Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werk voor kinderen van 13 jaar en ouder in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Ignatius
Amerika-ontdekker

Werk voor kinderen van 13 jaar en ouder in Amerika

Bericht door Ignatius »

Hallo,, :o

Ik heb een vraag over het werk voor kinderen van 13 jaar en ouder.. want ik heb namelijk een emigratie naar amerika .. dus ik zou het erg leuk vinden als ik wat informatie kreeg voordat ik ga en daar grote verassingen tegenkom :roll: .. ik zou graag wat antwoorden kunnen gebruiken :idea: .. Alvast bedankt.

:) MVG Ignatius..
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat je maar vanaf je 15de mag werken? Maar je kan jonger natuurlijk altijd gaan baby-sitten.
Is het dit soort info wat je zoekt? Of begrijp ik je verkeerd?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

In New York bijvoorbeeld kun je met 14 jaar beperkt werken. Hier vindt je de wetten voor kinderarbeid per staat http://www.dol.gov/esa/programs/whd/state/nonfarm.htm
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Jij kan hier meer geld verdienen dan de tieners in Nederland.
Daar zijn geen jeugdlonen in de US.
Zo als jij een part time job krijg als een 15 jaar oud moeten ze jou het zelfde minimum loon betalen als een volwassen persoon.
Lewisweathers89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Lewisweathers89 »

ja wat mij idd ook opvalt is dat hier een 16-jarige rond de 5,50 dollar per uur maakt. En dan lope ze nog te klagen. Ik krijg binnenkort een baan bij abercrombie&fitch (kledingwinkel) en ga waarschijnlijk 7 dollar per uur verdienen
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

:offtopic: Lewisweathers89, Ben jij inmiddels al naar de US verhuisd dan?
onze blog - Bouwmanfamily
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

De minimum leeftijd voor een krantenwijk (paper round) is meestal 13 jaar, dus je kunt in veel plaatsen/wijken daarmee aan de slag. De normale baantjes (supermarkt, mcdonalds, etc, etc) beginnen bij de 15. Ook kun je vanaf je 13e gaan oppassen. Je kan alleen nog niet werken. Maar volgens mij mag je als 13 jarige in Nederland ook alleen maar een krantenwijk lopen.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Ignatius
Amerika-ontdekker

Bericht door Ignatius »

Bedankt voor jullie antwoorden en tips ! :D
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

maartena schreef:De minimum leeftijd voor een krantenwijk (paper round) is meestal 13 jaar, dus je kunt in veel plaatsen/wijken daarmee aan de slag. De normale baantjes (supermarkt, mcdonalds, etc, etc) beginnen bij de 15. Ook kun je vanaf je 13e gaan oppassen. Je kan alleen nog niet werken. Maar volgens mij mag je als 13 jarige in Nederland ook alleen maar een krantenwijk lopen.
Tegenwoordig mag je in Nederland als 13-jarige meer als alleen een krantenwijk lopen, maar alleen een beperkt aantal uren. De zoon van een oud-collega werkte op z'n 13e bij een kweker, volgens mij is 2 uur per dag het maximum.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer