Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2017: Slow Chat
Re: DV 2017: Slow Chat
Geen tijd gehad om foto's te laten nemen, dus maar zelf met Iphone eentje getrokken. Hopelijk is hij goed genoeg, paste toch in het kadertje (photo tool). Voor de eerste keer ingeschreven, nu duimen maar!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik heb het lijstje nog eens bekeken en zie toch dat landen ook weer wel eligible kunnen worden , zie Polen 1998 niet en in 2013 weer wel , Rusland idem ...dusss ik ben misschien toch wel een beetje blij met een halve dooie mus.Dbacks2 schreef:Kaap.... ik denk dat je juicht om een beetje dooie mus... er worden ieder jaar landen uitgesloten en Bangladesh is dat al sinds dv 2013..
Quote (wiki):
"The first program was DV-1995, and the following 13 countries were ineligible from the start: Canada, China (mainland), Dominican Republic, El Salvador, Haiti, India, Jamaica, Mexico, Philippines, South Korea, Taiwan, United Kingdom (except Northern Ireland) and its dependent territories, and Vietnam. Since then, Bangladesh, Brazil, Colombia, Ecuador, Nigeria, Pakistan, and Peru have been added to the ineligible list and are currently on it, Taiwan has been removed from it, and Guatemala, Poland, and Russia have been on it at times, reflecting the changing levels of immigration from these countries.
Changes to the list of countries over the years include the following:
DV-1996: Colombia now ineligible.
DV-1998: Poland now ineligible.
DV-2002: Poland and Taiwan now eligible, Pakistan ineligible.
DV-2004: East Timor added, eligible.
DV-2005: Russia now ineligible.
DV-2007: Poland again ineligible.
DV-2008: Brazil and Peru now ineligible; Serbia and Montenegro listed separately, both eligible.
DV-2009: Ecuador and Guatemala now ineligible.
DV-2010: Russia now eligible; Kosovo added, eligible.
DV-2013: Poland again eligible, Bangladesh now ineligible; South Sudan added, eligible.
DV-2014: Guatemala again eligible.
DV-2015: Nigeria now ineligible."
Edit... SORRY!!!!!!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Na de teleurstelling van afgelopen mei, mij dit jaar ook meteen weer ingeschreven! Maar ik mag niet klagen, aangezien het de eerste keer was (had daarvoor nooit van een lottery gehoord!)
Het dagdromen is weer begonnen. Succes allemaal!!
Het dagdromen is weer begonnen. Succes allemaal!!

I want to live in America
'15 Las Vegas
'16 New York & Miami
<3
'15 Las Vegas
'16 New York & Miami
<3
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Man wat duurt dat wachten lang...
Het moment komt langzaam aan wel dichterbij, maar echt snel gaat het niet hoor
Dit jaar gaan we wel volgende week maar eens kijken op de emigratiebeurs in Houten.
Als het weer een nee wordt wat betreft de DV dan misschien toch maar eens kijken naar andere landen.
Het moment komt langzaam aan wel dichterbij, maar echt snel gaat het niet hoor
Dit jaar gaan we wel volgende week maar eens kijken op de emigratiebeurs in Houten.
Als het weer een nee wordt wat betreft de DV dan misschien toch maar eens kijken naar andere landen.
Komt dichtbij! Drie vriendinnen van mij hebben zich ingeschreven, ben benieuwd haha.
- Thierry73
- Amerikakenner
nog twee weken geloof ik.
pffffffffffff
pffffffffffff
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vraagje voor de deelnemers: weer trek je naartoe als je gewonnen hebt, en wat zoek je daar te gaan doen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Thierry73
- Amerikakenner
Het belangrijkste is een plek waar de kans op werk het grootste is.
Ik heb gelukkig wat contacten in de it wereld en dan kom je toch wel snel op in de buurt van grote steden.
De reden dat we graag willen is juist weer het niet druk wonen en graag ook wat warmer in klimaat.
Dus dan buiten een van die steden en dan toch wel in het zuidwesten.
Maar als ik in het noordoosten aan de slag kan dan zou ik dat om te beginnen zeker niet af slaan.
Ik heb gelukkig wat contacten in de it wereld en dan kom je toch wel snel op in de buurt van grote steden.
De reden dat we graag willen is juist weer het niet druk wonen en graag ook wat warmer in klimaat.
Dus dan buiten een van die steden en dan toch wel in het zuidwesten.
Maar als ik in het noordoosten aan de slag kan dan zou ik dat om te beginnen zeker niet af slaan.
-
- Amerika-ontdekker
Net een huis gekocht, zul je zien dat het hem dit jaar wordt 
En om antwoord te geven op Kastelke's vraag, dat ligt eraan waar ik een baan zou kunnen vinden. Ik ben softwareontwikkelaar, dus werk is er wel, maar dat concentreert zich meer in de grote steden, net als hier. New York zou me sowieso leuk lijken voor een tijdje, daar is bovendien veel werk.

En om antwoord te geven op Kastelke's vraag, dat ligt eraan waar ik een baan zou kunnen vinden. Ik ben softwareontwikkelaar, dus werk is er wel, maar dat concentreert zich meer in de grote steden, net als hier. New York zou me sowieso leuk lijken voor een tijdje, daar is bovendien veel werk.
Zit zelf ook in de IT (studeer dit jaar af, wordt IT consultant).
New York is inderdaad heel interessant, maar ik vraag me af of het wel betaalbaar is om daar op m'n eentje een appartement te huren, dat degelijk gelegen is, met het inkomen van een pas afgestudeerde (ook al is het IT, lonen voor dezelfde job die ik hier ga doen liggen rond 55k - 60k). En ik denk ook niet dat ik heel m'n leven in de grote stad zou kunnen wonen, maar zolang ik geen 30 of 35 ben, erg graag! (is bovendien ook niet zo duur om af en toe eens naar Belgie te komen. Als je goed uitkijkt vlieg je op en neer voor 300 a 400 euro.)
SLC in Utah of Denver in Colorado lijken voor mij erg aangename plekken, (naar wat ik lees enzo, ben in Denver nooit geweest) om een leven/gezin op te bouwen. Sowieso zou ik een trip moeten maken om eens goed rond te kijken in welke stad ik me wil vestigen.
New York is inderdaad heel interessant, maar ik vraag me af of het wel betaalbaar is om daar op m'n eentje een appartement te huren, dat degelijk gelegen is, met het inkomen van een pas afgestudeerde (ook al is het IT, lonen voor dezelfde job die ik hier ga doen liggen rond 55k - 60k). En ik denk ook niet dat ik heel m'n leven in de grote stad zou kunnen wonen, maar zolang ik geen 30 of 35 ben, erg graag! (is bovendien ook niet zo duur om af en toe eens naar Belgie te komen. Als je goed uitkijkt vlieg je op en neer voor 300 a 400 euro.)
SLC in Utah of Denver in Colorado lijken voor mij erg aangename plekken, (naar wat ik lees enzo, ben in Denver nooit geweest) om een leven/gezin op te bouwen. Sowieso zou ik een trip moeten maken om eens goed rond te kijken in welke stad ik me wil vestigen.
-
- Amerika-newbie
Weet iemand waarom het aantal winners de laatste jaren zo is afgenomen voor Nederland en Belgie? Dat lijkt minder het geval te zijn bij bijvoorbeeld Nieuw Zeeland, die er sowieso veel meer lijken te krijgen terwijl daar maar 4 miljoen mensen wonen. Is dat omdat ze het aantal greencards hebben verlaagd voor Nederlanders? Of doen er minder mensen mee.
http://www.green-card.com/green-card-lo ... etherlands
Ik doe ook mee. Ik woon hier al, maar op een G4 visum. Dat kan oneindig verlengd worden (zolang ik mijn baan behoud), maar heeft geen uitzicht op residency en ik kan ook mijn baan niet veranderen.
Ik doe ook mee. Ik woon hier al, maar op een G4 visum. Dat kan oneindig verlengd worden (zolang ik mijn baan behoud), maar heeft geen uitzicht op residency en ik kan ook mijn baan niet veranderen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Waar is hier? In je profiel staat n.l. "Locatie: United Kingdom."Ik woon hier al, maar op een G4 visum.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
https://travel.state.gov/content/visas/ ... stics.htmlpietjekanarie schreef:Weet iemand waarom het aantal winners de laatste jaren zo is afgenomen voor Nederland en Belgie? Dat lijkt minder het geval te zijn bij bijvoorbeeld Nieuw Zeeland, die er sowieso veel meer lijken te krijgen terwijl daar maar 4 miljoen mensen wonen. Is dat omdat ze het aantal greencards hebben verlaagd voor Nederlanders? Of doen er minder mensen mee.
De winnaars voor Nederland waren de afgelopen jaren 151 (DV2015), 225 (DV2014), 109 (DV2013), 149 (DV2012). Dat schommelt natuurlijk altijd wel een beetje. DV2014 was voor Nederland een goed jaar.
Aantal entries received voor die jaren zijn 5585 (DV2015), 5984 (DV2014), 5419 (DV2013), 5299 (DV2012). Het percentage geselecteerde Nederlanders blijft opzich redelijk gelijk hoor, met DV2014 als uitschieter ( respectievelijk 2.70%, 3.76%, 2.01%, 2.81%). Nu is dit natuurlijk de afgelopen 4 jaar, geen idee hoe het er verder in het verleden uit ziet.
Wie wordt er al nerveus? ik hoop dat we veel winnaars mogen hebben op het forum. Het is al even geleden dat we een groot aantal winnaars hadden die reeds op het forum aangemeld waren.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik hoop dat er dit jaar veel winnaars vallen op het forum! Ik duim voor jullie!
Ja, de voorbije aantal dagen is er al heel wat ge(dag)droomd. Ik hoop erop, maar ga ervanuit dat het toch niet voor mij zal zijn. Ik ben er klaar voor, voor mij is het perfecte timing (net studies afgewerkt, geen vriendin/gezin, voldoende spaargeld, en een goed diploma om daar een job te vinden), dus ik ga als ik de kans krijg, al zal mijn omgeving het er enorm enorm moeilijk mee hebben.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nog ongeveer 48u nagelbijten... De temperatuur stijgt!

Voor mij is het de eerste keer en ik vind het erg spannend! Weet iemand hoe laat de uitslag bekend wordt gemaakt? Is dat gewoon om 00.00 op dinsdag of is er een specifieke tijd?
2017 Entrant Status Check
DV-2017 Entrants may enter their confirmation information through the link below starting at noon (EDT) on May 3, 2016.
DV-2017 Entrants may enter their confirmation information through the link below starting at noon (EDT) on May 3, 2016.
Grts, Bart
Kijk! Dat is nog eens duidelijk info, thanks!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht