Wat fijn al die reacties!! Weer heel erg bedankt

We zouden eigenlijk nu al in Raleigh zijn geweest voor vakantie en dan beginnen met solliciteren... maar door de corona crisis is helaas alles uitgesteld. En we willen niet zonder job en met alleen spaargeld daarheen gaan. Hopelijk gaat alles snel weer goed!
@ADE01 Gefeliciteerd met jullie huis! Wat leuk

Dat zou super zijn als hij dat al heeft! We gaan vanavond meteen even kijken. We dachten dat hij dit niet had gezien hij maar tot 4 jaar in NYC woont. Maar hij doet wel belastingaangifte... dus even kijken wat eruit komt

. Ik laat het weten! Weet jij toevallig ook of het noodzakelijk is dat OOK ik straks een goede credit score heb in USA om een goede hypotheek te krijgen? Ik werk momenteel niet, gestopt nadat wij ons dochtertje kregen. En in de USA weet ik ook nog niet hoe dat gaat lopen qua werk. In NL kan je pas een CC aanvragen als je werkt. Is dat ook in USA zo? Want anders kan je denk ik moeilijker een credit score opbouwen

Misschien rare vraag, maar nog geen idee hoe dat gaat haha. Als je bijvoorbeeld je huur betaald en dat is een flink bedrag, dus geen 500 dollar die je met je secured cc betaald, betaal je dit dan gewoon met je bankrekening zoals in NL en bouw je daarmee ook credit score op of kan dat niet met een gewone betaalreking?
@hemmie bedankt voor de tips! Ik hoop alleen dat ik dan ook een CC kan krijgen gezien ik niet werk daar dan eerst. En in NL heb je inkomen nodig om een CC te krijgen, dus wellicht in USA ook? En met credit lines bedoel je meerdere creditcards? Of bijvoorbeeld ook een lening voor een auto? Ik begreep dat soms ook huur mee kan tellen als het via bepaalde instanties wordt geregistreerd? Wij zouden wel een huis huren en geen appartement, geen idee of dat dan anders werkt?! In NL zit er natuurijk vaak een instantie achter bij een appartement complex en bij huizen zijn die vaak van particulieren. Ps ik zag dat je in Texas woont! Waar als ik vragen mag? Naast Raleigh is Austin onze 2e keus gezien bij beide de IT sector zo groot is (naast Sillicon Valley, maar dat is niet te betalen om te wonen haha). Hoe vind je Texas

?
@realone Wat leuk dat je net in Raleigh woont! Ik ben inderdaad mega benieuwd hoe je het daar hebt! Wij willen nu begin volgend jaar erheen gaan op vakantie, mits het weer mogelijk is! Hoe gaat het met jouw jobhunt? Veel Amerikanen zijn natuurlijk hun baan kwijt geraakt. Merk je dat het lastig is om nu werk te vinden?
Heb je al een idee hoe het zit met orkanen? Gezien het natuurlijk in die regio ligt. In heel Amerika zijn er natuurlijk natuurrampen mogelijk, maar ben toch benieuwd in welke mate het echt is daar. Hoe vind je de mensen? Zijn ze erg conservatief of religieus en maak je makkelijk contact? Wij merken dat wel altijd als we in Ohio zijn bij familie. En... voor ons niet geheel onbelangrijk haha, heb je veel leuke restaurants en dergelijke ... dus niet echt van die diners, maar wel beetje trendy zeg maar haha! Ik hoor heel graag hoe het met jouw AMEX straks gaat!! En mocht je nog tips hebben voor onze vakantie en leuke plaatsen in NC, ik hoor het heel graag
Alvast weer SUPER bedankt voor al jullie hulp! Hier heb ik echt wat aan
Stay safe!