Ik ben net nieuw op dit forum en ik weet nog niet helemaal hoe dit werkt, maar ik had een vraag (eigenlijk wel meerdere) waarmee ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Ik zit nu op het Gymnasium in de 4e klas en ik sta nu gem. voor mijn vakken een 7. Ik wil later graag iets met film gaan studeren; dus film studies of cinema studies (iets in die richting) Ik zou heel erg graag mijn opleiding in Amerika willen volgen vanwege de volgende redenen:
1. Engelstalige opleiding. Ik wil mijn studie in het Engels doen om mijn Engels te verbeteren en dat kan (wat ik tot nu toe heb gevonden) volgens mij niet op hbo niveau in NL als ik daar een film studie met meer praktijk ga doen. Ze hebben wel wo studies in nl die te maken hebben met film, maar die bestaan vooral uit analyse en ik vind het ook leuk om praktijk te hebben
2. Ik wil later 100% zeker in Amerika gaan wonen. Ik dacht zelf dat als ik er ga studeren er meer kans is dat ik een baan krijg dan dat ik hier een opleiding volg en dan naar Amerika ga. In Amerika studeren is ook een geweldige kans om mijn Engels te verbeteren. Via deze weg kom ik ook makkelijker in aanmerking voor een visa.
3. Ik wil ook graag het Amerikaanse studentenleven ervaren met dorms, fraternity, etc. Misschien is het leven er niet zo anders als hier maar ik wil het alsnog ervaren.
Het enige probleem is dus dat ik zelf en mijn ouders geen geld hebben om mij in Amerika te laten studeren, dus dan zou ik al een scholarship moeten krijgen. Ik vroeg me af of dat mogelijk is als ik volgend jaar mijn cijfers wat opkrik, aan meer buitenschoolse activiteiten meedoe, heel erg goed voor de SAT ga leren en daarbij als extra subject Latin doe. Ik doe nu ook op school een Cambridge Advanced examen, waarna ik waarschijnlijk ook mijn Proficiency ga doen. Ik weet dat je voor Amerikaanse universiteiten de TOEFL moet doen, maar dit is misschien wel een leuke extra.
Ik heb al wel gelezen dat de school een deel of al het geld dat je ouders niet kunnen betalen kan vergoeden, maar dan moet je die scholarship wel ontvangen. Misschien weten jullie een universiteit die goede scholarships aanbied voor international students?
Ik heb voor de rest geen speciale talenten of sport waar ik goed ben. Ik maak wel in de vrije tijd zelf short films, maar ze zijn niet “zo” geweldig dat het als een talent gezien kan worden. Dus mijn vraag samengevat is of het een goede keuze is om in Amerika te gaan studeren en of ik zo ja kans zou kunnen hebben op een scholarship.
Alvast heel erg bedankt voor je hulp en dat je dit hebt gelezen

xx elise