Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zwanger en Emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
YasminaduLac
Amerika-newbie

Zwanger en Emigreren

Bericht door YasminaduLac »

Beste allemaal,

Afgelopen januari ging ik bij mijn neef, die in Chicago woont, oud en nieuw vieren. In die week werd ik op slag verliefd op zijn beste vriend.
Hij ook op mij en we hielden contact toen ik weer in Nederland was. In april ben ik twee weken bij hem geweest in Chicago en daar heb ik zijn familie ontmoet. Een geweldige tijd. Afgelopen zomer is hij twee maanden hier in Nederland geweest en hebben we 'samen gewoond'.
Helaas moest hij in verband met werk uiteraard weer terug. Sinds enkele dagen ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben van hem.
Ik was aan de pil maar die was zijn werking verloren omdat ik antibiotica slikte..niet gepland dus. En nogal schrikken. Hoewel het totaal onverwacht is zijn we allebei eigenlijk heel erg blij met dit wonder. Ik zou sowieso in de kerstvakantie naar hem toe gaan. Maar gezien de veranderde situatie willen we bij elkaar wonen om samen ons kind op te voeden. We willen dit in Amerika doen. Ik heb een vaste baan als juf dus ik wil eigenlijk blijven werken tot het einde van het schooljaar. Het kind wordt half juli verwacht. De vraag is nu, hoe ik dit in vredesnaam aan moet pakken. Wat kan ik het beste doen als ik in de zomer naar Amerika wil? Ik zou het liefste hier bevallen, in een vertrouwde omgeving en daarna naar Amerika gaan. Ik hoop heel erg dat iemand mij hierin advies kan geven. Ik heb uiteraard voorheen al dingen bekeken over emigratie maar de situatie is nu veranderd omdat ik zwanger ben. Ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Ik hoor graag van jullie.
Hockey
Amerika-expert

Re: Zwanger en Emigreren

Bericht door Hockey »

Trouwen dat is je enige optie. Doch omdat je zwanger bent wordt "spontaan" trouwen als je op esta daar bent niet geloofwaardig. Dus trouwen en da terug naar hier en middels CR-1 die kant op. Of K-1 aanvragen en dan die kant op als dat is goedgekeurd.
YasminaduLac
Amerika-newbie

Bericht door YasminaduLac »

Hoi, bedankt voor je reactie. Sorry , vergeten te benoemen dat ik inderdaad snap dat we moeten trouwen. Ik ben bekend met k1.
Maar wat is c1? En kan ik daar trouwen en dan weer terug naar NL?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Lees eens het verhaal van MIZCHANTAL die een soortgelijk traject doorlopen heeft.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

K1 is een verloofdenvisum. Aanvraag duurt 5-7 maanden (dat zijn richtlijnen natuurlijk, kan altijd afwijken) en wanneer je inreist in de VS trouw je daar. Dan moet je een SSN en adjustment of status aanvragen en krijg je een greencard. Daar kunnen een boel andere forumleden je meer over vertellen.

C1/CR1 is een huwelijksvisum. Je trouwt; de meeste mensen doen dat in Amerika op een ESTA, hetgeen niet helemaal de bedoeling is, maar je moet toch op de een of andere manier getrouwd zien te raken :p Daarna vraag je het visum aan. Aanvraag duurt 10-12 maanden, maar het voordeel is dat je een greencard krijgt zodra je inreist, dus je hoeft niet te wachten om te mogen werken of te starten je sociale zekerheid op te bouwen. Daar heb je overigens pas recht op na tien jaar werken. Nadat je aanvraag is goedgekeurd heb je zes maanden de tijd om in te reizen en je greencard is eerst voorwaardelijk voor twee jaar, als je dan nog bij elkaar bent (of als je uit elkaar bent gegaan door misbruik of andere ellende) krijg je een permanente greencard. Tijdens mijn C1 procedure ben ik meermaals naar de VS gereisd op een ESTA, wel telkens voor korte periodes, en ik heb daar geen problemen mee gehad. Keurig de visa-aanvraag meegenomen bij de grens maar nooit uit mijn tas hoeven halen.

Voor beide moet je aantonen dat je huwelijk bona fide is, en jullie hebben waarschijnlijk niet zo heel veel tijd met elkaar doorgebracht. Zorgt dus voor een mooi dossier met foto's en waar mogelijk gezamenlijke tickets/hotelovernachtingen.

Wat betreft bevallen en erkennen van het kind, daar heb ik geen verstand van. Zorg is wel een stuk goedkoper in Nederland. Heeft je vriend een baan waarbij hij jou kan laten bijschrijven op zijn zorgverzekering na je verhuizing? Wil je hier in het onderwijs blijven?
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sundaysue »

Gefeliciteerd met jullie wondertje!
Voor K1 visum is eigenlijk maar 1 regel: elkaar minstens 1x gezien te hebben binnen twee jaar. Mocht je voor de K1 route willen gaan moet je wel voldoende bewijs aanleveren dat jullie relatie bona fide is, zoals Rachel al zei. Foto's, vliegtickets, passport stamps, skypelogs, elke manier van jullie contact om de USCIS te overtuigen van jullie relatie. Die tijd moet je helaas wel uitzitten in Nederland maar je kan korte tripjes in de tussentijd maken als je wilt op je ESTA. :)
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

** never mind, de reactie waar ik op reageerde is inmiddels veranderd **
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sundaysue »

^ Als dat mijn reactie was; had eerst nog er bij gezet K2 visum voor kinderen maar ik realiseerde me na het posten dat OP natuurlijk zsm een visum wilt aanvragen en K2 natuurlijk voor als het kind bedoeld is wanneer het al geboren is maar dat ze dan pas een visum aanvraag zou doen bijvoorbeeld. 'Tis al laat.. :? :lol:
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik dacht dat ze eerst in NL wil bevallen. Als de vader de baby dan erkent en een CRBA indient, is het kindje een Amerikaans staatsburger en heeft het geen visum nodig.
MISZCHANTAL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MISZCHANTAL »

Hallo YasminadeLac,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb inderdaad hetzelfde als jij meegemaakt. Al waren mijn partner en ik al verloofd voordat ik zwanger werd. In september 2016 verloofd en in oktober 2016 zwanger geraakt en in juli bevallen.

In februari hebben wij ons K1 visa petition ingestuurd en deze is 22 september geaccepteerd. (Had in mei al kunnen zijn, maar ivm mijn zwangerschap werd het door het consulaat aangeraden om te wachten tot na mijn bevalling ivm XRAY voor het medisch examen).

Ik denk dat als jullie nu beginnen met het in orde maken van de K1 visa petition (wat nog best veel werk is), dat het krap wordt aangezien je in juli 2016 bent uitgerekend. Natuurlijk is het mogelijk om alles voor die tijd in orde te maken, want het duurt, zoals er al gezegd werd, 5-7 maanden. Met natuurlijk uitschieters van 3 maanden tot 10 maanden. Toch, net als ik was, ben je zwanger. Je zou dan net als ik te horen kunnen krijgen om te wachten tot je bevallen bent ivm die XRAY.
Daarnaast moet je ook rekening houden dat je bij de meeste vliegtuigmaatschappijen niet meer mag vliegen na 35 weken zwangerschap. En je moet je zelf ook goed genoeg voelen om te vliegen. Daarnaast moet je denken aan je verzekering. Hier in Nederland wordt alles nog voor je vergoed. In Amerika niet omdat je niet verzekerd bent. Bovendien kunnen deze kosten in Amerika flink oplopen!!!

Als je in Nederland bevalt (wat mijzelf toch veel rust en voldoeding heeft gegeven, ook voor mijn familie) moet je er wel rekening mee houden dat je naar het US consulaat in Amsterdam moet gaan met de baby. Hiervoor moet je eerst een afspraak maken en die plan je meestal 3 weken vooruit. Als de vader mee kan is dat zeker een pre. Bovendien moet hij naar Nederland komen om het kind te erkennen en dus op de geboorte akte te komen staan!!! ECHT DOEN. Mijn vriend moest daar speciaal voor naar Nederland komen. Zonder deze erkenning is het kind niet van hem en is het dus geen Amerikaan (en kan het dus geen burgerschap aanvragen en US paspoort.... Drama. Liefst voorkomen zeg ik je).
Maar dit is allemaal voor latere zorg uiteraard.

Als je vragen hebt brandt je maar los. Ik heb in hetzelfde schuitje gevaren.
K1 : applied 02/01/16 - approved 09/22/16
CRBA & passport daughter (born 07/29/16) : approved 11/01/16 - arrived by mail 11/17/16
AOS : applied 07/15/17 - approved 10/10/17
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer