Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De zoveelste K1!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sharon_helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sharon_helena »

sundaysue schreef:NOA2 APPROVED!!! :clap: :clap: :clap: :clap:
Ik zie het bericht nu pas, maar alsnog gefeliciteerd!!! Vanaf nu zal het echt snel gaan :)
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sundaysue »

Inmiddels al bijna 1,5 week bij mijn soon to be hubby. Lekker aan het genieten van het warme weer en natuurlijk van elkaar (heh). Meer van de omgeving genoten, voel me zo heerlijk thuis hier! Trouwlocatie bekeken, ben VERLIEFD! Gisteren NVC gebeld maar de lieftallige dame aan de telefoon informeerde ons dat wij nog niet in het systeem staan en dat het vanaf NOA2 datum 35 dagen kan duren tot er iets bekend is bij hun. Al met al positief nog altijd, ik gok dat ik over een maand sowieso wel een interview datum weet of medisch!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
moosy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door moosy »

sundaysue schreef: "Je kan toch op je toeristen visum?" werd er direct door mijn leidinggevende gekaatst, "Ik ben in Vegas getrouwd en dat was geen probleem." Waarop ik toch zei: "Ja, maar jij trouwde met een Nederlander ;-) Ik trouw met een Amerikaan, dus als ik op mijn ESTA/Visa waiver ga, betreedt ik de regels en lieg ik aan de paspoortcontrole. Ik doe het liever legaal en vraag dit visum aan, met de juiste papieren zodat we een Zuiders huwelijk kunnen hebben. Erna komen we gewoon samen terug."

Maar goed ook. Ik heb een maand geleden een Amerikaanse immigratie-advocaat geraadpleegd (vriendin van ..., dus gratis skypen, hoera!), en die zei dat ze elk jaar wel een stuk of 10 mensen had die het land moesten worden uitgezet omdat ze een gelijkaardige procedure hadden gedaan (op toeristenvisum of B1/2 getrouwd), en die in paniek naar haar kwamen. Ze zijn er heel streng op. Enkele personen zijn zelfs "geband" (hoe dat juist te werk gaat, weet ik niet?) wegens opzettelijk bedriegen. Ze was mij voor de rest geen angst aan het aanjagen, alleen om goed op te letten op al die kleine regeltjes.

Extra informatie: de advocaat raadde mij de boekjes van NOLO.com aan, die wettelijk zeer sterk en duidelijk zijn. Heb zelf het boek "immigration to the US made easy" (of zoiets) met alle mogelijkheden (inclusief tijdelijke visa's), en ik kan het ten zeerste aanraden.
Wel even op voorhand kijken of er promocodes zijn voor de site, want die hebben ze bijna het hele jaar rond, waardoor de prijs doenbaar is (15 dollar). Er is er ook eentje over K1 specifiek, maar in het grotere boek staat ook alles. Ze overlopen procedure, gemiddelde wachttijden, formulieren, wat je wel of niet mag zeggen, specifieke regeltjes, etc.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Hey guys! Ik heb eindelijk mijn NVC case number, 30 dagen in totaal! Wat gebeurt er nu precies? Ik lees veel threads en topics en alles is een beetje verschillend. Hebben jullie tips, advies en wie wat hoe waar? Thanks!

Over & done!
asli1993
Amerika-ontdekker

Bericht door asli1993 »

gewoon afwachten

nvc stuurt het door naar amsterdam vanuit daar krijg je instructies thuis op de bus voor wat je moet verzamelen

ik ben trouwens approved vertrek volgende week naar m'n man :)
permanent resident: 10/25/2016
Sharon_helena
Amerikafan

sundaysue schreef:Hey guys! Ik heb eindelijk mijn NVC case number, 30 dagen in totaal! Wat gebeurt er nu precies? Ik lees veel threads en topics en alles is een beetje verschillend. Hebben jullie tips, advies en wie wat hoe waar? Thanks!

IK zou gewoon even afwachten totdat je bericht krijgt van het consulaat. Vervolgens kijken of je alles hebt wat op de checklist staat van het consulaat. Dan verstuur je de bevestiging daarvan terug naar het consulaat . En dan krijg je een brief thuis met een datum voor het interview en dan hoef je alleen nog maar contact op te nemen met de arts in Amsterdam om een datum te prikken voor je medical, ik had die precies 1 weekje voor het interview.
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
Sharon_helena
Amerikafan

asli1993 schreef:gewoon afwachten

nvc stuurt het door naar amsterdam vanuit daar krijg je instructies thuis op de bus voor wat je moet verzamelen

Oh heerlijk! Gefeliciteerd :thumbup: wanneer vertrek je precies? Ik vlieg maandag de 16e naar mijn aanstaande :D
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ik ben niet zo van het afwachten ;-) Heel lastig in dit traject maar ik ga liever 'ver' van tevoren voorbereid aan de slag dan laatste moment, of met een deadline. Net op CEAC status gecheckt en het is al sinds gisteren onderweg naar Amsterdam! Het wordt steeds spannender allemaal, zeker nu het interview binnen een maand zal zijn. DTP vaccinatie etc heb ik vorige week allemaal laten verversen, just in case voor medisch examen. Als ik het positief blijf in zien, dan haal ik eind Juni om op het vliegtuig te zitten naar mijn mannetje :D :D
Heb voor ik op vakantie ging nog een beoordelingsgesprek gehad, heb ze mijn ontslag papieren gegeven. (Had het er toch al niet meer naar m'n zin dus had het sowieso al gedaan) waarop mijn supervisor nonchalant zei, "Ach, we wisten vanaf het begin van je verloving al dat je er naar toe zou verhuizen dus we hadden je contract hoe dan ook niet verlengd." Ha, mooi om dat te weten.. :lol: Hij vond dat ik min of meer gelogen had tegen hun tijdens het proces.

En gefeliciteerd, Asli! Wat fijn om te horen!! :thumbup: :thumbup: Hoe was je interview? Soepel verlopen? Je gaat wel snel weg haha

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 222

Bericht door vosvis »

Vraagje over de vaccinaties. Moest iemand ook de Hepatitis vaccinatie toen?
Sharon_helena
Amerikafan

Ja hepatitis A en B staan beiden op het vaccinatie lijstje. Ik had die al gehad omdat ik een tijd in Egypte gestudeerd heb.
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Shit, echt? Ik heb alleen B gehad bij mijn geboorte. Gaan ze die daadwerkelijk nog verversen? Volgens mijn dokter was het prima zat om alleen DTP te verversen.

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Ik krijg in ieder geval de DTP/BMR boosters (beiden verlopen)
HEP is mij verteld door de GGD zijn 3 shots nodig, (U bent dan voor de hepatitis A 25 jaar beschermd en voor de hepatitis B mogelijk levenslang. Het schema hiervan is 1 op dag 1, de 2e na een maand en de 3e na 6mnd (na de 2e bent u in ieder geval voor uw reis beschermd))
asli1993
Amerika-ontdekker

Bericht door asli1993 »

sundaysue schreef:Ik ben niet zo van het afwachten ;-) Heel lastig in dit traject maar ik ga liever 'ver' van tevoren voorbereid aan de slag dan laatste moment, of met een deadline. Net op CEAC status gecheckt en het is al sinds gisteren onderweg naar Amsterdam! Het wordt steeds spannender allemaal, zeker nu het interview binnen een maand zal zijn. DTP vaccinatie etc heb ik vorige week allemaal laten verversen, just in case voor medisch examen. Als ik het positief blijf in zien, dan haal ik eind Juni om op het vliegtuig te zitten naar mijn mannetje :D :D
Heb voor ik op vakantie ging nog een beoordelingsgesprek gehad, heb ze mijn ontslag papieren gegeven. (Had het er toch al niet meer naar m'n zin dus had het sowieso al gedaan) waarop mijn supervisor nonchalant zei, "Ach, we wisten vanaf het begin van je verloving al dat je er naar toe zou verhuizen dus we hadden je contract hoe dan ook niet verlengd." Ha, mooi om dat te weten.. :lol: Hij vond dat ik min of meer gelogen had tegen hun tijdens het proces.

En gefeliciteerd, Asli! Wat fijn om te horen!! :thumbup: :thumbup: Hoe was je interview? Soepel verlopen? Je gaat wel snel weg haha
Sharon_helena schreef:
asli1993 schreef:gewoon afwachten

Oh heerlijk! Gefeliciteerd :thumbup: wanneer vertrek je precies? Ik vlieg maandag de 16e naar mijn aanstaande :D

@Sharon wauww bizarr ik vertrek woensdag 18e :lol: je vertrekt op tweede pinksterdag volgens mij is het volgende week een hele rustige week om te vliegen
iedereen terug van de voorjaarsvakantie enz
waar ga je naartoe / wonen jullie?

@sundaysue jeetje wat een suckers he werkgevers bah ben zo blij dat ik ook weg ben hoor
had een werkgever zij waren allemaal zo nep achter elkaar rug om roddelen op het werk maar na het werk wel bij elkaar op de verjaardag enz
en in mn beoordeling kreeg ik te horen dat ik afstandelijk en niet goed in het team paste hahahah
weet dat het wachten moeilijk is bij ons heeft het nu bij elkaar met mijn vertrek bij gepland een half jaar geduurd anders 5 maanden
je kunt niets versnellen helaas
mijn interview was echt een beetje raar XD ik had die dame namelijk op de emigratie beurs gezien aantal maandden geleden bij de stand van de us consulate toen ik daar mijn schoolspullen liet legaliseren bij duo
ik dacht ik ga er even naar toe om wat info bij haar te halen in de hoop dat ze kan vertellen hoelang bepaalde procedures lopen
dus ik had vragen als van hoelang duurt het voordat jullie mij een instructiebrief sturen als de casus aankomt en hoelang duurt het van het nvc naar jullie enz
ze was heel vaag en nonchalant wat ik niet zo professioneel vond en ze was ergens mijn leeftijd dus kon haar door die combi samen niet serieus nemen.

nouu eenmaal op het consulaat toen ze me omriep bij mijn naam dacht ik al hey ik ken die stem XD en ja hoor dat was ze
het ging helemaal niet echt als een interview strak vragen maar meer als een soort sollicitatie gesprek beetje nonchalant maar toch heel afvragend en geinteresseerd
waardoor ik niet zo goed wist of ik kort en krachtig moest zijn of wat losser en met meer verhaal eromheen
maar al met al het ging goed ookal was ik nerveus de basics hoe ontmoet, waar, hoelang ,wat vind je leuk aan hem , heb je zn fam ontmoet , hij de jouwe, wat vinden zij van jou en andersom

wat betreft medisch:
noo worries de liefste artsen ever !! meen ik
ik had alleen de dtp ververst van tevoren bij mn eigen huisarts en je moet als kind bmr vaccin hebben gehad en waterpokken ziekte zelf geloof ik
hep a en b heb ik in een ver verleden gehad maar is geen vereiste ook al staat het op je instructiebrief van het consulaat
nederland is geen land waar het veelvoorkomend is zoals landen als turkije en marocco
ik was binnen 10 min klaar
bloeddrukje,bloed afname 1 buisje om syphilis te testen, oogtest, vragen over je medische geschiedenis (niet liegen gewoon eerlijk zijn als je rookt enz ik rook niet maar als voorbeeld), longenluisteren, buik voelen thats it
permanent resident: 10/25/2016
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Heeft iemand nog wat gedachten over wat we allemaal moeten doen voor we emigreren zodra wij ons visum hebben?

Mobiel naar prepaid
Bank tan-codes naar papier zodat je nog even kan door bankieren
Verzekering opzeggen
Zorgtoeslag beëindigen (mogelijk terug betalen)
Vlucht boeken

Meer? Ik wil al beginnen met het uitzoeken en zodra ik een datum heb al wat zaken opzeggen (ja, zo zeker ben ik wel..)

We hebben de 25ste van Juni in gedachten (als het lot met ons mee wilt) dat is de dag dat wij elkaar hebben ontmoet.
Erwin74
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Erwin74 »

Heeft iemand nog wat gedachten over wat we allemaal moeten doen voor we emigreren zodra wij ons visum hebben?
Je kan het beste met een checklist werken. Zijn er veel te vinden als je Google inschakeld. Onderstaande is een mogelijkheid maar er zijn er nog veel meer. Ik hoop wel dat je al een groot deel hebt afgehandeld anders ga je toch enigszins in tijdsnood komen. Succes. :thumbup:

http://daretoo.nl/entry/1027/checklist- ... zWbj_mLQhc
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Huh? Moet ik UVW laten weten dat ik ga emigreren dan? Ik heb voor het laatste maandje/maandje en een half een uitkering aangevraagd (immers toch al die jaren hard voor gewerkt ;-) ) maar het leek me dat ik die gewoon weer kan 'opzeggen' aka stopzetten. Ik baseer met op de checklist punt hieronder:
Als je op dit moment een uitkering krijgt via de Ziektewet- of Werkeloosheidsuitkering moet je ze informeren over je emigratie en vragen om het benodigde E303-formulier
Lijkt niet dat ik het E303 formulier nodig heb of hun te informeren tenzij ik mijn WW mee wil nemen naar de staten?

Over & done!
Rooske
Amerika-newbie

Bericht door Rooske »

Hey allemaal,

Mijn NOA2 heb ik 6 maand geleden al onvangen, maar nog niets van het nederlandse consulaat gehoort. Sturen ze mij een brief toe of ben ik iets vergeten te doen????

Ik maak me heel erge zorgen dat ik nog niets gehoord heb.

Groetjes Rooske
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Heeft je verloofde geen NVC brief gehad? Die krijg je sowieso in de brievenbus. Hierin staan je casenumber/NVC casenumber en dat het naar Amsterdam is verstuurd. Had je na 2 maanden zelf geen vraagtekens en heb je gebeld?

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Update: pakket is binnen! Ga hem morgen weer op de post terug doen & hoop zsm iets te horen weer. Ben wel bijna vergeten door de hype hoe ik nu pakket 3 moet terug sturen haha. Moet ik nu ook al 2x een pasfoto meesturen?

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

sundaysue schreef:Update: pakket is binnen! Ga hem morgen weer op de post terug doen & hoop zsm iets te horen weer. Ben wel bijna vergeten door de hype hoe ik nu pakket 3 moet terug sturen haha. Moet ik nu ook al 2x een pasfoto meesturen?
Voor pakket 3 hoef je alleen maar kopie van je paspoort, die checklist moet je ondertekenen (maak een kopie voor jezelf als je wilt en stuur gewoon die helemaal terug, je hoeft niet te knippen) en vul het DS-160 formulier online in, en print de barcode pagina uit (is allemaal heel duidelijk op die site) die stuur je samen naar de ambassade terug.

Ik had het dezelfde dag nog terug gestuurd.

Precies 1 week later kreeg ik mijn Interview datum (21 Juni), gelijk met de doctor die hun gebruiken gebeld voor een afspraak (2 Juni) SPANNEND!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer