Ignatius schreef:Hallo , Ik heb hier wel eens eerder geschreven .

en heb een vraag
Ik ga binnekort emigreren naar amerika en
Ik heb beetje ruzie met mijn ouders want ze willen dat ik engels ga leren wat ik niet nodig vind
ik heb van veel mensen gehoord dat je het vanzelf wel aanleerd maar mijn vader wilt maar niet snappen dat ik het leer met mensen erbij
ik vind dat je een taal niet vloeien spreekt zonder dat er mensen uit DIE zelfde land komen .. Dus mijn vraag is is dit wel waar ? want ik wil niet engels leren op het internet wat dus mijn vader belangrijk vind ..en ik dus niet
Ik hoop dat jullie mij kunnen antwoorden
MVG Ignatius !..
Hallo Ignatius,
Of je je Engels nu via het internet moet leren of op een andere manier, weet ik niet, maar ik ben het met de anderen hier eens dat het alleen maar voordelen biedt als je kennis van het Engels zo groot mogelijk is. Want ook al doe je het goed op school, het is iets heel anders om de hele dag niets dan Engels om je heen te horen. Natuuurlijk zal het per plekke sneller gaan, en ook voor je uitspraak is het beter om het in het land zelf te leren, maar oefenen op basisvaardigheden, woordenkennis etc, dat kun je hier alvast doen. Denk er aan dat je straks ook alle schoolboeken in het Engels krijgt, stel je eens voor hoe dat gaat met een vak als wiskunde of natuurkunde.
Lees veel, kijk naar een engeltalige tv zender (geen ondertiteling daar kijk je toch stiekem naar), en vraag op school of je wat extra's kunt doen, misschien hoef je dan niet nog een aparte cursus te volgen.
Overschat je zelf niet - je Nederlands kan ook beter

, en dat zal ook voor je Engels gelden.
Mijn kinderen zitten in de tweede en derde klas van het VWO, hebben de nieuwste Harry Potter gelezen, halen goede cijfers, maar ik hoor ze heel weinig zeggen als we in Amerika zijn!
Ik bedenk me nu dat er een tijdje geleden ergens een test stond waar veel forumleden ook minder goed op scoorden dan ze dachten, misschien aardig om eens op te zoeken en te maken.
Marianne