Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Credit history voor NL/Amerikaans echtpaar

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Credit history voor NL/Amerikaans echtpaar

Bericht door Marcel »

Mijn Amerikaanse vrouw en ik hebben plannen om (wellicht al komend jaar) naar de States te verhuizen. Eén van de dingen waar we dan mee te maken krijgen is het Amerikaanse systeem van credit history. Elders op dit forum heb ik daarover ook al wat tips gelezen.

Ik vraag me nu het volgende af. Als nieuwe immigrant zal ik zelf met een blanco credit history beginnen. Daar ga ik dan dus meteen hard aan werken, door (met beleid) enkele aankopen die ik op zich cash kan betalen, toch op afbetaling te doen. Mijn vrouw, die tot 1999 in de USA woonde, heeft uiteraard wel al een credit history (credit card, studiefinanciering, store cards). Veel van die credit history is oud (maar was wel goed), maar we maken nog wel regelmatig gebruik van haar Amerikaanse credit card en ook haar studielening wordt nog afbetaald. Stel nu dat we een hypotheek willen afsluiten, waar wordt dan qua credit history naar gekeken? Moeten wij allebei, individueel een goede credit history hebben? Of is het genoeg wanneer één van de partners dat heeft? Iemand ervaring hiermee? Tips?

Marcel
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Ja , Marcel, als je nog een hypotheek wil afsluiten dan kijken ze nog naar julie beiden inkomen en credithistory. Het rente percentage van de hypotheek is hoger wanneer your creditrating is not that goed.
Maak al de creditbetalingen op tijd en start your own credithistory.
Remember every late payment will show up on your creditreport and will influence your creditrating.Als jouw vrouw nog een heel hoog inkomen heeft en een good creditrating dan kijken ze soms niet naar jouw inkomen en creditrating. Het hangt er vanaf hoe hoog de hypotheek is en hoe hoog haar inkomen is.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Marcel. iemand met een FICO score of 720 en hoger could be charged a 5.72% rente on a Hypotheek van $150,000 (30 jaar loan)
The payment will be $ 872 a month.
Iemand met een score lager dan 560 will likely face a 9.29% rente.
The payment will be $1238 per maand.
Dat is een verschil van $ 4400 per jaar.
Don,t be late with your monthly credit card payments.
Ook the payments op een autoloan en andere loans zijn hoger als je een laag FICO score heb.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Mijn vrouw had mij als mede-eigenaar op een bank-account gezet en toen ze mijn FICO score nakeken was die enorm goed, doordat mijn vrouw alle betalingen op tijd had gedaan! Misschien een ideetje voor jullie!

Kijk wel uit met als je aankopen doet of leningen (of hypotheken) wilt afluiten dat bij elke CREDIT check je FICO score omlaag gaat.

Het gaat het snelste omhoog als je een grote lening hebt (zeg een huis over 30 jaar of een auto over 5 jaar) en op tijd je betalingen maakt!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Waarschijnlijk gaan we in voorjaar 2005 naar Noord Carolina voor een aantal jaar, voor werk van mijn man.
Nou had ik de volgende vraag, heeft iemand van jullie krediet geschiedenis in Nederland op papier in het Engels aangevraagd (dus bijv. hypotheken en creditcards) en dit aan de banken in Amerika laten zien.
Ons plan is zoveel mogelijk papieren te verzamelen over onze betalings gegevens in Nederland. Maar zouden ze daar enigszins in kijken of beoordelen?
groetjes Petra
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Petra,

Volg deze link voor wat antwoorden op je vraag :
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ht=krediet

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

PeeJay schreef:Petra,

Volg deze link voor wat antwoorden op je vraag :
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ht=krediet

/PeeJay
Thanks!!
Heel veel info :wink:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Marcel, ea. met vragen over credit-history en FICO-scores.
Ik lees de afgelopen weken hier iets in de kranten dat voor jullie van belang kan zijn.
Het gaat erom dat sommige credit-card companies niet alle info doorgeven aan de reporting agencies, hetgeen de FICO score negatief beinvloedt.
Het gaat dan om je credit-limit en hoeveel gebruik je daarvan maakt.
Stel, je hebt een limiet van 5000 dollar en je balance is nooit meer dan 1000, en je betaalt dat iedere maand braaf. Je zit dus goed, zou je denken.
Maar als je creditco. niet je limiet (regelmatig) doorgeeft, gaat men bij FICO uit van $ 1000. En dat betekent dat je dus dat het lijkt dat je regelmatig aan je max zit. En dat leidt tot minder punten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer