Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"Green card" aanvragen "voor de heb"

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

"Green card" aanvragen "voor de heb"

Bericht door Dento »

Allereerst: ik weet dat het niet meer Green card heet, maar iedereen weet wat je bedoelt als je 't zegt - vandaar het gebruik :wink:

Vervolgens de verklaring van "voor de heb".

Iets meer dan een jaar geleden hebben we ons helemaal verdiept in de aanvraagprocedure voor de green card omdat onze plannen om naar de VS te verhuizen vrij concreet waren (het zou in theorie geen problemen op mogen leveren om de 'green card' te kunnen krijgen). Mijn carrière vooruitzichten waren op dat moment beperkt, en mijn (Amerikaanse) echtgenote wil eigenlijk langzaamaan ook wel weer richting de VS verhuizen, nu vrijwel al haar familie (ouders, broer & zijn vrouw, grootouders, ooms & tantes, neven & nichten) allemaal in de Denver-regio (zijn gaan) wonen.

Uiteindelijk is e.e.a. door omstandigheden niet doorgegaan.

Inmiddels heb ik een carrièreswitch gedaan, en ben nu bezig met een opleiding tot Six Sigma Black Belt, waarmee ik ook in de VS zonder problemen een baan kan vinden als we eenmaal verhuisd zijn.
Mijn vrouw zit inmiddels alweer 7 maanden zonder werk (ze vindt gewoon niets voor native english speakers met een beperkte Nederlands kennis), en dat zorgt ervoor dat haar wens om te verhuizen weer sterker is geworden.

Na afronding van mijn cursus zal mijn werkgever waarschijnlijk gaan vastleggen dat ik minimaal een bepaalde tijd bij het bedrijf dien te blijven (vanwege hun investering in mij) of anders een deel van de kosten terug dien te betalen.

Ons idee is op dit moment om over een jaar of anderhalf/twee de grote stap te nemen, en de Atlantische oceaan over te steken.

We spelen nu met de gedachte om mijn 'green card' alvast aan te vragen, zodat we die "hindernis" al hebben genomen, en in principe kunnen verhuizen wanneer we willen - vandaar ook mijn gebruik van "voor de heb": ik heb dan de 'green card' (because I can), maar gebruik hem (nog) niet om ermee in de VS te gaan wonen.
Op den duur (binnen een jaar of 1 à 2) wel, natuurlijk, maar aanvankelijk nog niet.

Wat is jullie mening (als het - lange - verhaal een beetje duidelijk is, tenminste): is het verstandig om de 'green card' nu al aan te vragen, of zou het beter zijn om dit te doen als de plannen wat concreter zijn?

Vraagt men bij je aanvraag naar je concrete plannen? Zou ons idee door de screening heen komen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties/ideeën - bij voorbaat dank!

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: "Green card" aanvragen "voor de heb"

Bericht door Dento »

Njit schreef:Als je wint dan moet je er ook wat mee doen.
Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn (chaotisch) verhaal, of misschien bedoel je het in het algemeen, niet zozeer toegespitst op de loterij, maar ik heb het niet over deelname aan de loterij.

Ik bedoel het aanvragen van de green card als echtgenoot van een Amerikaans staatsburger...

Uiteraard moet je naar de VS om je green card definitief te maken bij binnenkomst in de VS. Alleen: in hoeverre bestaat de verplichting om je dan ook direct te vestigen?

Mag ik, m.a.w., nu al de green card aanvragen, en pas later er (permanent) gaan wonen? Dus niet aansluitend aan het "activeren" van je green card bij binnenkomst in de VS?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
blaatschaap
Amerika-ontdekker

Bericht door blaatschaap »

Njit schreef:Volgens mij ben je verplicht om het hele spul in gang te zetten als je wint. Je kan het dus niet 'on hold' zetten. Er worden 50.000 visums vergeven & OP=OP.
Als je het dus niet in gang zet dan val je buiten de boot. En daar hoort het verhuizen dus ook bij!

Vandaar dat ook veel mensen afhaken. Als je opeens alles moet gaan regelen dan komt het snel dichtbij.
Volgens mij moet je het nog ff opnieuw lezen. ;) Hij heeft de greencard niet gewonnen, maar is met een Amerikaanse getrouwd.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik ga ff een bak koffie halen. Compleet verkeerd gelezen :) De koffieautomaat stond 2 dagen geleden nog tegenover mijn kantoor maar staat inmiddels veel verder weg :(
Ik edit even mijn bovenstaande berichten...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maakt niet uit!

Denk maar zo: 't is bijna weekend! :wink:

Onze website | Mijn blog
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Het is vrij gebruikelijk dat mensen een immigrant visum aanvragen, naar de VS reizen en de 'green card activeren' om vervolgens terug te gaan en de boel daar af te handelen. Dat mag en is ook geen probleem. Als je ze maar een goede reden kan geven waarom jij je (en ik noem het nou even bij z'n echte naam) permanent residency nog niet meteen begonnen bent. Permanent residency is namelijk het doel: permanent verblijf.

Als je van plan bent langer dan een jaar weg te blijven moet je een re-entry permit aanvragen. Veel attorneys raden aan echter niet net voordat dat jaar afloopt terug te gaan, maar een termijn van een maand of zes aan te houden.
Maar dat wil niet zeggen dat je binnen die termijnen 'goed' zit. Je kan je green card binnen een dag kwijt zijn als de mensen aan de grens vinden dat je geen fatsoenlijke pogingen hebt ondernomen om echt een permanent resident te zijn (adres en bankrekening bijvoorbeeld).

Het verkrijgen van een immigrant visum op basis van het huwelijk met je vrouw is erg eenvoudig, zelfs al zou ze geen officiele inwoner van Nederland zijn (maar ik begrijp dat ze dat wel is). Het duurt maanden (eerder 2-3 dan 7-8 ) en geen jaren.
Het lijkt me handiger en onbezorgder om die boel in actie te zetten als je wat meer zicht hebt op een daadwerkelijke vertrekdatum. Als je je visum eenmaal hebt heb je nog zes maanden om hem te gebruiken. Daarna kan je rustig een paar maanden terug naar Nederland. Dus dan heb je zeg al 8 maanden te pakken.
Veel ruimer zou ik het (persoonlijk) niet doen omdat je dan weer teveel werk krijgt met het aantonen dat je wel degelijk een PR wilt zijn enzo.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

We hadden zelf ook al het idee dat het wellicht verstandiger zou zijn om niet al te veel tijd tussen het "activeren" van je green card en een daadwerkelijke verhuizing te laten zitten - zeker niet nu men steeds strenger (b)lijkt te worden bij Immigration.

Zeker de hassle van een re-entry permit hebben we geen zin in, dus da's een hele goede tip - waarvoor dank! :D

Een Amerikaanse bankrekening heb ik (of liever: hebben we - ik deel sinds ons trouwen de account van mijn vrouw), alleen het adres zou dus nog een probleem zijn.

Zou het opgeven van het adres van mijn schoonouders wellicht uitkomst bieden, of zal dit niet worden geaccepteerd: moet je bijv. kunnen aantonen dat je x-aantal dagen per jaar daar hebt doorgebracht?
En bij de genoemde fatsoenlijke pogingen: valt daar ook het aanvragen van een SSN onder?

Onze website | Mijn blog
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Het "voor de heb" houden kan niet. Als je de aanvraag doet via een I-130 aanvraag (Het "immediate relatives" visum, wat je aanvraagt als je getrouwd bent), en deze wordt goedgekeurd via het Amerikaans consulaat, dan dien je binnen 6 maanden na stempeldatum te verhuizen naar de VS, en je te melden bij de immigratiediensten op het vliegveld van binnenkomst.

Eenmaal binnen, dan verlies je je Green Card als je meer dan 1 jaar buiten de VS verblijft, en het opnieuw verkrijgen van de Green Card gaat gepaard met minimaal dezelfde kosten die je al gemaakt hebt voor de I-130, plus eventuele vragen waarom je de eerste hebt laten verlopen en of je wel van plan bent in de VS te blijven en niet weer te vertrekken naar het buitenland. Ook moet je er rekening mee houden dat je een Amerikaans adres nodig hebt om de Green Card op te ontvangen. En tegenwoordig zit er een leesstrip op, en je schoonouders kunnen dat ding wel aangetekend versturen naar Nederland, maar dan gaat er bij binnenkomst heel snel een belletje rinkelen dat de kaart bij vertrek niet is gelezen.

Het ziet er niet naar uit dat de I-130 procedure echt drastisch zal worden aangepakt over de komende jaren, dus ik zou er pas aan beginnen als de plannen al in een vergevorderd stadium zijn, en je nog maar een half jaar nodig hebt om te verhuizen. De I-130 procedure duurt ongeveer 3 maanden, dus het valt makkelijk in te plannen.

Het "voor de heb" hebben van een Green Card is ook totaal overbodig in jouw situatie. De acceptatiekans voor jou is vrijwel 100% (of in ieder geval volledig gelijk aan de kansen die je nu hebt) en de procedure is vrij simpel. Wacht gewoon totdat je klaar bent voor emigratie, doe dan de procedure, en verhuis dan. Je loopt dan ook geen enkel risico met het verlopen van je Green Card.

Mocht je minder dan 2 jaar getrouwd zijn, dan zou ik er helemaal mee wachten, want als je meer dan 2 jaar getrouwd bent ten tijde van de aanvraag, dan krijg je meteen je 10-year permanent resident card in plaats van eerst een tijdelijke voor 2 jaar die je met een Adjustment of Status (en opnieuw $$$) moet omzetten naar een 10-year card.

Ik zie ook eigenlijk niet helemaal in waarom je em "voor de heb" zou willen hebben eigenlijk, het biedt voor jouw situatie totaal geen voordelen. Het kost alleen maar meer geld voor al dat op-en-neer gereis om je Green card te activeren, 4 of 5 weken later om em te ontvangen, en dan er weer voor zorgen dat je binnen een jaar weer terugkomt terwijl dat wel eens helemaal niet uit zou kunnen komen prive, etc, etc.....

Gewoon wachten tot je er klaar voor bent, DAN de aanvraag doen. Veel simpeler, goedkoper, en logischer.
Laatst gewijzigd door maartena op 23 aug 2007, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"I reject your reality, and substitute my own!"
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Dento schreef:We hadden zelf ook al het idee dat het wellicht verstandiger zou zijn om niet al te veel tijd tussen het "activeren" van je green card en een daadwerkelijke verhuizing te laten zitten - zeker niet nu men steeds strenger (b)lijkt te worden bij Immigration.

Zeker de hassle van een re-entry permit hebben we geen zin in, dus da's een hele goede tip - waarvoor dank! :D

Een Amerikaanse bankrekening heb ik (of liever: hebben we - ik deel sinds ons trouwen de account van mijn vrouw), alleen het adres zou dus nog een probleem zijn.

Zou het opgeven van het adres van mijn schoonouders wellicht uitkomst bieden, of zal dit niet worden geaccepteerd: moet je bijv. kunnen aantonen dat je x-aantal dagen per jaar daar hebt doorgebracht?
En bij de genoemde fatsoenlijke pogingen: valt daar ook het aanvragen van een SSN onder?
Bankrekening en adres waren voorbeelden, het aanvragen van een SSN zou zeker een goed idee zijn en gezamenlijk belastingaangifte doen (nog een voorbeeld ;)) ook. Of het adres van je schoonouders wat dit betreft geaccepteerd zou worden weet ik niet (misschien iemand anders?).
Wat ik een beetje uit jouw verhaal opmaak is dat je je denk ik niet te veel 'zorgen' moet maken omdat jullie toch niet superlang weg gaan na de 'activering'. Het is heel gebruikelijk dat mensen terug gaan om bijvoorbeeld hun huis te verkopen enzo..... er wordt zelfs aangeraden dit niet te doen voor je je visum hebt en iedereen weet hoe lang het kan duren dat een huis verkocht is... dergelijke dingen worden meen ik wel acceptabele redenen gevonden.
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Dento;

Ik neem aan dat je echtgenote een visum voor je aanvraagt op het consulaat in Amsterdam? oftwel DCF=direct consular filing, niet de officiele naam trouwens.

Als je daar interesse in hebt kun je er alles over nalezen op ons forum; http://usadutch.com/forum waar een hoop verhalen staan van andere NL/US stellen die jullie al voor zijn gegaan. (Je moet je wel registreren om het te kunnen lezen)

En om terug te komen op je vraag vwb het adres, het consulaat accepteerd een tijdelijk adres, zolang je daar maar je post kunt ophalen.

Je hebt ook en sponsor nodig, heb je daar al aan gedacht?

Al deze vragen zijn al vaker beantwoord op ons forum.

success.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

maartena schreef:Het "voor de heb" houden kan niet. Als je de aanvraag doet via een I-130 aanvraag (Het "immediate relatives" visum, wat je aanvraagt als je getrouwd bent), en deze wordt goedgekeurd via het Amerikaans consulaat, dan dien je binnen 6 maanden na stempeldatum te verhuizen naar de VS, en je te melden bij de immigratiediensten op het vliegveld van binnenkomst.

Eenmaal binnen, dan verlies je je Green Card als je meer dan 1 jaar buiten de VS verblijft, en het opnieuw verkrijgen van de Green Card gaat gepaard met minimaal dezelfde kosten die je al gemaakt hebt voor de I-130, plus eventuele vragen waarom je de eerste hebt laten verlopen en of je wel van plan bent in de VS te blijven en niet weer te vertrekken naar het buitenland. Ook moet je er rekening mee houden dat je een Amerikaans adres nodig hebt om de Green Card op te ontvangen. En tegenwoordig zit er een leesstrip op, en je schoonouders kunnen dat ding wel aangetekend versturen naar Nederland, maar dan gaat er bij binnenkomst heel snel een belletje rinkelen dat de kaart bij vertrek niet is gelezen.

Het ziet er niet naar uit dat de I-130 procedure echt drastisch zal worden aangepakt over de komende jaren, dus ik zou er pas aan beginnen als de plannen al in een vergevorderd stadium zijn, en je nog maar een half jaar nodig hebt om te verhuizen. De I-130 procedure duurt ongeveer 3 maanden, dus het valt makkelijk in te plannen.

Het "voor de heb" hebben van een Green Card is ook totaal overbodig in jouw situatie. De acceptatiekans voor jou is vrijwel 100% (of in ieder geval volledig gelijk aan de kansen die je nu hebt) en de procedure is vrij simpel. Wacht gewoon totdat je klaar bent voor emigratie, doe dan de procedure, en verhuis dan. Je loopt dan ook geen enkel risico met het verlopen van je Green Card.

Mocht je minder dan 2 jaar getrouwd zijn, dan zou ik er helemaal mee wachten, want als je meer dan 2 jaar getrouwd bent ten tijde van de aanvraag, dan krijg je meteen je 10-year permanent resident card in plaats van eerst een tijdelijke voor 2 jaar die je met een Adjustment of Status (en opnieuw $$$) moet omzetten naar een 10-year card.

Ik zie ook eigenlijk niet helemaal in waarom je em "voor de heb" zou willen hebben eigenlijk, het biedt voor jouw situatie totaal geen voordelen. Het kost alleen maar meer geld voor al dat op-en-neer gereis om je Green card te activeren, 4 of 5 weken later om em te ontvangen, en dan er weer voor zorgen dat je binnen een jaar weer terugkomt terwijl dat wel eens helemaal niet uit zou kunnen komen prive, etc, etc.....

Gewoon wachten tot je er klaar voor bent, DAN de aanvraag doen. Veel simpeler, goedkoper, en logischer.
Maarten, allereerst dank je voor je heldere, uitgebreide antwoord.
Gelukkig zijn we meer dan 2 jaar getrouwd, dus dat scheelt :D

Dat de acceptatiekans geen probleem oplevert waren we inderdaad ook achtergekomen - we hebben uitgebreid onderzoek ernaar gedaan vorig jaar - dus daar ben ik ook niet bang voor, gelukkig.

Aangezien we (minimaal) twee keer per jaar naar de VS vliegen, zou het "activeren" van de green card geen probleem zijn, en ook geen extra kosten met zich meebrengen - vliegen doen we toch wel.

Wat betreft het "voor de heb" - het idee erachter was eigenlijk dat we 'm kunnen aanvragen, dus waarom zouden we 't niet doen? Scheelt naderhand, als we kansen hebben op een baan in de VS bijvoorbeeld, weer tijd: je hoeft dan niet nog eens een aantal maanden te wachten op je green card. In zoverre zou het dus toch wel toegevoegde waarde kunnen hebben...
buckeyered schreef:Het is heel gebruikelijk dat mensen terug gaan om bijvoorbeeld hun huis te verkopen enzo..... er wordt zelfs aangeraden dit niet te doen voor je je visum hebt en iedereen weet hoe lang het kan duren dat een huis verkocht is... dergelijke dingen worden meen ik wel acceptabele redenen gevonden.
...en als je huurt? :lol: :wink:
UsaDutch schreef:Ik neem aan dat je echtgenote een visum voor je aanvraagt op het consulaat in Amsterdam? oftwel DCF=direct consular filing, niet de officiele naam trouwens.

Als je daar interesse in hebt kun je er alles over nalezen op ons forum; http://usadutch.com/forum waar een hoop verhalen staan van andere NL/US stellen die jullie al voor zijn gegaan. (Je moet je wel registreren om het te kunnen lezen)

En om terug te komen op je vraag vwb het adres, het consulaat accepteerd een tijdelijk adres, zolang je daar maar je post kunt ophalen.

Je hebt ook en sponsor nodig, heb je daar al aan gedacht?

Al deze vragen zijn al vaker beantwoord op ons forum.
Klopt ja, we zouden inderdaad via DCF het visum aanvragen.

Tijdens ons onderzoek vorig jaar hebben we al dankbaar gebruik gemaakt van het forum! :D En ook van dit forum, overigens. Ongelofelijk hoeveel tips en info je er kunt vinden...

En yep, sponsoren zijn geen probleem - meer dan genoeg om uit te kiezen - maar het zouden mijn schoonouders worden. Ook zouden we in eerste instantie bij hen intrekken - vandaar ook de vraag m.b.t. het gebruik van hun adres: zodra we definitief overgaan, zou dat aanvankelijk ook daadwerkelijk ons adres worden.

Voor hoe lang is een tweede - 5 weken hou ik het wel met mijn schoonouders uit, maar hoe veel langer, da's de vraag! :lol:

Onze website | Mijn blog
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Dento schreef: Voor hoe lang is een tweede - 5 weken hou ik het wel met mijn schoonouders uit, maar hoe veel langer, da's de vraag! :lol:
Na mijn emigratie hebben we eerst 2 maanden bij mijn schoonmoeder gewoond. Was net niet te lang, maar bijna wel :D :wink: .
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dan schreef: Na mijn emigratie hebben we eerst 2 maanden bij mijn schoonmoeder gewoond. Was net niet te lang, maar bijna wel :D :wink: .
:lol: :lol:

Hangt er ook vanaf hoe groot het huis is, natuurlijk... als je een stapelbed bij hen op de kamer zou moeten delen houd ik het nog geen 2 dagen uit :lol:

Als je aan de andere kant makkelijk je eigen gang kunt gaan zonder bij elkaar op de lip te zitten de hele tijd, dan maakt het niet zo veel uit.

Helaas weet ik nog niet hoe groot hun huis zal zijn; december vorig jaar zijn ze verhuisd van San Antonio naar Denver voor een nieuwe baan van mijn schoonmoeder, maar het huis in SA is nog steeds niet verkocht... ze zitten nu nog gehuurd, totdat het huis verkocht is, daarna gaan ze een nieuw huis zoeken in Loveland, CO of Ft. Collins, CO.

Wij maar hopen dat het niet te klein wordt, natuurlijk! :wink: :lol:

Onze website | Mijn blog
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

We hadden gelukkig een eigen slaapkamer. :D

Overigens ben ik ook een "DCF'er".
In juni van 2003 had ik mijn visum 'geactiveerd', en ik had hem al sinds februari 2003 (was trouwens in een dag of 45 geregeld, redelijk simpel).
Mijn huis in Nederland was echter nog steeds niet verkocht dus ik ben in juni 2003 een maandje op vakantie geweest in de VS, zodat ik niet in de problemen kwam met die 6 maanden die Maarten al noemde.
Eenmaal terug in NL, wachtte mij het goede nieuws dat het appartement verkocht was.
Heb toen ook mijn baan opgezegd, en begin september 2003, ben ik definitief vertrokken.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dan schreef:We hadden gelukkig een eigen slaapkamer. :D

Overigens ben ik ook een "DCF'er".
In juni van 2003 had ik mijn visum 'geactiveerd', en ik had hem al sinds februari 2003 (was trouwens in een dag of 45 geregeld, redelijk simpel).
Mijn huis in Nederland was echter nog steeds niet verkocht dus ik ben in juni 2003 een maandje op vakantie geweest in de VS, zodat ik niet in de problemen kwam met die 6 maanden die Maarten al noemde.
Eenmaal terug in NL, wachtte mij het goede nieuws dat het appartement verkocht was.
Heb toen ook mijn baan opgezegd, en begin september 2003, ben ik definitief vertrokken.
Wow, 45 dagen... lijkt me redelijk snel - en dus inderdaad geen reden om eerder aan een aanvraag te beginnen.

Hoe was het met banen krijgen? Lukte dat een beetje? (Tuurlijk, is voor iedereen anders, ik weet 't - andere ervaring, andere opleiding, etc.).

Onze website | Mijn blog
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Ik heb samen met mijn vrouw, mijn baan gecreëerd: ik ben een stay at home dad :lol:

Van beroep ben ik IT consultant, en als de oudste aan pre-K begint (over 2 jaar), ben ik van plan weer iets in de IT te gaan doen. Er is rondom Atlanta genoeg IT werk te krijgen.

Mijn time line staat ook ergens op de site van Usadutch (onder: other couples). Kijk daar maar eens. Dan krijg je ook een betere indruk hoe lang het bij anderen duurt.

edit: ik keek net even zelf terug naar mijn time line, en het was zelfs in 40 dagen geregeld.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Hoelang het duurt om werk te krijgen hangt voornamelijk af van hoezeer je bereid bent om van alles aan te pakken. Toen ik naar de US kwam was ik een IT database architect, maar ik was bereid ook functies aan te nemen die buiten mijn vakgebied lagen als dat betekende dat ik eerder aan de slag kon. Als we jouw geval als voorbeeld nemen waarin je zegt dat je Six Sigma Black Belt certification hoopt te verkrijgen. Als je perse daarin een baan wilt vinden, beperk je je mogelijkheden tot de grotere bedrijven die deze methodologie toepassen. Als je daarentegen bereid bent elke baan op het gebied van process management aan te nemen, vergroot je je kansen alweer aanzienlijk. Ben je bereid elke functie aan te pakken waartoe je gekwalificeerd bent, kun je waarschijnlijk morgen meteen aan de slag.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Loek schreef:Hoelang het duurt om werk te krijgen hangt voornamelijk af van hoezeer je bereid bent om van alles aan te pakken. Toen ik naar de US kwam was ik een IT database architect, maar ik was bereid ook functies aan te nemen die buiten mijn vakgebied lagen als dat betekende dat ik eerder aan de slag kon. Als we jouw geval als voorbeeld nemen waarin je zegt dat je Six Sigma Black Belt certification hoopt te verkrijgen. Als je perse daarin een baan wilt vinden, beperk je je mogelijkheden tot de grotere bedrijven die deze methodologie toepassen. Als je daarentegen bereid bent elke baan op het gebied van process management aan te nemen, vergroot je je kansen alweer aanzienlijk. Ben je bereid elke functie aan te pakken waartoe je gekwalificeerd bent, kun je waarschijnlijk morgen meteen aan de slag.
Al moet ik hamburgers gaan staan bakken (liever niet, maar toch... :wink: ), of in een winkel gaan staan - maakt me allemaal niet uit.

Ik heb absoluut geen hoge verwachtingen qua banen, en ik zal pakken wat ik pakken kan.

Zoals je al zegt, als ik me zou beperken tot enkel Six Sigma, dan zal het moeilijk blijven. Maar de Six Sigma zal waarschijnlijk wel helpen om een goede baan te kunnen vinden - misschien niet op Six Sigma gebied, maar het zal denkelijk wel helpen.
Het zal in de VS in ieder geval meer helpen dan mijn Nederlands recht opleiding :wink:

Onze website | Mijn blog
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

maartena schreef:
Eenmaal binnen, dan verlies je je Green Card als je meer dan 1 jaar buiten de VS verblijft,.
Mijn Engelse vriendin (woont hier al meer dan 40 jaar) ging naar Engeland voor 8 maanden.
Toen ze terug kwam ,heeft Homeland security haar Engelse paspoort gestampt " 6 months"
Ze hebben haar verteld als ze binnen 6 months terug naar Engeland gaat, zij haar green card verliest.
Ik denk niet dat je hier voor een paar weken op vakantie kan komen en je green card kan houden.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hmmm ik denk dat we lekker wachten totdat de plannen concreet zijn... 't is belangrijk genoeg om er voorzichtig mee om te springen, en geen risico's te nemen.

Dank aan iedereen voor de waardevolle tips!

Dennis

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer