Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigratie naar New Orleans
Re: Emigratie naar New Orleans
Een kennis van mij heeft met veel plezier in new Orleans gewoond (eerst alleen met haar man, later met baby), ze hadden het daar prima naar hun zin volgens mij. Een goede vriendin van mij heeft een aantal jaren in Baton Rouge gewoond (ook eerst alleen met man, later met baby), zij gingen zeer regelmatig naar New Orleans. Zij vonden Louisiana geweldig, ze hebben de afgelopen 2 jaar in Houston gewoond en gaan waarschijnlijk eer binnenkort terug naar NL, maar hopen ooit weer terug te kunnen naar Louisiana.
Toen wij een paar maanden geleden vanuit Rio de Janeiro terug naar Houston verhuisden verhuisden er ook net 2 expat gezinnen vanuit Rio naar New Orleans, ik heb daar niets negatiefs over gehoord.
Ik begrijp dus niet helemaal waarom iedereen hier boven zo negatief is over de stad, ik heb het idee dat dat wel meevalt. Neemt niet weg dat het vast geen goedkope stad is. Maar je bent jong en vrij, inderdaad kun je wellicht een flatje delen. Gewoon lekker proberen, terug naar NL kan altijd nog.
Toen wij een paar maanden geleden vanuit Rio de Janeiro terug naar Houston verhuisden verhuisden er ook net 2 expat gezinnen vanuit Rio naar New Orleans, ik heb daar niets negatiefs over gehoord.
Ik begrijp dus niet helemaal waarom iedereen hier boven zo negatief is over de stad, ik heb het idee dat dat wel meevalt. Neemt niet weg dat het vast geen goedkope stad is. Maar je bent jong en vrij, inderdaad kun je wellicht een flatje delen. Gewoon lekker proberen, terug naar NL kan altijd nog.
Terug in Texas!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat negatieve over de stad is volgens mij gebaseerd op horen en zeggen. Ik heb zowel van Kastelke als van Hockey niet vernomen dat ze er ooit waren (al deelt niet iedereen alles met het forum natuurlijk. Dus wie weet zit ik ernaast en hebben zij NoLa recentelijk bezocht).
En ja, New Orleans heeft datgene wat de Amerikanen als een European vibe omschrijven: delen zijn zeer beloopbaar, er is een echt centrum, er zijn terrasjes en leuke winkelstraten, er wordt door de bewoners veel gefietst, er is wat OV aanwezig en tot slot is er behoorlijk wat koloniale architectuur.
Wij waren er in de zomer van 2014 en hebben een aantal volle dagen in de stad doorgebracht, dus redelijk veel gezien. Grote delen van de stad die door Katrina getroffen waren (veelal meer buitenwijken aan de oost en noordoost-kant vd stad) zijn weer herbouwd. Het zijn echter wijken die vooral residential zijn en waar je niets te zoeken hebt als je er niet woont. We vonden het een geweldige, interessante en heerlijke stad en hadden er graag nog veel langer gebleven. Ik heb er trouwens nauwelijks zwervers of enge types gezien. Aanzienlijk minder dan in SF of LA, in ieder geval. Ik vond de stad qua sfeer vergelijkbaar met (mijn
) Rotterdam. Een stad met een overduidelijk 'stoer' randje, verre van posh (zoals de London's, Manhattan's en Amsterdam's vd wereld), op sommige plekken erg mooi en dan weer lelijk, en bovenal een stad die uniek is. De muziek en voedsel cultuur zijn geweldig! Ik heb er alle dagen heeeerlijk gegeten (bbq beef bisket, shrimp and grits, jambalaya!).
Ik ben een beetje jaloers op je, dat jij daar straks een jaar gaat zitten! Ik kan maar 1 echt nadeel noemen en dat is de drukkende hitte in de zomer. Echt niet te doen!
Veel plezier en hou er rekening mee dat het écht bij dit jaar zal blijven en emigratie er niet inzit (tenzij je tegen de liefde aanloopt en trouwt).
En ja, New Orleans heeft datgene wat de Amerikanen als een European vibe omschrijven: delen zijn zeer beloopbaar, er is een echt centrum, er zijn terrasjes en leuke winkelstraten, er wordt door de bewoners veel gefietst, er is wat OV aanwezig en tot slot is er behoorlijk wat koloniale architectuur.
Wij waren er in de zomer van 2014 en hebben een aantal volle dagen in de stad doorgebracht, dus redelijk veel gezien. Grote delen van de stad die door Katrina getroffen waren (veelal meer buitenwijken aan de oost en noordoost-kant vd stad) zijn weer herbouwd. Het zijn echter wijken die vooral residential zijn en waar je niets te zoeken hebt als je er niet woont. We vonden het een geweldige, interessante en heerlijke stad en hadden er graag nog veel langer gebleven. Ik heb er trouwens nauwelijks zwervers of enge types gezien. Aanzienlijk minder dan in SF of LA, in ieder geval. Ik vond de stad qua sfeer vergelijkbaar met (mijn

Ik ben een beetje jaloers op je, dat jij daar straks een jaar gaat zitten! Ik kan maar 1 echt nadeel noemen en dat is de drukkende hitte in de zomer. Echt niet te doen!
Veel plezier en hou er rekening mee dat het écht bij dit jaar zal blijven en emigratie er niet inzit (tenzij je tegen de liefde aanloopt en trouwt).
Oké bedankt iedereen! Ik snap dat het misschien lijkt alsof ik lig te dromen en alles. Maar ik ben er echt bloedserieus over!
Seattle was inderdaad mijn eerste keuze, maar daar hebben ze zeer weinig plaatsingsmogelijkheden helaas! Ik ben vorig jaar september van la naar San Francisco gereisd dus heb een klein, lees mini, stukje wel gezien. Een vakantie zit er niet in omdat het gewoon ontzettend veel geld kost, en ook al heb ik een gewone baan, het is niet echt te betalen helaas!
Had inderdaad gelezen dat crime rates er best hoog zijn. Maar als ik jullie reacties zo lees is het echt gewoon niet een plek om heen te gaan wat me zeker wel aan het denken heeft gezet! De kennis van mij die er al zit, zit nu in Arlington en misschien moet ik daar ook eens naar kijken. En misschien handig om dit te vermelden. Ik kies voor dit bureau omdat het voor mij gewoonweg de makkelijkste manier is om alles te regelen.
Verdere plekken die ze aanbieden zijn ook bijvoorbeeld Houston bijvoorbeeld of Napa valley, dat gebied dan.
Seattle was inderdaad mijn eerste keuze, maar daar hebben ze zeer weinig plaatsingsmogelijkheden helaas! Ik ben vorig jaar september van la naar San Francisco gereisd dus heb een klein, lees mini, stukje wel gezien. Een vakantie zit er niet in omdat het gewoon ontzettend veel geld kost, en ook al heb ik een gewone baan, het is niet echt te betalen helaas!
Had inderdaad gelezen dat crime rates er best hoog zijn. Maar als ik jullie reacties zo lees is het echt gewoon niet een plek om heen te gaan wat me zeker wel aan het denken heeft gezet! De kennis van mij die er al zit, zit nu in Arlington en misschien moet ik daar ook eens naar kijken. En misschien handig om dit te vermelden. Ik kies voor dit bureau omdat het voor mij gewoonweg de makkelijkste manier is om alles te regelen.
Verdere plekken die ze aanbieden zijn ook bijvoorbeeld Houston bijvoorbeeld of Napa valley, dat gebied dan.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Napa Valley lijkt me dan en stuk aantrekkelijker, en volgens mij ook qua werk een handiger plek als je wilt blijven dan New Orleans?
- RiverCola
- Amerika-expert
Jammer dat je je van een leuk plan laat afpraten door enkelen (die de stad misschien niet eens bezocht hebben). Er zijn hier op het forum meerdere mensen die de stad -vaak- bezocht hebben, zoals Petra-VS en Jennifer (forumnaam vergeten), en die je een goed beeld kunnen geven op basis van eigen ervaringen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Zoveel negatiefs over New Orleans lees ik hier toch niet ?
Probleem lijkt mij vooral het beperkte budget te zijn. Hoe beter de buurt, hoe duurder om er te wonen. Het bruisende hart van New Orleans, The French Quarter (met gebouwen in spaanse stijl) is een enorm dure buurt door zijn historische waarde.
Na Katrina zijn overigens veel criminelen uit New Orleans weggetrokken. Maar zoals in alle steden is er criminaliteit, zijn er daklozen, ...
Probleem lijkt mij vooral het beperkte budget te zijn. Hoe beter de buurt, hoe duurder om er te wonen. Het bruisende hart van New Orleans, The French Quarter (met gebouwen in spaanse stijl) is een enorm dure buurt door zijn historische waarde.
Na Katrina zijn overigens veel criminelen uit New Orleans weggetrokken. Maar zoals in alle steden is er criminaliteit, zijn er daklozen, ...
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben er inderdaad nog nooit zelf geweest, en baseer me een heel klein beetje op wat ik wel eens lees, en vooral op wat een voormalige collega die er jaarlijks komt me zei. Haar zus woonde daar, en na het overlijden van haar echtgenoot miste ze haar zus heel erg. Zo erg dat ze overwoog om terug naar de US te gaan wonen, in New Orleans, bij haar zus. Maar als ze dan het leven daar vergeleek met hier, besloot ze om gewoon over-en-weer te reizen omwille van de dingen die ik hier boven aanhaalde.
Dat is uiteindelijk ook maar de ervaring van 1 iemand die er 3 maanden per jaar doorbracht.
Dat is uiteindelijk ook maar de ervaring van 1 iemand die er 3 maanden per jaar doorbracht.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Napa Valley is allicht een stuk duurder dan New Orleans. Ik ben alleen maar een lang weekend in New Orleans geweest, maar was zeer te spreken. Hele rijke cultuur! In Amerika is het wel iets belangrijker dan hier om niet in een slechte buurt te gaan wonen, de echt slechte buurten zijn er vaak onveiliger.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Toch komen 'wij' er meestal als toerist en dan bekijk je de stad toch anders als dat je er echt gaat wonen lijkt mij. Je komt vaak alleen bij de toeristische highlights en dat zijn niet altijd de plaatsen waar jan modaal woont en werkt. Het lijkt mij iig een prachtige ervaring en ik wens je alle succes, welke plaats het dan ook mag worden 

Hey, Binnen 2 weken verhuis ik voor 3 jaar naar Baton Rouge niet zo ver van New Orleans. We kunnen misschien eens afspreken want ik heb geen weet van Nederlanders of Belgen die er in de buurt vertoeven.
En toch zijn er genoeg mensen die het een super leuke stad vinden (ik vond het zelf ook erg leuk, maar ben er alleen als toerist geweest). Ik woon in Atlanta waar je als blanke ook in de minderheid bent en de crime rates zijn hier volgens mij ook een stuk hoger dan het landelijk gemiddelde. Neemt niet weg dat ik het hier enorm naar mijn zin heb. Alles heeft te maken met of een stad bij jou past en uiteraard in welke wijk je gaat wonen.kastelke schreef:New Orleans: waar je als blanke een minderheid bent, waar de crime rates zowat het dubbele van normaal zijn in de US en waar er gemiddeld minder politie is dan elders, met hogere werkloosheid dan gemiddeld...
Het lijkt me niet bepaald de meeste attractieve plaats om naartoe te gaan in de US. Er zijn -wat mij betreft- leukere gebieden om een jaartje door te brengen. Maar over smaak valt niet te twisten.
edit: oke had niet in de gaten dat dit al een redelijk oud topic was :')
Ik heb niet alle antwoorden gelezen maar New Orleans is een superstad. Ben er net 4 maanden geweest. Behalve de hitte is het een faaaaaaaaaaaaaaaaaaantastische stad en zeker anders dan andere steden. Die Europese vibe begrijp ik heel. Als je dat ergens kan vinden dan is het zeker in NOLA. Een vleugje Europese vibe, dan
Het OV(RTA) is prima en goedkoop. Er rijden veel bussen en street cars.
Voor dat geld kan je misschien iets vinden in 7th ward. Wel een hardcore buurt maar zeker beter dan de 9th ward. Vrienden van mij hebben in de 7th ward een huisje voor 800 dollar per maand, kale huur. Andere vrienden in een wat slechter gedeelte van de 7th ward 400 dollar per maand, maar heel klein en ook kale huur.
Ik houd wel van de wat toughere buurten, hoor. Heb me altijd veilig gevoeld. In het ergste geval weet ik wel een palmboom waar je onder kunt slapen
heb ik ook regelmatig gedaan.
Er zijn ook hostels waar je kunt werken in ruil voor bed.
New Orleans is vergeleken bij andere staten minder duur vind ik. Behalve alle touristische plekjes(Bourbon st en zo)Je kan voor 10 dollar een smerig drankje kopen maar ook naar de liquor store gaan en voor 3 dollar een heerlijk Abita biertje kopen.
Ik weet niet meer wat je andere vragen zijn maar New Orleans prima keuze!
Het OV(RTA) is prima en goedkoop. Er rijden veel bussen en street cars.
Voor dat geld kan je misschien iets vinden in 7th ward. Wel een hardcore buurt maar zeker beter dan de 9th ward. Vrienden van mij hebben in de 7th ward een huisje voor 800 dollar per maand, kale huur. Andere vrienden in een wat slechter gedeelte van de 7th ward 400 dollar per maand, maar heel klein en ook kale huur.
Ik houd wel van de wat toughere buurten, hoor. Heb me altijd veilig gevoeld. In het ergste geval weet ik wel een palmboom waar je onder kunt slapen

Er zijn ook hostels waar je kunt werken in ruil voor bed.
New Orleans is vergeleken bij andere staten minder duur vind ik. Behalve alle touristische plekjes(Bourbon st en zo)Je kan voor 10 dollar een smerig drankje kopen maar ook naar de liquor store gaan en voor 3 dollar een heerlijk Abita biertje kopen.
Ik weet niet meer wat je andere vragen zijn maar New Orleans prima keuze!
- rmathijssen
- Amerikafan
@d1eaana,
Je doet het wel heel erg rooskleurig voorkomen. NOLA is een leuke stad met mooie plaatsen. Garden District, French Quarter en Algiers Point heb ik als redelijk veilig ervaren, maar wijk af van de toeristische routes en je kunt echt in de verkeerde buurt terecht komen. De 7th Ward vind ik nu niet echt een wijk waar ik geruststellend in zal wonen. Pak de crime-maps erbij, die zeggen vaak genoeg. In de afgelopen vier weken staan er 3 Homicides enkel in/rond de 7th...
Veel wijken zijn complete achterstandswijken waar je als Nederlander helemaal niets te zoeken hebt.
Je doet het wel heel erg rooskleurig voorkomen. NOLA is een leuke stad met mooie plaatsen. Garden District, French Quarter en Algiers Point heb ik als redelijk veilig ervaren, maar wijk af van de toeristische routes en je kunt echt in de verkeerde buurt terecht komen. De 7th Ward vind ik nu niet echt een wijk waar ik geruststellend in zal wonen. Pak de crime-maps erbij, die zeggen vaak genoeg. In de afgelopen vier weken staan er 3 Homicides enkel in/rond de 7th...
Veel wijken zijn complete achterstandswijken waar je als Nederlander helemaal niets te zoeken hebt.
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat hoort toch bij elke grote stad? Ik durf te wedden dat als je de cijfers van mijn wijk erbij zou pakken dat je ook op enkele nare incidenten stuit in de afgelopen weken. Toch woon ik in een erg prettige wijk. Er is natuurlijk wel substantieel minder wapenbezit in NL en de verschillen tussen groepen mensen zijn hier wat minder groot (armoede wat minder dramatisch etc).
Er is 1 wijk in NoLa die ik echt als zeer onplezierig heb ervaren, zelfs door er enkel met de auto doorheen te rijden, en dat was Central City. De French Quarter vond ik niet onveilig maar wel onplezierig. S ochtends staan ze daar het braaksel van de stoepen te spuiten, halverwege de middag al allemaal dronke toeristen. Geef mij de Bywater, Garden district, Lower Garden District en de Marigny dan maar.
Er is 1 wijk in NoLa die ik echt als zeer onplezierig heb ervaren, zelfs door er enkel met de auto doorheen te rijden, en dat was Central City. De French Quarter vond ik niet onveilig maar wel onplezierig. S ochtends staan ze daar het braaksel van de stoepen te spuiten, halverwege de middag al allemaal dronke toeristen. Geef mij de Bywater, Garden district, Lower Garden District en de Marigny dan maar.
- rmathijssen
- Amerikafan
@Rivercola
Ik heb het over 3 moorden in 1 maand tijd in het gebied van die desbetreffende wijk. Volgens jouw profiel woon je in Rotterdam, in heel Rotterdam waren in 2015 11 moorden, in heel NOLA waren het er 164 in 2015. Ik heb het niet eens over de kleinere "incidenten" zoals roof, verkrachting en mishandeling welke traumatisch kunnen zijn, maar veelvuldig voorkomen in de buitenwijken van New Orleans.
En hoort dit bij een grote stad? Ja, je ziet dit vaker, maar je kunt dit niet rooskleurig voor doen komen.
Ik heb het over 3 moorden in 1 maand tijd in het gebied van die desbetreffende wijk. Volgens jouw profiel woon je in Rotterdam, in heel Rotterdam waren in 2015 11 moorden, in heel NOLA waren het er 164 in 2015. Ik heb het niet eens over de kleinere "incidenten" zoals roof, verkrachting en mishandeling welke traumatisch kunnen zijn, maar veelvuldig voorkomen in de buitenwijken van New Orleans.
En hoort dit bij een grote stad? Ja, je ziet dit vaker, maar je kunt dit niet rooskleurig voor doen komen.
- RiverCola
- Amerika-expert
Daar heb je gelijk in maar er zal geen enkele stad in de VS zijn waar het aantal moorden op een vergelijkbaar niveau ligt als welke Europese stad dan ook. Dat is helaas de trieste werkelijkheid. Desondanks zou ik zonder twijfelen een poosje in NoLa gaan wonen, maar wel enkel in een wijk waar ik me thuis zou kunnen voelen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik ben regelmatig in Amerikaanse steden weg van de toeristische bestemmingen en kom aldus eerder in achterbuurten.
Daarbij zijn er toch wel een aantal steden die er uit springen. Detroit voert ongetwijfeld de lijst aan (alhoewel ik er mij persoonlijk ook niet onveilig voelde, maar als de locals met wie je contact hebt je voor allerhande zaken gaan waarschuwen....) , Oakland is ook echt niet te onderschatten, maar New Orleans staat helaas ook wel redelijk hoog in het lijstje.
Central City is bvb een drug infested wijk waar je beter buiten blijft als toerist. Helaas ligt deze wijk bijna naast "The french Quarter" en effectief naast "The Garden District", maw de verkeerde straat oversteken is dan al voldoende.
Daarbij zijn er toch wel een aantal steden die er uit springen. Detroit voert ongetwijfeld de lijst aan (alhoewel ik er mij persoonlijk ook niet onveilig voelde, maar als de locals met wie je contact hebt je voor allerhande zaken gaan waarschuwen....) , Oakland is ook echt niet te onderschatten, maar New Orleans staat helaas ook wel redelijk hoog in het lijstje.
Central City is bvb een drug infested wijk waar je beter buiten blijft als toerist. Helaas ligt deze wijk bijna naast "The french Quarter" en effectief naast "The Garden District", maw de verkeerde straat oversteken is dan al voldoende.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Ik doe niet rooskleurig over New Orleans maar ik ben enthousiast over New Orleans. Ben er meerdere malen langere tijd geweest. Heb veel van de US gezien maar voel mij nou eenmaal thuis in New Orleans, op de hitte na, dan.
Ik denk dat ieder omgaat met bepaalde situaties. Waarom alleen in de touristische plekken blijven? Niet mijn ding, sorry.
Ik denk dat ik ook op een andere manier door Amerika reis dan de meeste mensen hier(liften, freight train hopping)
In New Orleans heb ik in kraakpanden geslapen in de 9th ward, niet ideaal maar ik heb mij nooit onveilig gevoeld. Ja, zelfs ook buiten op straat geslapen. Natuurlijk is het een stad met veel crime en alles maar is geen reden om daar niet heen te gaan of emigreren! En natuurlijk heb ik fucked up(excuse my language) dingen gezien en sommige situaties waren niet ideaal. (nooit iets ergs gebeurd, niet in NOLA, en niet in de 20 jaar dat ik op deze manier reis) Ik zou er in een heartbeat gaan wonen als ik de mogelijkheid had.
En veel buurten zijn erg aan verbeteren! Er komen veel jonge mensen vanuit andere steden naar NOLA.
En mocht je een rijbewijs hebben kan je altijd nog aan de Northshore(Covington etc) gaan wonen. Mijn vriendin woont 20 jaar in NOLA en sinds zij een kindje heeft is ze uit de stad vertrokken en naar de Northshore verhuisd. Woon je veilig, goedkoper en je bent met een uurtje in de stad van New Orleans.
Ik denk dat ieder omgaat met bepaalde situaties. Waarom alleen in de touristische plekken blijven? Niet mijn ding, sorry.
Ik denk dat ik ook op een andere manier door Amerika reis dan de meeste mensen hier(liften, freight train hopping)
In New Orleans heb ik in kraakpanden geslapen in de 9th ward, niet ideaal maar ik heb mij nooit onveilig gevoeld. Ja, zelfs ook buiten op straat geslapen. Natuurlijk is het een stad met veel crime en alles maar is geen reden om daar niet heen te gaan of emigreren! En natuurlijk heb ik fucked up(excuse my language) dingen gezien en sommige situaties waren niet ideaal. (nooit iets ergs gebeurd, niet in NOLA, en niet in de 20 jaar dat ik op deze manier reis) Ik zou er in een heartbeat gaan wonen als ik de mogelijkheid had.
En veel buurten zijn erg aan verbeteren! Er komen veel jonge mensen vanuit andere steden naar NOLA.
En mocht je een rijbewijs hebben kan je altijd nog aan de Northshore(Covington etc) gaan wonen. Mijn vriendin woont 20 jaar in NOLA en sinds zij een kindje heeft is ze uit de stad vertrokken en naar de Northshore verhuisd. Woon je veilig, goedkoper en je bent met een uurtje in de stad van New Orleans.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ze zijn hier aardig hoor! We kunnen, zoals Essiej bijvoorbeeld al zei, niets sugar coaten. Ik kwam hier ook vorig jaar dagdromend op het forum en die werden plat gewalstmaryannew schreef:Okay ik kan hier beter weggaan merk ik. Want voel me totaal niet welkom. Ik heb heus wel goed over mijn keuze nagedacht en bovendien heb ik het er regelmatig met het bureau iver en zij helpen me goed. Daarnaast heb ik een goeie kennis die hetzelfde doet en al jn amerika zit en heb ik veel jnfo van haar gekregen. Ik dacht misschien hebben jullie nog speciale tips. Ik weet heus wel dat echt emigreren naar Amerika een hoop werk kost en het na een jaar voor me voorbij is, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet voor ga werken.
Verder over New orleans; het lijkt mij gewoon een interessante plek. Ik heb regelmatige Amerikaanse gasten voor mijn neus staan die ook wel het een en ander kunnne vertellen. Ik ga niet persee voor die Europese vibe, want uiteindelijk maakt het me niet zoceel uit waar ik terecht kom in de wereld, maar dit lijkt mij een ontzettend gave ervaring.
Ik hoop dat ik het een en ander nu duidelijk heb gemaakt.toch bedankt voor de nuttige tips die ertussen sfaan.

Ik hoop dat je wellicht iets via een werkgever vindt, een werkgever die je een green card sponsort etc. En zoals andere zeiden, loop eens een leuke Amerikaan tegen het lijf, je weet het niet..

K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
-