Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Saarvd: dringend advies rondreis april 2022 - vlucht gewijzigd.
Reis Saarvd: dringend advies rondreis april 2022 - vlucht gewijzigd.
Hallo allemaal,
In april 2022 (over 4 weken) hebben we een rondreis gepland door Florida. Alles lag vast (huurwagen, hotels) toen we een paar dagen geleden te horen kregen dat onze vlucht met een dag verlaat wordt ... dat gooit onze planning serieus in de war, vooral om de hotels die we boekten (gelukkig nog wel annuleerbaar) zo kortbij geen beschikbaarheid hebben een dag later. Daarom had ik graag wat advies gehad.
Dit was onze oorspronkelijke planning:
dag 1: aankomst Miami
dag 2: Miami (Miami Beach + stukje downtown)
dag 3: Miami >> Key West
dag 4: Key West >> Homestead (dolfijnen spotten + snorkelen in Key West)
dag 5: Homestead >> Fort Myers (Everglades)
dag 6: Fort Myers
dag 7: Fort Myers >> Clearwater (langs Sanibel Island)
dag 8: Clearwater >> Crystal River
dag 9: Crystal River >> Orlando (zwemmen met manatees)
dag 10: Orlando (Universal Studio's)
dag 11: Orlando (Universal Studio's)
dag 12: Orlando >> Fort Lauderdale (Kennedy Space Center)
dag 13: Fort Lauderdale
dag 14: Fort Lauderdale >> Miami (terugvlucht in de avond)
Om niet alles te moeten omgooien, gaan we helaas onze overnachting in Key West laten vallen. Nu mijn vraag aan jullie, zou het wel de moeite zijn om op dag 3 een stukje van de route naar Key West te rijden en bijvoorbeeld te overnachten in Islamorada. De dag nadien zouden we dan van daaruit naar Fort Myers kunnen rijden en onderweg de Everglades doen. Of laten we dit beter helemaal vallen?
Het snorkelen in Key West valt in elk geval weg. Weten jullie een alternatief waar we dit zouden kunnen doen? En het spotten van dolfijnen?
We twijfelen ook over dag 8 en 9, omdat we misschien te laat zijn om manatees te zien op dat moment. Ofwel doen we een dag meer in Clearwater (of raden jullie een andere plek aan daar in de buurt?), ofwel toch nog ergens anders? Iemand tips hierover?
Tenslotte nog een laatste vraag. Bij onze rondreis in het zuidwesten een paar jaar geleden huurden we een speedboot om te varen op Lake Powell. Dat vonden onze kinderen de mooiste dag van de hele reis. Is er een plaats langs de westkust van Florida waar we dit zouden kunnen doen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie input!
In april 2022 (over 4 weken) hebben we een rondreis gepland door Florida. Alles lag vast (huurwagen, hotels) toen we een paar dagen geleden te horen kregen dat onze vlucht met een dag verlaat wordt ... dat gooit onze planning serieus in de war, vooral om de hotels die we boekten (gelukkig nog wel annuleerbaar) zo kortbij geen beschikbaarheid hebben een dag later. Daarom had ik graag wat advies gehad.
Dit was onze oorspronkelijke planning:
dag 1: aankomst Miami
dag 2: Miami (Miami Beach + stukje downtown)
dag 3: Miami >> Key West
dag 4: Key West >> Homestead (dolfijnen spotten + snorkelen in Key West)
dag 5: Homestead >> Fort Myers (Everglades)
dag 6: Fort Myers
dag 7: Fort Myers >> Clearwater (langs Sanibel Island)
dag 8: Clearwater >> Crystal River
dag 9: Crystal River >> Orlando (zwemmen met manatees)
dag 10: Orlando (Universal Studio's)
dag 11: Orlando (Universal Studio's)
dag 12: Orlando >> Fort Lauderdale (Kennedy Space Center)
dag 13: Fort Lauderdale
dag 14: Fort Lauderdale >> Miami (terugvlucht in de avond)
Om niet alles te moeten omgooien, gaan we helaas onze overnachting in Key West laten vallen. Nu mijn vraag aan jullie, zou het wel de moeite zijn om op dag 3 een stukje van de route naar Key West te rijden en bijvoorbeeld te overnachten in Islamorada. De dag nadien zouden we dan van daaruit naar Fort Myers kunnen rijden en onderweg de Everglades doen. Of laten we dit beter helemaal vallen?
Het snorkelen in Key West valt in elk geval weg. Weten jullie een alternatief waar we dit zouden kunnen doen? En het spotten van dolfijnen?
We twijfelen ook over dag 8 en 9, omdat we misschien te laat zijn om manatees te zien op dat moment. Ofwel doen we een dag meer in Clearwater (of raden jullie een andere plek aan daar in de buurt?), ofwel toch nog ergens anders? Iemand tips hierover?
Tenslotte nog een laatste vraag. Bij onze rondreis in het zuidwesten een paar jaar geleden huurden we een speedboot om te varen op Lake Powell. Dat vonden onze kinderen de mooiste dag van de hele reis. Is er een plaats langs de westkust van Florida waar we dit zouden kunnen doen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie input!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Dringend advies rondreis april 2022 - vlucht gewijzigd
@Saarvd op dag 3 niet naar Key West en snorkelen is goed op te lossen door 2 nachten in Homestead te blijven en te gaan snorkelen op Key Largo, bv bij John Pennekamp Coral Reef State Park. Dat is de mooiste snorkelplek van Florida, je gaat met een boot naar het rif daar. Daarvoor was ik sowieso niet naar Key West gegaan 
Een hotel in Homestead is ook nog veel betaalbaarder. Kijk bv even naar Best Western daar, prima hotel.
Je zult in april in Crystal River weinig tot geen manatees treffen denk ik, die zijn dan al weg. En het is nu warmer dan normaal in Florida waardoor manatees eerder weggaan bij de warme bronnen zoals Crystal River.
Je zult ze eerder in en om havens vinden bij open water.
Dolfijnen spotten: LittleToot.us boot tour vanuit Clearwater, super ervaring voor je kids.
Boot huren kun je echt overal. Ik zou dat in jullie planning ws in Fort Myers doen.

