Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
foto bij greencard lotery
foto bij greencard lotery
Ik heb me al een tijdje geleden ingeschreven voor de greencard lotery. Ik had toen een pasfoto gescand maar die bleek veel te groot te zijn en werd dus afgekeurd. Toen ben ik een beetje gaan frutselen met Paint en uiteindelijk kreeg ik hem op het juiste formaat en heb de aanvraag verstuurd. Foto was dus goedgekeurd. Maaaar nu zit ik te denken zijn de pixels ook wel juist? Door het gefrutsel veranderde de foto ook natuurlijk en misschien zijn de pixels nu wel onjuist. Weet iemand of als je een foto erbij hebt gedaan die is goedgekeurd of ie door zoiets als pixels of uberhaubt nog afgekeurd kan worden?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even een wedervraag.. Wat zou een reden kunnen zijn waarom dat niet goed is?
Door een foto te verkleinen verminder je het aantal pixels. Dit houdt in dat de scherpte van de foto wat achteruit gaat. De verhouding blijft echter wel hetzelfde, dus de foto vervormt in principe niet. Zolang op de foto nog duidelijk is te zien om wie het gaat zou ik (nogmaals) niet weten waarom deze dan niet goed zou zijn?
Door een foto te verkleinen verminder je het aantal pixels. Dit houdt in dat de scherpte van de foto wat achteruit gaat. De verhouding blijft echter wel hetzelfde, dus de foto vervormt in principe niet. Zolang op de foto nog duidelijk is te zien om wie het gaat zou ik (nogmaals) niet weten waarom deze dan niet goed zou zijn?

De foto is wel duidelijk en zoals ik schreef goedgekeurd maar ik begon te twijfelen omdat op de site van de ambassade dit staat:
Image Resolution:
There are two acceptable new digital image resolutions:
320 pixels high by 240 pixels wide.
240 pixels high by 320 pixels wide.
Image File Size:
The maximum image file size will be sixty-two thousand five hundred (62,500) bytes.
Print Size:
2 inches by 2 inches (50mm x 50mm) square
Scanner Resolution:
Scanned at a resolution of 150 dots per inch (dpi).
Image File Size:
The maximum image file size will be sixty-two thousand five hundred (62,500) bytes.
Image Resolution:
300 by 300 pixels.
M.a.w. ik heb dus geen idee hoeveel pixels of bytes mijn foto is geweest aangezien ik hem zelf zo heb gefrutseld zodat ie werd goedgekeurd.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Bijvoorbeeld als een foto is goedgekeurd dat ie nooit meer afgekeurd kan worden. Je hoort toch vaak op die "fake greencard sites" dat door de foto de aanvraag is afgekeurd.
Dus ookal is de foto duidelijk, hij moet toch aan een aantal regels voldoen, vandaar mijn vraag.... en beetje bezorgdheid....
Image Resolution:
There are two acceptable new digital image resolutions:
320 pixels high by 240 pixels wide.
240 pixels high by 320 pixels wide.
Image File Size:
Print Size:
2 inches by 2 inches (50mm x 50mm) square
Scanner Resolution:
Scanned at a resolution of 150 dots per inch (dpi).
Image File Size:
Image Resolution:
300 by 300 pixels.
M.a.w. ik heb dus geen idee hoeveel pixels of bytes mijn foto is geweest aangezien ik hem zelf zo heb gefrutseld zodat ie werd goedgekeurd.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Bijvoorbeeld als een foto is goedgekeurd dat ie nooit meer afgekeurd kan worden. Je hoort toch vaak op die "fake greencard sites" dat door de foto de aanvraag is afgekeurd.
Dus ookal is de foto duidelijk, hij moet toch aan een aantal regels voldoen, vandaar mijn vraag.... en beetje bezorgdheid....
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dutchy, ik zou me er geen zorgen om maken. Je foto heeft doordat je deze verkleind hebt, waarschijnlijk automatisch het juiste aantal pixels gekregen.
Kijk bijvoorbeeld naar de avatars die verscheidenen hier gebruiken. Of het zijn verkleinde afbeeldingen, óf het zijn (scherpere) uitsnedes van foto's, maar doordat je het aantal pixels gaat aanpassen krijg je automatisch het goede formaat. Alle avatars zijn hier maxiaal 60x60 en dus zijn ze allen ongeveer even groot.
Mijn mening...... maak je geen zorgen. Die foto zit echt wel snor. Op naar de volgende hobbel. Succes!
René
Kijk bijvoorbeeld naar de avatars die verscheidenen hier gebruiken. Of het zijn verkleinde afbeeldingen, óf het zijn (scherpere) uitsnedes van foto's, maar doordat je het aantal pixels gaat aanpassen krijg je automatisch het goede formaat. Alle avatars zijn hier maxiaal 60x60 en dus zijn ze allen ongeveer even groot.
Mijn mening...... maak je geen zorgen. Die foto zit echt wel snor. Op naar de volgende hobbel. Succes!
René
ook ik heb me voor die DV-2007 ingeschreven en ook ik ben over die photo gevallen , aangezien ik geen pc techneut ben wil ik gaarne meer weten hoe jullie die foto hebben veranderd naar de juiste verhouding? Rare jongens die ambtenaren, alsof de hele wereld dezelfde maat indeling voor foto's gebruiken, waarom kunnen ze gewoon niet allemaal t zelfde standaard gebruiken?

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Deze discussie is ook al eerder geweest. Als je niet eens de moeite wilt nemen om een pasfoto in de juiste verhoudingen (en ik heb het hier niet over het aantal pixels) te (laten) maken, waarom doe je dan mee?
Er komt nog veel meer op je af wat geld kost als je een Greencard krijgt dus dan is dit een schijntje...
Er komt nog veel meer op je af wat geld kost als je een Greencard krijgt dus dan is dit een schijntje...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
relax njit, denk aan je hart,
Ik ben gewoon naar een fotograaf gegaan en heb het lijstje laten zien met vereisten. Hij heeft de digitale foto's gemaakt en inderdaad alles zo vergroot/verkleint dat alles ok was.
Persoonlijk zou ik zelf niet durven te rommelen met de foto's.
Maar Njit heeft wel gelijk. Als je al struikeld over de foto weet dan waar je aan begonnen bent.
Ik ben gewoon naar een fotograaf gegaan en heb het lijstje laten zien met vereisten. Hij heeft de digitale foto's gemaakt en inderdaad alles zo vergroot/verkleint dat alles ok was.
Persoonlijk zou ik zelf niet durven te rommelen met de foto's.
Maar Njit heeft wel gelijk. Als je al struikeld over de foto weet dan waar je aan begonnen bent.
Laatst gewijzigd door Marceljesse op 22 mar 2006, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben heel rustig hoor 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
Als je het helemaal goed wil aanpakken inde toekomst dan kijk je op onderstaande link
http://netherlands.usembassy.gov/photo_ ... tions.html
Hier worden een aantal fotografen genoemd die het in ieder geval kunnen doen. Ik ben niet naar één van deze fotografen geweest omdat ik deze site toen nog niet kende.
http://netherlands.usembassy.gov/photo_ ... tions.html
Hier worden een aantal fotografen genoemd die het in ieder geval kunnen doen. Ik ben niet naar één van deze fotografen geweest omdat ik deze site toen nog niet kende.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht