Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Green Card - is er een periode waarbinnen je moet emigreren?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Petra/VS schreef:Maar, serieus, dat grafiekje laat wel een werkelijkheid zien. In Nederland is part time en deeltijdswerken of vier dagen per week of andere alternatieve werkweken heel normaal.
Dat aantal van 1309 uren per jaar is voor Nederlanders met een zgn. volledige werkweek. Als de deeltijdwerkers ook in dat aantal worden verdisconteerd, ligt het gemiddelde beneden de 1000 uren per jaar.

De Nederlander werkt ongeveer 200 dagen per jaar, 7 uren per dag. Als je daar het ziekteverzuim van aftrekt blijft er ongeveer 1300 uur over. In landen die hoger scoren krijgt men minder vakantie- en verlofdagen, is de werkdag langer, en is er minder ziekteverzuim en meer overwerk. Koreanen zullen waarschijnlijk ook wel op zaterdagen werken, anders halen ze die 2390 uren niet.

--john
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

JohnNJ schreef: Koreanen zullen waarschijnlijk ook wel op zaterdagen werken, anders halen ze die 2390 uren niet.
Dat klopt. Ik heb tijdens mijn vorige baan veel contact gehad met Zuidkoreanen. Zij werken idd ook op zaterdagen, en zijn ook nog eens gemiddeld 12 uur per dag aanwezig.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

JohnNJ schreef:Dat aantal van 1309 uren per jaar is voor Nederlanders met een zgn. volledige werkweek. Als de deeltijdwerkers ook in dat aantal worden verdisconteerd, ligt het gemiddelde beneden de 1000 uren per jaar.
--john
Moet ik toch een andere baas gaan zoeken, wij zitten op 1550 uur op jaarbasis
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Rob schreef:Moet ik toch een andere baas gaan zoeken, wij zitten op 1550 uur op jaarbasis
Die 1550 uren per jaar zijn niet ongewoon in de particuliere sector in Nederland. Het gemiddelde wordt gedrukt door de collectieve sector.

--john
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

JohnNJ schreef:
Rob schreef:Moet ik toch een andere baas gaan zoeken, wij zitten op 1550 uur op jaarbasis
Die 1550 uren per jaar zijn niet ongewoon in de particuliere sector in Nederland. Het gemiddelde wordt gedrukt door de collectieve sector.

--john
Niks particulier, waterschap = (semi) overheid
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Rob schreef:Niks particulier, waterschap = (semi) overheid
Wat is daar het totaal aantal uren per jaar zonder ziekteverzuim, zwangerschaps- en bevallingsverlof?

--john
legssmit
Amerika-ontdekker

Bericht door legssmit »

En vergeet niet het bij de overheid nogal eens gebruikelijke/verplichte calamiteiten-verlof, ouderschapsverlof, studie-verlof, compensatie-verlof (voor ambtenaren die in gemeente-raden of andere publieke functies zitten), mantelzorg-verlof, .... wie vult aan?
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Die 1550 uur lijken me ook aan de hoge kant. Je kunt dat zelf uitrekenen: (365 dagen) - (104 weekeinddagen) - (9 feestdagen) - (25 vakantie- en verlofdagen) = 227 dagen. Bij 7 uren netto werktijd per dag is dat 1590 uur. Als je daar ziekteverzuim, kort verzuim, vergaderingen, zwangerschaps- en bevallingsverlof, en studieverlof e.d. van aftrekt kom je op ongveer 1400 uur uit.

De gemiddelde Nederlandse werkduur is zeer laag:
http://www.cpb.nl/nl/research/sector2/f ... ag180.html

--john
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

JohnNJ schreef:Die 1550 uur lijken me ook aan de hoge kant. Je kunt dat zelf uitrekenen: (365 dagen) - (104 weekeinddagen) - (9 feestdagen) - (25 vakantie- en verlofdagen) = 227 dagen. Bij 7 uren netto werktijd per dag is dat 1590 uur. Als je daar
ziekteverzuim, Ben bijna nooit ziek max 5 dagen per jaar
kort verzuim, voor wat?
vergaderingen, is volgens mij werktijd
zwangerschaps- en bevallingsverlof, als man (van 55)?
en studieverlof hebben we niet
e.d. van aftrekt kom je op ongveer 1400 uur uit.

De gemiddelde Nederlandse werkduur is zeer laag:
http://www.cpb.nl/nl/research/sector2/f ... ag180.html

--john

Die 1550 uur zijn daadwerkelijk te maken uren
Ziekte verzuim bij mijn werkgever over de laatste 3 jaar 1,1% over alle werknemers daar is zwangerschap en langdurig ziek bij gerekend
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Jouw persoonlijke aantal ziektedagen of de onmogelijkheid van zwangerschapsverlof zijn hier niet van belang. Het gaat hier om gemiddelden. Als je te laat op het werk komt omdat het sneeuwde of omdat er om 10 uur 's morgen iets thuis zou worden bezorgd, is er sprake van kort verzuim. Vergaderingen van vakbonden en medezeggenschapsorganen, sinterklaas- en kerstvieringe vinden wel plaats in werktijd, maar zijn geen werk. Werktijd is bij het berekenen van de jaarlijkse werktijd letterlijk wat het woord betekent: tijd waarin wordt gewerkt. Koffie- en lunchpauzes horen daar niet bij. Het gemiddelde ziekteverzuim bij de waterschappen ligt volgens het CBS rond de 6% (bij de politie is het wel 10%), en dat is dan zonder die riante bevallings- en zorgverlofregelingen die men bij de overheid kent.

Let wel, ik beweer niet dat het in individuele gevallen niet mogelijk zou zijn 1550 uren per jaar te halen, maar als gemiddelde netto werktijd is dat bij de Nederlandse overheid en semi-overheid nauwelijks mogelijk. Jij zou het in jouw geval wel kunnen halen, maar de gemiddelde waterschapper beslist niet. Als er bij de waterschappen ook nog deeltijdswerkers in dienst zijn, kom je beneden de 1000 uren per jaar uit. Het Nederlandse gemiddelde is 930 uren per jaar (http://www.cpb.nl/nl/research/sector2/f ... ag180.html).

--john
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Toen ik emigreerde was ik net afgestudeerd met hbo in leisure management.
Ik had weinig reserves,baantje van 6.40 per uur en moest knokken.
Uiteindelijk ben ik iets heel anders gaan doen en heb daar geen spijt van gehad.
Je moet alleen niet niet denken dat alles je op een presenteerblaadje wordt aangereikt.
Mijn vouw heeft familie die verkeersleiders zijn in florida maar ik geloof dat de sfeer niet echt leuk is.
Als je een greencard krijgt moet je reden om te gaan amerika zijn. Niet of je nou verkeersleider bent of hamburgerbakker.

Het gaat allemaal heel anders dan je denkt namelijk.
legssmit
Amerika-ontdekker

Bericht door legssmit »

ned in MO schreef:Het gaat allemaal heel anders dan je denkt namelijk.
Ik krijg het gevoel dat hier achter deze opmerking een hele ervaring zit; wat bedoel je er precies mee, dat het onvoorspelbaar is hoe het je in de USA zal vergaan of dat het onvoorstelbaar is?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hier mijn levensverhaal dan :mrgreen:

Ik liep ooit stage in Branson MO, een touristendorp waar miljoenen bezoekers komen. Ik zou toen gaan trouwen met een amerikaanse (niet gebeurd) maar ik speelde ook in de greencard loterij. Heb dus gewonnen.

Ik ben toen terug naar branson gegaan omdat ik dacht dat mijn mijn opleiding in de leisure industrie ik daar een mooie carriere kon beginnen.
Dat was de eerste fout. Baantjes zat maar veel betaalde het niet.
de eerste betaalde 6.40 per uur. Toen naar de tweede baan. Niet veel interessanter, maar het betaalde $8 per uur. 2 maand later ontslagen met 25 anderen omdat het bedrijf niet liep.
Daar sta je dan $500 op de bank geen baan en dan denkje: waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen.
Ander baantje aangenomen in de catering van een luxe hotel onderwijl suf sollicteren en een baan gevonden. Freight brokerage werd het. Vinden van lege vrachtwagens voor vracht van klanten. Toen kreeg ik een computer en internet. Kom een nederlandse tegen in een chatroom die 800km verderop woont. Om een lang verhaal korter te maken ben ik nu 8 jaar getrouwd, door toeval met real estate in aanraking gekomen (na een aantal baantjes later). Na 4 jaar mijn eigen real estate brokerage begonnen en dat doe ik nog steeds met veel plezier.

Of te wel je gaat in je uppie met niks naar amerika met het doel wat met je opleiding te doen. 11 jaar later doe je totaal wat anders en trouwt met een Nederlandse die je in Amerika moet vinden.

Het leven is nu ook totaal anders met geen financiele zorgen, leuk werk, mooi huis, 2 kinderen etc.

Het mooiste van 11 jaar Amerika?

Dit

Afbeelding

Het antwoord op je vraag voor mij is dat het beide onvoorspelbaar en onvoorstelbaar is geweest
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Geweldig verhaal waar een hoop lessen uit te leren zijn.

Bedankt dat je het met ons wilde delen en op die beide boys kun je met recht trots zijn..... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
legssmit
Amerika-ontdekker

Bericht door legssmit »

Inderdaad! Bedankt, ned in MO!
Bjorn006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorn006 »

ned in MO schreef:
Het leven is nu ook totaal anders met geen financiele zorgen, leuk werk, mooi huis, 2 kinderen etc.
Living the dream :)

Wel dat heb je goed gedaan, en mag je trots op zijn. Ik denk dat er hier veel mensen zitten (incl mezelf) die op een dag ook zo'n leventje willen in de VS. It'll be a long and hard road, but I'll get there 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer