Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaans vaccinatiebewijs gebruiken met Corona Check App

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
recidivist
Amerikafan

Re: Amerikaans vaccinatiebewijs gebruiken met Corona Check App

Bericht door recidivist »

Ik ga het wel zien: vandaag een J&J booster laten zetten hier. Alleen een "vrijwaringsverklaring" moeten invullen en een briefje dat ik geen ziektekostenverzekering in Amerika heb waarmee de apotheker de kosten kan declareren bij de overheid en de prik werd gezet.
Geen wachtrijen, geen wachttijd, keuze uit welk vaccine je wilt hebben: soms lijkt Amerika wel eens een derde wereldland, maar dit is toch gewoon heel goed geregeld als je het vergelijkt met hoe het nu in Nederland gaat.

Mijn vaccinatie bestond ook uit de Janssen-prik en dat was inmiddels ruim 6 maanden geleden. Ik denk dat ik geen moeite ga steken in het laten registreren van m'n booster in Nederland: voor Janssen geldt inmiddels toch dat ze een nieuwe prik adviseren na twee maanden. Als ik over een paar maanden in Nederland aan de beurt ben, zetten ze de "Nederlandse boosterprik" er maar gewoon in en registreren ze die maar.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@Big Al dat belooft niet veel goeds voor ons voor zondag. Ik heb van iedereen een print uit immtrack (Texaans vaccinatieregister), en een sms of email van minstens 1 afspraak, maar ik zou ook exht niet weten wat we nog meer zouden kunnen meenemen.
Terug in Texas!
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@recidivist misschien toch verstandig de boel te laten registreren. Grote kans dat je straks alle boosters nodig hebt om nog als volledig gevaccineerd te worden beschouwd wat je in de EU nodig gaat hebben om te kunnen reizen e.d.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Martijn88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Martijn88 »

Ik heb een digitaal bewijs van mijn vaccinatie kunnen krijgen via https://gogetdoc.com/vaxyes, stelt nog niet heel veel voor maar is in ieder geval een soort van QR code bewijs. Misschien dat dat helpt
Jessica88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Jessica88 »

Ik ben op het moment in Nederland. Volgens het laatste nieuws (vanavond om 19:00 komt er een persco) komt er een volledige lockdown aan weer. Ik zou niet eens de moeite nemen om je cdc vaccinatie - op dit moment - om te laten zetten.

Voor ik naar NL ging, vanaf 2 weken van te voren, heb ik op verschillende moment gebeld vanuit de VS. Ik kwam er telkens niet doorheen. Ook in Nederland op meerdere momenten geprobeerd te bellen, maar telkens werd er opgehangen omdat de lijnen overbelast waren. Toen zijn we (gister) naar Nieuwegein gereden om het te proberen, maar daar werd verteld dat de afdeling die gaat over de buitenlandse registratie daar is opgeheven. Ook konden ze ons niet helpen zonder afspraak, maar ze zeiden dat we het alsnog konden proberen in Houten. Dus naar Houten gereden, en daar mochten we plaatsnemen. Daar werd aangegeven dat we eerst moesten bellen naar het nummer waar je een afspraak maakt, om te 'bewijzen' dat we er echt niet doorkwamen. We kwamen er weer niet doorheen. Toen zeiden ze ons dat ze ons zouden helpen door een afspraak te maken ter plekke, en ons daarna te helpen. Maar de wachtruimte liep vol (8-9 wachtenden voor ons) en er werkten maar twee mensen, dus ze konden ons niet beloven hoe lang het zou duren. Toen zijn we maar weggegaan.

Ik heb een klacht ingediend bij de GGD, en ze reageerden meteen en zouden me bellen om een afspraak in te plannen. Het telefoontje is nooit geweest en nu komt er dus waarschijnlijk een lockdown aan, dus ik probeer het niet meer.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

In Californie is de digitale registratie gelukkig erg snel. Wij kregen twee dagen na de boostershot al een bevestiging, en konden onze ge-update QR code downloaden.

Net naar de persconferentie geluisterd via de internet radio. Zo te horen geen reisbeperkingen?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Wel weer verplicht testen vanaf 22 december (PCR 48 uur of antigeen 24 uur voor vertrek). Maar zolang de VS een hoogrisicogebied blijft (en niet een zeer hoogrisicogebied) hoef je niet in quarantaine.

Maar vaccinatiebewijzen omzetten in de CoronaCheck app heeft natuurlijk geen nut meer nu alles weer in lockdown zit.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Kan nog steeds nut hebben, vooral als je in het grensgebied woont. In Duitsland is het 2G dat de klok slaat. Als ik hier bijvoorbeeld naar het zwembad in de buurt wil (ik woon heel dicht bij de grens), dan heb ik wel een vaccinatiebewijs nodig.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Sluit mij aan bij @Galapogos je kunt er vergif op innemen dat je die boosters straks nodig hebt om te kunnen blijven reizen, restaurantbezoek ect. 100%, ga daar maar vanuit. Is het niet hier dan wel straks in onze omliggende landen.

Ik zou hem zeker laten registreren als dat straks hopelijk kan.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Dutchess schreef:
18 dec 2021, 21:39
Wel weer verplicht testen vanaf 22 december (PCR 48 uur of antigeen 24 uur voor vertrek). Maar zolang de VS een hoogrisicogebied blijft (en niet een zeer hoogrisicogebied) hoef je niet in quarantaine.
Is dit voor VS => NL? Volgens klm.traveldoc.aero heb je genoeg aan een vaccinatiebewijs.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Dit is inderdaad voor USA -> NL. Maar het is vers van de pers, wellicht is KLM nog niet toegekomen aan het updaten van haar website.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik denk niet dat het traveldoc van KLM al is bijgewerkt :thumbup: wat @Dutchess aangeeft is net een uurtje bekend ofzo.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

goldenhills schreef:
18 dec 2021, 21:59
Is dit voor VS => NL? Volgens klm.traveldoc.aero heb je genoeg aan een vaccinatiebewijs.
Hier is de bron: Vanaf 22 december 2021 nieuwe inreisregels voor reizigers buiten de EU/Schengen. Er zitten nog wat spelfoutjes bij vanwege de haast om het te publiceren, dus dat het nog niet op de KLM site staat is begrijpelijk.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Jessica88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jessica88 »

Ik ga het nu niet meer doen hoor, zo'n QR code registratie. Ik zie het wel de volgende keer als ik in NL ben.
Laatst gewijzigd door Jessica88 op 19 dec 2021, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

De uitzonderingen op de testplicht zijn er nog steeds, maar de uitzondering die je nu nog krijgt als je volledig gevaccineerd of hersteld bent komt te vervallen vanaf 22 december: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... u-schengen

Maar goed, dit topic gaat eigenlijk niet over testen.
Jessica88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jessica88 »

Je hebt gelijk, ik pas mijn bericht even aan om verwarring te voorkomen (en het on-topic te houden!)
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Jessica88 schreef:
18 dec 2021, 15:11
Ik ben op het moment in Nederland. Volgens het laatste nieuws (vanavond om 19:00 komt er een persco) komt er een volledige lockdown aan weer. Ik zou niet eens de moeite nemen om je cdc vaccinatie - op dit moment - om te laten zetten.
Ik had net op donderdag mijn Coronapas gehaald in Utrecht. Twee dagen lang naar musea en restaurants geweest en toen kwam de "hard lockdown"...

Later deze week maar een dagje naar Duitsland - met de CoronaCheck app.
Laatst gewijzigd door Big Al op 20 dec 2021, 20:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Dutchess schreef:
18 dec 2021, 22:22
Er zitten nog wat spelfoutjes bij vanwege de haast om het te publiceren
De site van de Rijksoverheid staat altijd vol taalfouten...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben gisteren toch nog onze vaccinatie in Houten geregistreerd (wij zitten deels in het grensgebied, dus misschien nog handig voor een dagje Duitsland). Ondanks dat we anderhalf uur te laat waren door vertraging werden we nog geholpen, maar dat is eigenlijk het enige positieve dat ik kan zeggen. Aan de telefoon was, net als in de email en op de website, niet gerept over extra bewijs, maar ter plekke wel direct, heel stom. Wij zijn gevaccineerd bij de county, dat staat alleen in immtrack, het Texaanse vaccinatieregister. Ik had netjes printjes daarvan geregeld, maar dat was ook niet voldoende. Of we geen app hadden... Uiteindelijk bedacht mijn man ze de Verifly app te tonen waarop we net wel waren gevlogen, en toen vond de supervisor het voldoende.
Toen het volgende probleem, zoon had pas 2 dagen ervoor de booster gehad, maar nadat ze alledrie de prikken had geregistreerd en hem de code gaf, gaf ze aan dat de komende 12 dagen alleen de internationale qr code zou werken, de nederlandse nog niet. Het was me niet echt duidelijk waarom niet (omdat ze allemaal tegelijk geregistreerd werden was de uitleg), maar daar hadden we dus niets aan. Dus alsnog alleen de 1e 2 geregistreerd, toen werkte het wel. Grappig genoeg lukte het later op de dag wel alsnog de code van de 3 vaccinaties in de app te zetten, met de booster erbij, maar dat wisten ze bij de ggd zelf blijkbaar ook niet, anders snap ik niet dat ze dat advies niet gaven.

Al met al vond ik het een vrij bizarre ervaring, maar we hebben nu allevier een qr code die we wellicht nooit zullen gebruiken😄
Terug in Texas!
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Ik kan daar misschien wel wat licht op schijnen: Ik heb voor mijn emigratie (vorig jaar september-januari) bij de GGD gewerkt. Nou ja, bij de GGD... bij een groot callcenter, ingehuurd door de GGD, waar ik telefoon en mailantwoord gaf en mensen belde om ze te vertellen dat ze corona hebben. De mensen die je aan de telefoon/mail krijgt zijn dus vaak niet van de GGD zelf, en daarom kunnen de antwoorden nog wel eens verschillen. Soms was dat expres (als zaken anders te ingewikkeld werden voor tieners met drie dagen training), maar vaak ook gewoon omdat vergeten werd wijzigingen door te geven in de chaos. In de paar maanden dat ik daar werkte, begonnen we vrijwel elke dag met uitleg over wat we vandaag dan weer anders gingen doen dan gisteren. Verder werkt elke GGD regio anders en is er een landelijke afdeling van de GGD, die dan vaak ook weer zijn eigen werkwijze heeft.

Kan natuurlijk nu anders zijn, maar ergens vermoed ik van niet... Dus heb wat geduld met die arme meisjes van de telefoon, vaak weten zij het ook gewoon niet :lol:
Tip die bij ons goed werkte: als je de locaties zelf te pakken kunt krijgen met mail/telefoon, helpt dat vaak beter dan algemene nummers. Vergt soms wel wat gezoek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer