Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in Amerika??

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
elisegroot123
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Studeren in Amerika??

Bericht door elisegroot123 »

Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op dit forum en ik weet nog niet helemaal hoe dit werkt, maar ik had een vraag (eigenlijk wel meerdere) waarmee ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Ik zit nu op het Gymnasium in de 4e klas en ik sta nu gem. voor mijn vakken een 7. Ik wil later graag iets met film gaan studeren; dus film studies of cinema studies (iets in die richting) Ik zou heel erg graag mijn opleiding in Amerika willen volgen vanwege de volgende redenen:
1. Engelstalige opleiding. Ik wil mijn studie in het Engels doen om mijn Engels te verbeteren en dat kan (wat ik tot nu toe heb gevonden) volgens mij niet op hbo niveau in NL als ik daar een film studie met meer praktijk ga doen. Ze hebben wel wo studies in nl die te maken hebben met film, maar die bestaan vooral uit analyse en ik vind het ook leuk om praktijk te hebben
2. Ik wil later 100% zeker in Amerika gaan wonen. Ik dacht zelf dat als ik er ga studeren er meer kans is dat ik een baan krijg dan dat ik hier een opleiding volg en dan naar Amerika ga. In Amerika studeren is ook een geweldige kans om mijn Engels te verbeteren. Via deze weg kom ik ook makkelijker in aanmerking voor een visa.
3. Ik wil ook graag het Amerikaanse studentenleven ervaren met dorms, fraternity, etc. Misschien is het leven er niet zo anders als hier maar ik wil het alsnog ervaren.
Het enige probleem is dus dat ik zelf en mijn ouders geen geld hebben om mij in Amerika te laten studeren, dus dan zou ik al een scholarship moeten krijgen. Ik vroeg me af of dat mogelijk is als ik volgend jaar mijn cijfers wat opkrik, aan meer buitenschoolse activiteiten meedoe, heel erg goed voor de SAT ga leren en daarbij als extra subject Latin doe. Ik doe nu ook op school een Cambridge Advanced examen, waarna ik waarschijnlijk ook mijn Proficiency ga doen. Ik weet dat je voor Amerikaanse universiteiten de TOEFL moet doen, maar dit is misschien wel een leuke extra.
Ik heb al wel gelezen dat de school een deel of al het geld dat je ouders niet kunnen betalen kan vergoeden, maar dan moet je die scholarship wel ontvangen. Misschien weten jullie een universiteit die goede scholarships aanbied voor international students?
Ik heb voor de rest geen speciale talenten of sport waar ik goed ben. Ik maak wel in de vrije tijd zelf short films, maar ze zijn niet “zo” geweldig dat het als een talent gezien kan worden. Dus mijn vraag samengevat is of het een goede keuze is om in Amerika te gaan studeren en of ik zo ja kans zou kunnen hebben op een scholarship.
Alvast heel erg bedankt voor je hulp en dat je dit hebt gelezen :))
xx elise
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Studeren in Amerika??

Bericht door kastelke »

Als je je Engels wilt verbeteren, dan je ook naar Canada kijken. Filmindustrie is hier in Toronto erg groot (veel hollywood producties worden hier gedaan trouwens). Er zijn opleidingen zowel op College als op Universiteitsniveau.
Al heb je natuurlijk nog steeds wel geld nodig.

Als je hier studeert en je studies succesvol afrondt, dan krijg je -afhankelijk van je studies- een work permit die 1 tot 2 jaar geldig is. Als je werk op je niveau kan vinden binnen die tijd, kan je een aanvraag tot 'permanent resident' doen (zoals een green card voor de US). Eenmaal je hier 2 jaar PR bent, kan je Canadian citizenship aanvragen. En als Canadees is het makkelijker om in de US te gaan werken dan wanneer je dat met een Europees paspoort wilt doen.

Niet het antwoord dat je wilt horen waarschijnlijk, maar ik geef het maar mee als een Plan B.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Als je geen speciale talenten hebt, zal het niet meevallen een scholarship te krijgen. Maar hier een paar links waar je kan beginnen rond kan neuzen.

https://www.edupass.org/paying-for-coll ... databases/

https://www.studyusa.com/en/a/536/schol ... in-the-usa
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Zonder speciaal talent als bijv. sport kun je niet 'goedkoop' studeren in de VS. Goede vierjarige colleges verwachten gewoonlijk toch wel een eigen bijdrage van 20.000-25.000 USD per jaar, zelfs als je financial aid aanvraagt. De kans op zeer groot financial aid pakket als international is minder dan 5% en bij top universiteiten minder dan 1%.
De goedkoopste route om te studeren in de VS is om eerst twee jaar op een community college te studeren en een Associate Degree te halen. Je kan daarna een jaar werken voor markt conform salaris, overal in de VS mits het in je studierichting is. Veel andere studenten maken gelijk een transfer vanuit een community college naar het derde jaar van een bachelor op een regulier college en maken daar hun bachelor af. Daarna kun je ook een jaar werken in de VS. Community colleges zijn zeer betaalbaar en starten vanaf ongeveer US$ 10.000 per studiejaar alles inclusief voor collegegeld, huisvesting (vaak buiten campus), maaltijden, boeken, verzekering. Je kunt je DUO lening hiervoor gewoonlijk ook meenemen. Kortom, goedkoper dan in Nederland. De 'leukere' /populaire community colleges en zeker die in de filmsteden als Los Angeles, New York, Atlanta, Miami zijn duurder en liggen rond de US$ 20.000-26.000. Als je wilt kan ik je in contact brengen met Nederlandse studenten die die route lopen of hebben gelopen.

Werken in de filmindustrie is zeer, zeer competitief in de VS.
Ik heb wel contacten als je eens met mensen wilt spreken.
Ook is de Holland-Hollywood Connection een leuk start punt om eens verder te kijken voor contacten: http://hollandhollywood.com

Ik woon nu in Vancouver, wat eigenlijk de filmstad van Canada is. Hier komen heel veel Hollywood producties draaien omdat het goedkoper is dan in LA om acteurs en filmsets te huren. Hier zijn ook veel colleges, maar minder goedkoop dan een community college in de VS
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer