Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Oude Man: hulp bij planning eerste bezoek.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Oude Man
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Oude Man: hulp bij planning eerste bezoek.

Bericht door Oude Man »

Allen,
Wij (koppel van 65 jaar en 64 jaar oud) plannen een vakantie naar Florida. We zijn al een paar keer naar USA geweest, maar die regio is ons onbekend.
De bedoeling is ergens begin december te gaan voor ong 13 dagen (incl vlucht). Dat is uiteraard niet echt lang, maar veel meer tijd is er helaas niet.
Voorlopig ben ik uitgegaan van een retourvlucht Orlando, ook al kunnen we heen Orlando kiezen en terug Miami. We vonden echter betere vluchten bij een "retour", en de vlucht terug vertrekt 's avonds zodat we tijd hebben om van Miami naar Orlando te rijden.
Belangrijk: wij proberen steeds een combinatie te maken van natuur en stad (cultuur). Dat lijkt ons hier wat moeilijker.

Bij deze ons eerste idee, waarover we graag feedback/aanvullingen/verbeteringen krijgen:
Dag 1: vlucht Brussel - Orlando
Dag 2: Orlando
Dag 3: Kennedy Space Center
Dag 4: Universal Studios
Dag 5: Orlando - Ocala National Forest
Dag 6: Crystal River ( Rainbow Springs? Three Sisters Springs? Homossa Springs ? )
Dag 7: via Weeki Wachee naar Clearwater
Dag 8: via Fort Myers naar Everglades
Dag 9: bezoek Everglades
Dag 10: Florida Keys
Dag 11: Miami
Dag 12: Miami - Orlando airport - Brussel
Dag 13: aankomst Brussel

Zoals gezegd, is dit een eerste aanzet. Gezien onze kennis van deze regio zowat nihil is, zullen we nog wel moeten aanpassen.
Alvast bedankt voor alle advies.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Oude Man: hulp bij planning eerste bezoek.

Bericht door BonnyR »

Op zich zou gezien jullie planning heen Orlando terug Miami niet verkeerd zijn. Nu ben je je laatste dag ' kwijt' aan terugrijden en auto inleveren. Maar als daar een flink prijsverschil aanhangt kan ik me dat voorstellen. Persoonlijk zou ik een dagje van Orlando afhalen en later in de reis inzetten. Bijvoorbeeld bij Clearwater naar Honeymoon Island state park. Wat zijn jullie plannen in Fort Meyers en Clearwater? Moet zeggen dat het voor mij lang geleden is Florida en juist die plaatsen roepen niet echt direct herinneringen op 😁
Crystal river weer wel.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Oude Man
Amerika-ontdekker

Bericht door Oude Man »

Bedankt voor de reactie.
Wat betreft de vlucht: we bekijken ind ook de optie om terug te vliegen vanuit Miami. Maar het prijsverschil speelt mee en (moet ik nog nakijken) de "one-way fee" van huurwagen.
Je tip van Honeymoon Island state park ga ik volgen . Fort Meyers en Clearwater zitten vooral in de route omdat anders de dagafstanden voor ons te zwaar worden. We rijden niet zo graag met de wagen :)
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Betaal je binnen Florida een ' one way fee?' Dacht dat er geen extra kosten voor waren, maar misschien is dat veranderd?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Hertz heeft intussen inderdaad oneway fees bij vertrek o.a. vanuit MIA zag ik.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Kennedy Space Center zou ik aan het einde doen. Dat is ongeveer een uur ten oosten van Orlando en kun je beter terug vanuit Miami mee nemen. Je kunt het combineren met een overnachting in Cocoa Beach bijvoorbeeld. Het vliegveld ligt op de weg terug via de 528 tolweg.

Dag 7 ga je van Weeki Wachee naar Clearwater. De volgende dag ben je al in Fort Myers (=2.5 uur vanaf Clearwater) en ga je door naar de Everglades. Dat is misschien iets te snel allemaal? De west kant heeft een aantal leuke steden en de mooiste stranden van Florida. Siesta Key, Cape Coral, Myakka State Park, Naples, Sanibel island, Marco island zijn een aantal ideeën.

Voor de Everglades heb je geen dag nodig tenzij je een excursie gaat doen. De keys in 1 dag is weer erg kort tenzij je niet helemaal naar Key West wil gaan.
Oude Man
Amerika-ontdekker

Bericht door Oude Man »

Heel erg bedankt ! Vooral eerste tip lijkt me top. Stom dat ik dat zelf niet zie op google maps :D

Hoeveel tijd heb ik nodig voor Kennedy Space?
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Je kunt er een hele dag doorbrengen maar wel minimaal een uur of 5-6 denk ik. Als eerste zou ik de bus tour doen, deze neemt ~2 uur in beslag en sluit ook redelijk ruim voordat het park dicht gaat. Daarna kun je de rest van het park nog doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer