Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onderzoek naar werkvisum.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sonnie1983
Amerikafan

Onderzoek naar werkvisum.

Bericht door Sonnie1983 »

Hoi hoi,

zoals zo velen zijn wij een werkvisum als optie aan het bekijken.

We hebben volgens mij 2 opties:

1. we trainen hier politiehonden en de kennis is daar lager, dus kunnen wellicht in dit gebied daar wat opzetten/werken. Al hebben we geen 150.000 om te investeren in een bedrijf.
2. een bedrijf zoeken dat een van ons wil aannemen (ik werk nu bij een bedrijf waarvan er nu ook vacatures in Amerika zijn, dus ga daar nog achteraan hoe en wat). We staan open qua werk, zolang we maar een start kunnen maken daar.

We hebben daar al mensen die we kennen en elk jaar opzoeken. Welke hebben toegezegd ons te willen helpen om ons daar te krijgen. En de opties te bekijken.

Weten jullie websites waar ik de kosten kan vinden voor ons en voor een eventuele werkgever?
Andere tips waar ik aan moet denken/kan opzoeken?

Ga hier de pagina uiteraard ook nog verder doorlezen voor info.
Dank je!
ASILKAN
Amerika-ontdekker

Re: Onderzoek naar werkvisum.

Bericht door ASILKAN »

ge kunt eerder een eb1 visa krijgen.

is voor mensen die aan de top staan van hun beroep op nationaal of internationaal niveau. als ik kunt bewijzen dat u de 'voorbeeld' bent van uw vak in belgie of NL dan kunt u met EEN HEEEEEEEL HOOP bewijzen wel een kans maken en binnen 1 of twee maanden onmiddelijk een visa krijgen
Sonnie1983
Amerikafan

Dank je voor je antwoord.

De KNPV waaronder wij trainen is uniek en bekend. De getrainde honden gaan de hele wereld over. Een paar die wij hebben getraind liggen in Amerika.
Maar ik weet niet of dit genoeg is voor dit visum?

Ik kan in ieder geval niet een grote som geld bij elkaar krijgen om te investeren. Het zou dus echt een werkvisa moeten worden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Vereist het werk wat jij doet of de vacatures die jouw bedrijf in de VS heeft minimaal een bachelor niveau? Dat is namelijk een vereiste voor een H1-B visum. Voor een L1 visum wordt geen opleidingseis gesteld, maar dan zal je werkgever hier je naar de VS moeten uitzenden.
Sonnie1983
Amerikafan

Wat ik hier doe (werk bij een bank) vragen ze HBO voor maar is mbo werk. Ik heb zelf mbo niveau 4 diploma en een test gehad dat ik op HBO niveau scoor. Maar dat is geen diploma natuurlijk.

Ik heb ontwikkelbudget van mijn baas dus dit inzetten voor wat ik daar kan gebruiken is mogelijk.

Van de politiehonden trainen heb ik een diploma al zit daar geen niveau aan vast.

Ultieme droom is daar kunnen blijven wonen.
Sonnie1983
Amerikafan

Vacatures stond aantal wel HBO bij. Ik heb nu alleen naar 1 algemene va sturen gekeken want dat was in de regio waar wij ongeveer willen zitten.
Daar moet ik nog verder achteraan.
Sonnie1983
Amerikafan

Maar ik ben vooral benieuwd naar de kosten voor mij en de kosten voor de werkgever.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Praat eens met een goede immigratie-advocaat.
Sonnie1983
Amerikafan

mtl schreef:
05 mar 2019, 10:33
Praat eens met een goede immigratie-advocaat.
Kan dit zonder kosten te maken?
Wou het graag van te voren ongeveer weten omdat we het plan nog verder uit moeten werken.
De mensen die ons daar helpen willen ook graag de kosten weten. Moete we aan 1000 denken 10000 of nog meer?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nee, dat zal niet gratis zijn. Maar daar ontkom je niet aan. Op dit forum is ook veel kennis maar niet alle kennis.
Sonnie1983
Amerikafan

mtl schreef:
05 mar 2019, 10:41
Nee, dat zal niet gratis zijn. Maar daar ontkom je niet aan. Op dit forum is ook veel kennis maar niet alle kennis.
Ok ik hoopte uit ervaring van anderen of websites dat ik meer qua kosten kon vinden.
En welk visum beste zou passen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hangt er ook van af hoe graag die werkgever je wil hebben.
Sonnie1983
Amerikafan

mtl schreef:
05 mar 2019, 11:41
Hangt er ook van af hoe graag die werkgever je wil hebben.
Daar zijn we verdere opties voor aan het bekijken met de mensen die daar wonen maar ik moet een prijsplaatje hebben wat het ongeveer gaat kosten aan beide kanten. Om de opties daar weer verder te kunnen bespreken.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Sonnie1983 schreef:
05 mar 2019, 11:00
Ok ik hoopte uit ervaring van anderen of websites dat ik meer qua kosten kon vinden.
En welk visum beste zou passen.
Reken eerder op $10.000 dan $1.000. Jij mag dit niet zelf betalen, dit moet betaald worden door de werkgever.
Welk visum past het best? Heb je al wat meer topics en sticky topics doorgelezen? Met daarin uitleg over verschillende immigratie mogelijkheden?
Sonnie1983
Amerikafan

Ja heb me al een beetje ongelezen ook via Google. Maar toch vind ik het best lastig. Maar ik ga hier ook nog verder inlezen uiteraard. Ik probeer zoveel mogelijk info te vergaren maar dat neemt ook tijd in beslag natuurlijk.

Mijn enige kosten zijn dan een immigratie advocaat?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat bedoel je met "jouw enige kosten zijn dan een immigratieadvocaat"?

Je focust nu erg sterk op kosten, zoek eerst eens uit voor welke visa jij in aanmerking zou komen. Daar zit hem veel meer de crux dan eventuele kosten.
Sonnie1983
Amerikafan

Ik probeer beide uit te zoeken maar zoals al aangegeven hebben we een paar opties die we bekijken.
1 honden trainen (dit kan in dienst zijn of via een bedrijf dat ze eventueel kunnen starten)
2 via mijn werkgever

De kosten dien ik te weten voor de mensen die daar voor ons aan het proberen zijn ons daar heen te halen maar dan dienen/willen ze wel de kosten te weten. Waar ze rekening mee moeten houden.
Dit in het kort uitgelegd.

Voor de rest ben ik idd informatie aan het verzamelen via hier en Google. Zoals aangegeven zal dat wat tijd in beslag nemen. Ik heb een fulltime baan en andere dingen daar langs nog dus kan helaas niet alles in een dag gelezen hebben.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

De kosten zijn uiteraard afhankelijk van het soort visum, dus dat zul je toch echt eerst moeten uitzoeken.
Voor hondentrainer is dat ook zo specifiek, daar kan denk ik niemand hier een zinnig antwoord op geven. Je werkt denk ik in NL niet voor bedrijf dat je kan overplaatsen, dus geen L1. Het zal geen baan met bachelor niveau zijn, dus geen H1. Ik weet niet zo goed wat er dan nog overblijft. O-visum (extraordinary abilities) lijkt me ook wat hoog gegrepen, en je hebt geen geld om zelf in de VS een bedrijf op te zetten.
Je baan bij de bank lijkt me ook niet iets waarmee je hier in de VS in aanmerking komt voor een baan met werkvisum, dus tenzij je werkgever je wil overplaatsen lijkt me dat ook lastig worden (en dat moet je dus met je werkgever overleggen)
Terug in Texas!
Sonnie1983
Amerikafan

De bank waar ik voor werk heeft vacatures voor in amerika waar ik ook op mag solliciteren.

De visums die je noemt zal ik me in verdee in verdiepen

Dank je
Willem1
Amerikafan

Bericht door Willem1 »

Zoals Hockey zegt: het is vooral de vraag of je voor een visum in aanmerking komt (en zo ja, voor welk). Dat staat nog helemaal los van de kosten.

Als het gaat om permanente immigratie, een werkgebonden visum, en je hebt niet minimaal een Bachelor op zak, dan kom je volgens mij uit op een I-140 in de EB3 categorie (een paar obsure uitzonderingen daargelaten). Maar dat betekent je eerst een werkgever moet vinden die een baan heeft, van voldoende niveau/inkomen, en die werkgever moet geprobeerd hebben om Amerikanen in te huren (dmv advertenties en interviews) en die moeten allemaal afgewezen zijn. Als de werkgever dat gedaan heeft kan hij een Labor Certification aanvragen - wat in feite een toestemming is van de Department of Labor om voor deze baan dan maar een buitenlander in te huren. Vervolgens kan hij voor jou een Immigrant Petition for Alien Worker (een I-140) indienen, waarmee aangetoond moet worden dat jij wel beschikt over de juiste kwalificaties voor de baan. Als die I-140 wordt goedgekeurd, kun je een aanvraag indienen om een Legal Permanent Resident te worden (dan krijg je een green card).

Dit hele proces gaat gepaard met veel werk, kosten en wachttijden.

Eventueel kun je al eerder dan (of tijdens) dit traject al op een ander (tijdelijk) visum naar de VS, en daar alvast aan het werk (bv via een H2 oid?). Dan hoef je het bovenstaande traject niet allemaal in Nederland af te wachten. Maar in het algemeen heb je een werkgever nodig die bekend is met alle rompslomp rond immigratie, en die jou heel graag wil hebben (want hij gaat er flink veel moeite en kosten moeten insteken). Pas op voor joviale Amerikanen die zeggen "Sure, I'll have a job for you" - ze hebben vaak geen idee wat erbij komt kijken en haken heel gauw af als ze erachter komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer