Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigratie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Lilala13
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Emigratie

Bericht door Lilala13 »

Mijn partner, onze dochter (half Amerikaans - half NL) en mijn oudste zijn voornemens naar Amerika te verhuizen. Even in het kort:
- Hij woont daar, heeft een eigen huis en bedrijf en reist nu op en neer steeds
- Wij (kinderen en ik) wonen in NL
- Jongste dochter heeft nu alleen een NL paspoort, we hebben in september een afspraak voor haar Amerikaanse paspoort
- We zijn niet getrouwd, wel al 6 jaar samen
- Oudste dochter heb ik eenhoofdig gezag over en vader is volledig buiten beeld

Wat kunnen we het beste doen qua visum? Hier trouwen? daar trouwen? De informatie online is eindeloos en we zien door de bomen het bos niet meer.
Bestaat de mogelijkheid die kant op te gaan (allen) als 'toerist' en dan daar te trouwen/ visum aan te vragen? Moeten we dan het land uit of juist daar afwachten?

alvast bedankt!
hemmie
Amerika-expert

Re: Emigratie

Bericht door hemmie »

Ik zou voor een K1 of CR1 gaan, met de huidige situatie rond immigration zou ik zeker niet op een esta gaan en dan trouwen, dat is altijd een grijs gebied geweest, nu nog riskanter, en geen haar op mijn hoofd die dat risico met een kind zou willen lopen.

Deze FB groep schijnt goed te zijn voor informatie: https://www.facebook.com/groups/5431714 ... tid=NSMWBT
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe oud is je oudste dochter? Als ze 21 is, dan kan je haar in principe niet meer meenemen op jouw visum.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Yareth
Amerika-ontdekker

Bericht door Yareth »

Hieronder een tekst die je kan helpen om een keus te maken. Je keuze bestaat uit K1 of CR1. Dat is de start van je proces.

K-1
More expensive than CR-1
Requires Adjustment of Status after marriage (expensive and requires a lot of paperwork)
Spouse can not leave the US until she/he receives approved Advance Parole (approx 6-8 months)
Spouse can not work until she/he receives EAD (approx 6-8 months)
Some people have had problems with driver licenses, Social Security cards, leases, bank account during this period
Spouse will not receive Green Card for many months after Adjustment of Status is filed.
A K-1 might be a better choice when 18-21 year old children are immigrating also
In some situations, marriage can affect certain Home country benefits, making a K-1 a better choice
A denied K-1 is sent back to USCIS to expire
K-1 entrant cannot file for citizenship until after having Green Card for 3 years.
Once an I-129F has been approved, delaying the case is difficult to impossible if the need arises.

CR-1/IR-1
Less expensive than K-1
No Adjustment of Status(I-485, I-131, I-765) required.
Spouse can immediately travel outside the US
Spouse is authorized to work immediately upon arrival.
Spouse receives Social Security Card and Green Card within 2 or 3 weeks after entering the US
Opening a bank account, getting a driver's license, etc. are very easily accomplished with GC, SS card, and passport.
Spouse has legal permanent Resident status IMMEDIATELY upon entry to US.
The clock for citizenship filing starts immediately upon entry to the US.
A CR-1/IR-1 case can be delayed indefinitely at NVC if the need arises.
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

De meeste mensen (zowel hier als in Amerika) gaan ervanuit dat als je trouwt je op een of andere manier status krijgt om in Amerika te blijven. Dat is niet het geval. Je moet altijd een visumproces door, in dit geval CR1 of K1. Er is ook K3, maar dat heeft op dit moment geen voordelen over CR1 of K1.

Een goed artikel in het Engels is van Boundless: https://www.boundless.com/immigration-r ... reen-card/ (hun diensten zijn onnodig voor de gemiddelde case, maar ze hebben goede informatie!). Het overzicht van @Yareth geeft ook de meeste goede punten weer. Over het algemeen heeft een K1 visum meer (sterke) nadelen, maar je bent iets sneller in de VS (9-11maanden ipv 14) dan voor CR1.

Om je vraag te beantwoorden, trouwen in de VS op een ESTA of toeristenvisum kan. Je moet soms wat voorzichtig zijn met vragen bij binnenkomst, maar in principe mag dat. Trouwen op een ESTA/toeristenvisum en dan blijven mag alleen als er geen "pre-conceived intent" is om dat te doen. Als ze kunnen bewijzen dat je van te voren van plan was om te trouwen EN te blijven terwijl je op een toeristenvisum/ESTA bent binnengekomen, heb je namelijk visumfraude gepleegd bij binnenkomst, en kun je een ban voor 10 jaar krijgen (ja, zelfs als je getrouwd en de moeder van een minderjarige Amerikaan bent). Met jullie jarenlange relatie en gedeelde dochter heb je de schijn tegen en het huidige regime is strikter op visumfraude, dus ik zou voor een visum gaan.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik zie nu dat ik het niet duidelijk schreef. Op een esta in de VS trouwen en dan weer terug naar huis en CR1 starten kan, maar op een esta gaan, daar trouwen, en dan blijven zou ik tegenwoordig niet doen.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer