Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alcohol en welke legitimatie
Alcohol en welke legitimatie
Halloo,
Kan het niet echt vinden zie wel ID voorbij komen maar welke?
22 jarige die een biertje of cocktail zou willen bestellen in Florida.
Wat is hiervoor nodig mocht dit gevraagd worden?
Rijbewijs of Paspoort
Kan het niet echt vinden zie wel ID voorbij komen maar welke?
22 jarige die een biertje of cocktail zou willen bestellen in Florida.
Wat is hiervoor nodig mocht dit gevraagd worden?
Rijbewijs of Paspoort
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Alcohol en welke legitimatie
Maakt niet uit, beide is goed. Als je je maar kan legitimeren.
Top dankje.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Toen ik een keer iets ging eten in een brewery, werd specifiek naar mijn paspoort gevraagd, toen ik in eerste instantie mijn rijbewijs liet zien. Was dan wel niet in Florida, maar toch.
In het forum kwam ik ook zoiets tegen dus het kan verschillen per staat.
Vandaar mijn vraag omdat ik m.b.t. Florida niets kon vinden.
Het is makkelijker om het rijbewijs mee te nemen als je op pad gaat dan het paspoort.
Als paspoort verplicht is kan het rijbewijs thuis blijven..
Vandaar mijn vraag omdat ik m.b.t. Florida niets kon vinden.
Het is makkelijker om het rijbewijs mee te nemen als je op pad gaat dan het paspoort.
Als paspoort verplicht is kan het rijbewijs thuis blijven..
Volgens mij is je nederlandse rijbewijs geen officieel ID in de VS, dus het blijft dan een gok of ze het accepteren.
Terug in Texas!
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik ben ooit in Nashville TN geweigerd omdat ik alleen rijbewijs kon laten zien en geen paspoort (die lag in de hotelsafe). Toen heb ik mijzelf een paar meter naar links (of rechts) verplaatst om bij de buren mijn geld achter te laten... 
Verder nooit enig probleem gehad. Of een politie-agent het ook accepteert (mag accepteren) weet ik eigenlijk niet

Verder nooit enig probleem gehad. Of een politie-agent het ook accepteert (mag accepteren) weet ik eigenlijk niet

West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Toch is dat dan best gek want bij de autoverhuur wordt niet gevraagd om paspoort of internationaal rijbewijs.
Verder is mij nog nooit gevraagd om een legitimatie bij bestellen of uitje.
Nu gaat er wat jong spul mee dus als er een cocktail of iets besteld wordt is een rijbewijs
iets makkelijk meenemen.
Apart dat hier toch wat verschillende reactie`s zijn..
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Nog nooit een probleem gehad met een NL rijbewijs als ID. Gaat er vooral om dat het een foto ID is. Dochters zijn net de 21 gepasseerd 

Hangt misschien van de staat af, maar hier in Utah geldt een buitenlands rijbewijs officieel ook niet als legitimatie voor de verkoop/consumptie van alcohol. Kan best zijn dat ze het hier en daar toch accepteren hoor, maar volgens de regels moet het voor buitenlanders een paspoort zijn.
En omgekeerd werd in hotels in Nederland mijn Amerikaanse rijbewijs ook niet geaccepteerd als legitimatie. Moest een paspoort zijn (gelukkig had ik toen m'n Amerikaanse paspoortkaartje bij me, aangezien m'n paspoorten bij m'n vader in de logeerkamer lagen).
En omgekeerd werd in hotels in Nederland mijn Amerikaanse rijbewijs ook niet geaccepteerd als legitimatie. Moest een paspoort zijn (gelukkig had ik toen m'n Amerikaanse paspoortkaartje bij me, aangezien m'n paspoorten bij m'n vader in de logeerkamer lagen).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
In Florida mag het inderdaad ook een buitenlands rijbewijs zijn volgens hun regels
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Voor drank, wij zijn beiden boven de 60
, legitimeren we ons met een rijbewijs en dat is altijd goed gegaan, hoewel we daar in Florida geen ervaring mee hebben. We wilden wel een keer in Las Vegas een kortingspas voor een buffet aanschaffen en dat kon alleen met een paspoort, maar dat lag in de camper. Uiteindelijk kon het voor 1x met het rijbewijs. Nu hadden we het maar 1x nodig, dus dat vonden wij niet erg 

- bedeve
- Amerika-expert
In Utah moeten buitenlanders in dit geval hun paspoort laten zien .
Its the law.....you better don t mess with it !
Its the law.....you better don t mess with it !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Het klopt dat rijbewijs is voldoende maar wordt wel echt gevraagd aan de jonkies die mee zijn, niet aan mijDutchess schreef: ↑28 jul 2023, 22:04
In Florida mag het inderdaad ook een buitenlands rijbewijs zijn volgens hun regels

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Vorig jaar hoefden wij in een Walmart was het dacht ik, bij de zelfscan geen ID te laten zien. Er stond een oudere medewerker en die zei met een knipoog tegen ons: "You guys have fake ID's anyway" 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1247 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 16 Reacties