Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2026 slow chat
- klaasdj
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: DV 2026 slow chat
Na vele jaren doe ik ook maar weer een keer mee, nu dan 2x. De dag van inschrijving (vandaag) vind ik wel licht ironisch. 

Amerikanist!
'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ, CO, RI, MA, ON, PE, WV, VI, MD
'24: GA, AL, TN
'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ, CO, RI, MA, ON, PE, WV, VI, MD
'24: GA, AL, TN
Bijna uitslag! Dit is mijn 10e poging inmiddels. Ik ben benieuwd hoe lang de DV loterij nog blijft bestaan, aangezien de huidige president erg vocaal is over DV en al jaren pleit voor een 'merit based' puntensysteem à la Australië en Canada.
-
- Amerika-expert
Immigratie is voor de huidge president geen probleem. Gewoon $5 miljoen klaar hebben liggen en dan krijg je een gouden immigratiekaart en mag je zo binnenkomen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Komende zondag is de uitslag te zien?
DV-2026 Entrants may enter their confirmation information through the link below starting at noon (EDT) on May 3, 2025
19 States so far...
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het is inderdaad weer bijna zover! Op 3 Mei noon (EDT), 6:00 PM lokale tijd in Nederland, kun je kijken of je dit jaar een van de winnaars van de DV lottery bent. Je kunt dit controleren op https://dvprogram.state.gov/ESC/CheckStatus.aspx (deze link gaat direct naar het formulier waar je je gegevens invult, wat op de eerste paar dagen soms helpt om met minder problemen je resultaat te bekijken).
De eerste paar dagen is het altijd erg druk, omdat miljoenen mensen tegelijk proberen hun status te bekijken. Verwacht dan ook foutmeldingen, lange laadtijden en dat je meerdere pogingen nodig hebt. Dit is normaal, dus geen stress als het niet gelijk lukt. Of je kunt natuurlijk gewoon een paar dagen wachten, de eerste interviews voor DV26 zijn pas in October dus je hebt nog maanden om alles te regelen.
Brit Simon heeft ook een instructievideo voor het bekijken van je resultaat (de gelinkte is van 2025, maar het process is hetzelfde), en wat je moet doen als je je confirmation number kwijt bent:
Veel succes iedereen! Ik hoop dat we dit jaar weer een winnaar of twee hebben
De eerste paar dagen is het altijd erg druk, omdat miljoenen mensen tegelijk proberen hun status te bekijken. Verwacht dan ook foutmeldingen, lange laadtijden en dat je meerdere pogingen nodig hebt. Dit is normaal, dus geen stress als het niet gelijk lukt. Of je kunt natuurlijk gewoon een paar dagen wachten, de eerste interviews voor DV26 zijn pas in October dus je hebt nog maanden om alles te regelen.
Brit Simon heeft ook een instructievideo voor het bekijken van je resultaat (de gelinkte is van 2025, maar het process is hetzelfde), en wat je moet doen als je je confirmation number kwijt bent:
Veel succes iedereen! Ik hoop dat we dit jaar weer een winnaar of twee hebben

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Zomaar een wishfull-thinking dingetje 
Ik hoor opvallend veel mensen in mijn directe omgeving zeggen dat ze hun vakantie en/of emigratie pogingen naar de US een jaar of 4 uitstellen of helemaal hun interesse zijn verloren in de US. Horen jullie dat ook om je heen? En als dit een wereldwijde trend is, vergroot dit dan onze kansen in de DV 2026 lottery?

Ik hoor opvallend veel mensen in mijn directe omgeving zeggen dat ze hun vakantie en/of emigratie pogingen naar de US een jaar of 4 uitstellen of helemaal hun interesse zijn verloren in de US. Horen jullie dat ook om je heen? En als dit een wereldwijde trend is, vergroot dit dan onze kansen in de DV 2026 lottery?

Lijkt mij niet.
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik ben nieuwschierig. Hebben jullie een plan voor als je de DV wint? Als je nu gewoon een baan hebt in NL is het wel opeens een grote omslag. Heb je al werk op het oog wat je daar wilt gaan doen? Een plek waar je heen zou verhuizen?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Voor deze lichting DV 2026 denk ik niet, omdat de aanmeldingsperiode nog viel tijdens de ambstermijn van Biden en vóór alle geopolitieke aardverschuivingen. Wel is er al jaren een dalende lijn qua Nederlandse aanmeldingen voor de loterij (en gek genoeg ook winnaars), terug te zien in de mooie grafiek van @Nagini in het topic van 2024. /viewtopic.php?f=12&t=78521 Misschien zijn er wel meer mensen, als ze geselecteerd zijn, die hun keutel intrekken en door de huidige omstandigheden afhaken. Voordelig dus voor geselecteerden met een hoger case nummer die wel willen emigreren; maar dit is allemaal suggereren hoor.Dutchylex schreef: ↑02 mei 2025, 09:11Zomaar een wishfull-thinking dingetje
Ik hoor opvallend veel mensen in mijn directe omgeving zeggen dat ze hun vakantie en/of emigratie pogingen naar de US een jaar of 4 uitstellen of helemaal hun interesse zijn verloren in de US. Horen jullie dat ook om je heen? En als dit een wereldwijde trend is, vergroot dit dan onze kansen in de DV 2026 lottery?![]()
Ik denk wel dat de huidige beeldvorming en politieke koers van de VS zeker invloed hebben op het aantal aanmeldingen van de volgende trekking, DV 2027. Puur gevoelsmatig, maar ook door het sterkste sentiment in de Nederlandse media, de boycott van Amerikaanse producten en diensten, en de terugloop van vakantievluchten zoals jij al aangaf.
-
- Amerika-newbie
Je hebt natuurlijk best een tijd om voorbereidingen te treffen. Ik zou het wel leuk vinden om van tevoren eerst een mega roadtrip te doen, en echt een heel groot deel van het land door te reizen in twee a drie maanden. Southern states, west coast misschien nog wat binnenlandse vluchten nemen naar steden die ik altijd al een keer heb willen zien; Chicago, New Orleans, Nashville.wouterjanS schreef: ↑02 mei 2025, 09:58Ik ben nieuwschierig. Hebben jullie een plan voor als je de DV wint? Als je nu gewoon een baan hebt in NL is het wel opeens een grote omslag. Heb je al werk op het oog wat je daar wilt gaan doen? Een plek waar je heen zou verhuizen?
Ik zit in de IT dus waarschijnlijk is het een kwestie van baan opzeggen hier, en een soortgelijke baan nemen daar. Dan wordt het waarschijnlijk toch San Francisco, Austin, Atlanta. Maar goed, ik heb ook geen kinderen, geen relatie, geen koophuis, dus misschien een beetje makkelijk spreken.
Vanavond een update

- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Helaas zal het onze winkansen niet helpen denk ik. De winstkansen worden over de hele EU regio berekend, wat ook landen als Oezbekistan, Oekraïne en Rusland bevat. Alhoewel Rusland, Oezbekistan en misschien Oekraine begrenst worden (er worden na een limiet geen nieuwe nummers uit deze regios gekozen), zorgt het grotere aantal inschrijvingen uit deze hoek er waarschijnlijk voor dat de winstkans ongeveer gelijk blijft, ondanks minder inschrijvingen uit rijkere/veiligere landen. De winstkans voor Nederlanders bleef in de periode 2016-2023 nagenoeg gelijk, ongeveer 1.4% of 1 selectie elke 71 jaar.
Helaas poging 10 weer niet gelukt ... succes aan de andere forumleden!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hier 1e poging (met 2 aanmeldingen) zonder succes. Volgende keer misschien beter.
-
- Amerika-newbie
Helaaasssss: poging twee niet gelukt hier
Voor de 5 keer reeds meegedaan. Laatst 3 jaar telkens met 2 personen, maar noppes dus. Kzal dus moeten gaan kijken voor 5mil voor mijn Golden Green Card voor Trump...
Er bestaat al jaren een optie die een stuk goedkoper is, EB-5.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Helaas 3X3 was geen scheepsrecht. Voor de 9de keer meegedaan, de laatste 7 jaar met 6 verschillende inzendingen. Maar helaas kreeg iedereen dezelfde boodschap "not selected"
Dan gaan we maar voor 10de keer goede keer.
Dan gaan we maar voor 10de keer goede keer.
Hier helaas ook 2x -not selected- 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 5199 Weergaves
-
Laatste bericht door callimero