Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voorlopige route Sandy in Florida
Voorlopige route Sandy in Florida
We hebben de knoop doorgehakt en een 9 daagse reis naar Florida geboekt. Een combinatie reis van AmericanEstates. We hebben een luxury villa met private swimmingpool in Kissimmee .... en een minivan geboekt. Helaas toch een overstap van 2 uur, het speciale tarief van Martinair was al vol (rechtstreekse vlucht). Fantastisch dit forum, wij waren anders nooit tot deze prijzen gekomen. Bedankt iedereen, en Jerbia in het bijzonder voor de Americanestates tip in de low budget vluchten topic.
Vrijdag 19 oktober- Aankomst Tampa
Zaterdag 20 oktober - Rustig aan, settlen in het huisje.
Zondag 21 oktober - Trip naar Tampa, Saint Petersburg, Bradenton
Maandag 22 oktober -Disney World - Magic Kingdom
Dinsdag 23 oktober - Disney World - Animal Kingdom of MGM studios
Woensdag 24 oktober - Orlando Palm Beach/International Drive
Donderdag 25 oktober - Seaworld
Vrijdag 26 oktober - Strand aan de golf van Mexico/shoppen
Zaterdag 27 oktober - Vertrek Tampa
Ik heb de route aangepast en Miami geschrapt - Daytona staat ook nog op het lijstje ; ))
Vrijdag 19 oktober- Aankomst Tampa
Zaterdag 20 oktober - Rustig aan, settlen in het huisje.
Zondag 21 oktober - Trip naar Tampa, Saint Petersburg, Bradenton
Maandag 22 oktober -Disney World - Magic Kingdom
Dinsdag 23 oktober - Disney World - Animal Kingdom of MGM studios
Woensdag 24 oktober - Orlando Palm Beach/International Drive
Donderdag 25 oktober - Seaworld
Vrijdag 26 oktober - Strand aan de golf van Mexico/shoppen
Zaterdag 27 oktober - Vertrek Tampa
Ik heb de route aangepast en Miami geschrapt - Daytona staat ook nog op het lijstje ; ))
Laatst gewijzigd door Sandy op 27 feb 2007, 13:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Even heen-en-weer naar Miami zou ik niet doen. Je bent minstens 4 uur heen en 4 uur terug. Dan heb je net de kans om even op het strand te kijken.
Zie hier een routebeschrijving: Link
Dan zou ik eerder naar Kennedy Space Center gaan. Of naar Busch Gardens..
Zie hier een routebeschrijving: Link
Dan zou ik eerder naar Kennedy Space Center gaan. Of naar Busch Gardens..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Color01
- Amerika-expert
Ik zou s'morgens gaan shoppen en van daaruit naar het strand gaan en s'avonds naar International drive ... want International Drive is s'avonds het leukst.... dat vond ik in die 3 keer dat ik daar ben geweest.Sandy schreef: Vrijdag: Strand of shoppen of International Drive.
en als je van motoren houd .. dan kan ik je aanraden om naar Daytona te gaan...daar is namelijk Biketober fest :beerchug:
Shhhh Stefan leest ook mee ......Color01 schreef: en als je van motoren houd .. dan kan ik je aanraden om naar Daytona te gaan...daar is namelijk Biketober fest :beerchug:

We willen de parken echt limiteren tot 2 dagen Disney World & 1 dag Seaworld. De overige 2 dagen willen we echt een trip maken ... We vinden het overigens niet erg om heel lang te rijden ... kinderen zijn daarin ook wel getraind. Ik wil zo graag de skyline van Miami aan de kinderen laten zien ..
Sandy
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dan zou ik je aanraden om vanaf Miami Bayside een rondvaart te maken met de boot. Onderweg zie je o.m. de leuke 'stulpjes' van de celebrities en op de terugweg heb je een prachtig zicht op de skyline van Miami. Na de rondvaart kun je ook nog leuk shoppen bij Bayside MarketplaceIk wil zo graag de skyline van Miami aan de kinderen laten zien ..

- Albert
- Amerikafan
- Partner van: Nieuwenoord
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Als ik kind zou zijn en mijn mammie vraagt wat ik graag zou willen een skyline zien of een pretpark, nou dan wist ik het wel.
Zijn jullie niet bang dat je de kinderen overlaadt met indrukken die ze wellicht niet kunnen verwerken in zo'n korte periode. Laat ze genieten in de parken.
Wij hebben vorig jaar ons reisplan in de hoek gesmeten omdat wij alleen maar op reis waren de punten die op de lijst stonden af te vinken.
En daarna hebben we genoten van de reis.
Albertje Kretiek Himself
Zijn jullie niet bang dat je de kinderen overlaadt met indrukken die ze wellicht niet kunnen verwerken in zo'n korte periode. Laat ze genieten in de parken.
Wij hebben vorig jaar ons reisplan in de hoek gesmeten omdat wij alleen maar op reis waren de punten die op de lijst stonden af te vinken.
En daarna hebben we genoten van de reis.
Albertje Kretiek Himself
Laatst gewijzigd door Albert op 26 feb 2007, 16:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Sandy,Sandy schreef:Rond 22 graden, waarschijnlijk net te koel om in het zwembad te liggen, denk ik ..
Dat hoeft helemaal niet hoor! Ik heb ook al eens in oktober een vakantie doorgebracht in Florida. Er waren zelfs bloedhete dagen bij en een zwembad was toen meer dan welkom.....

Ook heb ik al eens eind november/1e helft december twee weken in Kissimee doorgebracht. Het was toen zelfs een zeer aangename temperatuur van rond de 20-25 graden. Wel wisselend. De ene dag de korte broek en de andere dag moesten we soms de lange broek even aan.
De vrijdag- en zaterdagavond oldtimer parade is zeker een aanrader. Geweldig leuk, ook voor de kinderen. Langs het bewuste traject wat ze rijden zijn leuke winkeltjes (een hele straat vol) en ook kermisachtige attracties.
Gefeliciteerd met deze boeking. Een leuk vooruitzicht om je op te verheugen!
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Nee hoor .... wie zegt dat we ze niet laten genietenAlbertje Kretiek Himself schreef:Zijn jullie niet bang dat je de kinderen overlaadt met indrukken die ze wellicht niet kunnen verwerken in zo'n korte periode. Laat ze genieten in de parken.

We willen naar 3 parken gaan speciaal voor de kinderen ... Bewust 1 park per dag ... Ik weet zeker dat ze de skyline prachtig vinden, misschien zijn mijn kinderen daarin anders dan andere kinderen, maar ze willen heel graag de wolkenkrabbers zien. Vorig jaar in Italie trokken ze het ook heel goed tijdens de culturele trips en vonden het erg indrukwekkend. Nothing is written in stone yet, maar ik ga wel graag voorbereid op vakantie en plan trips en routes. Al is het maar een backup plan. Terplekke, kunnen we er altijd van afwijken, als de kinderen het niet trekken. Zo intensief vind ik het nog niet eens gepland ... we zijn niet van plan om hele lange dagen te maken. Dit is puur orientatie ...
Sandy
Jerbia jij hebt geen reisverslag online staan, alleen foto's van Florida toch?
Klinkt leuk een rondvaart vanaf Miami bayside ... overnachting zat ik inderdaad ook eventueel aan te denken (maar we proberen de kosten enigszins te drukken). In Italie reden we 5 uur naar Venetie en weer terug en dat was goed te doen. Maar misschien onderschat ik Miami wel wat betreft files ..
Zou wel mooi zijn als we het zwembad kunnen gebruiken bij ons huisje Marjan : ))
Het is zo onwerkelijk nog ..... maar het is ook nog ver weg allemaal ..
Klinkt leuk een rondvaart vanaf Miami bayside ... overnachting zat ik inderdaad ook eventueel aan te denken (maar we proberen de kosten enigszins te drukken). In Italie reden we 5 uur naar Venetie en weer terug en dat was goed te doen. Maar misschien onderschat ik Miami wel wat betreft files ..
Zou wel mooi zijn als we het zwembad kunnen gebruiken bij ons huisje Marjan : ))
Het is zo onwerkelijk nog ..... maar het is ook nog ver weg allemaal ..
Sandy
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dit is de skyline van Miami:Sandy schreef:Ik weet zeker dat ze de skyline prachtig vinden, misschien zijn mijn kinderen daarin anders dan andere kinderen, maar ze willen heel graag de wolkenkrabbers zien.

Ik vind dat, eerlijk gezegd, niet echt super spectaculair hoor...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat klopt, ik heb maar een paar foto's op de site gezet en geen online verslag gemaakt. Wij gingen voor de tweede keer met de kinderen naar Florida en Jerry en ik zijn er al 5 keer geweest dus dan maak je een stuk minder foto's.Sandy schreef:Jerbia jij hebt geen reisverslag online staan, alleen foto's van Florida toch?
Uuuhm, jullie denken dat dit geen indruk maakt op kinderen onder de 10 jaar ... ?pyca schreef:Ik ben het met je eens, ik vond trouwens heel Miami niet zo spectaculairIk vind dat, eerlijk gezegd, niet echt super spectaculair hoorEen stad om 1x gezien te hebben, dat is genoeg.
(maargoed dat is mijn mening)

Alleen al over die brug rijden is sensatie en een avontuur....

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk hoor, Sandy, dat jullie met het hele gezin naar Florida gaan! Een geweldig vooruitzicht. Oktober is ook een geweldige maand om te gaan. Niet te warm, maar gewoon heerlijk weer. Niet zo druk, geen lange wachttijden in de pretparken. Kortom: goede keuze!
Als het jou gaat om de skyline en de wolkenkrabbers van Miami, zou je ook kunnen overwegen naar Tampa te gaan. Een stuk dichterbij, maar ook met een paar mooie bruggen en een mooie skyline (vond ik tenminste!). Je kunt hier wel een mooie tocht maken, via Tampa naar St. Petersburg en via St. Petersburg naar Bradenton. Deze laatste brug is erg beroemd om de mooie zonsondergangen. Je zou op deze manier Tampa kunnen combineren met een dagje strand, het strand aan de westkust is in oktober een betere bestemming volgens mij, omdat het water hier nog een stuk warmer is.
Veel succes met de planning!
Als het jou gaat om de skyline en de wolkenkrabbers van Miami, zou je ook kunnen overwegen naar Tampa te gaan. Een stuk dichterbij, maar ook met een paar mooie bruggen en een mooie skyline (vond ik tenminste!). Je kunt hier wel een mooie tocht maken, via Tampa naar St. Petersburg en via St. Petersburg naar Bradenton. Deze laatste brug is erg beroemd om de mooie zonsondergangen. Je zou op deze manier Tampa kunnen combineren met een dagje strand, het strand aan de westkust is in oktober een betere bestemming volgens mij, omdat het water hier nog een stuk warmer is.
Veel succes met de planning!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met Jacqueline eens. De bruggen over de baai bij St. Petersburg en Tampa en ook de skyline maken best wel indruk.
Ook het strand aan de westkant van Florida aan de Golf of Mexico zijn vele malen mooier dan aan de Atlantische oostkant. Maar dat is mijn mening. De stranden zijn witter, er is een prachtige zonsondergang, er zijn palmbomen en het water is veel aangenamer.
Ik zou zeker overwegen om die kant op te gaan met de kinderen.
Gr. Marjan
Ook het strand aan de westkant van Florida aan de Golf of Mexico zijn vele malen mooier dan aan de Atlantische oostkant. Maar dat is mijn mening. De stranden zijn witter, er is een prachtige zonsondergang, er zijn palmbomen en het water is veel aangenamer.
Ik zou zeker overwegen om die kant op te gaan met de kinderen.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2953 Weergaves