Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kai's K-1 Visa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Kailash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Kai's K-1 Visa

Bericht door Kailash »

Hoi Allemaal!

Ik stalk al enige tijd een aantal topics hier op het forum om te kijken hoe het andere Nederlanders afgaat in het proces naar de VS toe.
Ik postte berichten hier en daar maar het leek mij beter om een topic aan te maken voor mijn eigen proces. En omdat het makkelijker is voor mijn verloofde om alles zo mee te lezen. Google translate is niet zo'n held met het vertalen van NL-EN :P

In het kort over mijzelf:
Ik ben een 26-jarige Rotterdammer, opgeleid tot docent beeldende vorming en al enige tijd werkzaam hierin en als illustrator. Mijn gebruikersnaam is mijn voornaam, maar eigenlijk noemt iedereen mij Kai. :) Ik ben sinds februari verloofd met mijn Paige en trouwen over twee weken op 21 oktober. :)

Wij wonen in Franklin, TN. 30 minuten ten zuiden van Nashville. En zullen trouwen in haar tuin.

Korte overzicht van ons visa process.
Ons NOA1 was op 22-03, NOA2 op 13-06, P3 ontvangen op 22-07 en verstuurd op 25-07.
Op 30-08 was mijn interview en ik ontving mijn visa met paspoort op 02-09.
Op 13-09 kwam ik aan in de VS en wij trouwen op 21-10

Ondertussen heb ik mijn SSN aangevraagd. En we gaan morgen onze Marriage License aanvragen en betalen.
Ik heb op dit moment alle papieren alvast ingevuld voor onze AOS. Maar op dit moment is het vooral wedding planning.
Wat komt er een hoop bij kijken zeg!

We hadden op zich veel kunnen bespreken, maar het echte organiseren begon pas toen ik hier was. Een bruiloft plannen in vijf weken, dat is een leuke uitdaging! :D
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Kai's K-1 Visa

Bericht door sundaysue »

Gefeliciteerd met je aankomende huwelijk! :clap:

Ik blijf het grappig en toeval vinden. Twee Rotterdammers op een K1 visum naar Tennesse :lol: Heel veel geluk in je nieuwe thuisland!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
moosy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door moosy »

Bedankt voor het overzicht van de tijden dat het duurde.

Ik ga er zelf eentje aanvragen binnen een maand of twee; had reeds een immigratie-advocaat geraadpleegd die mij "ongeveer 6 maanden" aangaf als tijdstip, en dat blijkt dus wel degelijk praktisch ongeveer zo te zijn. :clap:
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Veel succes met alles en je aankomende huwelijk :clap:

Tennessee een mooie staat..Wij zijn van plan om in de toekomst te gaan verhuizen en TN staat op het lijstje :P
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Karin45
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Karin45 »

Hey Kai,

Beetje gesetteld ondertussen ? Das al snel 21 oktober trouwen, toevallig tegelijkertijd met Anne Claire, diegene die ook op het interview was 30 augustus.

Ik ben ondertussen ook in de States sinds 1 oktober en vorige week alleen maar bezig geweest met onze bruiloft 13 November. Marriage license al binnen. Inderdaad een bruiloft plannen is een hoop werk :lol:
Succes met alles ...
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

moosy schreef:Bedankt voor het overzicht van de tijden dat het duurde.

Ik ga er zelf eentje aanvragen binnen een maand of twee; had reeds een immigratie-advocaat geraadpleegd die mij "ongeveer 6 maanden" aangaf als tijdstip, en dat blijkt dus wel degelijk praktisch ongeveer zo te zijn. :clap:
Hopelijk laat je niet alles regelen via zo'n advocaat want is makkelijk zelf te doen
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

moosy schreef:Bedankt voor het overzicht van de tijden dat het duurde.

Hecht aub niet teveel waarde aan een richtlijn van zes maanden! We gaan inmiddels weer een drukke federal holidays periode in met afwezige 'adjudicators', kerst, thanksgiving, etc. Niet elke K1 petitie is hetzelfde! Dit kan bijvoorbeeld zijn door criminele achtergronden, de nodige background check voor beide partijen die wat langer duurt of je petitie blijft ergens haken of hangen. De laatste drie maanden duurde het bijna twee maanden (6 tot 8 weken) voor je petitie van de USCIS naar NVC ging in plaats van binnen 2-4 weken. Succes met je K1!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Kailash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Kailash »

Haha, tof om te zien dat jullie zo betrokken zijn, dank je wel!!

Gisteren zijn we onze marriage license gaan halen. Het kon volgende week niet, omdat we onverwacht een andere uitgave hadden.
Ondertussen kregen we te horen dat onze fotograaf niet kon op onze trouwdag! We hebben als de bliksem een nieuwe moeten vinden en via aanraden van een kennis in Belgie een hele toffe gevonden hier in TN. Klein wereldje zo! :D

Onze ringen zijn besteld en af. Maandag krijgen we ze. Ben echt benieuwd hoe ze uiteindelijk zijn geworden.

Op dit moment is mijn moeder onderweg naar Nashville. Morgen komt mijn best man aan en volgende week mijn vader.
Alles staat hier volledig in wedding-mode :D

Enkele reacties:
Sundaysue: Dank je wel! Het blijft inderdaad grappig dat we allebei uit dezelfde stad naar dezelfde staat zijn verhuisd! :D

Gabyyxx: Dank je wel! Jaa, zeker mooi hier. Het is halverwege oktober met 26 graden, wow. En ik ben erg blij dat de bomen nu pas beginnen te kleuren. Volgende week laten we onze foto's schieten in het park hier. Dat wordt erg mooi! Ik heb niet veel van TN gezien nog, maar wat ik heb gezien is mooi! :D

moosy: Ik wil mij aansluiten bij het andere advies dat je krijgt. Het is inderdaad makkelijker om het zelf te regelen. Een advocaat is een tussenpersoon die uiteindelijk ook van en naar jou moet communiceren. Dat kan er soms voor zorgen dat het wat langer duurt.
En qua termijn kan het langer/korter duren dan de anderen. Sundaysue legt terecht uit dat het echt per stel anders kan duren.
Ik heb veel gehad aan het overzicht van VisaJourney. Het waren alle Nederlandse stellen die zich hebben geregistreerd. Je hebt een mooi overzicht van alle data en hoeveel dagen het allemaal heeft geduurd. Ik sta zelf ook op dat overzicht. Karin45 en Sundaysue volgens mij ook.

URL Visajourney:
http://www.visajourney.com/timeline/k1l ... le=No&adv=

Karin45: Langzaam maar zeker aan het wennen ja! Ondertussen ben ik qua wonen wel gesetteld hier, maar het is iedere dag wel echt leren, aanpassen en groeien. Maar het is een super mooi proces en mijn schoonouders zijn erg behulpzaam. Ik kan continu vragen stellen als ik iets ontdek (bank vinden, waar kunnen we x, hoe zit het met y. En daar ben ik erg dankbaar voor.
Ah, super tof! Ik ben blij dat je veilig en wel hier aangekomen bent! Alles ook goed met je fretjes? Jij ook veel succes! Het is chaotisch, maar mooi proces! :D
moosy
Amerika-ontdekker

Bericht door moosy »

Geen nood, ik ga het ook alleen doen. De immigration attorney heb ik gratis vragen mogen stellen (vriendjes online gemaakt :thumbup: ), en zij heeft toen AL mijn mogelijkheden uitgelegd, en mij een degelijk boek aangeraden. Ze liet me ook weten dat huwelijk zowat het gemakkelijkste en snelste is in mijn positie.
Ik ga de site gebruiken, bedankt!
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Kailash schreef:Haha, tof om te zien dat jullie zo betrokken zijn, dank je wel!

Gabyyxx: Dank je wel! Jaa, zeker mooi hier. Het is halverwege oktober met 26 graden, wow. En ik ben erg blij dat de bomen nu pas beginnen te kleuren. Volgende week laten we onze foto's schieten in het park hier. Dat wordt erg mooi! Ik heb niet veel van TN gezien nog, maar wat ik heb gezien is mooi! :D
Haha, ja het weer hier in het zuiden is toch wel anders als in NL. Ik woon dan in Alabama zo 4u rijden vanaf The Smoky mountains en wij hebben ook nog temperturen van 28 tot 30 graden. In de avonden koelt het wel af en langzaam aan beginnen de bomen hier ook te verkleuren. Elk seizoen brengt iets moois met zich mee :D

Nogmaals veel plezier met de voorbereidingen! en heel veel geluk in je nieuwe thuisland.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Kai, morgen enorm veel plezier en geluk gewenst met je huwelijk :) geniet ervan met iedereen om je heen :thumbup: :D
asli1993
Amerika-ontdekker

Bericht door asli1993 »

gefeliciteerd Kai !

leuk dat je ook uit rotterdam komt
veel geluk in de toekomst samen :)
permanent resident: 10/25/2016
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties