Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Op naar de US of A...mijn verhaal

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Lewisweathers89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Op naar de US of A...mijn verhaal

Bericht door Lewisweathers89 »

Na mijn eerste examen van nederlands had ik gelijk al een gevoel van..dit kan allemaal nog wel eens heel anders uitpakken dan gedacht.

De economie examen erop gaf me weer wat meer zelfvertrouwen, maar geschiedenis en Aardrijkskunde deden mij toch ernstig twijfelen aan de gedachte dat ik het examen Havo met gemak zou gaan halen. Aan iedereen die vroeg welk gevoel ik over de examens had, vertelde ik dat ik op een her rekende maar stiekem in mijzelf dacht dat ik ook nog wel eens in een keer zakken kon.

Ik besloot me er niet veel meer mee bezig te houden en wel zou zien wat ervan terecht kwam. Ik heb de periode tussen het einde van de examens en 15 juni gewerkt. En was op 15 juni braaf aan het wachten op een telefoontje die iedereen zou krijgen gezakt of geslaagd. na 2 x vals alarm ging weer de telefoon, en ja hoor Bruijntje aan de tel met een droevige stem. Hij zei dat ik geslaagd was . Ik zei nog tegen hem, dat moet op het nippertje geweest zijn. Hij zei dat dat waar was maar dat we het er om half 5 nog over zouden hebben.

Ik half 5 op school met mijn zwembroek aan en op teenslippers. Ik zag alle andere geslaagden, iedereen even een hand gegeven. Maar ik had samen met Jihad, Sabine en Jorina aan het begin van het jaar beloofd om in de gracht van de school te zwemmen als we in 1 x zouden gaan slagen. Zo gezegd zo gedaan en onder het oog van vele camera's sprongen we er in. (foto's komen nog). Water was zo ranzig als stront maar beloofd is beloofd.

Corlaercollege is achter de rug. En ik ga op 17 juli naar Tennessee, USA om daar een jaar highschool te gaan doen, Am. football te spelen en beetje de corlaerstress af te chillen

Ik ben er vaker geweest, geboren zelfs, het is er heel anders. Er is een heel andere cultuur dan hier en de mensen eten minimaal 4 x per week buitenshuis. Vele vooroordelen over Amerikanen en de bevolking zijn niet waar. Zo vind ik de Amerikanen over het algemeen vriendelijker dan Nederlanders alleen hebben ze minder begrip voor anders denkenden. Ook dat Amerikanen lui zijn is absoluut niets van waar. Het werd er niet erg gewaardeerd als ik in de vakantie nota bene, tot 10 uur in de morgen uitsliep. Ik moest dan maar een rondje gaan joggen, wat ik nog geen 3 kilimeter uithield omdat het in Tennessee wel gigantisch broeierig en warm is. Na een paar flesjes water leeggelurkt te hebben ging het weer en ik ging maar terug naar mijn gigantische huis in Ooltewah , Tennessee, wat mijn ouders voor slechts $250.000 gekocht hebben.

Ook ging ik met mijn familie in zomer 2006 op een cruiseschip van Tampa, Florida naar Cozumel, Mexico. De reis zou 4 dagen duren. net op de boot zag ik een man met champagne lopen om een dienblad, Ik wist dat je in amerika 21 moet zijn om te drinken (vorig jaar was ik 17) maar probeerde er toch 1 te pakken. ik stak mijn hand uit en kreeg meteen te horen dat drinken onder 21 niet toegestaan is en er een boete kan volgen als ik die wet overtreed.

Na 2 dagen op de cruiseschip zonder nog maar een druppel alcohol gedronken te hebben, kwam mijn stiefbroertj van 16 aan met een fles wodka. Hij zei dat hij die van een medepassagier gekocht had voor $50. We dronken het samen met wat vrienden en bezochte de disco op het schip. Weer terug naar onze kamer stond mijn vadere ons op te wachten. Hij had de fles wodka gezien. En leed dat hij was!! Ik had hem nog nooit zo kwaad gezien haha en dat om een paar glaasjes wodka.

Ik heb wel veel zin om te gaan en zal de komende maand nog even flink wat uurtjes in de sportschool doorbrengen en aan het hardlopen zijn, om er maar zeker van te zijn om in het highschool team te komen....
ingiegirl
Amerika-ontdekker

Bericht door ingiegirl »

Leuk verhaal! Ik heb ook een jaartje highschool gedaan (in Mississippi trouwens, dus lekker dicht bij TN) en ik weet zeker dat je het geweldig zult vinden! Veel plezier :D
Lewisweathers89
Amerikafan

Leuk verhaal! Ik heb ook een jaartje highschool gedaan (in Mississippi trouwens, dus lekker dicht bij TN) en ik weet zeker dat je het geweldig zult vinden! Veel plezier
Dankje. Ik heb mijn vader er ook wonen, dus ik ben niet bang dat het een saai jaartje word;) Op welke leeftijd deed je dat trouwens?
ingiegirl
Amerika-ontdekker

Bericht door ingiegirl »

Dat is wel handig, familie daar hebben. Heb je het dan ook via hun geregeld of heb je voor een organisatie gekozen? Ik heb het direct na m'n Havo gedaan. Ik was toen 17, werd 18 in Amerika
Lewisweathers89
Amerikafan

Ja zij hebben het allemaal geregeld. Ik kom ook bij hem in huis etc. Had je ook dingen meegemaakt die je minder leuk vond daar?
ingiegirl
Amerika-ontdekker

Bericht door ingiegirl »

Of ik ook dingen heb meegemaakt die in minder leuk vond...nou ik woonde van augustus tot januari met een gezin waar het helemaal niet mee klikte etc. Dus daarna ben ik verhuisd. Het wonen in het eerste gezin was wel iets wat ik minder leuk vind, maar dat heeft niks met Amerika te maken. Ik vond dat de mensen in mijn area heel erg open en aardig waren, ik heb een leuke tijd op school gehad en ik heb een super tijd gehad met mijn tweede gezin. Daar ga ik ook weer naar toe deze zomer.
Iets wat me wel opviel, was dat er nog best wel veel discriminatie was tussen blanke en donkere mensen. Ik mocht bijvoorbeeld niet met een donkere jongen naar Prom gaan, iets want ik niet goed begreep. In nederland zijn we daar veel vrijer in vind ik. In het gebied waar ik zat waren er ook veel mensen die diep religieus zijn en om daar een gesprek mee te hebben was best moeilijk. Wij in nederland zijn heel wat dingen gewend, en er is hier ook van alles legaal en daar hebben zij dan weer moeite mee, "omdat niet mag van god, of het staat niet in de bijbel". Hierbij valt te denken aan het homo huwelijk. Hier heb ik toen nog wel een essay over geschreven om het één en ander uit te leggen.

Maar dat zijn maar een paar kleine dingen. Ik kijk met een zeer goed gevoel terug op mijn jaar in Mississippi.
Lewisweathers89
Amerikafan

Ja wat ik inderdaad merke is dat er vooral in het zuiden nog wat racisme is ja. Zwarten en blanken leven daar ook veel meer gescheiden dan in Nederland vind ik. Van wie mocht je niet met die donkere jongen naar het prom toe gaan dan? En problemen met mijn gezin zal ik gelukkig niet hebben, want ik trek bij mijn vader in haha.
ingiegirl
Amerika-ontdekker

Bericht door ingiegirl »

haha nee dat heb je goed voor elkaar! Ik mocht van mijn gastvader niet met de donkere jongen naar prom, maar hij begreep wel dat het voor mij wat moeilijk te begrijpen was omdat ik zo'n situatie in Nederland niet tegen gekomen was. Hij heeft toen uitgelegd waarom hij het niet wou en dat vond ik wel netjes. Dus ik heb me netjes aan de regeltjes :D
Lewisweathers89
Amerikafan

okee, wat vertelde hij jou dan precies waarom je niet mocght gaan dan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer