt.
Het hangt er ook vanaf waar je vandaan moet komen. BRU is voor ons 2 uur rijden. Dan kan ik die 2 uur net zo goed gebruiken voor een lay-over in de VS en lekker vanaf AMS vliegen.
Tui fly BE vliegt wel rechtstreeks vanaf BRU naar MIA, maar als ik de coronavoorwaarden erbij pak dan gelden voor boekingen vanaf 1 oktober 2021 de reguliere boekingsvoorwaarden. Hier zit verder geen enkele bescherming in mbt covid. Niet zelf kunnen annuleren en als je wilt wijzigen moet je wijzigingskosten betalen en een tariefsverschil. Tenzij je zeker weet dat je kunt gaan tegen die tijd kun je het doen, maar ik zou nu nog even voor veiligheid kiezen en dus een overstap voor lief nemen.
Wat anderen ook zeggen: Best een druk programma. Vergeet er niet van te genieten zou ik zeggen en zorg ervoor dat je niet zo vol zit dat je nauwelijks oog hebt voor wat je aan het doen bent. Omdat je ook aangeeft quality time te willen en te relaxen. Vergis je niet in de afstanden, vanaf de everglades naar key west is bijvoorbeeld al 3,5 uur. Zonder stops e.d.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
KLM/Delta hebben geen rechtstreekse vluchten naar Florida in hun zomerschema (vanaf 1 april) opgenomen.
Kijk even wat ik paar dagen terug al over TUI zei. Veel te groot risico omdat ze geen onderdeel van alliantie zijn en maar enkele vluchten per week op de VS uitvoeren, laat staan Florida; vliegtuig stuk en daar sta je. Dat is in het verleden al gebeurd. Een KLM/Delta vlucht met overstap is veel minder risico momenteel, ook wat betreft corona annulering enz.
Tenslotte zijn de prijzen bij TUI het ook niet waard want ze hanteren dezelfde prijzen als lijndiensten.
Dank voor de reacties, ik heb ze met veel plezier gelezen!
Om te beginnen bij de vliegtickets. KLM heeft inderdaad zeer interessante voorwaarden. Echter geen rechtstreekse vluchten. Een overstap in de USA heeft niet mijn voorkeur. Sowieso overstappen in deze tijden waarin vluchten eenvoudig worden geannuleerd, spreekt me niet zo aan. Prijzen gaan ook al snel naar de €700 pp bij KLM. Vliegen op Orlando is iets goedkoper. TUIfly heeft dan misschien wat nadelen (zoals @harryh en @d_vdploeg al aangaven, bv geen coronabescherming, verder rijden naar Brussel, geen onderdeel van een alliantie) maar wel rechtstreeks vliegen en dat voor nog geen €400,- pp. En dan vliegen we wel van zaterdag tot zaterdag dus 2 dagen extra, ook niet verkeerd. Ik neig hier toch sterk naar...
Wat betreft de huurauto, ik heb dit nagevraagd (@noukie7 ). Het is inderdaad zoals @Martin & Marianne Marianne al aangaf. Ook de 2e berijder moet op het huurcontract en dus voldoen aan de leeftijdseisen. Dus kom ik nog steeds niet verder dan Fox Rent a Car / Europcar. Voor de gehele periode zoals oorspronkelijk gepland (zondag tm vrijdag) kom ik dan uit op een bedrag van ongeveer €1300 voor een compact SUV inclusief young driver toeslag (via Europcar.com). Als we de auto later ophalen of eerder inleveren mochten we ervoor kiezen om in Miami geen auto te hebben, dan scheelt dan ongeveer €100 per dag (en parkeerkosten natuurlijk). Nog even goed overwegen wat we gaan doen. Ik moet wel snel gaan boeken zie ik want de prijzen bij Fox beginnen iets op te lopen...
Miami Heat doet het erg goed dus de playoffs halen ze wel (dank @mtl !). Hopelijk kunnen we nog een wedstrijd bezoeken. Zo niet, dan wijken we uit naar baseball (Miami Marlins) en passen dit in ons schema in. Minor league laten we dan voor wat het is.
De Everglades airboat staat zeker op het programma! Tuben/kajakken ziet er ook erg mooi uit. Gaan we zeker doen! En dank voor de tip om de tickets vooraf aan te schaffen! En meer dan genoeg outlets dus dat komt ook goed
Wat betreft Clearwater / Sarasota / Fort Myers etc. heb ik geen echte voorkeur. Dacht dat Sarasota misschien voor ons het leukste zou zijn maar daar moet ik me dan nog in verdiepen. @marcie216 Waarom kiezen jullie voor Clearwater?
We willen sowieso wel graag ergens langs de westkust een paar dagen doorbrengen.
Of we gaan starten of eindigen in Miami (@ChantalVW ) dat is nu de crux. Het idee van starten met Miami is eerst even acclimatiseren. Maar kan natuurlijk ook andersom, zeker als we 2 extra dagen krijgen als we met TUIfly gaan vliegen. Dan is een extra nacht in Doral ook een optie. Zit zelfs een golfbaan naast zie ik
Dit weekend nog maar eens goed de plannen met mijn zoon bespreken! Meer tips, aandachtspunten of overwegingen nog steeds meer dan welkom. Ook van de golfers onder ons
Om te beginnen bij de vliegtickets. KLM heeft inderdaad zeer interessante voorwaarden. Echter geen rechtstreekse vluchten. Een overstap in de USA heeft niet mijn voorkeur. Sowieso overstappen in deze tijden waarin vluchten eenvoudig worden geannuleerd, spreekt me niet zo aan. Prijzen gaan ook al snel naar de €700 pp bij KLM. Vliegen op Orlando is iets goedkoper. TUIfly heeft dan misschien wat nadelen (zoals @harryh en @d_vdploeg al aangaven, bv geen coronabescherming, verder rijden naar Brussel, geen onderdeel van een alliantie) maar wel rechtstreeks vliegen en dat voor nog geen €400,- pp. En dan vliegen we wel van zaterdag tot zaterdag dus 2 dagen extra, ook niet verkeerd. Ik neig hier toch sterk naar...
Wat betreft de huurauto, ik heb dit nagevraagd (@noukie7 ). Het is inderdaad zoals @Martin & Marianne Marianne al aangaf. Ook de 2e berijder moet op het huurcontract en dus voldoen aan de leeftijdseisen. Dus kom ik nog steeds niet verder dan Fox Rent a Car / Europcar. Voor de gehele periode zoals oorspronkelijk gepland (zondag tm vrijdag) kom ik dan uit op een bedrag van ongeveer €1300 voor een compact SUV inclusief young driver toeslag (via Europcar.com). Als we de auto later ophalen of eerder inleveren mochten we ervoor kiezen om in Miami geen auto te hebben, dan scheelt dan ongeveer €100 per dag (en parkeerkosten natuurlijk). Nog even goed overwegen wat we gaan doen. Ik moet wel snel gaan boeken zie ik want de prijzen bij Fox beginnen iets op te lopen...
Miami Heat doet het erg goed dus de playoffs halen ze wel (dank @mtl !). Hopelijk kunnen we nog een wedstrijd bezoeken. Zo niet, dan wijken we uit naar baseball (Miami Marlins) en passen dit in ons schema in. Minor league laten we dan voor wat het is.
De Everglades airboat staat zeker op het programma! Tuben/kajakken ziet er ook erg mooi uit. Gaan we zeker doen! En dank voor de tip om de tickets vooraf aan te schaffen! En meer dan genoeg outlets dus dat komt ook goed

Wat betreft Clearwater / Sarasota / Fort Myers etc. heb ik geen echte voorkeur. Dacht dat Sarasota misschien voor ons het leukste zou zijn maar daar moet ik me dan nog in verdiepen. @marcie216 Waarom kiezen jullie voor Clearwater?
We willen sowieso wel graag ergens langs de westkust een paar dagen doorbrengen.
Of we gaan starten of eindigen in Miami (@ChantalVW ) dat is nu de crux. Het idee van starten met Miami is eerst even acclimatiseren. Maar kan natuurlijk ook andersom, zeker als we 2 extra dagen krijgen als we met TUIfly gaan vliegen. Dan is een extra nacht in Doral ook een optie. Zit zelfs een golfbaan naast zie ik

Dit weekend nog maar eens goed de plannen met mijn zoon bespreken! Meer tips, aandachtspunten of overwegingen nog steeds meer dan welkom. Ook van de golfers onder ons

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Met 1 overstap in de VS heb ik 339,- betaald voor die periode... En TUI heeft veel meer risico's. Heb er ooit 1x mee gevlogen, kan er over meepraten.
Maar uiteraard is de keuze aan jou, als jij je er prettig bij voelt, doen.
Clearwater is een wat drukkere toeristenstad maar wel met een super strand. Je zou ook kunnen overwegen om in st pete te verblijven. Wij zelf vinden op basis van reviews en foto’s die regio leuker dan Sarasota. Maar wij gaan dan ook wel echt op het strand liggen daar!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Kans dat die TUI vlucht eruit gaat kan natuurlijk ook. Dan kun je die dag de VS vergeten. Kan voor je vlucht met overstap ook gebeuren maar dan wordt je omgeboekt.
Maar die covid voorwaarden zouden voor mij het belangrijkste zijn en hopelijk zijn ze binnenkort niet meer nodig.
2018: Rondreis Zuid West-SF
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Als je Tui wil vliegen land je op Orlando SFB en niet Orlando MCO, let daar voor op!
Fox rent-a-car zit enkel bij MCO...
TUIfly.be vliegt vanaf Brussel naar Miami.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Ik reageer maar op wat je zelf schreef hoor...Tolle schreef: ↑29 jan 2022, 11:57Vliegen op Orlando is iets goedkoper. TUIfly heeft dan misschien wat nadelen (zoals @harryh en @d_vdploeg al aangaven, bv geen coronabescherming, verder rijden naar Brussel, geen onderdeel van een alliantie) maar wel rechtstreeks vliegen en dat voor nog geen €400,- pp. En dan vliegen we wel van zaterdag tot zaterdag dus 2 dagen extra, ook niet verkeerd. Ik neig hier toch sterk naar...

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3406 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 11 Reacties