Een hotel in Homestead is ook nog veel betaalbaarder. Kijk bv even naar Best Western daar, prima hotel.
Je zult in april in Crystal River weinig tot geen manatees treffen denk ik, die zijn dan al weg. En het is nu warmer dan normaal in Florida waardoor manatees eerder weggaan bij de warme bronnen zoals Crystal River.
Je zult ze eerder in en om havens vinden bij open water.
Dolfijnen spotten: LittleToot.us boot tour vanuit Clearwater, super ervaring voor je kids.
Boot huren kun je echt overal. Ik zou dat in jullie planning ws in Fort Myers doen.
Hallo HarryH,
Dank je wel voor de reactie!
We wilden ook wel naar Key West om de overseas highway te zien en Key West zelf. Daarom nu het idee om die ene nacht in Homestead te vervangen door een nacht Islamorada om toch nog een stukje van de highway te rijden. Maar de dag nadien staat er dan al de Everglades op het programma om daarna naar Fort Myers te gaan. Maar misschien kunnen we op dag 3 toch het snorkelen combineren met een stukje van de highway (tot Bahia Honda State Park?).
Heb je tips om onze nacht in Crystal River anders in te vullen? Of beter een nacht meer in Clearwater?
Dank je wel voor de reactie!
We wilden ook wel naar Key West om de overseas highway te zien en Key West zelf. Daarom nu het idee om die ene nacht in Homestead te vervangen door een nacht Islamorada om toch nog een stukje van de highway te rijden. Maar de dag nadien staat er dan al de Everglades op het programma om daarna naar Fort Myers te gaan. Maar misschien kunnen we op dag 3 toch het snorkelen combineren met een stukje van de highway (tot Bahia Honda State Park?).
Heb je tips om onze nacht in Crystal River anders in te vullen? Of beter een nacht meer in Clearwater?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik zou Crystal River overslaan. Daarvoor in de plaats Clearwater, dan zou je bv een dagje kunnen gaan kayaken en misschien manatees zien, zoals op Weeki Wachi River. Is wel een stukje rijden.
Zie ook viewtopic.php?p=1080389#p1080389
Zie ook viewtopic.php?p=1080389#p1080389
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Los van je route, waarom is jullie vlucht verzet en is daar niets meer aan te doen? Scheelt je een hoop gedoe...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
@Ruud, nee niks aan te doen, de vliegtuigmaatschappij heeft gewoon geannuleerd. Alle andere vluchten die dag zijn zoveel duurder ondertussen dat dit geen optie is.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Is alleen jullie vlucht verzet, is de bestemming vervallen of is de maatschappij gestopt met vliegen. Over welke maatschappij hebben we het dan? Niet om door te drammen, maar het valt mij gewoon op dat jullie zo'n vreemd alternatief is aangeboden. De "grote" (dus geen TUI, Air Europa en/of IcelandAir) luchtvaartmaatschappijen zoeken echt wel naar een beter alternatief, dit kost jullie gewoon een dag. Ben je van mening dat ze (de maatschappij cq broker) echt wel hun best hebben gedaan?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik sluit me aan bij @Ruud2004 Ik vind het inderdaad een vreemd alternatief, zomaar een dag later. Dat is nogal wat.
Mijn ervaring KLM en skyteam partners is wel dat ze echt wel hun best doen om je een goed alternatief te bieden. Een dag later waardoor je je planning moet wijzigen is dit niet. Benieuwd met welke maatschappij jullie gaan.
Mijn ervaring KLM en skyteam partners is wel dat ze echt wel hun best doen om je een goed alternatief te bieden. Een dag later waardoor je je planning moet wijzigen is dit niet. Benieuwd met welke maatschappij jullie gaan.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Reis Saarvd: dringend advies rondreis april 2022 - vlucht gewijzigd.
Indien via een reisorganisatie geboekt, zou je bijna denken dat die zich een dag vergist hebben in de vertrekdatum en nu gooien op annuleren van de luchtvaartmaatschappij...
Ben ook wel benieuwd om welke maatschappij het gaat en hoe er geboekt is.
Vervelend is het in ieder geval wel.
Roland

Ben ook wel benieuwd om welke maatschappij het gaat en hoe er geboekt is.
Vervelend is het in ieder geval wel.

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2396 Weergaves
-
Laatste bericht door stegeman