Zijn er mensen op het forum die na emigratie naar de VS weer teruggegaan zijn in hun pensioen? Hoe is dat gegaan? Zijn er mensen die er over denken om terug te verhuizen naar NL?
TS schrijft hierboven dat "familie" en "banden met NL" de redenen zijn om terzijnertijd terug te keren.Terpies schreef: ↑03 jul 2019, 19:40waarom je voor de prijzen van huizen, het gebrek aan ruimte en een aftakelend zorgstelsel terug zou willen komen naar NL is me een raadsel.
Klopt...dat schreef ze OOK, maar ookFlipjeBTiel schreef: ↑03 jul 2019, 20:41TS schrijft hierboven dat "familie" en "banden met NL" de redenen zijn om terzijnertijd terug te keren.Terpies schreef: ↑03 jul 2019, 19:40waarom je voor de prijzen van huizen, het gebrek aan ruimte en een aftakelend zorgstelsel terug zou willen komen naar NL is me een raadsel.
Gr., Flipje
Bedenk wel dat er in je sociale netwerk na pensioneren kans is dat de groep die je ooit achterliet behoorlijk kan zijn uitgedund (uiteraard gun ik het niemand, maar het is wel realistisch). Bovendien geeft TS aan dat er geen kinderen zijn, dus het netwerk is familie en (vroegere) vrienden...(geen waardeoordeel uiteraard).Zolang we nog kunnen reizen zullen we vast regelmatig naar de VS gaan, en als we niet meer kunnen reizen dan zijn we toch liever in NL dan in de VS (zowel kwa sociaal netwerk als kwa zorg).
Maar zoals bedeve al schrijft, voorlopig laten we het nog maar open.You can really breathe in San Jose
They've got a lot of space. There'll be a place where I can stay
I was born and raised in San Jose
I'm going back to find some peace of mind in San Jose