Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Heb vandaag mijn approval gehad
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Heb vandaag mijn approval gehad
Hallo allemaal,
Zal even een korte samenvatting geven voor degenen die nieuw zijn.In december 2006 ben ik met mijn man getrouwd in de VS( US citizen ).Ging terug naar NL en in Febr. naar the US terug gegaan om samen met mijn man het proces te starten via de immigration lawyer.Volgens mijn advocaat zou het 6 tot 8 maanden kunnen duren voor de approval.Het proces lijkt vlotter te gaan dan verwacht want ik heb van de advocaat gehoord dat ik vandaag mijn approval heb gehad. Graag zou ik nog willen weten wat de volgende stap(pen) zijn.Ik heb geen idee hoe nu verder.
Ook heb ik geen bewijsstukken van mijn inentingen meer since het 42 jaar geleden is dat ik voor het eerst ingeent werd. Kan ik naar de GGD om opnieuw ingeënt te worden en wordt dit door de ambassade arts geaccepteerd? Graag hoor ik van jullie hoe het proces verder zal verlopen. Bvd. Clau.,
Zal even een korte samenvatting geven voor degenen die nieuw zijn.In december 2006 ben ik met mijn man getrouwd in de VS( US citizen ).Ging terug naar NL en in Febr. naar the US terug gegaan om samen met mijn man het proces te starten via de immigration lawyer.Volgens mijn advocaat zou het 6 tot 8 maanden kunnen duren voor de approval.Het proces lijkt vlotter te gaan dan verwacht want ik heb van de advocaat gehoord dat ik vandaag mijn approval heb gehad. Graag zou ik nog willen weten wat de volgende stap(pen) zijn.Ik heb geen idee hoe nu verder.
Ook heb ik geen bewijsstukken van mijn inentingen meer since het 42 jaar geleden is dat ik voor het eerst ingeent werd. Kan ik naar de GGD om opnieuw ingeënt te worden en wordt dit door de ambassade arts geaccepteerd? Graag hoor ik van jullie hoe het proces verder zal verlopen. Bvd. Clau.,
mijn naam is spruitje,
heb vele interesses maar reizen en lekker een dagje sauna zijn mij favorites.
Gefeliciteerd met de goedkeuring. Was dit een goedkeuring voor de I-130 of voor de K-3 van een I-130? Er zijn verschillen tussen I-130 voor IR-1/CR-1 en I-130 in combinatie met K-3, ook voor de procedure die jij dient te doorlopen. Bij K-3 krijg je een non-immigrant visa en wordt de rest van de procudure in de U.S. afgewikkeld. Bij I-130 zonder K-3 kom je het land als conditional permanent resident binnen.
De volgende stap is het zenden van het dossier door de USCIS naar het consulaat in Amsterdam via het National Visa Center (NVC). Er ligt gemiddeld ongeveer een maand tussen de datum van de Notice of Approval (NOA-2) voor de petitie en de aankomst van het dossier op het consulaat.
Je zult bericht van het consulaat krijgen. Je zult een aantal formulieren moeten invullen. Die formulieren, plus pasfoto's en ander bewijsmateriaal, moet je persoonlijk op het consulaat komen inleveren. In dat bericht van het consulaat staat een lijst van de documenten die je moet verzamelen. Dat laatste zal alleen wat meer tijd kosten indien je na je 16-de jaar voor een periode van ten minste zes maanden in het buitenland hebt gewoond. Men wil namelijk politieverklaringen van de landen waarin je hebt gewoond. Zie DSL-1083 - http://ciudadjuarez.usconsulate.gov/wwwfdsl1083_e.pdf Voor Nederland ontvangt het consulaat de 'verklaring omtrent het gedrag' rechtstreeks van het ministerie. Je hoeft daar dus niets voor te doen. Als je ooit militair bent geweest, dien je ook je 'military records' aan te vragen.
Het medisch onderzoek is gericht op de algemene lichamelijke en geestelijke gezondheidstoestand, en op het voorkomen van een aantal ziekten (lepra, tuberculose, HIV, syphilis, drugs). Ik dacht, maar weet dat niet zeker, dat er in Nederland een centrale registratie van vaccinaties is voor alle personen die na een bepaald jaar (1960?) zijn geboren. Als je niet meer aan die bewijzen kunt komen, kan een arts voor een aantal vaccinaties de bloedtiter onderzoeken. Ik weet niet of dit voor alles mogelijk is.
Omdat jullie minder dan twee jaar zijn getrouwd, ben je bij aankomst in de U.S. een conditional permanent resident. Je krijgt al snel een groene kaart toegestuurd, die geldig is voor twee jaar. Je hebt recht op een social security number en je mag werken. Het is heel belangrijk dat je voor de tweede verjaardag van je verblijf in de U.S. een aanvraag doet voor het verwijderen van de voorwaarden ('conditions') op de groene kaart. Tijdens die twee jaar dien je een geldig huwlijk te hebben, en jullie moeten in staat zijn dat laatste eventueel te kunnen aantonen.
Zie ook de K-3/K-4 FAQ: http://www.visajourney.com/faq/k1faq.htm
en de enigszins verouderde I-130 FAQ: http://www.geocities.com/immigration_he ... /index.htm
--john
De volgende stap is het zenden van het dossier door de USCIS naar het consulaat in Amsterdam via het National Visa Center (NVC). Er ligt gemiddeld ongeveer een maand tussen de datum van de Notice of Approval (NOA-2) voor de petitie en de aankomst van het dossier op het consulaat.
Je zult bericht van het consulaat krijgen. Je zult een aantal formulieren moeten invullen. Die formulieren, plus pasfoto's en ander bewijsmateriaal, moet je persoonlijk op het consulaat komen inleveren. In dat bericht van het consulaat staat een lijst van de documenten die je moet verzamelen. Dat laatste zal alleen wat meer tijd kosten indien je na je 16-de jaar voor een periode van ten minste zes maanden in het buitenland hebt gewoond. Men wil namelijk politieverklaringen van de landen waarin je hebt gewoond. Zie DSL-1083 - http://ciudadjuarez.usconsulate.gov/wwwfdsl1083_e.pdf Voor Nederland ontvangt het consulaat de 'verklaring omtrent het gedrag' rechtstreeks van het ministerie. Je hoeft daar dus niets voor te doen. Als je ooit militair bent geweest, dien je ook je 'military records' aan te vragen.
Het medisch onderzoek is gericht op de algemene lichamelijke en geestelijke gezondheidstoestand, en op het voorkomen van een aantal ziekten (lepra, tuberculose, HIV, syphilis, drugs). Ik dacht, maar weet dat niet zeker, dat er in Nederland een centrale registratie van vaccinaties is voor alle personen die na een bepaald jaar (1960?) zijn geboren. Als je niet meer aan die bewijzen kunt komen, kan een arts voor een aantal vaccinaties de bloedtiter onderzoeken. Ik weet niet of dit voor alles mogelijk is.
Omdat jullie minder dan twee jaar zijn getrouwd, ben je bij aankomst in de U.S. een conditional permanent resident. Je krijgt al snel een groene kaart toegestuurd, die geldig is voor twee jaar. Je hebt recht op een social security number en je mag werken. Het is heel belangrijk dat je voor de tweede verjaardag van je verblijf in de U.S. een aanvraag doet voor het verwijderen van de voorwaarden ('conditions') op de groene kaart. Tijdens die twee jaar dien je een geldig huwlijk te hebben, en jullie moeten in staat zijn dat laatste eventueel te kunnen aantonen.
Zie ook de K-3/K-4 FAQ: http://www.visajourney.com/faq/k1faq.htm
en de enigszins verouderde I-130 FAQ: http://www.geocities.com/immigration_he ... /index.htm
--john
Ik had die vaccinaties ook niet meer en wist ook niet van het register waar John aan refereerde. De INS geeft je een lijst van "goedgekeurde" artsen - je maakt ee afspraak, krijgt een medisch onderzoek en wellicht wat injecties en klaar is klara.
Ik weet nog dat ik een een aantal injecties niet kreeg om dat de arts het wel geloofde. Hij finkte het gewoon af op het formulier. Overigens zijn de aanbevolen dokters meestal niet werkzaam in de meest vooraanstaande klinieken - je komt in de meest interessante wachtkamers terecht.
Ik weet nog dat ik een een aantal injecties niet kreeg om dat de arts het wel geloofde. Hij finkte het gewoon af op het formulier. Overigens zijn de aanbevolen dokters meestal niet werkzaam in de meest vooraanstaande klinieken - je komt in de meest interessante wachtkamers terecht.
Lijkt me ook het meest verstandig om die vraag aan de advocaat te stellen.clau schreef:Het proces lijkt vlotter te gaan dan verwacht want ik heb van de advocaat gehoord dat ik vandaag mijn approval heb gehad. Graag zou ik nog willen weten wat de volgende stap(pen) zijn.Ik heb geen idee hoe nu verder.
Laatst gewijzigd door jvinch op 14 jul 2007, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb vorig jaar zo'n medisch onderzoek gehad. (In Amerika) Had mijn inentingspapieren uit Nederland meegenomen, maar toch nog wat injecties gehad. MMR (Measels, Mums and rubella), Tetanus, nog iets anders en een TB test. Ook een rontgenfoto van m'n longen.Mijn greencard is ook 2 jaar gelding, volgend jaar de 'temporary status' eraf halen.
@jvinch... mijn onderzoek was in een urgent care facility. Ik heb er 1 uitgezocht in een betere suburb van Columbus. Aangezien je toch zelf mag kiezen...
@jvinch... mijn onderzoek was in een urgent care facility. Ik heb er 1 uitgezocht in een betere suburb van Columbus. Aangezien je toch zelf mag kiezen...
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Nog bedankt voor de reacties.
Mijn I-130 is op het huwelijk gebaseerd. Nadat ik getrouwd ben hebben wij het proces gestart.
Ik vroeg mij af of het formulier met alle adressen waar ik vanaf mijn 16de gewoond heb opnieuw ingevuld moet worden.
Mijn advocaat heeft mij zoveel mogelijk formulieren in laten vullen met name ook dat formulier met mijn adres historie.
Behalve het bovenstaande en het goed gedrag welke documenten heb ik nog nodig voor het intervieuw en hoe kan ik mij voorbereiden.
Hoop ook nu op jullie steun te rekenen.
Liefst Clau,
Nog bedankt voor de reacties.
Mijn I-130 is op het huwelijk gebaseerd. Nadat ik getrouwd ben hebben wij het proces gestart.
Ik vroeg mij af of het formulier met alle adressen waar ik vanaf mijn 16de gewoond heb opnieuw ingevuld moet worden.
Mijn advocaat heeft mij zoveel mogelijk formulieren in laten vullen met name ook dat formulier met mijn adres historie.
Behalve het bovenstaande en het goed gedrag welke documenten heb ik nog nodig voor het intervieuw en hoe kan ik mij voorbereiden.
Hoop ook nu op jullie steun te rekenen.
Liefst Clau,
Hallo allemaal,
mijn naam is spruitje,
mijn naam is spruitje,
Het is dus een IR-1/CR-1, en geen K-3?clau schreef:Mijn I-130 is op het huwelijk gebaseerd.
Als het een interview voor IR-1/CR-1 is, en dus niet voor K-3, heb je het volgende nodig:Behalve het bovenstaande en het goed gedrag welke documenten heb ik nog nodig voor het intervieuw en hoe kan ik mij voorbereiden.
* OF-169;
* OF-230, Deel I en II;
* I-864 Affidavit of Support, met U.S tax returns voor de afgelopen drie jaar en/of andere financiele documentatie;
* pasfoto's - full face photo, geen ADIT style;
* Fotokopie van de biografische pagina van het paspoort, met vervaldatum;
* Uitrreksel geboorteregister in het Engels;
* Adoptiecertificaat (wanneer van toepassing);
* Marriage certificate of Nederlands equivalent;
* Scheidingspapieren, verklaring van overlijden van vorige echtgenoot (wanneer van toepassing);
* Engelstalige verklaring waaruit burgerlijke stand blijkt;
* Politieverklaringen (behalve voor Nederland en de U.S.);
* Rechterlijke uitspraken i.v.m. veroordelingen (wanneer van toepassing);
* Prison records, reclasseringsverklaringen (wanneer van toepassing);
* Bewijzen toewijzing ouderlijk gezag of toestemming andere ouder (wanneer van toepassing);
* Military records (wanneer van toepassing);
* Materiaal waaruit het bestaan van een geldig huwlijk blijkt: foto's van omhelzingen in het frikandellenrestaurant van Efteling, e.d.
Voor K-3/I-130 is de lijst ongeveer hetzelfde, maar er zijn verschillen.
--john
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Hallo John,
Bedankt voor je snelle reactie.
Inderdaad, ik heb al die formulieren moeten invullen en wat verder nodig was vertaald en beëdigd afgelevered bij de advocaat.
Waar ik mij nu zorgen om ga maken is het feit dat ik waarschijnlijk geen medewerking van mijn ex-man hoeft te verwachten om voor de kinderen te tekenen. Wij hebben gedeelde ouderschap, maar de rechter heeft mij aangewezen als de verzorgende ouder en hun vader maakt geen deeluit van hun leven. Ik neem aan dat ik een advocaat in de hand zou moeten nemen om de kinderen ongestoord mee te nemen.
Hoop dat ik het op tijd voor elkaar krijg aangezien het proces erg opschiet.
Ik zal gelijk werking van maken en de uitkomst posten voor anderen in soortgelijke situatie.
Thanks
Bedankt voor je snelle reactie.
Inderdaad, ik heb al die formulieren moeten invullen en wat verder nodig was vertaald en beëdigd afgelevered bij de advocaat.
Waar ik mij nu zorgen om ga maken is het feit dat ik waarschijnlijk geen medewerking van mijn ex-man hoeft te verwachten om voor de kinderen te tekenen. Wij hebben gedeelde ouderschap, maar de rechter heeft mij aangewezen als de verzorgende ouder en hun vader maakt geen deeluit van hun leven. Ik neem aan dat ik een advocaat in de hand zou moeten nemen om de kinderen ongestoord mee te nemen.
Hoop dat ik het op tijd voor elkaar krijg aangezien het proces erg opschiet.
Ik zal gelijk werking van maken en de uitkomst posten voor anderen in soortgelijke situatie.
Thanks
Hallo allemaal,
mijn naam is spruitje,
mijn naam is spruitje,
Clau,
Je zult in dit geval vermoedelijk schriftelijke toestemming van de vader moeten hebben om de kinderen naar de U.S. te laten verhuizen. Die toestemming kun je vervolgens het beste door een beedigd vertaler naar het Engels laten vertalen. Ik weet er verder niet veel van. Zowel de U.S. als Nederland zijn echter partij bij het "Haags verdrag inzake de burgerrechtelijke aspecten van internationale ontvoering van kinderen", en de Amerikaanse autoriteiten zien er actief op toe dat er geen kinderen aan het ouderlijk gezag worden onttrokken. Er is hier op het forum iemand die ervaring heeft met een dergelijke situatie. Misschien kan zij je wat meer vertellen.
Je kunt ook hier eens vragen:
http://www.usadutch.com/forum/portal.php
--john
Je zult in dit geval vermoedelijk schriftelijke toestemming van de vader moeten hebben om de kinderen naar de U.S. te laten verhuizen. Die toestemming kun je vervolgens het beste door een beedigd vertaler naar het Engels laten vertalen. Ik weet er verder niet veel van. Zowel de U.S. als Nederland zijn echter partij bij het "Haags verdrag inzake de burgerrechtelijke aspecten van internationale ontvoering van kinderen", en de Amerikaanse autoriteiten zien er actief op toe dat er geen kinderen aan het ouderlijk gezag worden onttrokken. Er is hier op het forum iemand die ervaring heeft met een dergelijke situatie. Misschien kan zij je wat meer vertellen.
Je kunt ook hier eens vragen:
http://www.usadutch.com/forum/portal.php
--john
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
clau schreef:Waar ik mij nu zorgen om ga maken is het feit dat ik waarschijnlijk geen medewerking van mijn ex-man hoeft te verwachten om voor de kinderen te tekenen. Wij hebben gedeelde ouderschap, maar de rechter heeft mij aangewezen als de verzorgende ouder en hun vader maakt geen deeluit van hun leven. Ik neem aan dat ik een advocaat in de hand zou moeten nemen om de kinderen ongestoord mee te nemen.
Mijn situatie was iets anders. Ik ging op studentenvisum naar de US, maar wilde ook mijn kinderen meenemen, vader had regelmatig omgang met zijn kinderen. Tot op het moment voor gepland vertrek had hij echter geen gezamenlijk gezag. Toch heb ik veel problemen gehad, waarover ik niet teveel wil uitwijden.
In jouw geval zou je contact op kunnen nemen met een advocaat over een plan van aanpak. Weet wel dat niet elke willekeurige advocaat geschikt is om dit soort zaken te doen, omdat ze er gewoon niet altijd verstand van hebben als het om internationale dingen gaat. Kies dus iemand uit die vaker te maken heeft gehad met dit soort zaken.
In het kort komt het erop neer dat doordat je ex de vader is, hij evenveel recht heeft op de kinderen. Dat jij ze verzorgt en hun vaste verblijf tot nu toe bij jou is geweest is wel belangrijk, maar geeft jou geen alleenrecht. Je moet dus met je ex tot afspraken komen hoe je de omgang gaat regelen nu je van plan bent de kinderen mee te nemen naar het buitenland. Als er geen omgang vastgelegd is voor je vertrek kan hij je tegenhouden om met de kinderen te vertrekken. Mocht de omgang niet in overleg geregeld kunnen worden, dan zul je het via een advocaat en mogelijk dus via een rechtszaak moeten regelen. Vertrek niet zonder dat er goede afspraken zijn vastgelegd en zonder dat je de toestemming van je ex op papier hebt. In mijn geval was er zelfs plaatsvervangende toestemming nodig van de rechter om het land te mogen verlaten mèt kinderen, omdat de vader weigerde toestemming te geven ondanks dat de rechter had uitgesproken dat ik de kinderen mee kon nemen en dat de vaste woon- en verblijfplaats bij mij gehandhaafd zou blijven. Dan zit je dus in Nederland vast, omdat je niet naar huis kunt mèt je kinderen vanwege die handtekening van de vader...
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar vanaf hun 12e jaar hebben ze zelf ook inspraak in de omgangsregeling of de keuze waar ze willen wonen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Mijn kinderen zijn nu bijna13 en 14 jaar oud.
Het is duidelijk dat ze niet bij hun vader willen blijven.
Ik ga niet afwachten hoe het uitpakt.Ga morgen een advocaat om raad vragen. Erg vervelend dat het zo moet gaan, maar nietan te doen.
Het is duidelijk dat ze niet bij hun vader willen blijven.
Ik ga niet afwachten hoe het uitpakt.Ga morgen een advocaat om raad vragen. Erg vervelend dat het zo moet gaan, maar nietan te doen.
Hallo allemaal,
mijn naam is spruitje,
mijn naam is spruitje,
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Daar ben ik weer met mijn vragen.
Ben op het moment in the US en vroeg mij af of ik met mijn approval vast een ssn kan aanvragen. Mijn doel is een eigen bank account te openen maar heb daarvoor een ssn nodig.
Wij gaan maandag sowieso naar het SS office toch stel ik jullie reactie op prijs. Bvd
Er werd eerder een vraag gesteld of je naar de US mocht reizen tijdens het visa proces. Naar mijn mening is dat niet verboden. Dit is al mijn 2de trip in 5 maanden na mijn aanvraag. Ik ben van mening dat als je niets te verbergen ook niets te vrezen hebt.
Bij de POE in Phil. werd mijn koffer doorzocht waar ik ook open en bloot mijn registratie, sollicitatie, refr. brieven en ook nog mijn geboorte akte alles in vertaalde versie had liggen.
Mij werd gevraagd naar het doel van mijn bezoek, reden van de documenten en dag van vertrek. De vragen heb ik keurig beantwoordt en was vrij te gaan. Hoop dat anderen hier wat aan hebben vandaar mijn bericht.
GR. Clau
Ben op het moment in the US en vroeg mij af of ik met mijn approval vast een ssn kan aanvragen. Mijn doel is een eigen bank account te openen maar heb daarvoor een ssn nodig.
Wij gaan maandag sowieso naar het SS office toch stel ik jullie reactie op prijs. Bvd
Er werd eerder een vraag gesteld of je naar de US mocht reizen tijdens het visa proces. Naar mijn mening is dat niet verboden. Dit is al mijn 2de trip in 5 maanden na mijn aanvraag. Ik ben van mening dat als je niets te verbergen ook niets te vrezen hebt.
Bij de POE in Phil. werd mijn koffer doorzocht waar ik ook open en bloot mijn registratie, sollicitatie, refr. brieven en ook nog mijn geboorte akte alles in vertaalde versie had liggen.
Mij werd gevraagd naar het doel van mijn bezoek, reden van de documenten en dag van vertrek. De vragen heb ik keurig beantwoordt en was vrij te gaan. Hoop dat anderen hier wat aan hebben vandaar mijn bericht.
GR. Clau
Hallo allemaal,
mijn naam is spruitje,
mijn naam is spruitje,
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht