Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag over emigreren
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Vraag over emigreren
Hallo !,
Ik had een korte vraag over het emigratie process, ik ben momenteel 24 en heb net mijn studie afgerond voor cameraman (MBO Niv 4)
Op dit moment twijfel ik nog tussen doorstuderen of werken, of (als dit mogelijk is) voorgoed emigreren, deze zomer ben ik voor de 5e keer in California geweest op bezoek bij mij familie, en om heel eerlijk te zijn trekt het mij toch wel enorm aan!
Ik wil mijzelf sowieso inschrijven voor de dv lotterij omdat dit als een goede route klinkt, maar ik vroeg bij af of er ook een manier is om dit te regelen omdat ik familie heb in amerika? het gaat hierbij om de broers en zussen van mijn oma die zijn geëmigreerd na de tweede oorlog, en daarvan de zoons en dochters, dus een soort oom's en tante's.
Ik neem aan dat hier informatie over te vinden is maar momenteel zie ik de bomen door het bos niet meer, en ik hoop dat iemand mij een beetje in de juiste richting kan helpen!
Alvast bedankt en hopelijk is dit niet een al te domme vraag !
Ik had een korte vraag over het emigratie process, ik ben momenteel 24 en heb net mijn studie afgerond voor cameraman (MBO Niv 4)
Op dit moment twijfel ik nog tussen doorstuderen of werken, of (als dit mogelijk is) voorgoed emigreren, deze zomer ben ik voor de 5e keer in California geweest op bezoek bij mij familie, en om heel eerlijk te zijn trekt het mij toch wel enorm aan!
Ik wil mijzelf sowieso inschrijven voor de dv lotterij omdat dit als een goede route klinkt, maar ik vroeg bij af of er ook een manier is om dit te regelen omdat ik familie heb in amerika? het gaat hierbij om de broers en zussen van mijn oma die zijn geëmigreerd na de tweede oorlog, en daarvan de zoons en dochters, dus een soort oom's en tante's.
Ik neem aan dat hier informatie over te vinden is maar momenteel zie ik de bomen door het bos niet meer, en ik hoop dat iemand mij een beetje in de juiste richting kan helpen!
Alvast bedankt en hopelijk is dit niet een al te domme vraag !
Re: Vraag over emigreren
Volgens mij is het vaak al lastig om via 1e graadsfamilie een greencard te krijgen, en ook een heel langdurig proces, lijkt mij dat het voor 4e graads familie zeker niet mogelijk is.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
Vraag eens bij 1 van de Nederlandse tv zenders of ze cameramensen in de VS kunnen gebruiken. Dan kom je mogelijk in aanmerking voor een journalistenvisum en dat zou de oversteek een stuk makkelijker maken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hallo Causerofthis, ik heb ooit een lijstje gemaakt voor emigratie naar de VS, die plaats ik hier:
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
-
- Amerika-newbie
Hartstikke bedankt voor de reactie,Bennogr schreef:Vraag eens bij 1 van de Nederlandse tv zenders of ze cameramensen in de VS kunnen gebruiken. Dan kom je mogelijk in aanmerking voor een journalistenvisum en dat zou de oversteek een stuk makkelijker maken.
Zou ik juist ook amerikaanse bedrijven kunnen aanschrijven? Of gaat dit lastig worden omdat ik alleen nog maar een MBO diploma heb? Telt bijv het H1B visum ook voor mensen die niet een MBO diploma hebben voor bijv cameraman?
En zou ik tijdens dit visum een greencard kunnen aanvragen?
Zou ik uberhaupt een greencard kunnen aanvragen of telt dit alleen al ben ik en werk ik in Amerika?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Ik denk dat de gegeven links genoeg duidelijkheid zouden moeten geven over kwalificatie voor werkvisa. Met MBO gaat dat erg moeilijk worden. Een GC in de categorie werk zo goed als onmogelijk zonder minimaal een bachelor degree.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Waarom zou een Amerikaans bedrijf je een job willen geven ? Heb je al iets bijzonders gepresteerd in de sector. Eens je bekendheid hebt verworven is het een andere zaak natuurlijk. Of je moet enorm goed kunnen bluffen.Causerofthis schreef:Zou ik juist ook amerikaanse bedrijven kunnen aanschrijven? Of gaat dit lastig worden omdat ik alleen nog maar een MBO diploma heb? Telt bijv het H1B visum ook voor mensen die niet een MBO diploma hebben voor bijv cameraman?
Emigreren naar de VS is voor velen een droom, helaas maar voor sommigen gegeven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
@causerofthis, heb je de links al goed doorgenomen?
-
- Amerika-newbie
@hockey
Momenteel mee bezig, het ziet er vrij moeilijk uit naast de lotterij methode
Momenteel mee bezig, het ziet er vrij moeilijk uit naast de lotterij methode

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je een rode loper verwacht dan zal je echt wel over een heeeeeeel bijzonder talent moeten beschikken.Causerofthis schreef:het ziet er vrij moeilijk uit naast de lotterij methode
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als er vergelijkbare opleidingen zijn in de US (en die zijn er), dan zal men waarschijnlijk liever een pas afgestudeerde 'uit eigen stal' hebben (waarvan men weet wat men kan verwachten), dan iemand uit een totaal onbekende opleiding die dan ook nog eens sponsoring nodig heeft (= dat kost het bedrijf geld, terwijl jij niet echt veel meerwaarde hebt op dit moment).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikakenner
Via familie binnen komen gaat voor jou niet lukken. Men kan alleen petities indienen voor immediate relatives zoals man/vrouw, kinderen, vader of moeder en zus of broer. En niet te vergeten dat de broer/zus categorie alleen al 8-10+ jaar duurt om een green card te bemachtigen. Laat staan als het voor 4e graads familie mogelijk zou zijn.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
-