Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"Green card" aanvragen "voor de heb"

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

marcuscj schreef:
maartena schreef:
Eenmaal binnen, dan verlies je je Green Card als je meer dan 1 jaar buiten de VS verblijft,.
Mijn Engelse vriendin (woont hier al meer dan 40 jaar) ging naar Engeland voor 8 maanden.
Toen ze terug kwam ,heeft Homeland security haar Engelse paspoort gestampt " 6 months"
Ze hebben haar verteld als ze binnen 6 months terug naar Engeland gaat, zij haar green card verliest.
Ik denk niet dat je hier voor een paar weken op vakantie kan komen en je green card kan houden.
iets klopt hier niet. er is volgens mij geen enkele wet die zegt dat je niet op vakantie mag gaan naar je geboorteland als je een green card hebt. ik vraag me af of er meer is dan in je post staat. bijv, ze woont wel al 40 jaar in de VS maar hoelang heeft ze haar green card? ze moet volgens mij echt wel terug kunnen. ik kan me voorstellen dat ze daar niet kan gaan wonen voor bepaalde tijd. met een green card establish je permanent residency, als je dan een groot deel van het jaar wegbent, ben je geen permanent resident, behale als je toestemming vraagt.

het punt blijft wel hetzelfde. je kan niet hier met een green card wonen en dan alleen maar eventjes blijven.
SEEING IS BELIEVING
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

doreennicole schreef:iets klopt hier niet. er is volgens mij geen enkele wet die zegt dat je niet op vakantie mag gaan naar je geboorteland als je een green card hebt.
Niet dat er een wet is die tegenhoud dat je op vakantie gaat maar die 8 maanden zullen misschien een jaar zijn geweest? Als je langer dan een jaar weg wilt blijven kan dat wel maar dat moet je aanvragen.

zie de volledige tekst hier;
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1333.html
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

doreennicole schreef:
marcuscj schreef: Mijn Engelse vriendin (woont hier al meer dan 40 jaar) ging naar Engeland voor 8 maanden.
Toen ze terug kwam ,heeft Homeland security haar Engelse paspoort gestampt " 6 months"
Ze hebben haar verteld als ze binnen 6 months terug naar Engeland gaat, zij haar green card verliest.
Ik denk niet dat je hier voor een paar weken op vakantie kan komen en je green card kan houden.
iets klopt hier niet. er is volgens mij geen enkele wet die zegt dat je niet op vakantie mag gaan naar je geboorteland als je een green card hebt. ik vraag me af of er meer is dan in je post staat. bijv, ze woont wel al 40 jaar in de VS maar hoelang heeft ze haar green card? ze moet volgens mij echt wel terug kunnen. ik kan me voorstellen dat ze daar niet kan gaan wonen voor bepaalde tijd. met een green card establish je permanent residency, als je dan een groot deel van het jaar wegbent, ben je geen permanent resident, behale als je toestemming vraagt.

het punt blijft wel hetzelfde. je kan niet hier met een green card wonen en dan alleen maar eventjes blijven.
Zij heeft de green card voor 40 jaren.
Ze gaat ieder jaar voor 6 maanden naar Engeland om voor haar moeder te zorgen en daar was never a problem.
Dit jaar bleef ze voor 8 maanden en had geen toestemming gevraagd .
Dat was blijkbaar te lang voor Homeland Security.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

that makes sense. er is waarschijnlijk een max van 6 mnd, omdat als je langer dan 6 md weg bent je een groter deel van de tijdsperiode in het andere land bent en dus je residence eerder in het andere land hebt. maar ze kan toch wel toestemming krijgen om weer weg te gaan, misschien voor kortere periodes?
SEEING IS BELIEVING
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Waarom wordt je vriendin niet gewoon Amerikaanse, dan is ze van alle problemen af. En volgens mij mogen de Britten zonder meer Amerikaan worden en Brit blijven (geen gedoe met getrouwd zijn om je dubbele nationaliteit te behouden).

Of heb ik dat mis?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

doreennicole schreef:that makes sense. er is waarschijnlijk een max van 6 mnd, omdat als je langer dan 6 md weg bent je een groter deel van de tijdsperiode in het andere land bent en dus je residence eerder in het andere land hebt. maar ze kan toch wel toestemming krijgen om weer weg te gaan, misschien voor kortere periodes?
Met een reentry permit kan je wegblijven voor 2 jaren.
Maar in haar case ze moet nu eerst hier 6 maanden blijven voor dat ze weer naar Engeland kan gaan.
Ze kan natuurlijk wel gaan, maar dan verlest ze haar green card.
Zij had al balen van de hele situatie and applied for citizenship.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Bennogr schreef:Waarom wordt je vriendin niet gewoon Amerikaanse, dan is ze van alle problemen af. En volgens mij mogen de Britten zonder meer Amerikaan worden en Brit blijven (geen gedoe met getrouwd zijn om je dubbele nationaliteit te behouden).

Of heb ik dat mis?
Nee je hebt gelijk.
Vrouwlief is nu eindelijk een Amerikaans citizen geworden na 42 jaren.
Haar Engelse vrienden in Engeland called her a turncoat.
De Engelse mensen hebben een sterke bond met het moederland.
I never argue with these English ladies.( I know better)
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Dento schreef:Helaas weet ik nog niet hoe groot hun huis zal zijn; december vorig jaar zijn ze verhuisd van San Antonio naar Denver voor een nieuwe baan van mijn schoonmoeder, maar het huis in SA is nog steeds niet verkocht... ze zitten nu nog gehuurd, totdat het huis verkocht is, daarna gaan ze een nieuw huis zoeken in Loveland, CO of Ft. Collins, CO.
Helemaal buiten deze discussie (waar ik overigens geen verstand van heb) weet ik wél een mooi huis te koop in Fort Collins:
Kijk eens op de weblog van Martin (vroeger ook actief hier), die woont in een 2 jaar oud huis in Ft. Collins, maar gaat naar LV verhuizen binnenkort, en wil zijn huis verkopen over een paar maanden !!!!

Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

enger003 schreef:
Dento schreef:Helaas weet ik nog niet hoe groot hun huis zal zijn; december vorig jaar zijn ze verhuisd van San Antonio naar Denver voor een nieuwe baan van mijn schoonmoeder, maar het huis in SA is nog steeds niet verkocht... ze zitten nu nog gehuurd, totdat het huis verkocht is, daarna gaan ze een nieuw huis zoeken in Loveland, CO of Ft. Collins, CO.
Helemaal buiten deze discussie (waar ik overigens geen verstand van heb) weet ik wél een mooi huis te koop in Fort Collins:
Kijk eens op de weblog van Martin (vroeger ook actief hier), die woont in een 2 jaar oud huis in Ft. Collins, maar gaat naar LV verhuizen binnenkort, en wil zijn huis verkopen over een paar maanden !!!!
Toevallig heeft hij net pas geleden een uitgebreide videoreportage van zijn huis op de log gezet.

Eric
(ps, ik reken géén bemiddelingskosten)
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Dento schreef:Hmmm ik denk dat we lekker wachten totdat de plannen concreet zijn... 't is belangrijk genoeg om er voorzichtig mee om te springen, en geen risico's te nemen.
Inderdaad. Het is overigens ook nog eens zo dat bij twijfel gevallen, de lokale douane van het vliegveld waar je weer aankomt/vertrekt het recht heeft een beslissing te nemen. Dus als je inderdaad een US Customs officer tegenkomt die net die ochtend te horen heeft gekregen dat zijn vrouw van hem wil scheiden, en dus al een rothumeur heeft..... :shock:

Het is inderdaad beter om gewoon te wachten, en als de plannen concreet zijn de aanvraag te regelen. Je woont in Nederland, dus je kunt altijd gewoon via de normale visa waiver heen en weer blijven vliegen, en gezien je huwelijk (en de lengte daarvan) is de acceptatiekans enorm groot, tenzij je een flink strafblad hebt ofzo. ;)
"I reject your reality, and substitute my own!"
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Maarten, al heeft die douane man de slechtste bui ter wereld, hij heeft er niets over te vertellen.
Je haalt de US Customs (douane) en de Immigration (immigratie, homeland security) door elkaar.
De Customs is er om er op toe te zien dat je geen contrabande het land insmokkelt, de Immigration beoordeelt of je wel of niet het land inmag.
Eric
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer