Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De zoveelste K1!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
miek4
Amerika-ontdekker

Re: De zoveelste K1!

Bericht door miek4 »

Stuur die inderdaad zo snel mogelijk in. Dan krijg je de datum voor je interview.
vosvis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 222

Bericht door vosvis »

Heeft iedereen die hun medical heeft gehad hun medische dossier meegenomen? Hoe kom je aan zoiets.. ik lees het nu pas. Ik heb al meer dan 10 jaar geen dokter gezien, ik heb niet eens een huisarts..
Sharon_helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sharon_helena »

Nee ik had alleen een vaccinatieboekje bij me, had ik opgevraagd bij de ggd. En ik had de data van de vaccinaties die ik als kind gehad heb genoteerd.
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sundaysue »

Jeeeeetje, mensen bij de gemeente zijn RUDE!

Vorige week weigerde een medewerker mijn VOG aanvraag omdat het niet vooraf ingevuld was door het Consulaat en ze het niet aandurfde met alleen de brief die ik gaf (namens het Consulaat). Enkele minuten geleden met enorm veel heisa TOCH een VOG doorgedrukt, mét brief als bijlage. Maar jemig, wat was ze rude rude rude. Ze vond het zó raar dat het Consulaat het niet invult voor de aanvragers en die brief was helemaal raar, "Pf, hm, die kan je vast gewoon van een site af downloaden.." en "Mevrouw, dit is niet Amerika maar Nederland dus aanvragen gaan heel anders. Dit is een hele andere instelling." Uhh, wat?

Met pijn en moeite heeft ze dan de aanvraag gedaan. Hoe is dat bij jullie vergaan?

Nu loop ik al een week achter...
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Contacteer het RIVM en vraag je vaccinaties aan als je geen boekje meer heb

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Wow sundaysue dat is echt te bizar. Ik had gelukkig zelf nergens last van.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Update: VOG vorige week al binnen gehad. Gisteren de brief, 15 juli heb ik mijn interview! Spannend nu :D

Ik heb alles nu, van alles een kopietje. Iemand nog tips/tricks voor het gesprek?

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Mijn interview is op de 21ste.

Het interview is bijna voor de show om je passport in te leveren, ze checken nog wel wat dingen maar je bent er in principe al. Er moet iets goeds fout zijn wil je geen goedkeuring krijgen.

Zorg dat je bij je hebt wat ze willen en overal een kopie van. {Als je iets vergeten ben moet je een nieuwe afspraak maken tenzij het iets kleins is wat je in de buurt nog kan halen.}
En niet nerveus zijn is nergens voor nodig, maar dat gebeurd altijd wel eigenlijk :lol:

Je hebt vast net als mij al genoeg bewezen dat jullie relatie echt is.

En ga op tijd naar Amsterdam toe als je met het OV gaat, het is echt een zooitje daar met het OV reizen.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Mijn vader wilt heel graag mee, dus ik heb het vermoeden dat we gewoon met de auto gaan - zal zo eens kijken of er parkeerplaatsen zijn in de buurt. Ook dan moeten we nog vroeg weg, naar Amsterdam toe rijden zonder file/ongelukken in de ochtend is als pasen en pinksteren die op één dag vallen :lol:

Heb idd overal kopietjes van. Ben nog niet gigantisch zenuwachtig maar wel een beetje nerveus, zie het gewoon als een sollicitatie gesprek oid. Ik wil gewoon beter voorbereid zijn. Op VJ was er iemand in NL die had zijn geboortecertificaat en is naar huis gestuurd met een 221g, en 221g betekent vaak zat visa refusal. Nog een maandje! Ik vraag me wel af of het interview in het Nederlands is of Engels lol

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Er moest vast wel nog iets zijn waarom die gene refusal kreeg.

Ja, nerveus is een beter woord.

Mijne is 21ste deze maand trouwens, vergat de maand te melden.
Dus ik word nu al nerveuzer :D

Toevallig net weer alles nagelopen. Maar je blijft denken aan of je niets vergeten bent. :blink:
Dus ik ga nog een lijst maken en wat VJ mensen ernaar laten kijken ofzo.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Spannend he! Ik zal voor je duimen die dag, maar er moet echt iets absurd raars zijn waarom je geweigerd zult worden. Gelukkig zijn we ook een low fraude country en zie ik dit bijna niet gebeuren.

Wel één vraagje over het betalen van het visum. In de brief staat: "To register the scheduled K-1 interview" Step two: Pay the K visa application fee and select your delivery adress. After you paid and selected your delivery adress print the registration and bring this to your interview.."

Gisteren dus netjes €239,00 overgemaakt naar CSC Corporations BV maar ik heb nog geen bevestiging ontvangen or what so ever. Wel staat er nu op usvisa-info.com het volgende: Uw contante MRV-betaling van EUR 239.00 is nog niet bevestigd door onze partner voor het innen van betalingen. Bevestigingen van contante betaling kunnen in dit land maximaal 2 werkdagen duren. U ontvangt een automatisch aangemaakt e-mailbericht wanneer uw betaling wordt bevestigd.

Is het automatische e-mail bericht mijn bevestiging die ik kan uitprinten en meenemen? Ik raak door de nerveuziteit denk ik wat slordiger lol

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Het duurt ongeveer 1-2 werkdagen voor je betaling is ontvangen, dan krijg je van donotreply@usvisa-info.com een mail 'Yatri: aanvraagbevestiging K-visum Amerikaans ministerie van Buitenlandse Zaken (actie vereist)'
"U heeft u geregistreerd op deze website en de aanvraagkosten voor het K-visum betaald. Hier volgen de gegevens van uw transactie.

U dient op het consulaat op gesprek te komen op de datum en het tijdstip die u in uw afspraakbrief zijn toegewezen. Druk deze instructiepagina af en breng deze samen met de afspraakbrief mee naar het gesprek op het consulaat.

Voor aanvullende informatie over de procedure voor een immigratievisum en de vereiste documenten kunt u de afspraakbrief raadplegen of kijkt u op de website van de consulaire vertegenwoordiging op http://amsterdam.usconsulate.gov/immigrant_visas.html.
Die mail print je helemaal uit, er staat ook in hoe je betaald hebt en wanneer, en dat ze het hebben ontvangen, dat willen ze zien bij het interview.

Nadat je die mail hebt log je weer in op die website en stel je je (Schedule stap) afspraak in als hoe je hem in de brief ook hebt staan.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ah, thank god! Dank je wel voor de informatie!! De e-mail zal vast wel maandag of dinsdag binnen komen. :D

Over & done!
miek4
Amerika-ontdekker

Bericht door miek4 »

Succes Sundaysue en Vosvis!

Interview houdt inderdaad niet veel in. Kreeg ook niet het geval dat die mensen je daar willen tegen houden. Ze hebben al voldoende informatie over je ontvangen. Had er echt iets belastend tussen gezeten had je het nu wel al gehoord.

Vriend van mij werd z'n visa ontzegt omdat hij stortingen voor Palestijnse hulpgroepen had gedaan bvb.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Wat? Voor een hulpgroep? Is dat niet een beetje overdreven tenzij het een terreurgroep is?

Ik denk inderdaad dat het weinig voorstelt, wel wat bewijs van ongoing relationship verzamelt, just in case. Ik vraag me af of ze nu eigenlijk vaan naar de affidavit of support vragen want ik hoor van veel mensen dat ze er niet eens naar omkijken in NL.

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Kreeg vandaag een telefoontje van het consulaat. Dacht dat ik een hartaanval kreeg, had zelf nog niet gelezen dat iemand door hun gebeld werd.
Raar genoeg gaf de vrouw me alleen de suggestie om het origineel van mijn naamswijziging goedkeuring door de rechter mee te nemen. Ik had een beëdigd vertaling hiervan bij de petitie gedaan.

Ik had het document al in mijn map klaar om mee te nemen.
Maar wel heel netjes van het consulaat om me dit even door te geven.

Verder zei zij ook dat de rest van mijn papierwerk in orde was, wel handig om alvast te weten.
Karin45
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Karin45 »

Hallo allemaal,

Lees met jullie mee alleen ben nog niet zover en heb net vandaag via de USCIS site onze NOA2 approved gezien. Door alle ervaringen welke hier gedeeld wordt ben ik al heel wat wijzer geworden.
Top :thumbup:
Alleen een vraagje wat betreft die VOG, wanneer ontvang je de brief van het consulaat waarin de VOG wordt opgevraagd ? Is dit in pakket 3? Dit vertraagd toch onwijs of duurt het niet zo lang na de VOG aanvraag bij de gemeente is gedaan.....

Succes voor diegene die binnenkort naar de Ambassade mogen voor hun interview :thumbup:
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Hoi Karin45,

Als je de checklist ontvangt heb je nog meer dan 4 weken om alles te verzamelen.
Het makkelijkste is om het dan aan te vragen samen met de brief voor de gemeente van het consulaat (die je zelf moet uitprinten.) die je bij het aanvragen (je moet zelf bij de gemeente langs.) en dan heb je hem binnen een week in huis.

Tijd zat dus!
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Hoi Karin! Gefeliciteerd met je NOA2, leuk om te zien hoeveel NL'ers dit uiteindelijk nog doen.

Je krijgt uiteindelijk pakket 3 binnen, hierin zit een checklist waarin een link wordt vermeld. In die link kan je een brief vinden die je moet uitprinten waarop staat dat het Consulaat via deze brief om een VOG screening 'visum en emigratie' vraagt.

Nu is het geen verbod om al te beginnen met verzamelen van documenten bijvoorbeeld. Je verloofde kan alvast de I-134 form, Affidavit of Support invullen, onderteken en opsturen. Een nieuwe 'Intent to Marry' of te wel, meer up to date zeg maar kan er ook bijgevoegd worden. Je kan wel alvast als je zou willen een internationaal geboortebewijs kunnen halen. Die heb ik ook op tijd gehaald, just to be sure. ;-)

Over & done!
Poetry
Amerika-ontdekker

Bericht door Poetry »

Vosvis ik heb jou een prive bericht gestuurd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer