Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Karin77: rondreis mei 2024/2025.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Karin77: rondreis mei 2024/2025.
Hallo allemaal,
Wij hebben mei 2022 een rondreis door zuid-west Amerika gemaakt en dat smaakt naar meer. De planning was eerst om in mei 2024 weer terug te gaan en dan een verdieping te maken van de reis omdat we in sommige steden en parken te weinig tijd hadden, maar nu hebben we besloten om naar Florida te gaan. We weten nog niet of we in mei 2024 of 2025 gaan.
Nu heb ik een route gemaakt en ik zie dat wij de laatste dag in Orlando tijd “over” hebben. Ben benieuwd of jullie misschien een leuke suggestie hebben om die dag te besteden. Reistijd enkele reis mag ca. 1,5 uur zijn.
Planning:
Za: Vertrek naar Miami
Zo: Miami/ Miami Beach
Ma: Miami/ Miami Beach
Di: Miami - Key Largo (snorkeltocht)
Wo: Key Largo - Key West (diverse stops onderweg)
Do: Key West
Vrij: Key West - Homestead (vanuit hier aantal korte wandelingen Everglades)
Za: Homestead - Everglades - Naples
Zo: Naples
Ma: Naples - Sanibel Beach - Orlando
Di: Orlando (park)
Wo: Orlando (Kennedy Space Center en daarna misschien ergens shoppen)
Do: Orlando (park)
Vrij: Orlando - suggesties?
Za: Vertrek
Zo: aankomst
Ik hoop dat jullie een leuk idee hebben voor onze laatste dag.
Ik zat zelf te denken aan Silver Springs State Park of Cocao Beach.
Alvast bedankt!
Wij hebben mei 2022 een rondreis door zuid-west Amerika gemaakt en dat smaakt naar meer. De planning was eerst om in mei 2024 weer terug te gaan en dan een verdieping te maken van de reis omdat we in sommige steden en parken te weinig tijd hadden, maar nu hebben we besloten om naar Florida te gaan. We weten nog niet of we in mei 2024 of 2025 gaan.
Nu heb ik een route gemaakt en ik zie dat wij de laatste dag in Orlando tijd “over” hebben. Ben benieuwd of jullie misschien een leuke suggestie hebben om die dag te besteden. Reistijd enkele reis mag ca. 1,5 uur zijn.
Planning:
Za: Vertrek naar Miami
Zo: Miami/ Miami Beach
Ma: Miami/ Miami Beach
Di: Miami - Key Largo (snorkeltocht)
Wo: Key Largo - Key West (diverse stops onderweg)
Do: Key West
Vrij: Key West - Homestead (vanuit hier aantal korte wandelingen Everglades)
Za: Homestead - Everglades - Naples
Zo: Naples
Ma: Naples - Sanibel Beach - Orlando
Di: Orlando (park)
Wo: Orlando (Kennedy Space Center en daarna misschien ergens shoppen)
Do: Orlando (park)
Vrij: Orlando - suggesties?
Za: Vertrek
Zo: aankomst
Ik hoop dat jullie een leuk idee hebben voor onze laatste dag.
Ik zat zelf te denken aan Silver Springs State Park of Cocao Beach.
Alvast bedankt!
Re: Rondreis mei 2024/2025
Je kunt overwegen na Napels (of Cape Coral, ook leuk!) eerst 1 nachtje in Clearwater Beach te verblijven en dan doorrijden naar Orlando.
Prachtig strand, zo zacht, tis net poedersuiker zeggen wij hier.
En absolute tip voor daar: boek een dolfijnentour bij Little Toot!
Cocoa Beach hebben wij ook gedaan maar niet bijzonder, niet de moeite vond ik. Als je het perse wil zien, zou je het kunnen combineren met je bezoek aan Kennedy Space Center.
Voor een laatste dag in Orlando kun je ook gaan tuben in Kellypark, dat schijnt ook leuk te zijn.
Prachtig strand, zo zacht, tis net poedersuiker zeggen wij hier.
En absolute tip voor daar: boek een dolfijnentour bij Little Toot!
Cocoa Beach hebben wij ook gedaan maar niet bijzonder, niet de moeite vond ik. Als je het perse wil zien, zou je het kunnen combineren met je bezoek aan Kennedy Space Center.
Voor een laatste dag in Orlando kun je ook gaan tuben in Kellypark, dat schijnt ook leuk te zijn.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel voor je reactie! Jouw tips ga ik zeker meenemen!
De dolfijnentocht gaan we overslaan helaas. Wij hebben vorig jaar een walvistocht in Monterey gedaan en die was niet voor herhaling vatbaar
. Wel heel mooi hoor, maar we hadden een heftige tocht die zelfs halverwege werd afgebroken omdat het weer te heftig was en iedereen aan boord ziek was
.
De dolfijnentocht gaan we overslaan helaas. Wij hebben vorig jaar een walvistocht in Monterey gedaan en die was niet voor herhaling vatbaar
Ik ken de dolfijnentocht in Florida niet, en heb geen walvistocht gedaan in California (deels omdat man heel snel zeeziek wordt) maar hier in Texas blijf je juist vlakbij de kust om dolfijnen te zien, in rustig water. Mijn man heeft dat nu 2x gedaan, geen problemen. Ik denk niet dat je een dolfijntocht met een walvistocht kunt vergelijken.
Terug in Texas!
Re: Reis Karin77: rondreis mei 2024/2025.
Echt niet overslaan als je Clearwater kiest hoor!
Ik ben ook vlug zeeziek maar heb er bij die dolfijnen tour nooit over gelezen. Geen seconde over nagedacht, zelfs geen reispillen ingenomen. Er was werkelijk ook niemand ziek, iedereen was aan het genieten van het schouwspel van springende dolfijnen.
Ze varen heel rustig en laten de dolfijnen meespringen op de golven. Je kunt het inderdaad niet vergelijken met een walvistour.
Ik ben ook vlug zeeziek maar heb er bij die dolfijnen tour nooit over gelezen. Geen seconde over nagedacht, zelfs geen reispillen ingenomen. Er was werkelijk ook niemand ziek, iedereen was aan het genieten van het schouwspel van springende dolfijnen.
Ze varen heel rustig en laten de dolfijnen meespringen op de golven. Je kunt het inderdaad niet vergelijken met een walvistour.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie aanvullingen! We gaan Clearwater Beach sowieso toevoegen aan onze route en de dolfijnentocht hopelijk ook!
Superleuk!
Wij zijn in 2017 ook in Clearwater geweest en toen geen dolfijnen gedaan (geen idee waarom niet ?!, waarschijnlijk ivm tijd tekort).
In 2019 wél gedaan en het behoorde wel tot een van de leukste dingen in de reis moet ik zeggen.
Dus ik kan alleen maar zeggen: goed besluit
!!
Wij zijn in 2017 ook in Clearwater geweest en toen geen dolfijnen gedaan (geen idee waarom niet ?!, waarschijnlijk ivm tijd tekort).
In 2019 wél gedaan en het behoorde wel tot een van de leukste dingen in de reis moet ik zeggen.
Dus ik kan alleen maar zeggen: goed besluit

-
- Amerika-ontdekker
Nu al zin in 
. Heb je nog leuke tips voor de andere plekken die we gaan bezoeken?
Miami vonden we niet heel bijzonder en trok ons vooraf al niet heel erg.
Wij hadden één volle dag in Miami en dat vonden we ook genoeg. Wij hadden foldertjes van die hopp-bus bekeken en zelf nagenoeg dezelfde route gereden, in een iets andere volgorde maar goed.
Holocaust Memorial gezien en door Coral Gables en Little Havanna gereden. Even bij Bayside Mall aan de gezellige haven gezeten en over de Ocean Drive gereden. Voor de avond is Lincoln Rd wel een aanrader. Ook nog kort bij Miami Beach geweest en Wynwood Art District bekeken.
En toen hadden we het wel gezien. Jij hebt ruim 2,5 dag dus misschien heb jij meer op de planning daar staan.
Richting de Keys zeker even stoppen op Islamorada en vissen voeren bij Robbie's, en lekker lunchen bij Morada Bay.
Op Key West in de avond naar Mallory Street voor de zonsondergang, gezellig met muziek enzo.
In Orlando kun je een keer naar het stadje Celebration.
Old Town is ook leuk om ‘s avonds te bezoeken, uitgaanscentrum met op zaterdagavond (dacht ik) oude auto’s show.
En Disney Springs ook leuk om te zien.
Lekker eten bij Panda Express (de Orange Chicken…..ohhhh zo lekker) en natuurlijk Cheesecake Factory.
Wij hadden één volle dag in Miami en dat vonden we ook genoeg. Wij hadden foldertjes van die hopp-bus bekeken en zelf nagenoeg dezelfde route gereden, in een iets andere volgorde maar goed.
Holocaust Memorial gezien en door Coral Gables en Little Havanna gereden. Even bij Bayside Mall aan de gezellige haven gezeten en over de Ocean Drive gereden. Voor de avond is Lincoln Rd wel een aanrader. Ook nog kort bij Miami Beach geweest en Wynwood Art District bekeken.
En toen hadden we het wel gezien. Jij hebt ruim 2,5 dag dus misschien heb jij meer op de planning daar staan.
Richting de Keys zeker even stoppen op Islamorada en vissen voeren bij Robbie's, en lekker lunchen bij Morada Bay.
Op Key West in de avond naar Mallory Street voor de zonsondergang, gezellig met muziek enzo.
In Orlando kun je een keer naar het stadje Celebration.
Old Town is ook leuk om ‘s avonds te bezoeken, uitgaanscentrum met op zaterdagavond (dacht ik) oude auto’s show.
En Disney Springs ook leuk om te zien.
Lekker eten bij Panda Express (de Orange Chicken…..ohhhh zo lekker) en natuurlijk Cheesecake Factory.
-
- Amerika-ontdekker
Wellicht hebben wij Miami te veel dagen ingepland, maar vorig jaar hadden wij een vrij volle planning dus ik wilde nu wat rustiger aan doen
. En vanuit Miami kunnen we ook nog eea ondernemen als we het na 1 dag gezien hebben.
Ik verwacht dat wij de aankomstdag vrij laat aankomen en hoop vooral op een directe vlucht naar Miami.
Thanks voor de tips weer!
Ik verwacht dat wij de aankomstdag vrij laat aankomen en hoop vooral op een directe vlucht naar Miami.
Thanks voor de tips weer!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3669 Weergaves
-
Laatste bericht door bigoak
-