Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De zoveelste K1!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
asli1993
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De zoveelste K1!

Bericht door asli1993 »

Kailash schreef:Hoi Allemaal!

Ik stalk al enige tijd een aantal topics hier op het forum om te kijken hoe het andere Nederlanders afgaat in het proces naar de VS toe.
Goed, ik heb besloten om een einde te maken aan de stilte en gewoon een account aan te maken.

Misschien klinkt het gek, maar ik heb idee dat ik jullie allemaal ken. Niet enkel omdat ik jullie processen op de voet gevolgd heb, maar ook omdat jullie dezelfde stappen nemen als ik, haha. :D

In het kort over mijzelf:
Ik ben een 26-jarige Rotterdammer, opgeleid tot docent beeldende vorming en al enige tijd werkzaam hierin en als illustrator. Mijn gebruikersnaam is mijn voornaam, maar eigenlijk noemt iedereen mij Kai. :) Ik ben sinds februari verloofd met mijn Paige en we willen eind september trouwen. Leuk feitje: wij zijn verloofd op Super Bowl Sunday, ik scoorde daarmee onbedoeld mega veel punten bij haar vader en broers, maar wist zelf niet waarom, hahaha. Thank God for Wikipedia! :P

Wij gaan straks wonen in Franklin, TN. 30 minuten ten zuiden van Nashville. Zij is daar geboren en getogen en gezien onze toekomstplannen e.d. was het een goede stap om ons leven samen daar te beginnen. :)

Ons NOA1 was op 22-03, NOA2 op 13-06, P3 ontvangen op 22-07 en verstuurd op 25-07.

Dankzij jullie verhalen weten wij nu precies wat ons te wachten staat. Als jullie vragen hebben over mij, ons of ons K1-proces...schuw niet om te vragen te stellen!

Seriously...super bedankt daarvoor hahaha! Het heeft ons veel rust gegeven om gelijkgestemden (Fiance in NL, Petitioner in US) te vinden. :)

Enkele reacties:
Karin45; We liggen samen in de race. Ik zie dat jij 'em ook net hebt verzonden. Echt super gaaf!

Sundaysue: Je gaat er morgen gewoon al heen! Suuuuper gaaf! Ik ben echt heel blij voor je dat het eindelijk zo ver is. Jouw aanvraag (en topic) heeft ons veel geholpen, omdat jij steeds een paar stappen op ons voor was. Als ik met Paige belde, hadden we het geregeld wel over jouw ervaringen en bevindingen! Klinkt misschien gek van een vreemde; Maar we zijn beiden super blij voor je dat het eindelijk zover is. Congrats! Ik moest er stiekem om lachen dat jij ook uit R'dam komt en straks gaat wonen in TN!

WELKOM KAI
en succes met je K1 vanuit orange county, California
ik kom ook uit rotterdam :)
permanent resident: 10/25/2016
vosvis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 222

Bericht door vosvis »

Ik vlieg over twee weken {12de} via Korea naar Honolulu. Mijn binnenkomst in Amerika gelijk Hawai'i is echt heel tof. Veel beter dan eerst langs een andere staat te moeten. :thumbup:
En gratis 2de koffer mee omdat de vlucht via Asia gaat :wink:

Iedereen het beste gewenst en success met jullie nieuwe leven!
Karin45
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Karin45 »

Lekker hoor SundaySue dat je eindelijk er bent ... tja zal je altijd zien net pech met een CPB officier. Maar ja gelukkig You made it :) zeker nog wel even wennen daar.

Vosvis das ook al snel 12 augustus. Lekker hoor Hawai..

Kai, ook vandaag package 4 ontvangen ??

Nou ik heb al best snel mijn afspraak bij het consulaat 30 augustus 13.30 uur dus spannend .... 4 weken .. afspraak bij Dr. Schulte morgen maar maken.
Mijn vliegreis heel optimistich ook al geboekt op 1 oktober :)

Iemand enig idee bij aanmelding op de website van usvisa-info.com hoe het zit met het invullen van je nationaliteit, er staat namelijk alleen Nederlandse Antillen bij en niet Nederlands ?
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ach, het komt uiteindelijk allemaal wel goed! Vandaag contact gehad met TN National Department of Health en moet 22 augustus bij de dokter verschijnen. Schijnbaar willen ze iets "negatiefs" zien van mijn TB verleden. De vrouwelijke dokter vertelde me - gelukkig- dat ze geen Mantoux prik zullen doen want die zal positief verschijnen. Maar even praten, ze kijken naar de bijgeleverde CD-rom die in mijn pakketje zat toen ik mijn visum ontving. En dan zal ze zeer waarschijnlijk iets officieels ondertekenen dat ik TB-vrij ben.

Spannend, Karin! Het aftellen voor je is begonnen ;) Dhr Schulte is gelukkig erg aardig, dus zenuwachtig hoef je niet te zijn. (uit mijn eerdere berichten stateerde ik dat ik ontiegelijk zenuwachtig was maar dat was bij binnenkomst helemaal weg) Helaas kan ik je geen info geven over je nationaliteit, ik kan het mij niet meer herinneren! :( Volgens mij hoort Nederlands er tussen te staan.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Kailash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Kailash »

Wat een warm welkom. Dank je wel allemaal! :)

Karin45: Yup! Hahaha, ik moest nog aan je denken en vroeg mij af hoe laat en wanneer jij moest. Nou, raad eens, ik moet op exact de zelfde dag en tijd als jij. Hoe leuk, we gaan elkaar tegenkomen! :)

Eind September gaan we niet halen, dat had ik al door en dat kreeg zij vandaag 'gelukkig' ook door! Waar we wel op richten is dat ik halverwege september daar dan al ben. Als we op 30 aug ons interview hebben, moeten we een week later ons visum toch wel hebben, lijkt mij?

Wat betreft het invullen en betalen: Dat klopt, Nederlands staat er als the Netherlands. Dus even doorscrollen naar de T ;)
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ik had mijn visum binnen 6 dagen terug, inclusief het weekend. Dus 4 werkdagen :) Ligt een beetje aan hoe snel ze zijn met je pakketje klaar maken.

Over & done!
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Haha Kai das nou de enige optie die ik niet had kunnen bedenken, The .. had al op Dutch gezocht en Holland en toen hield het wel op voor mij. Zelfde probleem had een iemand waar ik contact mee heb via VJ en die ons gezellig gaat vergezelen de 30 ste....

Een weekje later schijn je je visa te hebben en kan je vertrekken. Zal er voor de zekerheid 14 dagen voor uit trekken. Maar half September kan je er wel zeker van zijn. Ik vertrek iets later omdat ik nog de verkoop van mijn huis moet afronden wat waarschijnlijk 22 September zal zijn. Ik had ook niet zo'n snelle afspraak verwacht :)

Sunday Sue ... nou ja je bent er moet je maar denken . Dat met die TB test daar zal ook wel goedkomen, hoewel wel vreemd
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Kailash schreef:Wat een warm welkom. Dank je wel allemaal! :)

Karin45: Yup! Hahaha, ik moest nog aan je denken en vroeg mij af hoe laat en wanneer jij moest. Nou, raad eens, ik moet op exact de zelfde dag en tijd als jij. Hoe leuk, we gaan elkaar tegenkomen! :)

Eind September gaan we niet halen, dat had ik al door en dat kreeg zij vandaag 'gelukkig' ook door! Waar we wel op richten is dat ik halverwege september daar dan al ben. Als we op 30 aug ons interview hebben, moeten we een week later ons visum toch wel hebben, lijkt mij?

Wat betreft het invullen en betalen: Dat klopt, Nederlands staat er als the Netherlands. Dus even doorscrollen naar de T ;)
En ik ga nu maar even bezig met mijn account en bij de T zoeken :wink: thanks nog ..
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

sundaysue schreef:Ach, het komt uiteindelijk allemaal wel goed! Vandaag contact gehad met TN National Department of Health en moet 22 augustus bij de dokter verschijnen. Schijnbaar willen ze iets "negatiefs" zien van mijn TB verleden. De vrouwelijke dokter vertelde me - gelukkig- dat ze geen Mantoux prik zullen doen want die zal positief verschijnen. Maar even praten, ze kijken naar de bijgeleverde CD-rom die in mijn pakketje zat toen ik mijn visum ontving. En dan zal ze zeer waarschijnlijk iets officieels ondertekenen dat ik TB-vrij ben.

Spannend, Karin! Het aftellen voor je is begonnen ;) Dhr Schulte is gelukkig erg aardig, dus zenuwachtig hoef je niet te zijn. (uit mijn eerdere berichten stateerde ik dat ik ontiegelijk zenuwachtig was maar dat was bij binnenkomst helemaal weg) Helaas kan ik je geen info geven over je nationaliteit, ik kan het mij niet meer herinneren! :( Volgens mij hoort Nederlands er tussen te staan.
Haha ben ook niet bang voor het medisch alleen las ergens dat Dhr. Schulte een paar keer op het formulier een verkeerde datum had ingevuld haha daar ben ik dus banger voor .. hoop dat hij ondertussen daar wel op is gewezen :D :D
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Zo'n beetje gaan we kijken wat we moeten verzamelen voor AOS als het zo ver is want ook in dat stadium kan men een RFE verwachten. Over twee weken m'n SSN aanvragen, marriage license etc etc. Op zoek naar een leuk wit jurkje voor de court-house wedding :lol: Hoewel ik eerst even wilde 'ademen' tot we getrouwd zijn, ben ik juist alleen maar meer op zoek gegaan naar informatie over AOS/bewijzen. Zucht.. :lol:

Over & done!
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

^ Komt vast wel goed! Je bent al zo ver gekomen dat de AOS een eitje is :thumbup: Wij hebben de AOS een maand later van onze trouwdag gestuurd. Het enige nadeel is het lange wachten..Ik heb zelf 1 jaar moeten wachten op mijn GC. Hoop voor jou dat dat sneller gaat! Ik had verder geen interview. Succes met alle voorbereidingen!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
vosvis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 222

Bericht door vosvis »

Gabbyxx: En enig idee hoelang het duurde voordat je je WP {work permit} kreeg ?
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

^ Ik kreeg mijn work permit binnen 2-3 maanden.
Kailash
Amerika-ontdekker

Bericht door Kailash »

SundaySue: Ik kwam er gisteren achter dat je in TN niet per se een SSN nodig voor je marriage license. We hebben het even samen uitgezocht en Paige gaat over een paar uur bellen naar de County Clerk om het even te bevestigen.

We hebben er ook voor gekozen om een courthouse wedding te houden. Dit zou nu de derde keer moeten zijn dat we alles opnieuw moesten plannen. We doen nu een CH wedding en daarna een kleine celebration met vrienden, familie en mijn ouders.

Dus als het kan, vraag ik mijn SSN nummer aan, marriage license aanvragen, trouwen en na de huwelijksreis meteen alles voor de AOS in orde maken.
We wachten even het antwoord van de County Clerk af voordat ze een afspraak maakt bij de Courthouse.

6 dagen? Woeehoee, dat houdt in dat halverwege september echt gaat lukken!

Had jij een enkeltje geboekt? De meest redelijke prijs die ik zie is 700. De rest zit over 2000 heen.
Andere optie is om een retourtje te boeken voor 600 en dan de tweede vlucht te annuleren. Hmm, zou dat geen problemen kunnen geven als ze zien dat ik een terug vlucht heb staan? I wonder...

Karin45: Ik heb vanmorgen gebeld en heb 22 aug een afspraak voor mijn medische check.

Wat tof dat we straks daar met zijn drieën zitten! Klaar om het interview af te ronden en af te reizen naar de VS!

Ah, ik snap dat je alles moet doen met je huis. Ik ben in maart terug verhuisd naar mijn moeder met het oog op de verhuizing naar de VS.

Aah, het komt zo dichtbij! Ik was van de week op Schiphol, omdat ik de trein moest hebben naar Rotterdam. Het voelde alsof ik uit mijn huid zou springen van excitement, hahaha :D
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Kailash: Gewoon een retour ! Enkele reis is zo mega duur. Je kunt de terugreis gewoon annuleren. Heb ik ook gewoon gedaan, ging prima.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ik heb ook een retour geboekt, ga eender deze dagen de vluchten cancelen. Was nog steeds ruim 1300 euro kwijt maar altijd beter dan 2500euro.

Moet wel een SSN hebben zodat ik bij mijn bijna-man zijn verzekering kan bijgevoegd worden. Ik zag wel dat White County hanteert dat beide personen een SSN moeten hebben voor de marriage license. We gaan volgende week in elk geval winkelen voor een leuk jurkje en een blousje voor hem voor de CH wedding :clap:

Over & done!
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Kai, WTC heeft vandaag leuke aanbiedingen, ik weet niet waar je heenvliegt in TN maar Memphis van rond de 460 euro, retour . Heb ook een retour geboekt, naar Nebraska dan wel maar ook nog redelijke prijs. Weekend was het nog goedkoper dus gisteren nadat ik mijn interview datum had dacht ik snel maar boeken voor die tickets de pan uit rijzen maar ja vandaag helaas weer honderd euro goedkoper .... simpele verklaring als ze ernaar vragen is dat het stukken goedkoper is dan een enkeltje.
Ik heb de 23e een afspraak bij Dr. Schulte...haha wordt nog wat met dat openbaar vervoer, vanaf volgende week geen auto meer want die komt niet door de keuring en ga niet voor die maand nog daar kosten aan maken en wil niet al te vaak beroep gaan doen op vrienden. Probeer dat wel de 30e te regelen want zie me niet zonder mijn mobile op zoek naar de weg gaan etc. en wanneer ik mijn fretjes op het vliegtuig zet maar die andere afspraak maar een keertje met openbaar vervoer ...

SundaySue ja zo te horen weinig rust. Zorgen dat je je SSN krijg en marriage license. Nebraska en Iowa waar wij trouwen vereisen wel SSN dus daar gaat ook alweer 14 dagen overheen voor je dat kan aanvragen en dan verkrijgen daarvan ook weer paar weken ......en zo ben je alweer een maand verder en dan heb je nog 2 maanden om te trouwen. Das wel het jammere van de K1 dat je niet rustig de tijd heb. Wij trouwen niet in het courthouse maar bij zijn broer thuis en gelukkig heeft hij een collega die bevoegd is ons te trouwen ... alleen daar nog een trouwjurk kopen.Helaas mijn familie gaat toch niet komen dus hoef ik het ook niet nog eens te vieren alleen waarschijnlijk een of twee vriendinnen.

En daarna gaan we verder met het AOS gebeuren haha maar eerst maar is hier het medisch en interview doorstaan :)
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Gabbyxx schreef:^ Komt vast wel goed! Je bent al zo ver gekomen dat de AOS een eitje is :thumbup: Wij hebben de AOS een maand later van onze trouwdag gestuurd. Het enige nadeel is het lange wachten..Ik heb zelf 1 jaar moeten wachten op mijn GC. Hoop voor jou dat dat sneller gaat! Ik had verder geen interview. Succes met alle voorbereidingen!

Ik denk dat als het zo ver dat we aan AOS beginnen, ik je even een PM doe!

Over & done!
Kailash
Amerika-ontdekker

Bericht door Kailash »

Gabbyxx, SundaySue & Karin Thanks for the tip! Ik heb een mooi ticketje gezien naar Nashville voor ongeveer 470 euro. Zodra ik het geld heb, boek ik 'em meteen! :)

Karin, qua OV moet het lukken hoor, volgens mij stopt de tram zowat voor de deur :)
Ik zag trouwens op VJ dat er 4 mensen zijn die op 30 aug een interview zijn. Wordt nog een volle bak hahaha
Jammer om te horen dat je familie niet komt! :( Staan ze wel achter je keuze om te emigreren?

Update wat betreft SSN: We hebben contact gehad met de county waar wij ons papiertje halen. De mevrouw legde uit dat een rijbewijs, paspoort of SSN Card volstaat. Mijn bijna-vrouw (leuke titel, Sue haha!) legde nog uit dat ik binnen kom op een K1-visum enzo, maar dat was geen enkel probleem! We kunnen gewoon het papiertje aanvragen en ophalen :)
Kailash
Amerika-ontdekker

Bericht door Kailash »

Oei...ik kijk vandaag naar de tickets, staan dezelfde vluchten voor bijna 800 euro te koop! Ouch!
Vanavond of vannacht maar eens kijken. Dat kan een hoop schelen. :)

Ik heb vandaag (na 2 dagen) de bevestiging gehad van de betaling en meteen alles in orde gemaakt voor het gesprek over 4 weken.

Is het bij jou gelukt met je nationaliteit, Karin? :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer