Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spannend, hoe is het eerste jaar in Amerika?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Ignatius
Amerika-ontdekker

Spannend, hoe is het eerste jaar in Amerika?

Bericht door Ignatius »

Hallo , Ik heb hier wel eens eerder wat geschreven en ik heb nog wel een paar vragen over amerika want ik ga namerlijk over een paar maanden emigreren naar amerika..
:lol:
En dat vind ik erg spannend .. :roll:

Dus mijn vraag was .. Hoe zal het eerste jaar zijn ?? zou het moeilijk zijn voor de taal .. want ik wil daar namelijk ook gelijk werken .. en hoe is het weer daar ??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat informatie

Alvast bedankt :)

Note Mod (Roland): Topictitel aangepast, alleen "spannend" is niet zoveel zeggend. Vermijd verder het gebruik van enkel hoofdletters in de titel!
jvinch
Amerikakenner

Re: SPANNEND!

Bericht door jvinch »

Ignatius schreef:Hallo , Ik heb hier wel eens eerder wat geschreven en ik heb nog wel een paar vragen over amerika want ik ga namerlijk over een paar maanden emigreren naar amerika..
:lol:
En dat vind ik erg spannend .. :roll:

Dus mijn vraag was .. Hoe zal het eerste jaar zijn ?? zou het moeilijk zijn voor de taal .. want ik wil daar namelijk ook gelijk werken .. en hoe is het weer daar ??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat informatie

Alvast bedankt :)
Tja...

Hoe ga je emigreren, als ik vragen mag? Wat voor een visum heb je?

Hoe het eerste jaar is, is moeilijk te voorspellen. Veel hangt namelijk af van jezelf. Pas je je makkelijk aan. Hoe "committed" ben je om te slagen in je nieuwe vaderland etc. Ik denk dat veel immigraten door verschillende fases heengaan. Van "oh, alles is hier beter" tot "wat een een klotenland" en de meesten komen waarschijnlijk ergens in het midden uit. Mooi land, goede persoonlijke kansen maar ook verschijnselen waar je de wenkbrauwen van fronst. Het is maar hoe je er mee omgaat.

En wat betreft het weer - de VS is een behoorlijke lap grond dus dat verschilt nogal.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Voor het weer kun je o.a hier een kijkje nemen http://www.weather.com
Ik weet niet of de taal voor jouw moeilijk zal zijn, het ligt er natuurlijk aan hoe goed je de Engelse taal beheerst. En hoe het 1e jaar zal zijn kan niemand je voorspellen. Ik dacht eerder gelezen te hebben dat je 13 jaar bent en naar school zult gaan hier, waarschijnlijk zul je door school veel mensen leren kennen en mee doen aan allerlei sociale aktiviteiten. Succes!!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Inderdaad SPANNEND!
Hoe jonger je bent hoe gemakkelijker het is om een andere taal te leren. Misschien ken je al het basis Engels? Dan gaat het zeker snel vooruit :D

Of je je snel kan aanpassen hangt van veel dingen af. Zoal al eerder gezegd door jvinch, ga je door verschillende fases. Sommigen hebben absoluut geen heimwee, of dit komt pas veel later en anderen hebben dan weer heimwee na 4 maanden ( dat was mijn geval :wink: ).
Het leuke aan emigreren is dat je nieuwe dingen kan proberen en veel nieuwe mensen leert kennen.
http://www.wereldkids.nl/ Misschien vind je op deze site nog jongens/meisjes van jouw leeftijd die emigreren.
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk het op jouw leeftijd in elk geval heel makkelijk is om Engels goed te leren, dat gaat spelenderwijs volgens mij. Volwassenen worden ook eerder op hun foute Engels aangekeken, van jou kan met het nog best hebben en op die manier durf je vaak veel meer.

Ik las ergens iets terug over Detroit en Chicago. Volgens mij betekent dat best hete zomers en hele koude winters, leuk als je ook van wintersporten houdt! Ik zou dat meneer 'jvinch' nog maar eens vragen, hij woont in Chicago.

Mijn zoon is 17, is deze zomer4 weken bij vrienden van ons in Amerika geweest en joh, die was half Amerikaans toen hij terug kwam. Volgens mij ga je het daar heel gaaf vinden!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je nog niet voldoende Engels kent, dan kan je in school waarschijnlijk ESL (English as a Second language) krijgen, tot dat je een goed niveau Engels beheerst.
(die dingen hebben soms nog wel eens een andere naam, maar in ieder geval wil het zeggen dat je niet de Engelse les volgt met je klasgenoten, maar dat je een apart programma krijgt)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

nieuwenoord schreef:Ik zou dat meneer 'jvinch' nog maar eens vragen, hij woont in Chicago.
Ze zei meneer tegen me..
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Lief he :P
Ignatius
Amerika-ontdekker

Bericht door Ignatius »

jvinch schreef:
nieuwenoord schreef:Ik zou dat meneer 'jvinch' nog maar eens vragen, hij woont in Chicago.
Weet u er wat meer over ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer