sundaysue schreef:Ik ben niet zo van het afwachten

Heel lastig in dit traject maar ik ga liever 'ver' van tevoren voorbereid aan de slag dan laatste moment, of met een deadline. Net op CEAC status gecheckt en het is al sinds gisteren onderweg naar Amsterdam! Het wordt steeds spannender allemaal, zeker nu het interview binnen een maand zal zijn. DTP vaccinatie etc heb ik vorige week allemaal laten verversen, just in case voor medisch examen. Als ik het positief blijf in zien, dan haal ik eind Juni om op het vliegtuig te zitten naar mijn mannetje
Heb voor ik op vakantie ging nog een beoordelingsgesprek gehad, heb ze mijn ontslag papieren gegeven. (Had het er toch al niet meer naar m'n zin dus had het sowieso al gedaan) waarop mijn supervisor nonchalant zei, "Ach, we wisten vanaf het begin van je verloving al dat je er naar toe zou verhuizen dus we hadden je contract hoe dan ook niet verlengd." Ha, mooi om dat te weten..

Hij vond dat ik min of meer gelogen had tegen hun tijdens het proces.
En gefeliciteerd, Asli! Wat fijn om te horen!!

Hoe was je interview? Soepel verlopen? Je gaat wel snel weg haha
Sharon_helena schreef:asli1993 schreef:gewoon afwachten
nvc stuurt het door naar amsterdam vanuit daar krijg je instructies thuis op de bus voor wat je moet verzamelen
ik ben trouwens approved vertrek volgende week naar m'n man

Oh heerlijk! Gefeliciteerd

wanneer vertrek je precies? Ik vlieg maandag de 16e naar mijn aanstaande

@Sharon wauww bizarr ik vertrek woensdag 18e

je vertrekt op tweede pinksterdag volgens mij is het volgende week een hele rustige week om te vliegen
iedereen terug van de voorjaarsvakantie enz
waar ga je naartoe / wonen jullie?
@sundaysue jeetje wat een suckers he werkgevers bah ben zo blij dat ik ook weg ben hoor
had een werkgever zij waren allemaal zo nep achter elkaar rug om roddelen op het werk maar na het werk wel bij elkaar op de verjaardag enz
en in mn beoordeling kreeg ik te horen dat ik afstandelijk en niet goed in het team paste hahahah
weet dat het wachten moeilijk is bij ons heeft het nu bij elkaar met mijn vertrek bij gepland een half jaar geduurd anders 5 maanden
je kunt niets versnellen helaas
mijn interview was echt een beetje raar XD ik had die dame namelijk op de emigratie beurs gezien aantal maandden geleden bij de stand van de us consulate toen ik daar mijn schoolspullen liet legaliseren bij duo
ik dacht ik ga er even naar toe om wat info bij haar te halen in de hoop dat ze kan vertellen hoelang bepaalde procedures lopen
dus ik had vragen als van hoelang duurt het voordat jullie mij een instructiebrief sturen als de casus aankomt en hoelang duurt het van het nvc naar jullie enz
ze was heel vaag en nonchalant wat ik niet zo professioneel vond en ze was ergens mijn leeftijd dus kon haar door die combi samen niet serieus nemen.
nouu eenmaal op het consulaat toen ze me omriep bij mijn naam dacht ik al hey ik ken die stem XD en ja hoor dat was ze
het ging helemaal niet echt als een interview strak vragen maar meer als een soort sollicitatie gesprek beetje nonchalant maar toch heel afvragend en geinteresseerd
waardoor ik niet zo goed wist of ik kort en krachtig moest zijn of wat losser en met meer verhaal eromheen
maar al met al het ging goed ookal was ik nerveus de basics hoe ontmoet, waar, hoelang ,wat vind je leuk aan hem , heb je zn fam ontmoet , hij de jouwe, wat vinden zij van jou en andersom
wat betreft medisch:
noo worries de liefste artsen ever !! meen ik
ik had alleen de dtp ververst van tevoren bij mn eigen huisarts en je moet als kind bmr vaccin hebben gehad en waterpokken ziekte zelf geloof ik
hep a en b heb ik in een ver verleden gehad maar is geen vereiste ook al staat het op je instructiebrief van het consulaat
nederland is geen land waar het veelvoorkomend is zoals landen als turkije en marocco
ik was binnen 10 min klaar
bloeddrukje,bloed afname 1 buisje om syphilis te testen, oogtest, vragen over je medische geschiedenis (niet liegen gewoon eerlijk zijn als je rookt enz ik rook niet maar als voorbeeld), longenluisteren, buik voelen thats it