Pagina 1 van 1

Martinair vlucht vanavond in problemen!!

Geplaatst: 24 apr 2007, 04:39
door wiepster
Takeoff Troubles At OIA
Monday, April 23, 2007 9:23:22 PM

Email | Print | Send Feedback

--------------------------------------------------------------------------------

Takeoff troubles forced a jet plane to be evacuated Monday night at Orlando International Airport.

The airport says MartinAir Flight 636 was trying to take off from Amsterdam when a light came on in the cockpit indicating trouble.

The pilot then aborted the takeoff, causing at least two tires on the plane to blow out.

Buses had to come onto the runway to pick up the passengers.

The cause of the initial warning light is now under investigation.





http://www.cfnews13.com/News/Local/2007 ... t_oia.html

De passagiers zullen wel geschrokken zijn, best wel eng zo'n Takeoff....

Manlief is vanochtend vroeg vertrokken naar Washington DC en dochter gaat 8 juni met Martinair naar Amsterdam, hoe ouder ik word hoe enger ik het vliegen ga vinden, helaas moet je wel, anders kom je nergens....

Geplaatst: 24 apr 2007, 05:03
door Petra/VS
Toen wij naar L.A. gingen en 3+ uur vertraging hadden door een mechanisch probleem schreef ik precies hetzelfde. Vroeger vond ik vliegen leuk van begin tot einde, nu ben ik opgelucht als we weer veilig op de plaats van bestemming zijn! Hoewel ik na het opstijgen wel zo'n gevoel heb van "het is nu uit mijn handen". Maar bij ieder vreemd geluid van de motor zet ik me schrap. Daarom helpt het programma van United, waarbij je naar de piloten en de verkeersleiding kunt luisteren enorm. Dan weet ik, waarom de motoren opeens harder gaan (we gaan hoger) of langzamer (we gaan lager). Ik wou, dat meer luchtvaartmaatschappijen die service boden!

Geplaatst: 24 apr 2007, 07:29
door kastelke
Ach, bekijk het nuchter: er vallen nog steeds veel meer dodelijke verkeersslachtoffers bij ongelukken met voetgangers, auto's en fietsers, dan dat er slachtoffers vallen bij vliegtuigrampen.
(maar liefst van al heb ik ook wel dat er geen lampjes gaan flikkeren in mijn vliegtuig ;-) )

Geplaatst: 28 apr 2007, 23:18
door UsaDutch
Petra/VS schreef:Daarom helpt het programma van United, waarbij je naar de piloten en de verkeersleiding kunt luisteren enorm. Dan weet ik, waarom de motoren opeens harder gaan (we gaan hoger) of langzamer (we gaan lager). Ik wou, dat meer luchtvaartmaatschappijen die service boden!
Een hele hoop mensen zullen van die communicatie niet veel begrijpen. Het is me nogal een jargon die ze gebruiken. Ook moet je gewend zijn om naar het "Amerikaans Engels" te luisteren, men praat nogal snel. Vind het wel altijd enorm leuk om naar te luisteren, (Scheelt natuurlijk stukken dat ik een cursus heb gehad in luchtvaartcommunicatie.)

Trouwens ik ga liever vliegen dan autorijden, vliegen is veel veiliger.

Geplaatst: 28 apr 2007, 23:30
door Rob
UsaDutch schreef:Een hele hoop mensen zullen van die communicatie niet veel begrijpen. Het is me nogal een jargon die ze gebruiken. Ook moet je gewend zijn om naar het "Amerikaans Engels" te luisteren, men praat nogal snel.
Vorig jaar met United gevlogen en zowel op de heen als terug weg op kanaal 9 gestaan maar kon het goed volgen, van mij mag dat bij meer (alle) maatschappijen.
Als je er niet naar wil luisteren zijn er genoeg andere kanalen om te luisteren, vond het ook wel fijn dat je op je eigen scherm kon kiezen om de vlucht te volgen vaak krijg je alleen tussen 2 films te zien waar je op dat moment zit.

Geplaatst: 29 apr 2007, 09:31
door Coyote
Rob schreef:
UsaDutch schreef:Een hele hoop mensen zullen van die communicatie niet veel begrijpen. Het is me nogal een jargon die ze gebruiken. Ook moet je gewend zijn om naar het "Amerikaans Engels" te luisteren, men praat nogal snel.
Vorig jaar met United gevlogen en zowel op de heen als terug weg op kanaal 9 gestaan maar kon het goed volgen, van mij mag dat bij meer (alle) maatschappijen.
Ik luister er ook altijd naar als ik met United Airlines vlieg. Het is ook voor mij uitstekend te volgen. Wellicht ook omdat ik ervaring heb MS Flightsimulator en daardoor de termen ken. Het leuke is dat ik op deze manier al een paar keer vernomen heb waarom we later vertrokken voordat dit werd medegedeeld in het vliegtuig.

Wist je trouwens dat je ATC (Air Traffic Control) ook live kunt beluisteren via internet? Via deze site kun van veel vliegvelden in Amerika naar de ATC luisteren. Op die manier kun je alvast een beetje bekend raken met de termen die men gebruikt.

Opmerking: op dit moment (09.30 uur NL-tijd) is het nog nacht in Amerika, en daardoor nog niet veel ATC te beluisteren. Over een paar uurtjes als het daar ochtend is en de vliegtuigen weer beginnen te vliegen, kun je volop meeluisteren. Je kunt ook naar EHAM (Amsterdam) luisteren. Krijg alleen kromme tenen van het Engels dat ze daar spreken, mengelmoes van Nederlands en Engels met een duidelijk NL-accent... :wink:

Roland

Paar weken geleden

Geplaatst: 13 mei 2007, 17:24
door Speakingtongues
Paar weken geleden vlogen vrienden van me terug van Miami naar Amsterdam en halverwege roken veel mensen een brandlucht en toen maakte het vliegtuig noodgedwongen een tussenlanding in Ierland. Toen alles veilig bleek vloog men 2 uur later weer door naar Amsterdam.
Dat is de 2e keer want 1 of 2 jaar geleden gebeurde iets gelijks op de heenweg naar Miami toe, als ik me goed herinner.
Heb je die Bak van Martin Air wel eens goed bekeken ? Volgens mij is t vliegtuig minstens 10 of 20 jaar oud of zo ?? Ach het komt nog steeds aan ! :wink: elke dag.