Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Intercompany transfer: salarisvoorstel + vragen over leefkosten

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Intercompany transfer: salarisvoorstel + vragen over leefkosten

Bericht door JeroenB »

Voor verhuizen steek je licht eens op bij particulierverschepen.nl

Wij zijn naar Florida geëmigreerd en hebben een deel van de meubelen meegenomen in een container en waren lang niet zo duur uit als de prijzen die je nu noemt. De reden hiervoor is dat de container prijzen die je nu hebt opgevraagd echt "verhuisd" zijn en die van ons als "vracht" meteen naar Miami zijn vervoerd en vanaf daar met een vrachtwagen naar ons huis. Werken met een verhuisbedrijf is duurder dan het zelf regelen, ook omdat alle verhuisvracht eerst naar New York gaat en dan met de vrachtwagen verder gaat. Ook duurt het vele langer voordat je je spullen hebt, ik dacht dat wij het binnen 6 weken hier hadden in Clermont.

Enige wat wij moesten regelen was dat alles snel in de container gezet kon worden die nog op de vrachtwagen stond en alles weer binnen 1 uur uitgeladen was. Om die reden hadden wij alles in export kratten verpakt welke geregeld te koop staan op bv marktplaats en deze kratten ook zelf nog gewoon aangepast aan de maatvoering zoals wij deze nodig hadden. We hebben het tijdelijk opgeslagen bij een locatie waar met een heftruck geladen kon worden en hebben hier gezorgd dat we een huur heftruck hadden van een lokaal verhuur bedrijf in Clermont en daarmee alles gelost met hulp van de chauffeur was dat echt zo gedaan.

Daarna begon het probleem dat de kratten die niet in de garage geschoven konden worden natuurlijk wel uitgepakt moesten worden maar die hadden we direct voor de garage deur gezet dus dat was eigenlijk ook redelijk snel gedaan. Wat ik wel iedereen aanraad is om de kisten te voorzien van een redelijk dik stuk plastic, mocht het regenen bij het laden of lossen of indien je een douane controle krijgt dan blijven je spullen droog.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door ChristaDoel »

Allereerst excuus voor mijn late reactie op alle fijne en handige tips en adviezen! Helaas hebben wij door plotselinge en verdrietige familie omstandigheden onze plannen even moeten uitstellen (vandaar dat ik ook even niet actief was hier op het forum). Gelukkig was daar vanuit het werk van mijn man ook alle begrip voor.

Inmiddels is alles weer in iets rustiger vaarwater en kunnen we langzaam weer denken en dromen over een (tijdelijke) emigratie naar de VS.

Als tweede: we gaan alle tips en adviezen even rustig doornemen en bekijken. Fijn om te horen dat er anderen zijn met ervaring in 'onderhandelen met de werkgever' en dat het niet gek is om deze onderhandelingen aan te gaan.
We gaan ook zeker even een kijkje nemen bij de website die @JeroenB noemde, goed om te weten wel degelijk mogelijkheden zijn om iets goedkoper een vracht mee te nemen. We hebben meerdere offertes bij internationaal verhuisbedrijven opgevraagd, maar ook bij bedrijven die vrachtcontainers verschepen, maar deze aanbieder waren we nog niet tegen gekomen.

Nogmaals dank voor alle reacties en als we meer weten over de eventuele emigratie zal ik dit hier uiteraard laten weten!

groetjes Christa
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Fijn dat je nog even deze reactie geeft. Ik hoop dat alles ok is, en dat jullie nu kunnen gaan focussen op de relocatie.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer