Ik kreeg de vraag van mijn werk om voor een paar jaar, minimum 2, in ons kantoor in Sacramento te gaan werken sinds een belangrijke klant daar gevestigd is. Het is ook de bedoeling om daar de lokale project managers te begeleiden en mijn kennis over te brengen. Gelukkig heb ik een goeie vrouw die in dit verhaal wil meestappen als het plaatje klopt

Een voorstel kreeg ik nog niet, maar ik weet wel dat het een lokaal contract zal zijn en dat een bedrijfswagen inbegrepen is. Ik ben zeer benieuw aan wat ik mij mag verwachten. Nu ik heb zelf al wat onderzoek gedaan op glassdoor en de cost of living en blijkt al snel dat $100.000 geen overbodige luxe is om rond te komen in Sacramento. Hiermee hield ik wel rekening dat we ons huis blijven afbetalen (- de verwachte huurprijs) en onderhoud van ons paardjes (door de papa en buurjongen) die we niet willen meenemen wegens te stressvol voor hen.
Reeds mijn excuses voor de vele vragen, maar het is toch een grote te stap:
* Kan dit loon klopen voor een project manager in een engineering bedrijf? Ik ben trouwens 34jaar, heb altijd een R&D functie bekleed en laatste 4 jaar full time project manager
* Of ik zal het anders stellen, wat heb je als koppel zeker nodig om een goed leven te kunnen hebben in dergelijke stad?
* Ik zou een L1 visum krijgen, dus mijn vrouw L2. Kan ze EAD aanvragen vanuit belgie? Ik las dat dit 3 tot 5 maand kan duren, correct?
* Hoe is het leven in Sacramento? Iemand ervaring?
* Een leuke buurt om te wonen? We lazen Folsom als zeer aangename buurt, maar tips zijn altijd welkom uiteraard

* Mijn vrouw heeft geen hoger opgeleiding. Hoe gemakkelijk gaat ze werk vinden?
* We hebben 2 honden (wipped en chiwuawa) dus we zouden meenemen. KLM zie ik vak terugkomen als goeie maatschappij voor mensen met honden.
* Wat zijn de legale voordelen die je naast hospitalisatie (ziekteverzekering) zeker moet vragen? Hoe weet je of je een goede verzekering aangeboden krijgt voor je gezin?
* is er soort voordeel alle aard op bedrijfswagen?
* hoe zit dat nu met credit score? We willen absoluut een huis met klein tuintje achteraan zodat we de honden buiten kunnen laten.
* Zillow een goeie website om huurhuizen te zoeken? Gewoon ideeen opdoen wat je krijgt voor ene budget. Voor minder of $2500 zie je niet veel

Reeds bedankt voor jullie tijd en nogmaals sorry voor al de vragen. Mijn vrouw en ik gaan er wss nog heel wat extra hebben na een paar dagen/weken, maar dit kan ons reeds vooruit helpen.
Alvast bedankt!