Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

section 212e two year rule does aply

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Jeroen84
Amerika-ontdekker
Contacteer:

section 212e two year rule does aply

Bericht door Jeroen84 »

Hoi mensen van het forum,

Ik ben student en studeer Management Tourism. Voor mijn afstudeerstage zit ik nu in Miami. Ik heb mijn 2e jaars stage ook afgerond in Miami bij hetzelfde bedrijf. Op dit moment maak ik voor de 2e keer gebruik van het J1 visa en val ik onder section 212e. Ik wil graag bij dit bedrijf blijven werken nadat ik ben afgestudeerd. 212e houdt in dat ik 2 jaar lang niet mag werken in de USA. Is er een mogelijkheid om onder deze rule uit te komen? Graag zou ik in de usa willen blijven maar heb nog geen greencard en moet het dus doen met de visa's.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jeroen
Jeroen84
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Kan iemand mij uitleggen of dit de goede methode is?

Bericht door Jeroen84 »

Ik heb gelezen dat er een waiver form is om onder section 212e uit te komen is dit de goede manier? Hieronder is de website..

http://travel.state.gov/visa/temp/info/ ... ?css=print

Alvast bedankt,

Jeroen
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ik heb inderdaad ook gehoord dat het mogelijk is, maar weet niet hoe. Als ik de link die je geeft zo bekijk, zou ik zeggen dat je moet gaan voor "a no objection statement from your home government", wat wel te regelen moet zijn, lijkt me. Heb je enig idee waarom de 2-year rule bij jou van toepassing is? Ik zit inmiddels voor de 2e keer op J-1 in de VS, en bij mij is dat niet zo...
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Jeroen84
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Waarom?

Bericht door Jeroen84 »

Hey fcolos,

Ik denk dat het komt omdat ik voor de 2e keer bij hetzelfde bedrijf werk nu... zou dat kunnen? Het was allemaal beetje vaag op het consulaat in amsterdam... Ze zeiden dat ik nu ineens onder die section 212e viel.. Ik dacht wat NU? dan sta je met je mond vol tanden en weet je niet wat je moet vragen vandaar dat ik op het forum zit om erachter te komen hoe en wat... Waar zit jij ergens in de Vs?
fcolos
Amerikakenner

Re: Waarom?

Bericht door fcolos »

Jeroen84 schreef:Hey fcolos,

Ik denk dat het komt omdat ik voor de 2e keer bij hetzelfde bedrijf werk nu... zou dat kunnen? Het was allemaal beetje vaag op het consulaat in amsterdam... Ze zeiden dat ik nu ineens onder die section 212e viel.. Ik dacht wat NU? dan sta je met je mond vol tanden en weet je niet wat je moet vragen vandaar dat ik op het forum zit om erachter te komen hoe en wat... Waar zit jij ergens in de Vs?
Dat zou kunnen inderdaad, alhoewel ik nu voor de 2e keer in San Diego zit, nu bij UCSD, en daarvoor bij een subdivisie van UCSD. Dacht eigenlijk dat die 2year rule vooral was voor mensen uit ontwikkelingslanden enzo, om te voorkomen dat die landen leeglopen qua hoogopgeleiden. Van de andere kant is dat natuurlijk zo langzaam aan ook een flink probleem aan het worden in Nederland :)
Het lijkt me dat het met zo'n waiver wel goed moet komen; je moet er misschien alleen wel eerst achter zien te komen waarom je onder die regeling valt nu (je hebt niet toevallig een fullbright beurs ofzo deze keer?).
"You're drunk again."
Jeroen84
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Geen beurs

Bericht door Jeroen84 »

Nee heb geen beurs... Misschien hebben ze zich vergist. Zou dat kunnen?
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Dat hoop ik voor je, want dan is het het makkelijkst om eronder uit te komen ;)
Wat je kan doen bijvoorbeeld: laat de hoogste pief uit je bedrijf een brief tekenen waarin staat dat je onmisbaar bent, en regel van een zo hoog mogelijk Nederlandse overheidsinstantie een brief waarin ze zeggen er geen bezwaar tegen te hebben als je niet 2 jaar naar Nederland terugkomt. Lever deze brieven in met je nieuwe beursaanvraag.

Sowieso zou ik het consulaat bellen en hen gewoon vragen wat voor bewijsstuk ze accepteren voor het waiven van de 2 year-rule. Deze info is de $15.- wel waard lijkt me :)
Laat je weten hoe je het uiteindelijk oplost? Is interessante info...
"You're drunk again."
Jeroen84
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Jeroen84 »

ik heb nooit een beurs aangevraagd voor dit alles... Moet alleen zien hoe ik een H of B visum kan krijgen na mijn stage... Misschien weet iemand hoe men dit kan doen?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer