Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuw paspoort, visum in oude paspoort
Nieuw paspoort, visum in oude paspoort
Hallo allemaal,
Ik vertrek straks naar VS om eindelijk bij mijn vriend te kunnen wonen. Mijn paspoort is geldig t/m 2026, hier staat ook mijn visum op.
Nu las ik online dat mensen aanraden om voor vertrek het paspoort te vernieuwen, omdat het erg lastig zal zijn (veel papierwerk) om vanuit de VS een nieuw paspoort aan te vragen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vertrek straks naar VS om eindelijk bij mijn vriend te kunnen wonen. Mijn paspoort is geldig t/m 2026, hier staat ook mijn visum op.
Nu las ik online dat mensen aanraden om voor vertrek het paspoort te vernieuwen, omdat het erg lastig zal zijn (veel papierwerk) om vanuit de VS een nieuw paspoort aan te vragen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Op K1-visum naar Colorado
Re: Nieuw paspoort, visum in oude paspoort
Je las online dat. Waar is dat en welke mensen geven dat advies?
(Ik ben altijd nog al huiverig voor: ik heb ergens iets gelezen en nu ga ik op een andere plek dan waar ik het gelezen heb aan andere mensen de vraag stellen)
(Ik ben altijd nog al huiverig voor: ik heb ergens iets gelezen en nu ga ik op een andere plek dan waar ik het gelezen heb aan andere mensen de vraag stellen)
Hoe lastig het is om vanuit de VS een paspoort te vernieuwen hangt vnl. af van waar je woont. De plaatsen waar het kan zijn namelijk dun gezaaid, dus het kan een flinke reistijd betekenen, met soms een overnachting. Ook is het paspoort zelf duurder dan als je het in NL vernieuwt. Het papierwerk voor een routine vernieuwing (dus zonder zaken als dubbele nationaliteit na naturalisatie) is m.i. niet ingewikkeld. Ik voeg hier een link bij zodat je zelf kunt beoordelen hoe lastig jij het gaat vinden.
Nederlands paspoort of ID-kaart vernieuwen of aanvragen als u in de Verenigde Staten van Amerika woont
Wat wel heel belangrijk is voor jou is dat je duidelijk aangeeft dat bij het ongeldig maken van je oude paspoort, ze geen gaten maken in de pagina met het visum. Je schrijft niet om welk visum het gaat, maar je zal ook altijd met zowel je nieuwe en je oude paspoort moeten reizen zolang je legale verblijf nog van dat visum afhankelijk is.
Nederlands paspoort of ID-kaart vernieuwen of aanvragen als u in de Verenigde Staten van Amerika woont
Wat wel heel belangrijk is voor jou is dat je duidelijk aangeeft dat bij het ongeldig maken van je oude paspoort, ze geen gaten maken in de pagina met het visum. Je schrijft niet om welk visum het gaat, maar je zal ook altijd met zowel je nieuwe en je oude paspoort moeten reizen zolang je legale verblijf nog van dat visum afhankelijk is.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bedankt voor je behulpzame reactie. Ik ben benieuwd waarom je het zo vreemd vindt dat ik iemand zoek die hier persoonlijke ervaring mee heeft? Dat is vaak wel de manier om ergens meer informatie over te winnen.
Bedankt voor je reactie! Ik heb een K1 visum.Dutchess schreef: ↑24 jul 2024, 19:52Hoe lastig het is om vanuit de VS een paspoort te vernieuwen hangt vnl. af van waar je woont. De plaatsen waar het kan zijn namelijk dun gezaaid, dus het kan een flinke reistijd betekenen, met soms een overnachting. Ook is het paspoort zelf duurder dan als je het in NL vernieuwt. Het papierwerk voor een routine vernieuwing (dus zonder zaken als dubbele nationaliteit na naturalisatie) is m.i. niet ingewikkeld. Ik voeg hier een link bij zodat je zelf kunt beoordelen hoe lastig jij het gaat vinden.
Reden dat ik twijfel om dit te doen, is omdat ik op al mijn documenten mijn huidige paspoortnummer heb vermeld en ik bang ben dat dit misschien voor problemen kan zorgen bij aankomst in het land, en het vervolg van de documenten.
De prijs is natuurlijk ook een reden, al betaal ik liever wat meer voor ter plekke een nieuw paspoort dan dat ik allemaal problemen krijg met alle (toekomstige) documentatie.
Ik ben inderdaad op de hoogte dat het kan betekenen dat ik naar andere steden zal moeten reizen, dit is o.a. een reden waarom ik twijfel hoewel mijn vriend het ombuigt naar "we maken er dan gewoon een tripje van".
Momenteel neig ik er meer naar om mijn huidige paspoort aan te houden en dan maar afwachten hoe het hele proces zal zijn. Maar ik ben dus erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en mij daarin advies kan geven. Het moeten reizen met twee paspoorten zal mij niet tegenhouden, dat lijkt me een kleine moeite en ik verwacht niet dat ik met grote regelmaat het land uit zal vliegen.
@MBA93x het is niet toegestaan om volledige voorgaande forumberichten te quoten. Aangeven op wie je reageert en/of relevante stukken quoten is voldoende.
Wij hebben ook altijd paspoorten vernieuw voor vertrek naar een nieuw land (als het paspoort niet zo lang meer geldig was), maar dat deden we dan voordat het visum er in kwam. Maar daar is het nu te laat voor. Ik heb geen idee of het een probleem gaat geven als je nu nog een nieuw paspoort aanvaagt, ik denk dat ik niet het risico zou nemen. Maar dat hangt er dan wel vanaf of je voorziet dat je de komende 2 jaar wel een keer je paspoort kunt vernieuwen. Als je ver weg gaat wonen van de plekken waar dat kan, en niet verwacht voor die tijd weer naar NL te gaan/kunnen, dan misschien toch maar nu doen. Let er dan wel op dat ze bij het paspoort ongeldig maken de pagina met het visum intact laten. Herinner ze daar meerdere keren aan, want als dat mis gaat heb je een groot probleem.
Terug in Texas!
Volgens mij is het zelfs niet toegestaan totdat je getrouwd bent en je Green Card hebt. Doe je dat wel zonder toestemming dan vervalt het K1 visum.
19 States so far...
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je huidige paspoort nog tot ergens in 2026 geldig is en dat paspoort is gekoppeld aan je K1-visum en er staan wat cruciale stempels in, dan zou ik dat paspoort gewoon aanhouden. Afhankelijk van wanneer je huidige paspoort in 2026 vervalt, is dat paspoort nu nog 1½ tot 2½ jaar geldig. Ik zou het risico niet nemen dat je met je Amerikaanse K1-visum en paperassen in de problemen komt vanwege een nieuw Nederlands paspoort met een ander nummer.
Je Nederlandse paspoort vernieuwen in de V.S. is echt niet zo ingewikkeld. Volg het proces tot op de letter en wees gewoon heel secuur met de formulieren en het gaat allemaal lukken. Het lastigste is mogelijk nog een plek te vinden waar je pasfoto's kunnen laten maken die aan de Nederlandse eisen voldoen.
Er zijn tegenwoordig maar weinig Nederlandse consulaten die paspoortaanvragen verwerken, dus de kans is inderdaad groot dat je een behoorlijke reis moet maken om je Nederlandse paspoort te vernieuwen, maar zoals je zelf al aangaf, kun je daar ook een leuke stedentrip van maken.
Voor mijzelf (in Seattle, WA) is het dichtstbijzijnde Nederlandse consulaat in Vancouver, BC, dus wij maken er eens in de tien jaar (voor mijzelf) en vijf jaar (voor mijn dochters) gewoon een leuk uitstapje van.
Succes ermee!
Je Nederlandse paspoort vernieuwen in de V.S. is echt niet zo ingewikkeld. Volg het proces tot op de letter en wees gewoon heel secuur met de formulieren en het gaat allemaal lukken. Het lastigste is mogelijk nog een plek te vinden waar je pasfoto's kunnen laten maken die aan de Nederlandse eisen voldoen.
Er zijn tegenwoordig maar weinig Nederlandse consulaten die paspoortaanvragen verwerken, dus de kans is inderdaad groot dat je een behoorlijke reis moet maken om je Nederlandse paspoort te vernieuwen, maar zoals je zelf al aangaf, kun je daar ook een leuke stedentrip van maken.
Voor mijzelf (in Seattle, WA) is het dichtstbijzijnde Nederlandse consulaat in Vancouver, BC, dus wij maken er eens in de tien jaar (voor mijzelf) en vijf jaar (voor mijn dochters) gewoon een leuk uitstapje van.
Succes ermee!
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
@dutch_in_seattle Bedankt voor je bericht! Mijn paspoort is gelukkig nog tot November 2026 geldig, dus dan heb ik nog even de tijd. Dan ga ik vanaf nu ook gewoon de knoop doorhakken en met mijn huidige paspoort het land inreizen, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik bij entree geen onnodig gedoe krijg. En dan weet ik dat ik in 2026 in ieder geval nog een leuk reisje in het vooruitzicht heb 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3620 Weergaves
-
Laatste bericht door babasje
-