- hoe hebben jullie je spullen verhuisd? tips?
Ik ben met twee koffers, een carry on en een handtas verhuisd. Letterlijke schone lei, dus
- hoe hebben jullie dat met je telefoon gedaan; ik heb een gekochte telefoon nu en een simonly abb. denk eraan om deze gewoon voor af te zeggen tot dat ik 1 week speling heb. dus als ik 1 week in amerika ben dat hij dan verloopt.
Heb mijn KPN abbo vroeg van tevoren opgezegd en had de laatste maand or so prepaid beltegoed. M'n iPhone heb ik toen ingeruild hier in de US bij Verizon, kreeg daar zo'n $200 voor dus dan gespendeerd aan een phone case en een FitBit. Ga je je telefoon behouden? Elke provider hier gebruikt een ander radio systeem hier, zoals CDMA, GSM, UMTS etc dus als je je telefoon houdt, even kijken welk radio systeem jouw telefoon onderhoudt zodat je je provider kan kiezen.
- tips m.b.t. afscheid familie vrienden? ergens spijt van dat je iets niet gedaan hebt toen je nog in nl was? Ik ga vanaf volgende maand weer thuis wonen bij mijn ouders voor extra tijd te spenderen en tevens geld te sparen. Mijn familie wilt graag dat ik kerst nog daar blijf, maar ik zelf denk, we kunnen nu van alle mooie momenten genieten en als ik kan gaan ga ik; dit ook vanwege mijn verloofde/bijna man:). Die heeft het na kerst tot febr zeer druk op het werk. Als ik voor deze tijd kan komen kan hij gemakkelijker vrij krijgen voor onze trouwdag (doen we eerst voor de wet en plannen daarna een groot feest over een half jaar waarbij mijn familie ook af komt), regelen van ssn een emmigratieadvocaat etc.
Ik heb vier weken de tijd genomen om te doen wat ik wilde, of dat nu alleen was of met vrienden of/en familie, bloemen gelegd op de graven van mijn grootouders and that's it. Heb wel een afscheidsfeest gegeven maar dat was voor mij persoonlijk voldoende. Wat bedoel je met regen van ssn een emigratie advocaat?
- hoe hebben jullie de tijd ingekleed toen je nog niet kon werken?
Het niet werken was heel rot. Ik voelde me elke dag meer en meer repetitive. Dan maar wandelen, work outs etc! Mijn man was gelukkig heel begrijpend en we gingen zvm doen tijdens zijn vrije uren.
- hoe ervaren jullie het dat je sociaal contact natuurlijk even minder groot is
Vond het persoonlijk ***. Was in NL echt een social butterfly en in de States was ik erg muted. Kon geen auto rijden, mocht niet werken, woon in de middle of nowhere, als je dat bedoelt. 'T gaat nu beter sinds ik werk
- hoe is jullie ervaring met het vinden van werk? doen jullie hetzelfde werk als in nl?
Ik zat in Nederland al in de retail (CoolCat, C&A, en Hornbach for example) en heb hier ook eventjes retail gedaan (JCPenney) maar er weer uitgestapt. Heb zo'n zeven maanden hotel front desk gedaan maar de uren waren te extreem soms dus ik was blij dat ik daar uit was. Werk vinden is wel lastig, het duurde weeeeeeeken voor iemand eens terug belde, maar vaak hoor je niets.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!