Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV winaar, enkele vragen.
DV winaar, enkele vragen.
Hi Allen,
Met de DV voor 2026 ben ik ingeloot met een nummer in de 21xxx range. Over de afgelopen jaren zou dit genoeg moeten zijn. Ik heb m'n DS260 gister ingestuurd maar loop nu toch tegen dingen aan.
Zo heb ik mijn ambassade op Amsterdam gezet maar die doen geen immigrant visas meer (raar dat dit wel een optie is). Is dit een issue?
Ten tweede de work experience: ik heb ingevuld dat het geen 2 jaar ervaring vereist wat in principe correct is maar volgens de site zou dit dus wel zo zijn. Ik kwalificeer ook via m'n high school diploma dus dit is sowieso geen issue verder maar vroeg me af of dit tot problemen kan leiden.
Ten derde: via waar hebben mensen hun documenten laten vertalen?
Last but not least: zou ik graag ervaringen van mensen willen horen die het al gedaan hebben via deze weg.
Hoor graag als iemand een antwoord weet op 1 van de bovenstaande dingen.
Met de DV voor 2026 ben ik ingeloot met een nummer in de 21xxx range. Over de afgelopen jaren zou dit genoeg moeten zijn. Ik heb m'n DS260 gister ingestuurd maar loop nu toch tegen dingen aan.
Zo heb ik mijn ambassade op Amsterdam gezet maar die doen geen immigrant visas meer (raar dat dit wel een optie is). Is dit een issue?
Ten tweede de work experience: ik heb ingevuld dat het geen 2 jaar ervaring vereist wat in principe correct is maar volgens de site zou dit dus wel zo zijn. Ik kwalificeer ook via m'n high school diploma dus dit is sowieso geen issue verder maar vroeg me af of dit tot problemen kan leiden.
Ten derde: via waar hebben mensen hun documenten laten vertalen?
Last but not least: zou ik graag ervaringen van mensen willen horen die het al gedaan hebben via deze weg.
Hoor graag als iemand een antwoord weet op 1 van de bovenstaande dingen.
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: DV winaar, enkele vragen.
Gefeliciteerd! Wat leuk dat we weer een winnaar hebben op het forum.
21k voor EU is een prima nummer in een normaal jaar. Op 1 januari 2026 weten we meer, maar zelfs dit jaar (en dat loopt wat traag) staat het Visa Bulletin al op 22k.
21k voor EU is een prima nummer in een normaal jaar. Op 1 januari 2026 weten we meer, maar zelfs dit jaar (en dat loopt wat traag) staat het Visa Bulletin al op 22k.
- Omdat Nederlanders geen lokale ambassade meer hebben voor immigratievisa, wijst KCC je meestal Frankfurt toe. Als je liever een andere ambassade wilt, bijvoorbeeld Brussel, kun je dat via e-mail bij KCC aangeven. Normaal is het wisselen lastig, maar omdat de ambassade in Nederland geen DV-visums verwerkt, zijn ze hier soepeler in. Als Frankfurt prima is, hoef je niks te doen.
- Zolang je een middelbareschooldiploma hebt van minstens HAVO-niveau (VMBO is te kort), zit je goed. Let op: MBO telt ook niet als vereiste opleiding. Als je dit niet correct hebt ingevuld bij je inschrijving of op je DS-260, is dat geen ramp — tijdens het interview controleren ze alsnog of je voldoet aan de eisen.
- Er is geen officiële vertaaldienst die de ambassade vereist. Je hebt alleen iemand nodig (geen familielid) die verklaart dat ze zowel Nederlands als Engels goed beheersen en die de vertaling ondertekent. Veel Nederlandse documenten (VoG, birth certificate, etc) zijn ook beschikbaar in een internationale versie, en die wordt vaak direct geaccepteerd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3758 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 12 Reacties