Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigratie naar Amerika.
Re: Emigratie naar Amerika.
@alex123 Alex, ik weet niet precies wat jou opties zijn, omdat ik je situatie niet ken. Maar uit je manier van schrijven en denken vermoed ik dat je het erg graag wilt, en daarom acht ik de kans groot dat het je zal lukken. Onderzoek je opties, werk ernaar toe, en geef je droom niet op. Heel veel succes gewenst, en ja, waar een wil is, is ook echt een weg. Groetjes
Oh, dus dat is de reden dat heel veel mensen niet naar de VS kunnen emigreren, ze willen gewoon niet graag genoeg.

Gaat deze leugen nou nooit eens dood?
Iedereen heeft zijn eigen waarheid. Dit is mijn waarheid. Er is altijd een weg.
Aangaande emigratie naar de VS is er geen eigen waarheid, behalve die van de VS. En die is dat er voor heel veel mensen geen weg naar de VS is.
Doch, ik bedenk nu een casus, een realistische. Dan mag jij aangeven welke weg er is. Jij beweert dat deze er altijd is.
Man, 49, magazijnmedewerker. Mbo- opgeleid, getrouwd, 3 kinderen, klein beetje spaargeld (minder dan €3.000), vrouw heeft ook een baan; samen zitten ze op 1,3 keer modaal. Hebben al een aantal keer deelgenomen aan de DV Lottery. Doch nog nooit gewonnen.
Vertel ons maar, wat is de weg die er voor deze mensen is?
Doch, ik bedenk nu een casus, een realistische. Dan mag jij aangeven welke weg er is. Jij beweert dat deze er altijd is.
Man, 49, magazijnmedewerker. Mbo- opgeleid, getrouwd, 3 kinderen, klein beetje spaargeld (minder dan €3.000), vrouw heeft ook een baan; samen zitten ze op 1,3 keer modaal. Hebben al een aantal keer deelgenomen aan de DV Lottery. Doch nog nooit gewonnen.
Vertel ons maar, wat is de weg die er voor deze mensen is?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze kunnen een Amerikaan(se) vinden die met hun wil trouwen, dan scheiden in Nederland, trouwen met die andere partners in de US, en na enkele jaren daar weer scheiden en met elkaar trouwen. Zo simpel is het. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Je krijgt wat je geeft. Succes. Laat ons vooral weten hoe de asiel aanvraag gaat. Of wacht even, het zal op alle nieuws kanalen zijn want dat is zo uniek....
.
@Hockey De weg voor deze mensen is eventueel:
- sparen voor een investeerders visum en op basis daarvan vertrekken naar Amerika. Eventueel geld bijlenen.
- scheiden en trouwen trouwen met een Amerikaanse
- een betere opleiding gaan volgen waardoor je interessant bent voor een werkgever om daarheen te gaan
Nogmaals, waar een wil is is een weg. Niet intelligent genoeg voor een opleiding? Dan kan sparen/lenen voor een investeerders visum nog altijd. Dus ja, wat jij beschrijft is absoluut (voor mij) niet de waarheid.
- sparen voor een investeerders visum en op basis daarvan vertrekken naar Amerika. Eventueel geld bijlenen.
- scheiden en trouwen trouwen met een Amerikaanse
- een betere opleiding gaan volgen waardoor je interessant bent voor een werkgever om daarheen te gaan
Nogmaals, waar een wil is is een weg. Niet intelligent genoeg voor een opleiding? Dan kan sparen/lenen voor een investeerders visum nog altijd. Dus ja, wat jij beschrijft is absoluut (voor mij) niet de waarheid.
@kastelke Precies. Beetje creatief zijn en geloven in “waar een wil is, is een weg” hebben veel mensen op dit forum erg veel moeite mee merk ik. Het kan gewoon, iedereen maakt een kans, iedereen kan erheen, als je maar echt wilt en bereid bent creatief te zijn.
Die mogelijkheid is er toch of niet? Laat anderen dan beslissen of ze dat wel of niet doen.
I left my heart in LA
Haha! Het nieuws hier heeft echt wel betere dingen om over te praten, of moet ik zeggen dingen zoals nieuwe wetten en regels die toch wel echt tegen de Nederlandse grondwet in gaan. Een (in)directe vaccinatieplicht die er in Nederland lijkt te komen, is namelijk best wel in strijd met artikel 11 van de grondwet om maar een voorbeeld te noemen.

I left my heart in LA
Vaccinatie plicht zal er niet komen, maar het leven word wel moeilijk zonder schat ik zo. Maar dan nog, ze hebben hier eigenwijze mensen genoeg die zich niet laten vaccineren, of het hele covid ontkennen.
.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Um, niet om 't een of 't ander, maar @kastelke's antwoord was niet serieus bedoeld. Je kan misschien wel denken dat waar 'n wil is, is 'n weg voor emigratie naar de V.S., maar da's is gewoonweg niet waar. De realiteit is dat het erg moeilijk---en voor heel veel mensen nagenoeg onmogelijk---is om legaal naar de V.S. te verkassen. Dat is iets wat veel vragenstellers op dit forum gewoonweg niet willen horen. Heel graag willen en "creatief" willen zijn verandert daar niets aan. Er is niks mis met doelbewust ergens naar toe willen werken, maar blijf wel met beide benen op de grond staan.
De oorspronkelijke vraagsteller had tenminste nog een zus in de V.S.. Dat helpt, mits die inmiddels tot Amerikaans staatsburger is genaturaliseerd want dan kan zij "sponsor" zijn voor de emigratieaanvraag van haar broer, maar anders blijft dit toch een lastig verhaal.
Jij kan als aspirant-emigrant wel denken dat de V.S. op jou zit te wachten en jou met open armen verwelkomt (of dat in ieder geval hoort te doen), maar het simpele feit is dat de V.S. *niet* op jou zit te wachten en jou *niet* met open armen hoeft te verwelkomen. De V.S., net als andere landen, hebben hun eigen emigratieregels en als jij daar niet aan voldoet, kom jij de V.S. niet binnen---tenminste niet legaal. Punt uit. Einde oefening. En heel graag willen verandert daar helemaal niets aan.
En een asielaanvraag als Nederlander vanuit Nederland is ronduit bespottelijk. Nul-komma-nul kans. Nog afgezien van het feit dat dit moreel uiterst twijfelachtig is, aangezien jij het systeem ophoudt voor legitieme asielzoekers, maak jij gewoon geen enkele kans. Ga er gerust voor, maar je wordt onherroepelijk afgewezen. Het oneens zijn met het COVID-beleid van de Nederlandse regering of niet tevreden zijn met je leventje in Nederland, om wat voor reden dan ook, zijn geen gegronde redenen om asiel aan te vragen in de V.S.
En volgens INA §208(d)(6) heeft een "frivolous asylum application" als consequentie dat je nooit meer naar de V.S. kunt emigreren, zelfs niet als je later een gegronde reden hebt, bijvoorbeeld omdat je met een Amerikaan(se) trouwt of als je genaturaliseerde zus je emigratieaanvraag wil sponsoren.
Maar zoals gezegd, ga gerust je gang. Je wordt snel genoeg met je neus op de feiten gedrukt.
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 12 feb 2021, 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
@dutch_in_seattle Nee, je zegt het verkeerd. Voor jou is het niet de waarheid, voor mij en anderen wellicht wel. Emigratie naar de Verenigde Staten is voor niemand onmogelijk, en dat is een feit. Dat het moeilijk is, is een ander verhaal. Maar mogelijk is het zeker.
En oja, ook al is zijn/haar antwoord niet serieus bedoelt, wat hij/zij beschrijft is een optie. Dus zoals ik al zei, het is mogelijk met een beetje creativiteit.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het feit dat mensen die vanuit Nederland naar de VS willen serieus overwegen om asiel aan te vragen, is een klap in het gezicht voor mensen die asiel aanvragen omdat ze oorlog en genocide ontvlucht zijn. Dergelijke "frivolous" asielaanvragen leiden uiteindelijk gelukkig tot een ban, maar tot die tijd moet USCIS hier wel onnodig tijd aan besteden, wat het proces voor anderen nog meer vertraagt.
Nee, immigratie is niet altijd mogelijk. Natuurlijk, als je nog relatief jong bent, kerngezond, slim, en bereid bent om alles te doen om naar de VS te kunnen emigreren dan zijn er zeker wel opties, maar garanties dat het gaat lukken zijn er zeker niet.
Een asielaanvraag zal niet slagen, een e2-visum is non-immigrant, oftewel tijdelijk, dus veel geld sparen geeft je ook niet zomaar een oplossing. Zover het je al lukt om voldoende geld hiervoor te sparen (en nee, een bedrijf kopen met geleend geld mag ook al niet), en je de vaardigheden hebt om een bedrijf draaiende te houden dat aan alle voorwaarden voldoet. Tenzij je minstens $900000 kunt ophoesten, dan krijg je direct een green card, maar dat gaat echt niet iedereen lukken. En scheiden van je partner en een (schijn)huwelijk met je partner aangaan is natuurlijk ook helemaal niet realistisch. Nog afgezien van het feit dat immigratie o.b.v. een schijnhuwelijk illegaal is, en als ze daar achter komen ben je dus ook zo weer terug in Nederland.
Geloven dat het iedereen kan lukken om te emigreren naar de VS is geloven in sprookjes.
Een asielaanvraag zal niet slagen, een e2-visum is non-immigrant, oftewel tijdelijk, dus veel geld sparen geeft je ook niet zomaar een oplossing. Zover het je al lukt om voldoende geld hiervoor te sparen (en nee, een bedrijf kopen met geleend geld mag ook al niet), en je de vaardigheden hebt om een bedrijf draaiende te houden dat aan alle voorwaarden voldoet. Tenzij je minstens $900000 kunt ophoesten, dan krijg je direct een green card, maar dat gaat echt niet iedereen lukken. En scheiden van je partner en een (schijn)huwelijk met je partner aangaan is natuurlijk ook helemaal niet realistisch. Nog afgezien van het feit dat immigratie o.b.v. een schijnhuwelijk illegaal is, en als ze daar achter komen ben je dus ook zo weer terug in Nederland.
Geloven dat het iedereen kan lukken om te emigreren naar de VS is geloven in sprookjes.
Laatst gewijzigd door hemmie op 11 feb 2021, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij @kastelke's overduidelijk niet serieus bedoelde suggestie, met schijnhuwelijken en zo, een optie "met een beetje creativiteit" vindt, dan heb je erg weinig realiteitszin. Maar blijf vooral denken dat iedereen naar de V.S. kan emigreren, hoor!
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
Steekt vinger op. Ik weet nog een optie als aanvulling op de opties van PetraGL. Gewoon naar de VS vliegen op je esta en niet meer terugvliegen.
Mensen, ik heb het probleem opgelost. Win ik iets?

Mensen, ik heb het probleem opgelost. Win ik iets?

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Man, man, man...ik zit hier al met de
in handen te lezen...
Dit kan toch elk weldenkend mens niet meer serieus nemen hoe enkelen hier TO valse hoop blijven geven??
De serieuze antwoorden worden genegeerd of opgevat als 'aanvallen' terwijl de onrealistische antwoorden gezien worden als serieuze kans door TO.
Blijft lastig als men de waarheid niet onder ogen wil zien, daarom: keep on dreaming...
Roland

Dit kan toch elk weldenkend mens niet meer serieus nemen hoe enkelen hier TO valse hoop blijven geven??
De serieuze antwoorden worden genegeerd of opgevat als 'aanvallen' terwijl de onrealistische antwoorden gezien worden als serieuze kans door TO.

Blijft lastig als men de waarheid niet onder ogen wil zien, daarom: keep on dreaming...

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht