Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De zoveelste K1!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Goed nieuws! Dhr Schulte heeft net ge-mailed dat alles goed is en geen testen nodig zijn omdat ik keurig behandeld ben geweest. Ik sprong echt een gat in de lucht, wat een gestress dit! Bleek de TB infectie te hebben en niet TB in mijn longen of dergelijks. Drager van de bacteria, preventief behandeld zodat deze zich niet kon ontwikkelen tot daadwerkelijk tuberculose. Nog 2 weken en 2 dagen!

Voor zover ik lees en weet, Karin, moet je overal gewoon kopies van hebben, die houden ze altijd. Maar nu vragen ze van jou voornamelijk een internationale versie dus zowel Engels als Nederlands. Die moet je dus zien op te vragen en een kopie van maken en aanleveren. Als je dus op interview gaat neem je je VOG, geboortecertificaat en je scheidingsakte origineel én kopie internationaal mee. Overigens kan je het Consulaat in Amsterdam (waar je interview zal plaats vinden) e-mailen over originele documenten die vermist zijn geraakt maar dat heb je dus al geprobeerd of heb je de Ambassade geprobeerd? Ik zie dat je Ambassade typt maar bedoel je niet gewoon Consulaat?
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ben je al bekend op VisaJourney? Daar zitten vaker dit soort vragen en topics tussen. Heb je dat al geprobeerd, ook?

Over & done!
Karin45
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Karin45 »

sundaysue schreef:Goed nieuws! Dhr Schulte heeft net ge-mailed dat alles goed is en geen testen nodig zijn omdat ik keurig behandeld ben geweest. Ik sprong echt een gat in de lucht, wat een gestress dit! Bleek de TB infectie te hebben en niet TB in mijn longen of dergelijks. Drager van de bacteria, preventief behandeld zodat deze zich niet kon ontwikkelen tot daadwerkelijk tuberculose. Nog 2 weken en 2 dagen!

Voor zover ik lees en weet, Karin, moet je overal gewoon kopies van hebben, die houden ze altijd. Maar nu vragen ze van jou voornamelijk een internationale versie dus zowel Engels als Nederlands. Die moet je dus zien op te vragen en een kopie van maken en aanleveren. Als je dus op interview gaat neem je je VOG, geboortecertificaat en je scheidingsakte origineel én kopie internationaal mee. Overigens kan je het Consulaat in Amsterdam (waar je interview zal plaats vinden) e-mailen over originele documenten die vermist zijn geraakt maar dat heb je dus al geprobeerd of heb je de Ambassade geprobeerd? Ik zie dat je Ambassade typt maar bedoel je niet gewoon Consulaat?

Goed nieuws nou mooi op naar je interview.

Bedoel inderdaad consulaat, die geven geen antwoord voor je een casenummer hebt blijkbaar. Gaat niet om mijzelf ik ben nooit getrouwd of gescheiden geweest maar mijn verloofde. De originele scheidingspapieren heeft hij jaren geleden al weggegooid. Wel heeft hij in de staat waar hij gescheiden is originele gecertificeerde kopieen opgevraagd bij het gerechtshof en gekregen. Nou daar moeten ze het maar mee doen want meer is niet te krijgen. Origineel geboortecertificaat heb ik al en VOG ga ik volgende week alvast proberen aan te vragen.
Ja ben al bekend met VisaJourney maar elk consulaat heeft zijn eigen regels vandaar dat ik het hier vraag :) :)
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ooooh, ik lees het helemaal verkeerd. Sorry! :?

Ik heb dit wel gevonden op VJ overigens:
You sent a copy of your divorce decree to USCIS when you did the I-129F petition, correct? The embassy will not ask about your divorce decree for the interview, most everything is about your fiancee and the relationship you two have, except for the support, I-134 and most recent tax return/W-2, which the embassy wants an original of the I-134 but copies of your tax return & W2.

Follow the Embassy Instruction Letter for what is required for the interview.

CFO will want to see a copy of your divorce decree but the copy you emailed is more than adequate.

Over & done!
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Bedankt Sundaysue voor het opzoeken. Ik ga er ook maar vanuit dat een gecertificeerd kopie, de originele uitdraai van het courthouse voldoende is want meer is er niet.

Ik ga maar is aan de slag met het VOG, is kijken of mijn gemeente niet zo moeilijk gaat doen :lol: :lol: , kijken of het lukt met wat formulieren welke ik op internet gevonden heb ook dat politiecertificaat krijg.

Voor jou wordt nu aftellen ...pff was ik maar zover....spannend hoor
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Ben even bezig met de aanvraag voor de VOG en heb de volgende vraag waar vast een van jullie een antwoord op heeft :wink: wordt dit VOG in Engels verstrekt of Nederlands ?
vosvis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 222

Bericht door vosvis »

@Karin45: Je kunt deze alleen persoonlijk op afspraak bij je gemeente aanvragen, ga naar je gemeente hun website maak een afspraak, als het goed is kan je woon kiezen dat het voor internationaal is, anders gewoon aangeven. En het online formulier invullen. Hun vullen voor je in waar het voor is, dan begrijpen ze wel dat het met engels moet, en bij de aanvraag checken voor de ambassade of er voor het visum geen bezwaar is mbt je mogelijke verleden bij justitie.
https://www.justis.nl/producten/vog/vog ... paragraph3
https://www.justis.nl/Images/aanvraagfo ... 418661.pdf

En gegevens van de ambassade kun je daar invullen, en doe is voor visum, dus je kan veel delen van het formulier overslaan.
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Bedankt vosvis voor je reactie, formulier van Justitie had ik ondertussen al uitgeprint en was ik al aan het invullen. ..... haha maar goed dat je noemt dat je digitaal een afspraak moet maken voor die VOG ... was Ik effe vergeten kom er niet zovaak .

Alleen snap niet wat je bedoeld met het checken voor het consulaat of er voor het visum geen bezwaar is. Ik heb geen enkel crimineel verleden (gelukkig) bedoel je dat ? of moet ik nog meer doen ?

Maar even naar de gemeentesite nu :D :D :D
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Bij de gemeente vullen ze op de computer in dat het voor een Amerikaans visum is, en dan als je het VOG krijgt staat erop waar het voor was en dat justitie geen bezwaren ziet.
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Okay dank je voor je antwoord Vosvis. Echt scheelt me hoop tijd want zal zo zijn langsgegaan bij de gemeente zonder afspraak en eerste afspraak is pas over een week mogelijk dus scheelt weer een hoop vertraging :thumbup:
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Nog 7 daagjes. More excited than nervous! Ik ga er van uit dat het allemaal goed gaat verlopen, geen bumps :-) Nog een beetje Skype logs aan het verzamelen, de kaartjes die mijn ouders naar hem sturen en zijn ouders/grootmoeder naar mij. Just to be sure, als ze wat willen zien.

Ik ben een beetje laat, haha, maar VOG moet je gewoon het 1ste gedeelte zelf invullen en dan met de brief van het consulaat die via die manier de VOG aanvraagt, aanvragen bij je gemeente - persoonlijk. Ze kunnen wat moeilijk doen :? :?

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Karin45 schreef:Ben even bezig met de aanvraag voor de VOG en heb de volgende vraag waar vast een van jullie een antwoord op heeft :wink: wordt dit VOG in Engels verstrekt of Nederlands ?
Je krijgt een internationale. Hij staat voornamelijk in het Nederlands maar onderin staat in het Engels hetzelfde geschreven. Bovenaan staat VOG en eronder Certificate of Conduct etc etc. Fairly easy :-)

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Ja Karin, vergeet niet die brief → http://photos.state.gov/libraries/nethe ... PPSUPP.pdf
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

^

Die link kon ik niet meer vinden! De brief is belangrijk, en als ze moeilijk doen - zoals ze bij mij deden 2x - gewoon blijven doordrukken :wink:

Over & done!
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Bedankt weer Vosvis en Sundaysue.

Die brief van het consulaat had ik ondertussen gevonden haha las al het verhaal van sundaysue dat ze soms moeilijk doen dus maar op alles voorbereid zijn :D

Ja gaat opschieten Sundaysue voor jou nog een weekje :thumbup: ..... las ergens op VJ dat ze moeilijk doen mocht je een plastic tas bij je hebben .. toch ook niet met een harmonica map van de Hema met een plastic omslag ? domme vraag misschien maar zie ook de reden van die plastic zak niet zo
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Ik had ook zo map bij me, meer niet, dus niet in een tas. Zag niemand met tasjes.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ik heb een plastic harmonica map gekocht bij de HEMA. Hebben er wel meer gedaan geloof ik en volgens mij mag deze wel mee naar binnen. Volgens mij waren ze alleen idd niet gecharmeerd van plastic zakjes en tasjes. Neem ook echt alleen m'n map mee naar binnen, mijn vader blijft buiten met tas en telefoon en e-cig.

Vandaag heb ik het vermoeden dat mijn bachelorette is dus ik skip vandaag geloof ik maar mijn interview map bijwerken :lol:

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Lichtjes aan het aftellen naar vrijdag. Interview is om half 9 (heb meer het idee dat security check en papieren afgeven pas om half 9 begint en dan het wachten wachten wachten tot ze mijn naam noemen) maar ik ben wel eens benieuwd hoe lang je nu gemiddeld binnen het Consulaat bent. Ik ken iemand die er zelfs twee (!) uur binnen heeft gezeten maar haar interview zelf maar 5-10 heeft geduurd :shock:

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Ik was er een kwartier later en kon gelijk naar binnen. Gewoon naar de deur lopen, komt er een bewaker je vragen hoe laat je gesprek is.

Ze begonnen bij mij iets van 15min later (ze hadden nog geen raampje open.)
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ik zorg dat ik er al rond 8:15 sta met m'n goede gedrag :lol: Dus ik kan iets voor half 9 al in de rij staan of richting de deur lopen en mijn brief laten zien? Alleen eraan denken laat me al zweten :roll:

Over & done!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer