Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1 visum: mag een pasgeboren baby mee?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dutchess
Amerika-expert

Re: K1 visum: mag een pasgeboren baby mee?

Bericht door Dutchess »

Wat betreft de achternaam van het kind, op het CRBA komt de naam zoals die op de geboorteakte staat, dus wat Hemmie schreef lijkt me inderdaad juist. En zo kom je dus weer op die erkenning uit, want zonder erkenning krijgt het kindje van ongetrouwde hetero ouders in NL automatisch de achternaam van de moeder.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als ik het allemaal zo lees gaat Chantal twee keer bevallen....
MISZCHANTAL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MISZCHANTAL »

Nou, ik vind één keer bevallen wel even genoeg haha. Maar al dit gedoe is inderdaad een zware 'bevalling' :wink: .

Dus wat ik eerder benoemde: het is verstandig om de erkenning van het ongeboren kind door de vader door te zetten dus? In dat geval krijgt ze sowieso zijn naam, en komt dit ook zo op het paspoort. We willen haar namelijk heel graag zijn naam geven, en als dat zo geregeld kan worden (volgens Kennisbank Burgerzaken) dan moeten we dat maar doen, ook weer minder zorgen voor later. Zijn natuurlijk wel kosten aan verbonden, hier en in Amerika, maar hé, deze hele procedure kost toch al bakken met geld.... Amerika wil ook óveral geld voor vangen.

Nu dan nog een notariaat hier vinden.... En dan nog zien of ze zo'n verklaring kunnen maken voor ons, in het Engels.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De as. man/vader kan in de US een document Affidavit of Paternity invullen, ondertekenen, laten notariseren, en opsturen aan jou.
Ik weet niet of het mogelijk is kopieen te maken en die ook te laten notariseren, dat zal een plaatselijke Notary weten. Meestal heb je van een form meer dan 1 exemplaar nodig tijdens dit soort procedures.

Hij kan het benodigde formulier voor een Paternity Affidavit downloaded van het internet. Per staat kan de form verschillend zijn. Ik kon zo snel geen gratis forms vinden, sorry.
Wel dit bedrijf: https://secure.uslegalforms.com/cgi-bin ... FIDAVIT-QK
Er zullen er meer zijn.

Vervolgens moet je uitzoeken of Ned. Burger Adm. in jouw woonplats met dit document genoegen neemt (plus ev. Ned. vertaling toegevoegd).

Ik denk overigens dat je as. voor je K-1 visum toch nog de brief moet schrijven dat hij met kind en al met je wil trouwen. Beter mee dan om verlegen - is mijn motto. Vergis je niet hoeveel men in de US van formulieren en papieren houdt.

Ja de US is een duur land. En hoe armer je bent, hoe meer je voor van alles en nog wat betaalt hier.
MISZCHANTAL
Amerika-ontdekker

Ik heb inderdaad even informatie opgezocht over dat Affidavit of Paternitt en heb dit gevonden (hij woont in Ohio):
http://jfs.ohio.gov/Ocs/PaternityEstabl ... erview.stm
Hierin zeggen ze dat het formulier dus pas ingevuld moet worden nádat het kind geboren is, dus ik weet niet of ik dit kan gebruiken voor een erkenning....
Gratis form ook gevonden: http://www.odjfs.state.oh.us/forms/file ... cation/pdf

En ja, dat moet hij idd nog opsturen. Samen met het formulier van de Affidavit of Support. Dus dan kan het er eventueel nog wel bij haha.

Ik zal vandaag even contact opnemen met een notaris hier.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Inderdaad hebben staten verschillende regel-geving als het gaat om paternity, en de regels lopen behoorlijk uiteen.
Meer dan ik me realiseerde - weer wat geleerd !
MISZCHANTAL
Amerika-ontdekker

Heb overigens een notaris gesproken.

Ze kunnen een notariële akte van erkenning opstellen. Ze hebben het wel eens vaker voor het buitenland gedaan, in Dubai, maar was toch een beetje anders. Dus ze zouden even opzoeken hoe of wat ze precies moesten doen. Verder kunnen/willen ze 'm niet vertalen dus dat zal ik dus waarschijnlijk zelf moeten doen.... Lekker dan. Afspraak staat dinsdagmiddag.

Maar: het is dus wel mogelijk. Kost wel wat hoor jeumig. Wordt zo'n 350-400 euro....... En er kan nog iets bijkomen.

Maar als dit toch wel handig is, ook sowieso voorafgaand aan alles, en als de kosten voor het veranderen van de naam in Amerika zo'n 800 dollar kosten, valt dit nog mee haha!
MISZCHANTAL
Amerika-ontdekker

Een beetje laat, maar afgelopen dinsdag dus naar de notaris geweest!

Wat ze nu doen zijn twee dingen:
1. Mijn partner moet een document ondertekenen (een notariële volmacht) waarin hij mij machtigt om namens hem ons kind te erkennen.
2. Hij moet een document ondertekenen (volmacht) waarmee hij een medewerkers van het notariaat machtigt om te akte namens hem te ondertekenen.

Ze zeiden tijdens mijn afspraak dinsdag dat een notariële volmacht opstellen, en daarbij ook een volmacht waarbij het notariaat gemachtigd is te mogen tekenen, goedkoper zou zijn dan een volledige erkenning die hij dan moest tekenen.
Naja vooruit dan, als het op deze manier ook kan, en goedkoper, dan vind ik het helemaal prima.

Enige probleem nog steeds: ik moet de documenten vertalen. Zo heb ik zelf al gekeken en vertaald, maar of het volledig goed is, weet ik natuurlijk niet. Ik ben überhaupt geen juridisch persoon, en al helemaal geen Engels juridisch persoon. Al klopt het volgens mij nog wel aardig.
Hebben jullie toevallig ervaring met vertalers die dit soort documenten goed vertalen? Ik was sowieso van plan om het aan mijn vriend te laten lezen en op die manier de spelling- en grammaticafoutjes eruit te vissen.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Vergeet niet om na te denken over gezag. Alle documentatie ten spijt: als jullie niet getrouwd zijn en er overkomt jou iets bij de bevalling, heeft je vriend niets te zeggen over jullie baby. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rschap-heb

Omgekeerd geldt de volgende weinig romantische, maar wel realistische gedachte daarover... Als jullie straks met jullie kind in de VS wonen en je besluit te gaan scheiden, zit je - als je aanstaande ook gezag heeft - mogelijk nog 18+ jaar aan zijn woonplaats vast. Het is (naar Nederlands recht, van VS recht weet ik niets) wat makkelijker om te verhuizen als jij als enige gezag hebt over jullie kind.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
MISZCHANTAL
Amerika-ontdekker

Het is voor ons niet mogelijk om te trouwen voordat het kind geboren wordt. Als dat zo was, hadden we uiteraard dit probleem niet gehad, en had hij ook gelijk het kind kunnen erkennen bij de gemeente voor de bevalling, en daarbij dan ook ouderlijk gezag kunnen krijgen.
Helaas moeten we alles op afstand doen, en deze erkenning lijkt ons dan de beste oplossing. (ook ervan uitgaande dat mij natuurlijk niks overkomt....)

Maar dit gezag is dus alleen mogelijk wanneer hij dat gezagregister tekent? Op geen andere manier? Wanneer ik het visum heb, en de baby gezond en wel het land kan en mag verlaten, willen we zo snel mogelijk trouwen. Er is naderhand ook geen sprake van gezag? Omdat we dan wel getrouwd zijn, én hij het kind erkent heeft?

Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe dat in Amerika zit. Wel willen/moeten we het kind via Consular Report of Birth Abroad aangeven. Zorgt dat er ook niet (deels) voor dat de vader gezag gaat hebben? Omdat hij dan aangeeft dat zijn kind geboren is?

Wat een regels allemaal zeg....
K1 : applied 02/01/16 - approved 09/22/16
CRBA & passport daughter (born 07/29/16) : approved 11/01/16 - arrived by mail 11/17/16
AOS : applied 07/15/17 - approved 10/10/17
MISZCHANTAL
Amerika-ontdekker

Nog even een update over het K1 visum.

Ik heb gebeld met de immigratie ubit van de ambassade. Ze vertelde me dat ik beter kan wachten met het opsturen van het 'ik-heb-alles-klaar' formulier en het interview inplannen tot nadat ik bevallen ben.
Dit onder andere omdat ik het medische examen ook moet doen, en hierbij moet ook een X-ray gemaakt worden. Dit kan natuurlijk niet aangeezien ik zwanger ben. En zolang ik dat niet gedaan heb, kan dat problemen oplever voor mijn reis naar Amerika. Bovendien heb ik dan langer om mijn reis naar Amerika te plannen, ook al wil ik zo snel mogelijk erheen en niet 6 maanden wachten. Ook vertelde ze me dat een interview plannen 3-4 weken zal duren en dat als ik mijn visum zou krijgen, ik deze binnen 5 werkdagen in huis heb.

Aangezien ik toch niet gelijk met de baby naar Amerika kan, ivm herstellen en checks van de baby, zullen we het maar op deze manier doen. Ik had er sowieso al rekening mee gehouden dat het iets van 6 weken zou duren voordat de baby en ik reisproef waren. Dus dit is dan misschien wel de beste oplossing. Ook, volgens de website van de ambassade, zal het aangeven van de baby via het Consular Report of Birth Abroad zo'n 15 werkdagen duren. En dat zetten we in proces zo snel mogelijk als ze geboren is.
CRBA & passport daughter (born 07/29/16) : approved 11/01/16 - arrived by mail 11/17/16
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij mijn weten kan in geval van zwangerschap de X-ray worden vervangen door een mantoux test. Of is die regel veranderd ?
Ned. is niet een land waar TB rampant is.
MISZCHANTAL
Amerika-ontdekker

Aan de telefoon zei ze wel dat een x-ray verplicht was. Heb geen idee of een andere test deze kan vervangen, daar had ze niks over gezegd....

Wat bedoel je met TB?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

TB= tuberculosis, dat testen ze namelijk met de x-ray. De Mantoux test, of PPD test waar USInsider het over heeft werd bij ons standaard gedaan. Alleen als de PPD test positief zou zijn zou er een X-ray worden gedaan. We deden het medische onderzoek in de VS en niet in Nederland, maar je zou zeggen dat dit in NL ook zou moeten kunnen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik vond dit in een CDC (US Centers for Disease Control) document van 2009:
"Women who are pregnant are required to have a CXR to immigrate. Pregnant women must provide consent for the CXR. Pregnant women receiving chest radiographs should be provided abdominal and pelvic protection with double-layer, wrap-around lead shields."
CRX = Chest X-ray.

Ik vond informatie over TB skin tests (Mantoux) bij kinderen. Maar niets over deze mogelijkheid in geval van zwangerschap. Klaarblijkelijk is deze optie vervallen ? In het verleden was de skin test mogelijk voor zwangeren in landen met laag risico voor TB.
Of heeft de dokter die de med exam doet de optie voor een skin test te kiezen in geval van zwangerschap ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 02 jun 2016, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Vreemd, ik heb het laatst nagevraagd bij een kennis die hier in de VS afgelopen jaar van L1/2 naar GC zijn gegaan, en zij hadden de mantoux test gehad. Nu was zij ook zwanger, maar niemand in het gezin had de x-ray gehad. Zou wel heel raar zijn (maar niet onwaarschijnlijk ;-)) als in NL dan perse een x-ray zou moeten.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat was ook de ervaring van SemJes.
Ik heb gezocht op de CDC site maar vind alleen instructies voor skin tests voor Civil Surgeons - dat zijn de dokters die de med exam in de US doen. Voor exams in de US is inderdaad de skin test standaard, en de X-ray een follow-up indien de Mantoux test postief is.

Voor Panel Physicians - dokters die de med exam buiten de US doen - heb ik dergelijk instructies niet kunnen vinden. Misschien wordt er geen onderscheid meer gemaakt tussen landen met hoog TB percentage en landen met zo goed als geen TB ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

USInsider schreef:Ik vond dit in een CDC (US Centers for Disease Control) document van 2009:
"Women who are pregnant are required to have a CXR to immigrate. Pregnant women must provide consent for the CXR. Pregnant women receiving chest radiographs should be provided abdominal and pelvic protection with double-layer, wrap-around lead shields."
Dat staat ook letterlijk zo in mijn document 'Medical Examinations for Immigrant and K Visa Applicants' dat je kan vinden via de link in de notification letter waar je case number in staat. Lijkt dus gangbaar te zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

X-Ray for Pregnant Women
A postponement of the chest x-ray of a pregnant female is permissible; however, it is the position of the United States Public Health Service that it is possible to perform the examination safely during pregnancy with proper shielding of the abdomen. It should be explained to the applicant that if the x-ray examination were postponed, the issuance of the immigrant visa would also be postponed until such time as the medical examination is completed. U.S. Public Health Service regulations does not authorize a classification based only on a tuberculin skin test.

Procedure for Safeguarding Pregnant Women During X-Ray Testing
The Bureau of Radiological Health, Food and Drug Administration and the Public Health Service have provided the following information:
Non-abdominal examinations, when conducted with appropriate technique factors, collimation and abdominal shielding, contribute only negligible exposure to the embryo or fetus. (Collimation refers to adjustment by the operator of the size of the x-ray beam so that it is no larger than the film). With specific reference to chest x-rays, we have calculated the estimated radiation dose to the embryo or fetus for each type of 14x17 film (AP, PA and lateral). With adequate collimation, a single PA film delivers 0.09 millirad (mrad) to the embryo or fetus which is essentially negligible. This assumes that the operator adequately collimates the x-ray beam. Further assurances of protection can be achieved by requiring that the abdominal area of the women be shielded with a lead apron.
MISZCHANTAL
Amerika-ontdekker

Ja ik heb ook geen idee, dit is wat de mevrouw aan de telefoon zei.... Ik heb eerlijk gezegd zelf niet echt research hiernaar gedaan op internet.

En wat betreft voorafgaand aan of na de bevalling, ik kan toch nog niet gelijk het vliegtuig in stappen en naar Amerika. De baby moet hier ook in de gaten gehouden worden, en prikjes krijgen en dergelijke. En ik moet zelf ook nog herstellen. Daarnaast ook nog het proces van Consular Report of Birth Abroad. Dus het zal sowieso niet eerder worden dan 4-6 weken voordat ik daar eenmaal heen kan... En als ze zegt dat het beter is om te wachten voor die X-ray, dan doe ik dat maar. Problemen zoveel mogelijk uit de weg gaan haha. En als het, zoals zij zegt, 3-4 weken gaat duren voordat ik dat interview heb, dan is dat voor mij ook prima.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer