Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De zoveelste K1!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: De zoveelste K1!
Super, Miek! Fijne ervaring rijker, dus! Geniet van je nieuwe leven 

K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Over & done!
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ah ja Detroit is een fijn klein vliegveld. Meestal niet zo druk en ik snap ook dat je met het hele k1 gebeuren geen risico's wil nemen! Atlanta vond ik eerst ook erg druk maar ik ben er nu zo aan gewend dat het me niet meer uitmaaktsundaysue schreef:A.s. vrijdag! Tussenstop in Detroit. Ik heb een vermoeden dat ik met 2 uur overstap wel goed zit! Lijkt me minder druk ook. Atlanta leek me te druk, daar komen veelal de meeste internationale vluchten binnen naast Philadelphia (not my fave, ugh) en Miami.Gabbyxx schreef:^ Dat denk ik ook welWanneer vertrek je naar Amerika?
Ik ben een paar keer in Detroit geland en Memphis (toen ze nog vluchten hadden naar Amsterdam). Maar nu eigenlijk de laatste jaren ga ik via Atlanta, ben er te vreden mee. En is dichtbij voor mij omdat ik in Alabama woon.

04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
-
- Amerikakenner
Wij wonen in Tennessee! Precies in het midden van twee grote steden. 1,5 uur bij Nashville vandaan en 1,5 uur bij Chattanooga vandaan en een uurtje of twee bij Smoky Mountains. Hele mooie omgeving hier, raad het zeker aan! En anders is Georgia ook een mooie optie, prachtige omgeving. Ben er een paar keer geweest. Dahlonega, Georgia is prach-tig.
De vlucht naar Detroit en Nashville was dan ook wel perfect, land om 4.04pm, de overstap leek ruim genoeg en bij alle andere vluchten was het de keuze Atlanta met 1h54m (te riskant voor mijn gevoel haha!) of pas ergens na elf uur savonds landen.

De vlucht naar Detroit en Nashville was dan ook wel perfect, land om 4.04pm, de overstap leek ruim genoeg en bij alle andere vluchten was het de keuze Atlanta met 1h54m (te riskant voor mijn gevoel haha!) of pas ergens na elf uur savonds landen.
Over & done!
Over & done!
- Gabbyxx
- Amerikafan
^ Ah leuk
Wij gaan bijna elk jaar wel 1 a 2 keer naar de Smoky Mountains. Georgia is inderdaad ook mooi, wij zijn een paar keer in Kennesaw en Marietta geweest. Er is genoeg keus!

Laatst gewijzigd door Gabbyxx op 28 jul 2016, 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Karin45
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hoe zijn steden zoals Tennessee en Georgia? Hebben ze daar 4 seizoenen ? Van Georgia heb ik wel gehoord dat het een mooie staat is. Mijn verloofde en ik willen in het voorjaar een grote camper gaan kopen en rondreizen en werken. In zijn sector is genoeg werk te vinden en ik ga dan via een temp agency werk proberen te krijgen alwaar we vertoeven. Nebraska waar hij woont vind hij de winters te bizar en te koud.
Ondertussen heb ik package 3 gelijk weer teruggestuurd en wacht nu op package 4.
Was jouw interview in het engels of nederlands Sunday Sue? Nog een paar daagjes voor jou en ben je lekker bij je mannetje, dan kan je lekker je bruiloft gaan plannen
Vosvis al in Amerika ? Miek lekker dat je daar aangekomen bent.
Nou ik denk dat ik gewoon voor Chicago kies, Philhadelpia vond ik niks en Charlotte bleek ook groter dan ik dacht laatste keer. Anders moet ik ook weer voor 2 keer overstappen, eerst in Londen en dan ergens in Amerika.
Ondertussen heb ik package 3 gelijk weer teruggestuurd en wacht nu op package 4.
Was jouw interview in het engels of nederlands Sunday Sue? Nog een paar daagjes voor jou en ben je lekker bij je mannetje, dan kan je lekker je bruiloft gaan plannen

Vosvis al in Amerika ? Miek lekker dat je daar aangekomen bent.
Nou ik denk dat ik gewoon voor Chicago kies, Philhadelpia vond ik niks en Charlotte bleek ook groter dan ik dacht laatste keer. Anders moet ik ook weer voor 2 keer overstappen, eerst in Londen en dan ergens in Amerika.
- Gabbyxx
- Amerikafan
Het zijn mooie staten! Ze hebben allebei 4 seizoenen! De zomers zijn behoorlijk warm. Ik woon nu zelf in Alabama en kom 2x per jaar in Tennessee en paar keer in Georgia geweest vanwege familie die daar woont.Karin45 schreef:Hoe zijn steden zoals Tennessee en Georgia? Hebben ze daar 4 seizoenen ? Van Georgia heb ik wel gehoord dat het een mooie staat is. Mijn verloofde en ik willen in het voorjaar een grote camper gaan kopen en rondreizen en werken. In zijn sector is genoeg werk te vinden en ik ga dan via een temp agency werk proberen te krijgen alwaar we vertoeven. Nebraska waar hij woont vind hij de winters te bizar en te koud.
Om jou vraag te beantwoorden met het interview voor de k1, die was bij mijn in het Nederlands. En het is meer gewoon een klein gesprekje met een paar vragen, dus niet echt een interview

Laatst gewijzigd door Gabbyxx op 28 jul 2016, 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Mijn interview was in het Engels omdat mijn interviewer dus Amerikaans was! Het verschilt per keer denk ik? Je kan het denk ik ook zelf aangeven.
Vrijdagochtend half elf zit ik in de lucht. Net alles ingepakt! Beetje vreemd voelt het nu hoor maar voornamelijk gezonde spanning, erg excited!
Waar wij wonen in TN is het best wel hetzelfde soms, hoor. Storm -> warm -> tornado -> regen maar wel 4 seizoenen ook. Ik vind het een prachtige staat!
Vrijdagochtend half elf zit ik in de lucht. Net alles ingepakt! Beetje vreemd voelt het nu hoor maar voornamelijk gezonde spanning, erg excited!
Waar wij wonen in TN is het best wel hetzelfde soms, hoor. Storm -> warm -> tornado -> regen maar wel 4 seizoenen ook. Ik vind het een prachtige staat!
Over & done!
Over & done!
- Gabbyxx
- Amerikafan
^ Spannend hoor, aftellen ! Hoop voor je dat je een fijne vlucht hebt. Hoe gaat je familie er mee om?
- Karin45
- Amerika-ontdekker
Gabby, klinkt goed. we gaan zien waar we terecht komen lijkt me in ieder geval super een aantal staten te zien. Zelfs Nebraska heeft warme zomers, warmer dan in Nederland.
Haha ik verwacht ook niet teveel van het "interview" , zou alleen fijn zijn in het nederlands, geen enkel probleem met engels maar nederlands blijft simpeler
Gek hoor nog een hele dag in NL SundaySue, dat is nog is echt aftellen....
Had/heeft jullie familie er geen moeite mee ? Ik ben nog niet weg en mijn moeder heeft er al moeite mee
Haha ik verwacht ook niet teveel van het "interview" , zou alleen fijn zijn in het nederlands, geen enkel probleem met engels maar nederlands blijft simpeler

Gek hoor nog een hele dag in NL SundaySue, dat is nog is echt aftellen....
Had/heeft jullie familie er geen moeite mee ? Ik ben nog niet weg en mijn moeder heeft er al moeite mee

- Gabbyxx
- Amerikafan
Ahh ja ik ken het..ik zit nu al 2 jaar in Amerika en mijn moeder heeft er nog steeds moeite meeKarin45 schreef:Gabby, klinkt goed. we gaan zien waar we terecht komen lijkt me in ieder geval super een aantal staten te zien. Zelfs Nebraska heeft warme zomers, warmer dan in Nederland.

-
- Amerikakenner
Pfoe, m'n ouders! Haha..
Err.. Waarin mijn vader vanaf het begin heel, heel supportive was merk ik nu dat hij heel erg tegen morgen op ziet. Tegen mij houd hij zich groot maar ik hoor van mijn stiefmoeder dat hij er echt moeite mee heeft nu. Merk het ook aan zijn stress gedrag. Mijn moeder heb ik weinig tot geen contact mee, dus die zit er minder mee dan mijn vader - denk ik - .
Krijg ook echt een brok in m'n keel als ik er aan denk dat ik morgen 'afscheid' moet nemen voor een tijdje van mijn vader, hoor!
Maar desalniettemin heb ik er zo ontiegelijk veel zin in. Ben ook niet emotioneel, wel zenuwachtig. Komt misschien omdat we uiteindelijk meer als een jaar hier naar toe hebben gewerkt - naar dit moment. Dus dan heb je al een beetje dat emotionele proces gehad. Of ik ben gewoon blij om weg te zijn uit NL

Krijg ook echt een brok in m'n keel als ik er aan denk dat ik morgen 'afscheid' moet nemen voor een tijdje van mijn vader, hoor!

Maar desalniettemin heb ik er zo ontiegelijk veel zin in. Ben ook niet emotioneel, wel zenuwachtig. Komt misschien omdat we uiteindelijk meer als een jaar hier naar toe hebben gewerkt - naar dit moment. Dus dan heb je al een beetje dat emotionele proces gehad. Of ik ben gewoon blij om weg te zijn uit NL

Over & done!
Over & done!
- Karin45
- Amerika-ontdekker
Ja denk dat je in dit hele proces ondertussen steeds meer afscheid gaat nemen van alles in NL en op een gegeven moment zoiets hebt van dag NL
. Bij mij gaat nu alles beetje voor beetje, volgende maand auto weg want die komt niet meer door de keuring en zonde om daar nog veel geld aan te besteden. Dan mijn fretjes op het vliegtuig zetten alvast richting Nebraska. Al bezig mijn huis aan het leegruimen, spullen opsturen, wachten het medisch en interview, en laatste dagen nog vertoeven bij mijn moeder en haar man.
Pff dat afscheid dat wordt nog wat mijn moeder werd dit weekend al niet vrolijk toen ik Yippie riep toen ik vernam dat mijn package 3 al binnen was ..... best moeilijk voortaan mijn vreugde maar voor mij proberen te houden

Pff dat afscheid dat wordt nog wat mijn moeder werd dit weekend al niet vrolijk toen ik Yippie riep toen ik vernam dat mijn package 3 al binnen was ..... best moeilijk voortaan mijn vreugde maar voor mij proberen te houden
- Kailash
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hoi Allemaal!
Ik stalk al enige tijd een aantal topics hier op het forum om te kijken hoe het andere Nederlanders afgaat in het proces naar de VS toe.
Goed, ik heb besloten om een einde te maken aan de stilte en gewoon een account aan te maken.
Misschien klinkt het gek, maar ik heb idee dat ik jullie allemaal ken. Niet enkel omdat ik jullie processen op de voet gevolgd heb, maar ook omdat jullie dezelfde stappen nemen als ik, haha.
In het kort over mijzelf:
Ik ben een 26-jarige Rotterdammer, opgeleid tot docent beeldende vorming en al enige tijd werkzaam hierin en als illustrator. Mijn gebruikersnaam is mijn voornaam, maar eigenlijk noemt iedereen mij Kai.
Ik ben sinds februari verloofd met mijn Paige en we willen eind september trouwen. Leuk feitje: wij zijn verloofd op Super Bowl Sunday, ik scoorde daarmee onbedoeld mega veel punten bij haar vader en broers, maar wist zelf niet waarom, hahaha. Thank God for Wikipedia! 
Wij gaan straks wonen in Franklin, TN. 30 minuten ten zuiden van Nashville. Zij is daar geboren en getogen en gezien onze toekomstplannen e.d. was het een goede stap om ons leven samen daar te beginnen.
Ons NOA1 was op 22-03, NOA2 op 13-06, P3 ontvangen op 22-07 en verstuurd op 25-07.
Dankzij jullie verhalen weten wij nu precies wat ons te wachten staat. Als jullie vragen hebben over mij, ons of ons K1-proces...schuw niet om te vragen te stellen!
Seriously...super bedankt daarvoor hahaha! Het heeft ons veel rust gegeven om gelijkgestemden (Fiance in NL, Petitioner in US) te vinden.
Enkele reacties:
Karin45; We liggen samen in de race. Ik zie dat jij 'em ook net hebt verzonden. Echt super gaaf!
Sundaysue: Je gaat er morgen gewoon al heen! Suuuuper gaaf! Ik ben echt heel blij voor je dat het eindelijk zo ver is. Jouw aanvraag (en topic) heeft ons veel geholpen, omdat jij steeds een paar stappen op ons voor was. Als ik met Paige belde, hadden we het geregeld wel over jouw ervaringen en bevindingen! Klinkt misschien gek van een vreemde; Maar we zijn beiden super blij voor je dat het eindelijk zover is. Congrats! Ik moest er stiekem om lachen dat jij ook uit R'dam komt en straks gaat wonen in TN!
Ik stalk al enige tijd een aantal topics hier op het forum om te kijken hoe het andere Nederlanders afgaat in het proces naar de VS toe.
Goed, ik heb besloten om een einde te maken aan de stilte en gewoon een account aan te maken.
Misschien klinkt het gek, maar ik heb idee dat ik jullie allemaal ken. Niet enkel omdat ik jullie processen op de voet gevolgd heb, maar ook omdat jullie dezelfde stappen nemen als ik, haha.

Ik ben een 26-jarige Rotterdammer, opgeleid tot docent beeldende vorming en al enige tijd werkzaam hierin en als illustrator. Mijn gebruikersnaam is mijn voornaam, maar eigenlijk noemt iedereen mij Kai.

Wij gaan straks wonen in Franklin, TN. 30 minuten ten zuiden van Nashville. Zij is daar geboren en getogen en gezien onze toekomstplannen e.d. was het een goede stap om ons leven samen daar te beginnen.

Ons NOA1 was op 22-03, NOA2 op 13-06, P3 ontvangen op 22-07 en verstuurd op 25-07.
Dankzij jullie verhalen weten wij nu precies wat ons te wachten staat. Als jullie vragen hebben over mij, ons of ons K1-proces...schuw niet om te vragen te stellen!
Seriously...super bedankt daarvoor hahaha! Het heeft ons veel rust gegeven om gelijkgestemden (Fiance in NL, Petitioner in US) te vinden.

Enkele reacties:
Karin45; We liggen samen in de race. Ik zie dat jij 'em ook net hebt verzonden. Echt super gaaf!
Sundaysue: Je gaat er morgen gewoon al heen! Suuuuper gaaf! Ik ben echt heel blij voor je dat het eindelijk zo ver is. Jouw aanvraag (en topic) heeft ons veel geholpen, omdat jij steeds een paar stappen op ons voor was. Als ik met Paige belde, hadden we het geregeld wel over jouw ervaringen en bevindingen! Klinkt misschien gek van een vreemde; Maar we zijn beiden super blij voor je dat het eindelijk zover is. Congrats! Ik moest er stiekem om lachen dat jij ook uit R'dam komt en straks gaat wonen in TN!
- Gabbyxx
- Amerikafan
^ Welkom Kailash vanuit Alabama. Succes met je k1 proces! 
@ sundaysue - Fijne vlucht morgen! Hopelijk valt het mee met het afscheid nemen en je moet zo maar denken..het is maar 8/9uur+ vliegen van elkaar

@ sundaysue - Fijne vlucht morgen! Hopelijk valt het mee met het afscheid nemen en je moet zo maar denken..het is maar 8/9uur+ vliegen van elkaar

- Karin45
- Amerika-ontdekker
Welkom Kai. Haha wil nou heel Rdam en omgeving weg
ikzelf woon in Spijkcity maar heb altijd in Rdam gewerkt dus ook een beetje mijn stad dat ik ga verlaten
alleen ik kies weer een andere staat om te wonen, moet ook daar niet te druk worden he
..... ja ik heb ook maandag package 3 gelijk op de bus gedaan ...volgens mij staan we straks in dezelfde rij bij het consulaat. Ken nog iemand op VisaJourney en haar package 3 ook precies dezelfde datum ontvangen en verstuurd ..das nummer 3
dan in dezelfde rij.
Ook mij heeft dit forum hier enorm geholpen, VJ is super maar het wordt toch wel even anders zogauw je met NL te maken krijgt.
Wow Kai, denk je dat je dat gaat redden eind September nog te trouwen ? Heeft je verloofde aldaar dan al alles geregeld ? Nou spannend schrijf maar vaker toch leuk ook te volgen hoe het anderen vergaat.
SumdaySue heel veel succes, goeie reis en toitoi met het afscheid nemen ....

Ook mij heeft dit forum hier enorm geholpen, VJ is super maar het wordt toch wel even anders zogauw je met NL te maken krijgt.
Wow Kai, denk je dat je dat gaat redden eind September nog te trouwen ? Heeft je verloofde aldaar dan al alles geregeld ? Nou spannend schrijf maar vaker toch leuk ook te volgen hoe het anderen vergaat.
SumdaySue heel veel succes, goeie reis en toitoi met het afscheid nemen ....
-
- Amerikakenner
Succes met je K1, Kai!
Wat fijn dat dit topic je geholpen heeft! Leuk om te zien hoe we elkaar hier nu op de hoogte houden en voortgangen bespreken + tips!
Inmiddels al een dagje hier en oh, wat heerlijk! Echter was het overstappen een ramp. Eenmaal in Detroit aangekomen, was het super druk. Een uur vetraging opgelopen IN Amsterdam dus was dat uurtje al kwijt -zucht- en toen bleek de CBP officier geen idee te hebben hoe je K1 afhandeld. Wel erg vriendelijke man en de vrouw die mij verder hielp was ook erg aardig! Duurde ongeveer 20-25 min voor ze klaar was. Brief mee voor National department of health voor TB test.... Erg raar want ik heb geen TB! Er staat dat ik latent TB heb/heb gehad. Huidtest etc, moet maandag bellen maar uhh.. Ik mag geen huidtest afleggen. Ik ben 21 jaar geleden preventief behandeld voor TB als standaard procedure omdst vaders open TB had. Immunized. Ben schoon! Nooit TB gehad grrrr. Vlucht net aan gehaald na haar uitleg, en nu zit ik heerlijk bij mn mannetje!
even ademhalen, genieten, trouwen en dan op naar AOS stress.

Inmiddels al een dagje hier en oh, wat heerlijk! Echter was het overstappen een ramp. Eenmaal in Detroit aangekomen, was het super druk. Een uur vetraging opgelopen IN Amsterdam dus was dat uurtje al kwijt -zucht- en toen bleek de CBP officier geen idee te hebben hoe je K1 afhandeld. Wel erg vriendelijke man en de vrouw die mij verder hielp was ook erg aardig! Duurde ongeveer 20-25 min voor ze klaar was. Brief mee voor National department of health voor TB test.... Erg raar want ik heb geen TB! Er staat dat ik latent TB heb/heb gehad. Huidtest etc, moet maandag bellen maar uhh.. Ik mag geen huidtest afleggen. Ik ben 21 jaar geleden preventief behandeld voor TB als standaard procedure omdst vaders open TB had. Immunized. Ben schoon! Nooit TB gehad grrrr. Vlucht net aan gehaald na haar uitleg, en nu zit ik heerlijk bij mn mannetje!

Over & done!
Over & done!
- Gabbyxx
- Amerikafan
^ Ah jammer dat het allemaal niet zo soepel ging maar je bent er nu! Fijn
Op naar de bruiloft! En helemaal geen AOS stress
Is niets om over te stressen je bent nu al zo ver gekomen, komt vast goed
Je kunt me altijd bereiken als je vragen hebt of onduidelijkheden over de AOS. Succes!

-
- Amerikafan
Pfff rot dat het overstappen zo'n ramp was en dat het nu nog zo'n gedoe is ivm de preventieve behandeling voor TB in het verleden. Maar fijn dat je nu bij je mannetje bent, geniet ervan! Ik moest de eerste dagen hier ook echt even bijkomen.
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
-
- Amerikafan
Oh ik ben benieuwd.. wij gaan als het goed is deze week de Smoky Mountains bezoeken, het is 3,5uur rijden vanaf onze woonplaats in SC. In September rijden we, ivm onze verhuizing naar Oregon, van SC naar de westkust en dan rijden we dus ook door Tennesseesundaysue schreef:Wij wonen in Tennessee! Precies in het midden van twee grote steden. 1,5 uur bij Nashville vandaan en 1,5 uur bij Chattanooga vandaan en een uurtje of twee bij Smoky Mountains. Hele mooie omgeving hier, raad het zeker aan! En anders is Georgia ook een mooie optie, prachtige omgeving. Ben er een paar keer geweest. Dahlonega, Georgia is prach-tig.![]()

17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
-
- Amerika-ontdekker
Kailash schreef:Hoi Allemaal!
Ik ben een 26-jarige Rotterdammer, opgeleid tot docent beeldende vorming en al enige tijd werkzaam hierin en als illustrator. Mijn gebruikersnaam is mijn voornaam, maar eigenlijk noemt iedereen mij Kai.Ik ben sinds februari verloofd met mijn Paige en we willen eind september trouwen. Leuk feitje: wij zijn verloofd op Super Bowl Sunday, ik scoorde daarmee onbedoeld mega veel punten bij haar vader en broers, maar wist zelf niet waarom, hahaha. Thank God for Wikipedia!
Enkele reacties:
WELKOM KAI
en succes met je K1 vanuit orange county, California
ik kom ook uit rotterdam

permanent resident: 10/25/2016