Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visa loterij
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Visa loterij
Hallo forum vrienden!
Ik vroeg me af, Stel ik schrijf me in voor de visa loterij en stel dat ik dan win (zo makkelijk gaat dat niet dat weet ik).
Kan ik dan dat visa gewoon krijgen terwijl ik in Nederland blijf wonen? Kost het geld om het visa aan te nemen?
En hoe vaak mag je meedoen? Aan antwoorden zoals moet je ff zoeken op het forum heb ik niet zoveel want daar heb ik het te druk voor (Vwo studentje enzo).
Mvg
Ik vroeg me af, Stel ik schrijf me in voor de visa loterij en stel dat ik dan win (zo makkelijk gaat dat niet dat weet ik).
Kan ik dan dat visa gewoon krijgen terwijl ik in Nederland blijf wonen? Kost het geld om het visa aan te nemen?
En hoe vaak mag je meedoen? Aan antwoorden zoals moet je ff zoeken op het forum heb ik niet zoveel want daar heb ik het te druk voor (Vwo studentje enzo).
Mvg
Re: Visa loterij
Zodra je wint moet je verhuizen. Indien je niet verhuist vervalt de groene kaart.
Verder ben je geen student maar scholier.
Verder ben je geen student maar scholier.
Je hebt wel de tijd om dit topic te openen maar niet de tijd om antwoorden op je vragen te zoeken op het forum/google?
Jij komt er wel.
Jij komt er wel.
Je hebt het te druk om even te searchen en te lezen in de onderwerpen die er zijn over de Visa Lottery ?
Maar je verwacht van anderen dat ze jou de antwoorden opnieuw gaan geven ?
Als je naar de US wilt: je zult het zelf allemaal waar moeten maken. Dus begin daar meteen maar mee !
Je bent 14 jaar oud, vanwege de vereisten van de Visa Lottery kom je nog niet voor meedoen in aanmerking.
Je hebt nog 3-4 jaar om de gegevens boven tafel te krijgen. Zelfs voor een 'druk vwo studentje' moet dat genoeg tijd zijn.
Je kunt ook een App kopen waarin alles wordt uitgelegd.
Maar je verwacht van anderen dat ze jou de antwoorden opnieuw gaan geven ?
Als je naar de US wilt: je zult het zelf allemaal waar moeten maken. Dus begin daar meteen maar mee !
Je bent 14 jaar oud, vanwege de vereisten van de Visa Lottery kom je nog niet voor meedoen in aanmerking.
Je hebt nog 3-4 jaar om de gegevens boven tafel te krijgen. Zelfs voor een 'druk vwo studentje' moet dat genoeg tijd zijn.
Je kunt ook een App kopen waarin alles wordt uitgelegd.
Laatst gewijzigd door USInsider op 16 sep 2015, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik wil hier geen gevoelige snaren raken maar ik vraag me af waarom iemand die nog niet in de VS is geweest al wil meedoen aan de GC lottery?
Je kan toch onmogelijk weten of je het daar naar je zin gaat hebben.
Ik heb mensen geweten die na een eerste keer VS terugkwamen en me zeiden dat ze het niet je dat vonden (
ja die bestaan).
Door mee te doen en mogelijks te winnen speel je wel met de kansen van mensen die met 100% zekerheid weten dat ze zouden verhuizen.
Nu het kan zijn dat je iemand kent, familie hebt of (in tegenstelling tot wat je profiel zegt) toch al eens in de VS bent geweest, maar hoe dan ook zou ik eens je motivatie willen weten waarom je naar daar meteen zou willen naar daar verkassen?
Je kan toch onmogelijk weten of je het daar naar je zin gaat hebben.
Ik heb mensen geweten die na een eerste keer VS terugkwamen en me zeiden dat ze het niet je dat vonden (

Door mee te doen en mogelijks te winnen speel je wel met de kansen van mensen die met 100% zekerheid weten dat ze zouden verhuizen.
Nu het kan zijn dat je iemand kent, familie hebt of (in tegenstelling tot wat je profiel zegt) toch al eens in de VS bent geweest, maar hoe dan ook zou ik eens je motivatie willen weten waarom je naar daar meteen zou willen naar daar verkassen?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Als iemand wint en vervolgens niet een visum aanvraagt, of de visum applicatie niet afrond, gaat er niets verloren.
Het visum gaat dan naar een andere winnaar - die wel een visum aanvraagt en de procedure afrondt.
Het visum gaat dan naar een andere winnaar - die wel een visum aanvraagt en de procedure afrondt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18

Waarom wil iemand verhuizen naar een plaats waar je nog nooit bent geweest? Toen mijn vrouw en ik eraan begonnen te denken om ooit naar ginds te verhuizen hadden we er wel al enkele keren op reis geweest. Je kan je er dan een al meer realistisch beeld van maken of dat je er überhaupt ooit zou kunnen aarden.
Ik weet ook wel dat reizen niet gelijk staat aan er effectief wonen en werken maar je weet dan wel tenminste al iets.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Er zijn voorbeelden genoeg van mensen die droomden van Amerika, een kans zagen er te komen, en succesvol werden in de US.
Er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die dachten het land te kennen, verhuisden, en het niet konden redden in de US.
Er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die dachten het land te kennen, verhuisden, en het niet konden redden in de US.
-
- Amerika-ontdekker
Topic openen: 2minclp90 schreef:Je hebt wel de tijd om dit topic te openen maar niet de tijd om antwoorden op je vragen te zoeken op het forum/google?
Jij komt er wel.
Google zoeken en een flinke lap tekst lezen: 10 min
Tijd is geld
-
- Amerika-ontdekker
Omdat ik Amerika een mooi en zeer interressant land vind. Het schoolsysteem, sportsysteem, jurdisch systeem en politiek systeem zitten anders in mekaar. Verschillende klimaten, andere klimaten. Woestijnen, gebergtes. Grote steden, andere cultuur, super taal. Een aantal van mijn vrienden wonen daar (Los Angeles). Groot land, veel macht.Waarom wil iemand verhuizen naar een plaats waar je nog nooit bent geweest?
Seriously? Seriously?Bruinebeer schreef:Topic openen: 2min
Tijd is geld
Als jij echt zo graag naar de VS wil dan doe je daar moeite voor, dus ga je zelf zaken uitzoeken. En vooral niet de grote meneer uithangen als 14 jarige puber die nog op school zit. Ik denk dat je vanaf nu niet veel hulp meer zal krijgen hier.
Deze laatste tips geef ik je nog: 1) Maak een keuze, niet steeds wipwappen. Navy seals naar advocaat naar leraar naar ingenieur. 2) Ga zelf eens wat moeite doen. Je bent pas 14 en zit nog op school. Je bent geen miljardair zoals Bill Gates die het wel razend druk heeft.
Topic openen: 2min
Tijd is geld
Tijd is geld? Je bent 14, ik snap wel dat je het druk hebt met school en misschien een bijbaantje. Maar als jij dit doel echt voor ogen hebt, mag je toch echt zelf even wat meer moeite gaan doen. Vragen staat vrij, maar je moet zelf ook moeite willen doen. Gedraag je je ook op school zo? En dan ook zo reageren? Ik vindt je namelijk best wel onbeschoft klinken.

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Bruinebeer, als er één ding is dat je moet leren over Amerika, is het wel dat het een land is waar je het zelf moet waarmaken. Op hulp van de overheid, zoals in Nederland, kun je veel minder rekenen. Het eerste probleem zit dus al in je attitude, want als iets googlen al te veel is gevraagd, zul je nog grote ogen trekken.
Verder zul je ook wel begrijpen dat de mensen die op dit forum zitten, allemaal een baan en vaak ook een gezin hebben en dat hun tijd dus nog veel kostbaarder is dan die van jou.
Mijn tip: doe eerst grondig je research, en als je dan nog vragen hebt, zullen de leden op dit forum je met veel plezier verder helpen. Je hebt nog minstens vier jaar tijd om je te verdiepen in deze materie, dat moet volgens mij wel lukken.
Verder zul je ook wel begrijpen dat de mensen die op dit forum zitten, allemaal een baan en vaak ook een gezin hebben en dat hun tijd dus nog veel kostbaarder is dan die van jou.
Mijn tip: doe eerst grondig je research, en als je dan nog vragen hebt, zullen de leden op dit forum je met veel plezier verder helpen. Je hebt nog minstens vier jaar tijd om je te verdiepen in deze materie, dat moet volgens mij wel lukken.
Het is best wel makkelijk om te stellen dat je 100% zeker weet dat je gaat als je wint. Pas als je ook daadwerkelijk wint sta je er pas echt bij stil wat er allemaal bij komt kijken en wie/wat je allemaal achterlaat.Neil mcauly schreef:Ik wil hier geen gevoelige snaren raken maar ik vraag me af waarom iemand die nog niet in de VS is geweest al wil meedoen aan de GC lottery?
Eens met Hockey. Als je vindt dat je het als 14-jarige VWO'er al druk hebt (das onderbouw?!) ga je nooit ver komen. Als je denkt dat de tijd van andere mensen minder belangrijk is dan die van jou ook niet, en als je dat al denkt, laat me je dan in ieder geval de tip meegeven het never nooit niet hardop te zeggen. En als je andere mensen continu om tijd (en dus geld, blijkbaar) vraagt met je topics zonder het idee te geven dat je ergens iets van leert of oppikt ben je heel verkeerd bezig en krijg je ook niet de macht die je zo lijkt aan te spreken. Arrogant en onvolwassen.
Ik blijf bij wat ik zei in je andere topic; je bent all over the place. Get a grip.
Overigens, 'een aantal vrienden woont', niet 'een aantal vrienden wonen.'
Ik blijf bij wat ik zei in je andere topic; je bent all over the place. Get a grip.
Overigens, 'een aantal vrienden woont', niet 'een aantal vrienden wonen.'
Rachel, vlgs. mij mag het allebei. (Hetzij 'een aantal', hetzij 'vrienden', als bepalend voor de vervoeging).
Tenzij dit ook is veranderd na mijn vertrek !
Hockey, je bent de advokatuur vergeten als optie.
Bruinebeer, begrijp ik goed dat als je een reaktie krijgt op een vraag die te lang is in jouw ogen, dat je die dan ook niet leest ?
Vraag stellen: 2 minuten. Reakties lezen plus op reageren: 8 minuten.
Searches doen: 2 minuten. Postings in archief bewaard lezen: 8 minuten.
Misschien nog een keer doen en wederom 10 min. aan besteden. Maar dan heb je ook wat.
Hockey, je bent de advokatuur vergeten als optie.
Bruinebeer, begrijp ik goed dat als je een reaktie krijgt op een vraag die te lang is in jouw ogen, dat je die dan ook niet leest ?
Vraag stellen: 2 minuten. Reakties lezen plus op reageren: 8 minuten.
Searches doen: 2 minuten. Postings in archief bewaard lezen: 8 minuten.
Misschien nog een keer doen en wederom 10 min. aan besteden. Maar dan heb je ook wat.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of nog beter: 2.500.000 minuten wachten en terug komen als je groot en een ietsie pietsieke meer volwassen bent.
Ondertussen kunnen wij dan onze tijd productiever invullen.
Of je mag ook je adresgegevens bezorgen zodat we onze facturen van consultancy kunnen opsturen a rato van $100/uur. Als je mij 'on retainer' hebt, dan maak ik zoveel tijd voor je vrij dan wat je geld dekt. Maakt het mij niets uit of jij het serieus neemt of niet.
Ondertussen kunnen wij dan onze tijd productiever invullen.
Of je mag ook je adresgegevens bezorgen zodat we onze facturen van consultancy kunnen opsturen a rato van $100/uur. Als je mij 'on retainer' hebt, dan maak ik zoveel tijd voor je vrij dan wat je geld dekt. Maakt het mij niets uit of jij het serieus neemt of niet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ai, daar ging mijn uitsmijter :p Na even googlen (tijdsbesteding: 5 minuten) heb ik moeten concluderen dat allebei mag, hoewel de enkelvoud werkwoordsvorm wordt aangeraden/meer gebruikelijk is.USInsider schreef:Rachel, vlgs. mij mag het allebei. (Hetzij 'een aantal', hetzij 'vrienden', als bepalend voor de vervoeging).
Hahaha - laten we vanaf nu bij alle antwoorden zetten hoeveel tijd een antwoord heeft gekost.
Research
Facts Check
Write-up
Editing
Research
Facts Check
Write-up
Editing
Bruinebeer schreef: Topic openen: 2min
Tijd is geld

Man oh man, wat zou ik graag een uurtje van jouw leven zien. Ik wed dat je het jezelf heeeeel moeilijk maakt...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht